Hyundai 1,2 T GDI Kappa: 130 koní jako odpověď na 1,2 TSI od Volkswagenu

Korejci učinili v posledních pěti letech obrovský skok vpřed pokud jde o design a kvalitu interiérů. Teď chtějí dohnat handicap ve vývoji motorů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Hyundai 1,2 T GDI Kappa: 130 koní jako odpověď na 1,2 TSI od Volkswagenu

14.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Hyundai 1,2 T GDI Kappa: 130 koní jako odpověď na 1,2 TSI od Volkswagenu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Korejci učinili v posledních pěti letech obrovský skok vpřed pokud jde o design a kvalitu interiérů. Teď chtějí dohnat handicap ve vývoji motorů.

O rostoucí síle automobilového koncernu Huyndai-Kia snad dnes už nikdo nepochybuje, nicméně v některých oblastech korejská společnost pořád přeci jen pokulhává. Třeba v nabídce motorů, abychom byli zcela konkrétní. A můžeme si to ukázat na srovnání Golfu s novým modelem Hyundai i30.

U Volkswagenu si dnes můžete vybírat z jedenácti čtyřválců spalujících buď benzín, nebo diesel a výkony od 80 do 271 koní. A to lze na německém trhu pořídit ještě jednu variantu navíc - BiFuel na LPG. Naproti tomu počet motorizací pro novou generaci i30 je přibližně poloviční, což je shodou okolností také výraz, který se dá použít při porovnání počtu koňských sil špičkových provedení na jedné i druhé straně. V této chvíli má tedy Hyundai šest pohonných jednotek s výkonem od 90 do 135 koní.

Mohli byste říci, že i30 je na trhu příliš krátce, aby mohl Hyundai naplno ukázat její potenciál. A máte pravdu. Korejská značka na svůj moment slávy zatím čeká, ačkoli na přímé ohrožení Golfu GTI a R to zatím pořád nevypadá. Už nějakou dobu se mluví o zavedení malých přeplňovaných motorů, které mají vyjít vstříc nejen bruselskému úředníkovi, ale hlavně znepříjemnit život svým největším rivalům, kteří se do downsizingu již pustili.

O šestnáctistovce Turbo GDI z Velosteru se šeptá jako o hotové věci, i když najostřejší i30 patrně dostane evropský motor s výkonem sníženým z 204 na 186 koní. Tím to ale nekončí.

Kvůli testům normované spotřeby jen velmi málo zatěžujícím zkoušené motory se Hyundai vydá cestou přeplňování a zmenšování objemu a v hledáčku má evidentně Volkswagen. Jeho další novinkou je motor 1,2 T GDI série Kappa vybavený přímým vstřikováním a turbodmychadlem.

Malý čtyřválec má objem 1 248 centimetrů krychlových a oficiálně moc o něm zatím nevíme. Pracuje s rozvodem DOHC tedy dvojící vačkových hřídelí a má čtyři ventily na válec. Na každý kilometr by měl agregát vypouštět 110 gramů oxidu uhličitého, což je ekvivalent průměrné spotřeby necelých 4,6 litru benzinu na 100 km.

Příchod nového turbomotoru signalizovalo několik věcí. Jednak se tato jednotka objevila v detroitské studii Hyundai Hexa Space HND-7, ale bez bližších specifikací. Když ale začnete pátrat po internetu, několik více než rok starých zdrojů napoví více. Patrně se na to už zapomnělo, ale o motoru 1,2 T GDI se hodně mluvilo v souvislosti s loňskou premiérou modelu Rio. Značka Kia dokonce naznačila výkon a kromě toho upřesnila i spotřebu - mělo by to být cirka 130 koní a 4,8 l/100 km, což není daleko hodnoty vypočítané z aktuálně udaných emisí CO2.

Jak již bylo naznačeno, nová dvanáctistovka bude nasazena do Kie Rio a Cee´d a u Hyundai je rezervována pro typy i20 a i30. Pravděpodobné je rovněž to, že 1,2 T GDI neskončí pouze u výkonu 130 koní, ale budou odvozeny i slabší verze podobně, jako to dělá Volkswagen.


Hyundai 1,2 T GDI Kappa: 130 koní jako odpověď na 1,2 TSI od Volkswagenu - 1 - Hyundai 1,2 T GDI 01
Nová dvanáctistovka s turbodmychadlem by měla mít výkon 130 koní, nějakou dobu bude v prodeji souběžně s atmosférickou šestnáctistovkou a časem ji úplně nahradit

Hyundai 1,2 T GDI Kappa: 130 koní jako odpověď na 1,2 TSI od Volkswagenu - 2 - Hyundai i30 2012 oficialni nove 02Hyundai 1,2 T GDI Kappa: 130 koní jako odpověď na 1,2 TSI od Volkswagenu - 3 - Hyundai i30 2012 oficialni nove 03Hyundai 1,2 T GDI Kappa: 130 koní jako odpověď na 1,2 TSI od Volkswagenu - 4 - Hyundai i30 2012 oficialni nove 04Hyundai 1,2 T GDI Kappa: 130 koní jako odpověď na 1,2 TSI od Volkswagenu - 5 - Hyundai i30 2012 oficialni nove 06Hyundai 1,2 T GDI Kappa: 130 koní jako odpověď na 1,2 TSI od Volkswagenu - 6 - Hyundai i30 2012 oficialni nove 07Hyundai 1,2 T GDI Kappa: 130 koní jako odpověď na 1,2 TSI od Volkswagenu - 7 - Hyundai i30 2012 oficialni nove 08Hyundai 1,2 T GDI Kappa: 130 koní jako odpověď na 1,2 TSI od Volkswagenu - 8 - Hyundai i30 2012 oficialni nove 09Hyundai 1,2 T GDI Kappa: 130 koní jako odpověď na 1,2 TSI od Volkswagenu - 9 - Hyundai i30 2012 oficialni nove 10Hyundai 1,2 T GDI Kappa: 130 koní jako odpověď na 1,2 TSI od Volkswagenu - 10 - Hyundai i30 2012 oficialni nove 11Hyundai 1,2 T GDI Kappa: 130 koní jako odpověď na 1,2 TSI od Volkswagenu - 11 - Hyundai i30 2012 oficialni nove 19Hyundai 1,2 T GDI Kappa: 130 koní jako odpověď na 1,2 TSI od Volkswagenu - 12 - Hyundai i30 2012 oficialni nove 20Hyundai 1,2 T GDI Kappa: 130 koní jako odpověď na 1,2 TSI od Volkswagenu - 13 - Hyundai i30 2012 oficialni nove 21Hyundai 1,2 T GDI Kappa: 130 koní jako odpověď na 1,2 TSI od Volkswagenu - 14 - Hyundai i30 2012 oficialni nove 22Hyundai 1,2 T GDI Kappa: 130 koní jako odpověď na 1,2 TSI od Volkswagenu - 15 - Hyundai i30 2012 oficialni nove 23Hyundai 1,2 T GDI Kappa: 130 koní jako odpověď na 1,2 TSI od Volkswagenu - 16 - Hyundai i30 2012 oficialni nove 24Hyundai 1,2 T GDI Kappa: 130 koní jako odpověď na 1,2 TSI od Volkswagenu - 17 - Hyundai i30 2012 oficialni nove 25Hyundai 1,2 T GDI Kappa: 130 koní jako odpověď na 1,2 TSI od Volkswagenu - 18 - Hyundai i30 2012 oficialni nove 26Hyundai 1,2 T GDI Kappa: 130 koní jako odpověď na 1,2 TSI od Volkswagenu - 19 - Hyundai i30 2012 oficialni nove 27Hyundai 1,2 T GDI Kappa: 130 koní jako odpověď na 1,2 TSI od Volkswagenu - 20 - Hyundai i30 kombi 01Hyundai 1,2 T GDI Kappa: 130 koní jako odpověď na 1,2 TSI od Volkswagenu - 21 - Hyundai i30 kombi 02Hyundai 1,2 T GDI Kappa: 130 koní jako odpověď na 1,2 TSI od Volkswagenu - 22 - Hyundai i30 kombi 03
Motor 1,2 T GDI si najde místo hlavně v kompaktech a subkompaktech značky Hyundai. Důležitou roli by pak měl hrát i v nové i30

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.