Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Ferrari F70: obyčejný hybrid místo KERS pro nástupce Enza? Ale kdepak
17.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Dohadů spojených s blížící se premiérou nástupce Enza je tolik, že bychom si měli udělat menší rekapitulaci. Ne vše je tak, jak se píše.
Minulý měsíc potvrdil nejvyšší šéf Ferrari Amedeo Felisa připravenost jeho stáje k nasazení hybridní technologie pro modely vybavené dvanáctiválcem. Neoficiálně se mluví o tom, že vůbec prvním takto navrženým strojem bude nástupce Enza, pracovně nazývaný F70. Jeho V12 má mít objem až 7,3 litru a výkon 800 koní, přičemž dalších 120 koní nabídne elektromotor poháněný lithium-iontovými akumulátory. Parametry ovšem berte s rezervou. Velkou rezervou.
Média je na internetu přebírají z jednoho zdroje - tím je americký magazín Automobile, který šéfovi Ferrari stihl položit jen pár otázek. Autor článku píše, že nástupce Enza dostane ten samý motor, který pracuje rovněž v „novém 599“, který také nazývá „top modelem GT s motorem vpředu a koncepcí transaxle“.
Evidentně se přitom odvolává na novou F12, přičemž ani jednou nepoužije její jméno. Proč? Protože v době vzniku tohoto materiálu byla Berlinetta tajemstvím. A tady je asi zakopán onen proslulý pes. Ačkoli autor o nové F12 zjevně mnoho nevěděl, napsal, že jde o dvanáctiválec s objemem 7,3 litru, přičemž ten skutečný je o rovný litr menší.
Háček je v tom, že informaci následně přebral uznávaný Inside Line a také GT Spirit a od té doby žije vlastním životem. To ale není všechno. Dalšího faux pas spojeného s nástupcem Enza se před pár dny dopustil v návaznosti na potvrzení hybridu také americký magazín Car and Driver.
Ten tvrdí, že nové Ferrari s motorem V12 nedostane technologii KERS z dva roky starého konceptu 599 HY-KERS. Podle něj půjde o konvenční hybrid. V čem je potíž? Autor je přesvědčen, že ona ženevská studie disponovala technologií pracující s kinetickým akumulátorem energie (jinak řečeno setrvačníkem), protože podle něj přesně takto monoposty F1 fungují. Že několik značek s mechanickým setrvačníkem experimentovalo, je známo, ale nevzpomínám si, že by do závodu F1 nastoupil byť jen jeden takto vybavený stroj. Všechny dosud nasazené technologie byly postaveny na akumulátorech, respektive kondenzátorech.
Kromě toho Ferrari techniku pod kabátem konceptu 599 HY-KERS ve skutečnosti popsalo - firma uváděla, že s motorem V12 spolupracuje elektromotor o výkonu 100 koní a točivém momentu 137 newtonmetrů (podle fotek je umístěný oproti převodovce, u diferenciálu). Ne proto, aby jeho lithium-iontové akumulátory pouze krátkodobě zvýšily výkon. Naopak, měl se postarat o možnost jezdit výlučně na elektřinu, snížil spotřebu a samozřejmě také občas vypomáhal při akceleraci. Tudíž jedovatě zelené Ferrari 599 bylo tím samým „obyčejným hybridem“ a ne že ne.
Proto když se vrátíme na začátek a připomeneme si slova nejvyššího šéfa stáje, pak je zřejmé, že nástupce Enza určitě nebude obyčejným supersportem. Každopádně jeho hybridní technika podle všeho nemá být nijak zvlášť revoluční a už vůbec byste v ní neměli hledat setrvačník. Zvěsti o tom, že Ferrari změnilo směr a místo původního konceptu HY-KERS zamířilo někam úplně jinam se zkrátka nezakládají na pravdě. A konec konců, KERS (Kinetic Energy Recovery System), ať už využije jako úložiště energie cokoli, je beztak pořád docela obyčejný hybrid, akorát jsme si toto označení zvykli používat pro systém sloužící ve vozech F1, tedy jako něco „sportovního” místo „ekologického”. Nic takového ale označení KERS ani samotná podstata systému neskýtají, jde maximálně o jiné využití stejné techniky.
Nebuďte ovšem překvapeni, když vám některá média budou tvrdit opak. Známé internetové stránky Autoblog i Motorauthority to Car and Driveru spolkly i s navijákem.
Že by klasický mechanický setrvačník potřeboval vysokonapěťové kabely?
Zdroje: blog.caranddriver.com, autoblog.com, motorauthority.com, automobilemag.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024 - Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva