Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Jen pro plnoleté: nový vzduchem chlazený 500koňový čtyřlitr je automobilové porno
9.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
I v dnešní době může vzniknout nový motor chlazený vzduchem, který při čtyřlitrovém objemu dává 500 koní ve více než 9 000 ot/min. Bere dech.
Vlastnit alespoň jednou v životě Porsche 911 je snem snad každého fanouška rychlých kol. Pokud už ale dáte dohromady potřebnou částku na nový stroj, musíte se spokojit s mnoha ústupky proti tradicím - 911 má dnes vodou chlazený motor, často jen automat, elektricky posilované řízení, start-stop a rozměry, vedle kterých původní 911 vypadá jako z panoptika. A pokud se rozhodnete koupit ojetý kus, potřebujete - snad až na generaci 996, která éru vodou chlazených motorů začala - pořád spoustu peněz a k tomu se smířit se všemi riziky vlastními ojetině.
Co s tím? Ti, kterým učarovala 911 ve své tradiční podobě a přitom by rádi koupili nový vůz, mohou hledat útěchu u firmy Singer Vehicle Design. Pravda, účet za auto vyrobené dnešními metodami dle původních předloh bude ještě vyšší než v případě nové 911 i většiny ojetin, dostanete ale něco skutečně výjimečného. A teď to něco bude ještě výjimečnější.
Singer totiž rozjel spolupráci se společností Williams Advanced Engineering, jejíž podstatou je zcela nový motor. Pohonná jednotka bude samozřejmě šestiválcová, plochá a především vzduchem chlazená (i navzdory čtyřem ventilům na válec), což zaručí ten správný zvuk připomínající sypání brambor po bramborovém korytu. Tím ale pozitiva nekončí, nadále je totiž možné počítat s atmosférickým plněním, přes horentní výkon.
Ze čtyřlitrového objemu nově Singer vydoluje 500 koní, což je stejný výkon, jakým disponuje třeba moderní Porsche 911 GT3. Nicméně v případě vizuálně a částečně i konstrukčně letitého vozu bude spojen s nižší hmotností, očekávat tak lze působivé jízdní zážitky. I proto, že červené pole otáčkoměru začíná nad devíti tisíci otáčkami. Stran toho se pohonná jednotka pochlubí i karbonovým boxem sání, titanovými ojnicemi, výfukem z titanu a Inconelu či hořčíkovými komponenty.
Již to samo o sobě budí respekt, nicméně úpravce si zajistil ještě pověstnou třešinku na dortu. Je jí Hans Mezger, možná největší expert přes motory Porsche všech dob, který u nového agregátu působí jako konzultant. Počítat tedy můžete jen se samými „pozitivy a sociálními jistotami“, nicméně jak jsme zmínili již v úvodu, ta bude třeba zaplatit. Vůbec bychom se přitom nedivili, kdyby jen samotný motor vyšel na dva tři miliony korun.
Jako první z něj bude profitovat Scott Blattner, který si u Singeru zadal nikoli stavbu staro-nového vozu, ale přestavbu původního Porsche 911 z roku 1990. Jde přitom o člověka, který má od kalifornské firmy další tři vozy, pročež není divu, že jej Singer takto odměnil. Tím nám informace zatím končí, aktuálně tedy nezbývá nic jiného než vyčkat, než Singer pustí do světa video mapující zvukový projev motoru i dynamiku samotného vozu. Obojí bude jistě podobně dechberoucí jako přiložené obrázky. Vážně stojí za zhlédnutí...
Singer oznámil vývoj nového motoru pro staronová Porsche 911. Kalifornská firma na nich spolupracuje se společností Williams Advanced Engineering, na celý projekt pak dohlíží legendární Hans Mezger
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch