Jak funguje převodovka CVT? A opravdu dává autu nejlepší dynamiku?

 | 18 příspěvků | 6.8.2016 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený QQQ

Prima články tohle. O CVT.. | 6.8.2016 21:16reagovat
avatar

Prima články tohle. O CVT to nečtu poprvý a teď to i chápu, ale přesto mi to v praxi přijde tupý. Možná jen pocit.

Nepřihlášený Gastronome

Nejak do toho grafu zapomn.. | 6.8.2016 21:53reagovat
avatar

Nejak do toho grafu zapomneli dopocitat vyssi ztraty v cvt, coz taky bori premisu o nizsi spotrebe za vsech okolnosti.

Jinak pro me je obrovske lakadlo ridit manualni CVT :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený hudla

Reakce na: Nejak do toho grafu zapomn.. | 6.8.2016 23:56reagovat
avatar

CVT ma tu vyhodu, ze muze motor operovat v nekolika rezimech (nejvetsi kroutak, nejvesti vykon, nejvyssi ucinnost), takze muze byt celkove efektivnejsi jak manual, klasicke aj DCT automat.

Hlavne ohledne dynamiky to ma nejvetsi vyhodu, az takove, ze kdyz to zkousel williams, tak to okamzite zakazali a to pouze po internim testovani, nikoliv o zavodnim vikendu. No a taky zni divne.

Nepřihlášený vana

CVT není jediná převodovka.. | 7.8.2016 06:39reagovat
avatar

CVT není jediná převodovka s plynule měnitelným poměrem, podobnou funkci má přece i klasický automat s hydrodynamickým měničem. Ten sice má i fixní stupně, ale hydroměnič zároveň funguje jako CVT a v určitém rozsahu také mění převodový poměr.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Lojzik

Reakce na: CVT není jediná převodovka.. | 7.8.2016 07:55reagovat
avatar

Nojo vano, ale u převodovky s hydrodynamickým měničem asi nedosáhneš konstantních otáček, že? CVT je zajímavé právě tím, že to udrží libovolné zvolené otáčky, ne že se za jistých okolností otáčky mohou pohybovat v nějakém rozsahu.

Trochu mi na článku vadí poněkud kostrbatý výklad základů mechaniky, to je výklad pojmu výkon a jeho závislosti na úhlové rychlosti a kroutícím momentu. No a následně přenesení těchto pojmů do praxe automobilu s převodovkou a motorem. Ale chápu, že když je na to jeden krátký odstavec, že se asi nedá čekat moc víc.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený vana

Reakce na: Nojo vano, ale u převodovk.. | 7.8.2016 08:25reagovat
avatar

Lojzik: není důvod proč by hydroměnič nemohl v rámci svého pracovního rozpětí ty konstatní otáčky držet, je to jen o nastavení. Já ovšem reagoval na tvrzení z článku že CVT je jediná převodovka s plynule měnitelným převodem, což jak vidět není pravda

Jinak souhlas, popis základů mechaniky je hodně kostrbatý a obsahuje množství zásadních chyb. Doporučil bych ten odstavec raději vůbec nečíst.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kebek

Tak to by mě zajímalo co d.. | 7.8.2016 10:30reagovat
avatar

Tak to by mě zajímalo co dělají u toyoty špatně že auto s CVT je pomalejší než s manuálem

Nepřihlášený Temp

Reakce na: Nejak do toho grafu zapomn.. | 7.8.2016 11:46reagovat
avatar

Přesně tak. Manuální CVT by bylo super i pro řidiče, kteří rádi řadí. Přitom by nebyl problém to do aut udělat. V letadlech je to vcelku běžné (byť nejde o CVT, ale vrtuli). Místo klasické šaltrpáky by byla páka, kterou by si řidič nastavoval požadované otáčky motoru. Pro ekonomickou jízdu by nastavil 1600 ot, pro předjíždění 4000.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jenda

Reakce na: Přesně tak. Manuální CVT b.. | 7.8.2016 13:08reagovat
avatar

Takové páce se říká pedál akcelerátoru a ovládá se pravou nohou ;)

Mám CVT 8 let s benzínovým dvoulitrem a příští auto chci opět s CVT.

Nepřihlášený V12

Pri mojich potulkach autob.. | 8.8.2016 09:24reagovat
avatar

Pri mojich potulkach autobazarmi som sa stretol s autom vybavenym tymto zazrakom. Ked to funguje na 100%, je to perfektne. Clovek si ale musi zvyknut na ten zvukovy prejav. Toto bol ked si dobre pamatam nejaky dolietany Focus, fungovalo to este celkom OK, no jazda nebola uplne plynula, trochu to cukalo - bolo citit najazdene kilometre. Pri plynulej akceleracii motor ani velmi nezdvihol otacky a auto zacalo zrychlovat, ked som to zadupol do podlahy, otacky vyleteli hore a a az potom zacala stupat rychlost. Skoro ako na starej vysokozdvizke s hydromenicom.

Nepřihlášený honza

Turba se postaraly o to, že.. | 8.8.2016 17:11reagovat
avatar

Turba se postaraly o to, že v běžném provozu se CVT příliš neuchytilo.

Nepřihlášený Gastronome

Ano s turby je to pravda,.. | 10.8.2016 20:22reagovat
avatar

Ano s turby je to pravda, zaprve maji urcite rozpeti maximalniho vykonu a zadruhe maji pomerne velky tocivy moment, coz CVT nerado. To by vsak slo resit nejakou redukci.

Nepřihlášený majk

tak já myslím že u audi s.. | 10.8.2016 23:37reagovat
avatar

tak já myslím že u audi s jejich slavným úplně pitomým a totálně nespolehlivým a ztrátovým multitronicem ukázali k čemu to je v praxi. nebo subaru toyota nissan...pomalé líné užrané

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Lojzik: není důvod proč by.. | 5.9.2016 15:11reagovat
avatar

Hydrodynamický měnič je principiálně něco úplně jiného s velkými ztrátami, proto se doplňuje dalšími stupni s blokováním měniče po přeřazení.

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Přesně tak. Manuální CVT b.. | 5.9.2016 15:12reagovat
avatar

A proč by to dělal, když na to má vymakanou elektroniku? :-)

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Přesně tak. Manuální CVT b.. | 5.9.2016 15:16reagovat
avatar

Pokud zůstaneme u spalovacích motorů, bude postupný přechod na CVT nutností, velké momenty nejsou problém, už jsem viděl CVT na 400 Nm. Pokud se skutečně chceme dostat se spotřebou níže, než dnes, bude muset používat více "plynule měnitelných" věcí, ne jen převodovky.

Nepřihlášený Karol

Ještě si umím představit m.. | 8.11.2019 00:59reagovat
avatar

Ještě si umím představit manuálně ovládatelnou CVT, jak tady již psal někdo předemnou, ale i přesto nejlepší volbou pro mne zůstává vícekvaltový manuál už jenom kvůli zvuku. S tou účiností motoru to není zas tak zlé, při více kvaltech by se benefit CVT ztratil, ta křivka momentu není tak strmá,

Pro osobák by mohl stačit takový 8-10 kvalt a je na výrobci jestli by to řešil přes půlky anebo přepínáním řady. Pro velká auta tak 13-16 kvalt je ideál. Klidně bez synchronů. Pokud se tlačí na účinost tak přímý převod, na hypoidním se ztrácí víc energie. A ještě to k tomu hezky zpívá.

Nevím proč výrobci zejména osobáků (bohužel už nejenom) naprosto drzým způsobem okrádají své zákazníky o svobodu a dělají z nich debily (místo toho aby je poučily o technice), dělají z nich otroky kde je počítač nadřazený řidiču. Kdyby se mi ta programátorská kancelářská svině co to programuje dostala pod ruku, nevím nevím jak by to dopadlo.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Ještě si umím představit m.. | 8.11.2019 06:56reagovat
avatar

To bohužel nejde, protože také oni Němci ale nakonec přišli na to, že dobrá hodnota za peníze není nic urážlivého a Octavii dnes kupuje celý svět, protože se mu vyplatí. Jen my jsme pořád relativně chudí a spousta lidí u nás po takovém univerzálním autě touží, protože jim nic jiného nezbývá.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama