Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Jak vypadá zevnitř autobaterie nebo běžící motor? Tady i to rozřezali vodou
20.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Nenaplnil-li hydraulický lis vaše choutky po průzkumu destrukcí, podívejte se na tyto snímky. Vodní paprsek toho k prohlédnutí nechá více.
Lidé jsou zkoumaví tvorové. Díky bohu, chce se dodat, neboť jinak, jak praví klasik: „Zem by byla rovná jako deska, nebyla by kulatá jak dneska.” A už malé děti nám ukazují, že některé věci nelze prozkoumat jinak než tak, že je rozložíte na části a tím obvykle i zničíte, neboť jinak jejich podstatu nelze odhalit.
Že tahle vlastnost zůstává lidem do dospělosti, naznačují i úspěchy aktivit některých tvůrců na Youtube. Už jsme u nás probírali výsledky činění kanálu, který nabízí pohled na všechno možné rozkládající se pod silou hydraulického lisu, třeba různé kousky karbonu. Pokud tím ale vaše přirozené touhy nebyly naplněny, máme další způsob, jak se nasytit - „Waterjet Channel”, tedy „Kanál vodní trysky”, řekněme, zkoumá podstatu věcí přesně tím, co naznačuje jeho název.
Nejsou to dobrodružství vodní trysky v Zemi nezemi, i když i něco takového by se jistě dalo na internetu najít, nýbrž dobrodružství různých předmětů řezaných vodním paprskem o tlaku 60 000 PSI, tedy asi 4 137 barů. Nemusíme asi dodávat, že i když se vodě říká „životodárná tekutina”, tady různé předměty po setkání se směsí vody a abraziva prýštící pod tak ohromným tlakem spíše umírají. Přesně tak, jak operátor chce, se rozkládají na části a dovolují nahlédnout do svého nitra.
Waterjet channel se zabývá i řezáním věcí, které jsou typické pro automobily. Chtěli jste někdy vidět, jak vypadá skutečná autobaterie zevnitř, ale měli jste strach ji rozpůlit? Tady nejenže je přeřezána napůl, ale ještě jednotlivé články autoři rozebírají prsty bez rukavic. K akumulátoru se přidává i alternátor, který jsme si poněkud lidštěji rozebraný ukazovali nedávno. A také startér...
Pokud jste nikdy neviděli autobaterii zevnitř, tady je příležitost. A pár dalších k ní...
Zajímá vás, jak vypadá pneumatika, přeřezaná vodním paprskem? Autoři vzali dojezdovou rezervu, protože normální guma se jim pod trysku nevešla. Nekoupili novou nebo nesehnali starou z vrakoviště, jeden z nich prostě vytáhl rezervu z kufru svého Pontiacu a strčil ji pod paprsek. Výsledek je nepřekvapivý, přesto zajímavý.
Pokud byste přemýšleli, proč jeden z autorů přeřezanou gumu olizuje, vysvětlení je snadné. V USA se dojezdové rezervě, „space saver spare tire”, říká také „donut tire”, tedy „koblihová pneumatika”, neboť jako donut, americká kobliha vypadá. A tak bylo prostě potřeba vyzkoušet, jestli stejně i voní a chutná.
Kobliha to není, pohled do nitra je ale zajímavý
A konečně - motor. Desintegrace spalovacího motor byla prý žádána hlasitě, a tak se autoři nebáli ani toho. Normální motor se pod trysku nevejde, takže tam zamířil dvoutaktní jednoválec z křovinořezu.
Možná tím líp, protože ten se startuje lankem. A i po přeřezání a očištění vodou je možné lankem motorem otočit. Svíčka dokonce stále dává jiskru. Motor samozřejmě neběží, ale píst se pohybuje nahoru a dolů, a to dost rychle. Vidět něco takového v akci a v řezu není obvyklé.
Rozřezaný motor tak trochu v běhu se nevidí
Na stránce Waterjet Channelu najdete hromadu dalších více či méně zajímavých videí. Jedno z těch lepších ještě přidáme - vyřezávání batarangů, Batmanových bumerangů, z titanu. Zajímavější je proto, že titan při řezání vodním paprskem vydává jiskry, to jak se abrazivní písek ve vodním paprsku dostává do kontaktu s titanem.
Zdroj: Waterjet Channel na YouTube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 8 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 9 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 11 hodinami - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch