Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Italové ukázali revoluční brzdy. Zaujmou už na pohled, to podstatné ale vidět není
29.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Je to asi jiná revoluce, než byste na první pohled čekali, přehlížet ji ale nelze. Jde to u hlavně o hmotnost a ta je na těchto místech velmi důležitá.
Firma Brembo sídlící nedaleko Milána proslula svými brzdovými systémy pro auta všeho druhu. Značka se za poslední dekády stala synonymem pro spolehlivé brzdové komponenty a její výrobky najdeme na většině výkonných aut předních výrobců. Takové pozice na trhu ale nelze dosáhnout bez neustálých inovací, a tak ze severu Itálie přichází zase něco nového.
Brembo to nazývá „esteticky revoluční brzdový třmen“, což zní trochu komicky. Pravda, tyhle brzdy i jinak vypadají, jen o vzhled tady ale v žádném případě nejde. Firma tvrdí, že díky nové konstrukci třmenů dosála významného snížení jejich hmotnosti, konkrétně se má jednat o 400 gramů na každém z kol. To je významný posun a Italové tvrdí, že jde o absolutně nejlehčí brzdové třmeny pro silniční auta, která kdy svět poznal.
Nový hliníkový materiál měl zlepšit poměr hmotnosti vůči tuhosti výrobku a odlitek tak nyní má být o 8 % lehčí proti nejlepším srovnatelným produktům jiných značek. Během vývoje procesu zapojilo Brembo poznatky z topologie a také softwarové nástroje, které umožňují simulovat tuhost dílů a identifikovat přebytečný materiál. Výsledkem modernizace je nová geometrie pro lepší výkon.
Firma neprováhala možnost podotknout, že jí pomohly více než 45leté zkušenosti s motorsportem, kde redukce hmotnosti hraje významnou roli. Odlehčování ale významně pomáhá i osobním automobilům, hlavně na tomto místě. Lehčí brzdy znamenají nižší neodpruženou hmotnost a to pomáhá i schopnosti podvozku kopírovat povrch.
Také vizuálně je možné zaznamenat, že na nových třmenech došlo odstranění materiálu - novinka například v oblasti pístů působí až nekompletně. Brembo zároveň hlásí, že úbytek hmoty se snížením váhy hned využije Horacio Pagani na nově vyrobených supersportch z řady Huayra.
Na fotkách vidíme třmeny modré, barvu lakování povrchu ale Brembo pochopitelně umí přizpůsobit libovolnému přání. Společnost nezapomněla podotknout, že představená technologie posouvá hranice brzdných schopností, takže jen o „esteticky revoluční” počin tady rozhodně nejde...
Brembo představilo nové brzdové třmeny, které snižují hmotnost na dosud nepoznanou mez, alespoň u produkčních vozů. Tím autům pomohou v mnoha ohledech
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 3 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 6 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 18:41 - řidičBOB
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova