Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Jak vypadá zevnitř autobaterie nebo běžící motor? Tady i to rozřezali vodou
20.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Nenaplnil-li hydraulický lis vaše choutky po průzkumu destrukcí, podívejte se na tyto snímky. Vodní paprsek toho k prohlédnutí nechá více.
Lidé jsou zkoumaví tvorové. Díky bohu, chce se dodat, neboť jinak, jak praví klasik: „Zem by byla rovná jako deska, nebyla by kulatá jak dneska.” A už malé děti nám ukazují, že některé věci nelze prozkoumat jinak než tak, že je rozložíte na části a tím obvykle i zničíte, neboť jinak jejich podstatu nelze odhalit.
Že tahle vlastnost zůstává lidem do dospělosti, naznačují i úspěchy aktivit některých tvůrců na Youtube. Už jsme u nás probírali výsledky činění kanálu, který nabízí pohled na všechno možné rozkládající se pod silou hydraulického lisu, třeba různé kousky karbonu. Pokud tím ale vaše přirozené touhy nebyly naplněny, máme další způsob, jak se nasytit - „Waterjet Channel”, tedy „Kanál vodní trysky”, řekněme, zkoumá podstatu věcí přesně tím, co naznačuje jeho název.
Nejsou to dobrodružství vodní trysky v Zemi nezemi, i když i něco takového by se jistě dalo na internetu najít, nýbrž dobrodružství různých předmětů řezaných vodním paprskem o tlaku 60 000 PSI, tedy asi 4 137 barů. Nemusíme asi dodávat, že i když se vodě říká „životodárná tekutina”, tady různé předměty po setkání se směsí vody a abraziva prýštící pod tak ohromným tlakem spíše umírají. Přesně tak, jak operátor chce, se rozkládají na části a dovolují nahlédnout do svého nitra.
Waterjet channel se zabývá i řezáním věcí, které jsou typické pro automobily. Chtěli jste někdy vidět, jak vypadá skutečná autobaterie zevnitř, ale měli jste strach ji rozpůlit? Tady nejenže je přeřezána napůl, ale ještě jednotlivé články autoři rozebírají prsty bez rukavic. K akumulátoru se přidává i alternátor, který jsme si poněkud lidštěji rozebraný ukazovali nedávno. A také startér...
Pokud jste nikdy neviděli autobaterii zevnitř, tady je příležitost. A pár dalších k ní...
Zajímá vás, jak vypadá pneumatika, přeřezaná vodním paprskem? Autoři vzali dojezdovou rezervu, protože normální guma se jim pod trysku nevešla. Nekoupili novou nebo nesehnali starou z vrakoviště, jeden z nich prostě vytáhl rezervu z kufru svého Pontiacu a strčil ji pod paprsek. Výsledek je nepřekvapivý, přesto zajímavý.
Pokud byste přemýšleli, proč jeden z autorů přeřezanou gumu olizuje, vysvětlení je snadné. V USA se dojezdové rezervě, „space saver spare tire”, říká také „donut tire”, tedy „koblihová pneumatika”, neboť jako donut, americká kobliha vypadá. A tak bylo prostě potřeba vyzkoušet, jestli stejně i voní a chutná.
Kobliha to není, pohled do nitra je ale zajímavý
A konečně - motor. Desintegrace spalovacího motor byla prý žádána hlasitě, a tak se autoři nebáli ani toho. Normální motor se pod trysku nevejde, takže tam zamířil dvoutaktní jednoválec z křovinořezu.
Možná tím líp, protože ten se startuje lankem. A i po přeřezání a očištění vodou je možné lankem motorem otočit. Svíčka dokonce stále dává jiskru. Motor samozřejmě neběží, ale píst se pohybuje nahoru a dolů, a to dost rychle. Vidět něco takového v akci a v řezu není obvyklé.
Rozřezaný motor tak trochu v běhu se nevidí
Na stránce Waterjet Channelu najdete hromadu dalších více či méně zajímavých videí. Jedno z těch lepších ještě přidáme - vyřezávání batarangů, Batmanových bumerangů, z titanu. Zajímavější je proto, že titan při řezání vodním paprskem vydává jiskry, to jak se abrazivní písek ve vodním paprsku dostává do kontaktu s titanem.
Zdroj: Waterjet Channel na YouTube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 8 minutami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před hodinou - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 3 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry