Reklama

Li-ion baterie vůbec nebyly stvořeny pro automobily, říká jejich vynálezce

 | 82 příspěvků | 2.1.2018 Petr Prokopec
Reagovat

Nepřihlášený Ctihodný Občan

Pane Prokopče, společnými.. | 2.1.2018 15:39reagovat
avatar

Pane Prokopče, společnými silami zničíme teror Elona Muska a výrobky Tesly budou přetaveny na užitečné věci!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Pane Prokopče, společnými.. | 2.1.2018 15:41reagovat
avatar

Kéž by...

Nepřihlášený Pavel Česal

Autoforum je pro mě jako B.. | 2.1.2018 15:42reagovat
avatar

Autoforum je pro mě jako Bible a Pan redaktor Prokopec je naším spasitelem - apoštolem.

Nepřihlášený vana

Reakce na: Pane Prokopče, společnými.. | 2.1.2018 15:43reagovat
avatar

Akira Yoshino má bohužel pravdu, lionky jsou pro pohon aut mizerné a bohužel nic lepšího nemáme. Na tom zatím nic nezměnil ani Elon Musk.

Nepřihlášený Vašnosta

Elektřina patří do domácíc.. | 2.1.2018 15:44reagovat
avatar

Elektřina patří do domácích spotřebičů! Ne do aut!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Evžen Mask

Elon Musk žádné baterie ne.. | 2.1.2018 15:47reagovat
avatar

Elon Musk žádné baterie nepotřebuje, každá Tesla dostane 5 metrovou prodlužovačku. To budete koukat!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Elektřina patří do domácíc.. | 2.1.2018 16:07reagovat
avatar

A nafta do kamen!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený JaRy

Ten pán apeluje zcela marn.. | 2.1.2018 16:10reagovat
avatar

Ten pán apeluje zcela marně. Ti fanatici si stále opakují mantru, že bůh Li-on je na nebesích a oni tomu věří, i když tam samozřejmě není.

Nepřihlášený

Reakce na: A nafta do kamen! | 2.1.2018 16:16reagovat
avatar

a benzin do sekačky

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Hrd

Reakce na: a benzin do sekačky | 2.1.2018 16:35reagovat
avatar

a debil do blázince. Tak koukej mazat!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Hrd

Reakce na: a benzin do sekačky | 2.1.2018 16:37reagovat
avatar

První opravdu funkční, spolehlivé a praktické auto na elektřinu postaví Japonci. O tom žádná. Vše ostatní je jenom zoufalý hokus-pokus s finanční spoluúčastí naivních a hloupých, leč bohatých zákazníků.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

. | 2.1.2018 16:49reagovat
avatar

.

Nepřihlášený muskuspán

Reakce na: Elon Musk žádné baterie ne.. | 2.1.2018 16:50reagovat
avatar

lepší by bylo dát každému vozu pětimetrovou tyč a nad vozovku natáhnout elektrický rošty a mohlo by se jezdit jako na autíčkách na pouti.a jako novinku by mohl musk představit gumové nárazníky

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Golov

Fascinující, jak člověk do.. | 2.1.2018 17:06reagovat
avatar

Fascinující, jak člověk dokáže napsat tak dlouhý text prakticky o ničem.

Nepřihlášený

Reakce na: a debil do blázince. Tak k.. | 2.1.2018 17:16reagovat
avatar

co bych tam za tebou dělal?

Nepřihlášený Michal

Reakce na: lepší by bylo dát každému.. | 2.1.2018 17:19reagovat
avatar

Troleje (nebo jiná mechanická obdoba) je jediné životaschopné řešení elektrifikace osobní dopravy se současnou technologií.

A není to tak nereálné, "stačí" elektrifikovat první a druhé třídy a městské okruhy. Na zbytek stačí v autě baterie s dojezdem 30km.

Jenže stále není důvod to dělat. Ropy je dost, emise CO nejsou akutním nebezpečím a vždyť ani železniční tratě nižšího řádu nejsou elektrifikované. Autobusy v hlavním městě i přes vysoké vytížení nejsou nahrazovány trolejbusy.

Ač aktivisti a politici mluví o nutnosti přejít na elektřinu, reálná situace k tomu vůbec netlačí. Naopak, bez evropských daní na benzín a naftu je pohon vozidel na ropu levnější než na elektřinu. Tedy ve většině světa.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Troleje (nebo jiná mechani.. | 2.1.2018 17:42reagovat
avatar

Troleje nikdy nemohou být už z principu řešení individuální dopravy. A jako hromadná doprava, např. trolejbusy, jsou těžce prodělečná záležitost. Městská MHD je prodělečná v rozsahu od 50 do 80 procent, tyto ztráty se dotují z městských rozpočtů. A vlaky, ty jsou prodělečné tak z 80 procent.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Tom

Takže vznětový motor by se.. | 2.1.2018 17:43reagovat
avatar

Takže vznětový motor by se také neměl používat, když nebyl primárně určen do aut?

Logika, hadr.

Nepřihlášený tra-VOLTA

Reakce na: Troleje nikdy nemohou být.. | 2.1.2018 17:47reagovat
avatar

no už si to prostě přiznejme elektrika není ta správná cesta!!!

Nepřihlášený MUF

Stačí říci dvě věci, aby šl.. | 2.1.2018 17:53reagovat
avatar

Stačí říci dvě věci, aby šlo celé šílenství s elektromobilitou do kopru:

1: hustota energie v Li-On bateriích je asi 1 MJ/kg, hustota energie uložená v chemických vazbách uhlovodíků je 55 MJ/kg (Natural 95), tedy 55x vyšší!! A to vůbec neřeším rozdíl mezi 10-ti minutovým tankováním a 12-ti hodinovým dobíjením. Pozor, tolik vychvalované rychlodobíjení enormně zatěžuje rozvodnou síť a značně snižuje životnost baterií.

2a: pokud začne po nehodě hořet benzínová nádrž (palivo), tak stačí zamezit přístupu kyslíku (činidlo) a plamen uhasíte,

2b: pokud začne hořet Li-On baterie (např. pokud se při nehodě prorazí), tak palivo i činidlo jsou v baterii již pohromadě, takže můžete hasit vodou, pěnou, pískem a baterie hoří beze změny dál, třeba i několik dní.

Již jste jistě slyšeli, co se stane, když vybuchne Li-On baterie v mobilu (cca 1Ah energie). Umíte si představit tu katastrofu, když se totéž stane s automobilovou baterií (cca 35.000 Ah) třeba v podzemních garážích???

Dokud nevyřešíte uspokojivě předchozí dva nedostatky (tj. ekonomicky a uživatelky přívětivě), tak vše ostatní jsou jen bezduché akademické plky. Podotýkám, že pokud po vzoru zelených sluníček existenci těchto nedostatků pouze popřete, tak jste problém nevyřešili.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený tra-VOLTA

Reakce na: Stačí říci dvě věci, aby šl.. | 2.1.2018 17:55reagovat
avatar

toť

Nepřihlášený

Reakce na: Stačí říci dvě věci, aby šl.. | 2.1.2018 18:32reagovat
avatar

Tak jako spoustu vynálezů neslouží k ůčelu ke kterému byly původně a mnohdy i lépe, nez bylo původně zamýšleno i akumulátory procházejí vývojem .

Zapni a jeď (Dokument CZ) zde vynálezce tvrdí něco jiného .

https://www.youtube.com/watch?v=4-eKEH_YqDo

Tesla rozjela v gigatovárně výrobu článků 2170

http://www.hybrid.cz/tesla-rozjela-v-gigatovarne-vyrob u-clanku-2170

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kume

Pomaly,ale isto sa bliži k.. | 2.1.2018 18:34reagovat
avatar

Pomaly,ale isto sa bliži koniec elektroaut.Za doterajšim predajom stoja dotacie,ktore ich umelo zvyhodňuju a emisne limity ktore im nezmyselne prisudzuju 0 emisie a automobilky ich musia vyrabať aj napriek vysokym vyrobnym stratam.Vysetlovat elektrofanatikom všetky nevyhody je zbytočne,je to ako "hadzať hrach na stenu"...

Nepřihlášený MUF

Reakce na: Tak jako spoustu vynálezů.. | 2.1.2018 19:02reagovat
avatar

Historii modelu EV1 znám dobře (tolik k videu) a článek o gigatovárně páně Muska jsem si přečetl.

Ani jedno ovšem nevyvrací mé dvě zásadní a fyzikální realitou podložené připomínky, tedy:

- chci-li stejnou službu (míním tím dojezd vozu), musím u elektřiny sebou táhnout 55x těžší "nádrž" baterií. Tedy ve srovnání s benzínem s sebou vezu nadbytečnou balastní zátěž, která musí být zbytečně přepravována a tedy která zvyšuje náklady na samotnou přepravu ... a levná přeprava, to si přiznejme, je primární službou, kterou od automobilu očekáváme *),

- absolutně nevyřešená a neprověřená **) bezpečnost baterií a to ať už za běžného provozu či, nedej bože, při nehodě.

*) pouze perlička:

A) po 8-mi letech provozu má benzínový vůz sice nižší tržní hodnotu, ale jeho užitná hodnota je prakticky nezměněna - tj. pokud do něj naleju benzín, tak mne odveze na určité místo stejně rychle a téměř stejně bezpečně a pohodlně jako vůz zcela nový

B) po 8-mi letech provozu je užitná hodnota elektromobilu zcela nulová, neboť 8-mi leté Li-On baterie mne nedovezou ani na to příslovečné šrotiště.

**) Spalovací motory mají naježděné miliardy osobokilometrů a tedy jejich bezpečnost je dokonale otestovaná (automobilky velmi dobře vědí, kde mají investovat do zvýšené bezpečnosti a kde již je levnější uhradit odškodné případné oběti nehody). Oproti tomu elektromobily mají nájezd o několik řádů nižší a tedy jejich poměr mezi výrobními náklady a přiměřenou bezpečností je prověřen minimálně.

Tož tak.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jiří

Reakce na: Historii modelu EV1 znám d.. | 2.1.2018 19:27reagovat
avatar

100 kWh baterií na cca 500 km váží 600 kg, benzínu na 500 km je cca 30 kg, tedy ne 55x, ale nanejvýš 20x a dále nemusíme vozit spoustu dalších věcí, které ve spalováku dají i více než 100 kg navíc, takže nakonec ten poměr je ani ne desetinový než uvádíte.

Nepřihlášený

Reakce na: Stačí říci dvě věci, aby šl.. | 2.1.2018 19:30reagovat
avatar

1-Kdyby byl rozdíl 55x nasobek tak by to jen potvrzovalo. Jak je celý systém spalování uhlovodíku extrémně neefektývní a elektromobil naopak super ůčinný .S malého množství energie podá vysoký výkon s vysokou účinností.

U rychonabijení zalezí na použitých článcích. Své by o tom, jak jde vývoj kupředu ví Modeláři, v Modelářských obchodech lze koupit články s velkým rozptylem parametrů. Ty špičkové snesou vysoké nabíjecí proudy bez zkrácení životnosti článků .

2a-Když hoří benzínová nádrž (palivo) Tak je požár tak intenzývní, že když po pár minutách přijedou hasiči tak už není co Hasit . Vlastně jen hlídají, aby požar nezpůsobil ještě větší škody. Nešířil se dál .

Osobní Zkušenost .

2b Když hoří Akumulátory Platí stejná pravidla jako u požáru elektrozařízení. Je nutné Akumulátory ochladit .

Kde hořely akumulátory Několik dní?

Akumulátor v mobilním zařízení (mobilu, tabletu ) jsou odlišné.

například Noteboky mají obvykle několik valečkových akumulátory jako Tesla misto prizmatických . Proto nelze srovnávat s akumulátorem v elektromobilu Který se neskládá s jednoho článku, ale s několika desítek, až tisíců, jaku u Tesla, Kde je každý článek opatřen genialně jednoduchou Proudovou pojistkou, která vadný článek v případě poruchy odpojí.Navíc mají kapalinové oběhové temperování článků nemrznoucí kapalinou.

VÝVOJ PROBÍHA NA CELÉM SVĚTĚ

ČESKÝ VYNÁLEZ KERAMICKÁ SEPARAČNÍ VRSTVA KTERÁ ZVYŠUJE ODOLNOST PROTI ZVÝSENÉ TEPLOTA A TÍM I BEZPEČNOST AKUMULÁTOR NAVÍC DÍKY SVÉ KONSTRUKCÍ ULEHČUJE RECIKLACI .

https://www.youtube.com/watch?v=8Fh27EJbZr0

https://www. youtube.com/watch?v=Qe4FJBDfhOM

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jarda

Zííív.... Budoucnost je.. | 2.1.2018 19:42reagovat
avatar

Zííív....

Budoucnost je vodík. Podívejte se na Toyotu Mirai ja její fungovaní, infrasturktura pro tankovaní je prakticky vyřešená, další nádrž na vodík může mít pomalu kdejaká pumpa, podívejte se jak se to rozšiřuje v Německu a pak pochopíte, že dobíjecí auta jsou už teď prakticky mrtvá.

Jo a ani vodíková auta nejsou ekologická, protože získat vodík stojí hodně enerige, třeba zrovna tu z uhlí...Nicméně potenciál je tam obrovský...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Historii modelu EV1 znám d.. | 2.1.2018 19:46reagovat
avatar

Spatné vstupní hodnoty pro výpočet

Vedou ke spatnému konečnému výsledku

U elektromobilu jste zapomněl započítat rekuperaci.

Neznam spalovací motor, který pří jízdě s kopce vyrábí palivo které vrací zpět do nadrze.

Menší počet pohybivých část znamená menší ztráty .

V některých zemích kupujete elektomobil s akumulátorem za který platíte měsíční poplatek a v připadě, Kdy odejde dostanete nový . (je to ale dražší nez akumulátor vlastnit )

Jsou země kde si akumulátor jen půjčujete a platíte z " energii "

Gogoro 2 (Taiwan)

https://www.youtube.com/watch?v=1hwXGenJ-CU

Nepřihlášený

Reakce na: Stačí říci dvě věci, aby šl.. | 2.1.2018 19:58reagovat
avatar

Ropa je to fajn dokud teče a nenastane

https://cs.wikipedia.org/wiki/Ropn%C3%BD_%C5%A1ok

Myslíte si, že ty velké zemně (USA,Rusko,Čína ), když budou mít nedostatek, že nám něco postí žilou

Dopadne to stejně jako v roce 1938 Hodí nás přes palubu jako odepisovatelnou položku .

https://www.novinky.cz/veda-skoly/416460-mnichov-je-zrada-re kl-v-chamberlainove-vlade-jediny-muz.html

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Ropa je to fajn dokud teče.. | 2.1.2018 20:09reagovat
avatar

Proto velké země podporují alternatývní pohony a alternatývní paliva, aby omezili nasledky v případě selhání dodávek. O ekologii jde, až na x tém místě .

https://ekonomika.idnes.cz/boom-aut-na-baterie-tahne-cina-v- cesku-hybridy-prekonaly-plyn-p5j-/eko-doprava.aspx?c=A170612 _091204_eko-doprava_suj

Velké zemně ví nejvíce jak obtížné je stoupající poptávku uspokolit.

https://www.zet.cz/tema/spotreba-ropy-pristi-rok-poprve-pr ekroci-hranici-100-milionu-barelu-denne-13418

Nepřihlášený blue.sun

Reakce na: Zííív.... Budoucnost je.. | 2.1.2018 20:16reagovat
avatar

Proč plýtvat energii na získání vodíku, když tu energii mohu použít na pohon auta přímo? Spalování čehokoli v motoru je nesmysl!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený oh.c!

Reakce na: Proč plýtvat energii na zís.. | 2.1.2018 21:55reagovat
avatar

Důvodem je třeba snaha uložit elektrickou energii z nestabilních zdrojů jako větrné elektrárny, fotovoltaiky a následně ji použít v okamžik kdy je skutečně potřeba. Momentálně se vyvíjení technologie, které se dají shrnou do pojmu "power to gas". Onu elektrickou energii můžete "uložit" do rozkladu vody. Vytvoříte si vodík a následně si můžete, za pomoci katalyzátoru, CO2, vytvořit plyn CH4. Takto vyrobený metan umíme skladovat, lehce jej spálit a zase vyrobit zpět elektřinu. Prosté. Zabijete 2 mouchy jednou ranou nepotřebujete baterie a nepotřebujete extra infrastrukturu. A hle najednou jsou spalovací motory stále ve hře. A bez fosilních paliv. Je to v plenkách - určitě. Je to cesta?

Zdroje: Stryko gugol? (https://en.wikipedia.org/wiki/Power-to-gas; https://www.youtube.com/watch?v=WZlmF6emCWU)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jarmil

Reakce na: Důvodem je třeba snaha ulo.. | 2.1.2018 22:13reagovat
avatar

Také si myslím že rozklad vody elektrolýzou má větší budoucnost. Pokud je momentální přebytek el.energie z solárních parků, větrných elektráren případně příbojových vln proč tuto energii nevyužít k výrobě vodíku který jde spálit ve spalovacím motoru případně vyrobit el.energii v palivovém článku.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Troleje nikdy nemohou být.. | 2.1.2018 22:13reagovat
avatar

S kterého prstu, jsi ty čísla vycucal Človíčku ?

ANO u MHD zvyšuje trolejové vedení nákldy a cenu na km .

Prodělěčnost Vlaků, Náklady, Vytížení linek a efektivita hospodaření menegmentu

České dráhy:2009 V době krize bralo 7 manažerů 150 miliónů Jejich sedm topmanažerů bralo ročně dohromady sto padesát milionů korun.

http://zpravy.e15.cz/kancelar/personalie/sef-drah-bu de-brat-320-tisic-korun-plus-odmeny-1151336

https://byzny s.lidovky.cz/stat-vyhovel-jancurovi-zverejnil-kolik-doplaci- na-ztratove-rychliky-ceskych-drah-gjw-/doprava.aspx?c=A13010 4_145121_ln-doprava_mev

Nepřihlášený

Reakce na: Elektřina patří do domácíc.. | 3.1.2018 06:38reagovat
avatar

V tom případě nafta patří do kamen, protože původně se dost topilo naftou.

Nepřihlášený 123

ÁÁ... pan Prokopec je odbo.. | 3.1.2018 08:14reagovat
avatar

ÁÁ... pan Prokopec je odborník na baterie... Co takhle ještě článek o vesmíru..

Nepřihlášený Petr

Reakce na: Proč plýtvat energii na zís.. | 3.1.2018 08:28reagovat
avatar

Jake spalovani ty joudo. Delas ze sebe saska tady i na mobielnetu. kdo tady mluvi o spalovani vodiku?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Petr

Ze budoucnost patri vodiku.. | 3.1.2018 08:30reagovat
avatar

Ze budoucnost patri vodiku uz dnes vi kazdy, kdo umi trochu pocitat. Hlupci porad lpeji na 150 let starem principu baterek nabijenych ze site. Nastesti i tech uz je stale mene a mene s tim, jak se ukazuje naprosta neschopnost teto technologie se prosadit, stejne jako se neprosadila uz v predminulem stoleti.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený tom

Budoucnoust je v Radioizot.. | 3.1.2018 10:34reagovat
avatar

Budoucnoust je v Radioizotopový termoelektrický generátor, zkratkou RTG (z angl. Radioisotope Thermoelectric Generator) je dlouhodobý a spolehlivý zdroj stejnosměrného elektrického proudu, využívající k získání tepelné energie rozpadu radioaktivních prvků.

Jo to by bylo bez nabíjení a na celý život, večer přijet domu napojit auto do zasuvky a napájet tím celý barák :D

https://cs.wikipedia.org/wiki/Radioizotopov%C3%BD_termoele ktrick%C3%BD_gener%C3%A1tor

Nepřihlášený blue.sun

Reakce na: Jake spalovani ty joudo. D.. | 3.1.2018 11:44reagovat
avatar

A reakce v palivovém článku je asi co? Chemické slučování vodíku s okysličovadlem, což je prostě spalování. Akorát lépe řízené.

Nepřihlášený Jozef Kostelanský

Je komické, že autora toht.. | 3.1.2018 12:07reagovat
avatar

Je komické, že autora tohto článku z celej elektromobility zaujíma hlavne likvidácia starých batérií. Ako keby to bol neriešiteľný problém. Pritom recyklácia podstatne náročnejších mobilov - z hľadiska počtu súčiastok aj počtu materiálov v nich obsiahnutých - prebieha bez problémov. Apple má dokonca automatickú linku na rozoberanie starých iPhonov.

A recyklovať sa dajú naozaj dôkladne. Hoci každý mobil obsahuje len niekoľko miligramov zlata, aj tie sa dokážu rôznymi procesmi odfiltrovať, a pri miliónoch mobiloch sa jedná už o kilogramy. Plus sú v mobiloch samozrejme obsiahnuté aj ďalšie kovy.

Vôbec teda nechápem, čo by na recyklácii tužkových batérií - nech by boli v akomkoľvek množstve - malo byť niečo zvláštne a neekologické. Všetky tie drobné batérie majú rovnaký tvar i objem a rovnaké alebo veľmi podobné zloženie. To si pán Prokopec naozaj myslí, že je taký problém vyrobiť jednoúčelový stroj, resp. veľa strojov či linku, do ktorej sa na začiatku nasypú staré články a na konci vyjde roztriedený materiál? A čo sa asi robí s tými miliardami starých tužkových batérií, ktoré sa už teraz zberajú v každom elektro-obchode? Vyhadzujú sa na smetisko? To asi sotva, pretože materiál v nich obsiahnutý určite stojí sa ich rozobratie.

Navyše sa pán Prokopčák domnieva, že lítium použitý v článkoch sa nejako znehodnotí. Prečo by sa malo? Lítium je kov. Tak prečo by mal byť taký problém znovu ho spracovať ako zlato, železo, meď, cín či iné kovy?

Nad niektorými článkami pána Prokopčáka sa mi rozum zastavuje...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený asdasd

Reakce na: První opravdu funkční, spo.. | 3.1.2018 12:11reagovat
avatar

kazd den najedu svym EV cca 100 km...:D

Nepřihlášený

Prostě všechno je dobré, a.. | 3.1.2018 12:12reagovat
avatar

Prostě všechno je dobré, až na naftu. Až jednou bude škodovka na elektřinu, tak dám na modlení, ale jestli se toho dožiju, protože mě mezitím sežere rakovina z nějakého TDI

Nepřihlášený Arni

Reakce na: 1-Kdyby byl rozdíl 55x n.. | 3.1.2018 12:13reagovat
avatar

"Genialne jednoducha" prudova poistka nefunguje pri poskodeni baterky autonehodou,alebo inym mechanickym poskodenim.Po požiaroch Tesly teraz musia montovať titanovy štit chraniaci baterku proti mechanickemu poškodeniu kovovymi predmetmi.Pri autonehodach je takyto štit neucinny,baterka pri naraze a naslednom poškodeni spravidla začina horieť.

V usa ,ked horela tesla požiarnici sa nemohli dostať blizko k požiaru,pretože jednotlive članky vyletovali z ohnňa ako šrapnely.

Ak sa prerazi nadrž na konvenčnom aute benzin,nafta jednoducho vytečie a nič sa nedeje.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Petr

Reakce na: Je komické, že autora toht.. | 3.1.2018 12:17reagovat
avatar

Jozko, ty si z nas delas legraci nebo tu naprostou neznalost problematiky, kterou tady exhibujes, myslis vazne?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Arni

Reakce na: Je komické, že autora toht.. | 3.1.2018 12:25reagovat
avatar

Jožku,recyklacia lithiovych bateriek je nevyhodna vo velkom ich nikto nerecykluje,ešte to nieje vyriešene.Naklady na recyklaciu 1kg su približne 1euro a material takto ziskany ma hodnotu cca jednej tretiny.Jednoducho nema to kto dotovať...Pochybujem,že to bude opäť dotovať štat,ked už teraz dotuje nove elektroauta.

Nepřihlášený DAN

Reakce na: Jozko, ty si z nas delas l.. | 3.1.2018 12:25reagovat
avatar

Škoda že jste neodpověděl na komentář z 11:44 od blue.sun. Ukázalo se tedy vaše apsolutní neznalost problematiky jak to sám nazývate. Tak se teda ptám, myslíte to vážně..zase vy :D

Nepřihlášený rock

pro autora: Co máte za.. | 3.1.2018 12:25reagovat
avatar

pro autora:

Co máte za telefon, že se vám v pohotovostním stavu vyšťaví za jeden den? Můj -celkem prachobyčejnej, s akumulátorem na dnešní poměry spíš podměrečným- smartfoun přijde za den nečinnosti o 15-20%, samozřejmě není vypnutý a nemá vypnuté ani wifi, BT, GPS nebo data.

Nepřihlášený Martin

Ano, mimo jiné způsobí tot.. | 3.1.2018 12:26reagovat
avatar

Ano, mimo jiné způsobí toto dotováni nesmyslů nedostatek baterii pro tyto drobné spotřebiče, pro které byly určeny. Už jen představa, že je někdo ekolog, když k použití energie z hnědého uhlí zabere baterie z 20000 mobilů je směšná. Koupě elektromobilu je většinou póza. Póza srovnatelná s tím, že ve středně velkém městečku jen tak všichni vyhodí mobily a zajdou si koupit nové. Zase ekologismus, který ničí přírody.

Nepřihlášený Martin

"První opravdu funkční, sp.. | 3.1.2018 12:28reagovat
avatar

"První opravdu funkční, spolehlivé a praktické auto na elektřinu postaví Japonci."

??????????????????

NE! Takové se už vyrábělo před rokem 1900!!! A bylo překonáno modernější technologii ;-)

Nepřihlášený rock

Reakce na: Troleje (nebo jiná mechani.. | 3.1.2018 12:32reagovat
avatar

Něco přes 20 tis. km v ČR. Na pohodu...

Docela by mne zajímalo, co bys dělal na hranicích, kde by skončily troleje a tys seděl v autě s tím nouzovým dojezdem 30 km. To by se ta cesta na hory nebo k moři docela protáhla.

Nepřihlášený

Reakce na: Ze budoucnost patri vodiku.. | 3.1.2018 13:15reagovat
avatar

Ted vsem tem hlupakum vysvetli jak ten vodik pouzijes k pohonu? Jsem zvedav co z tebe vyleze chytreho.

Nepřihlášený j

Reakce na: Pane Prokopče, společnými.. | 3.1.2018 13:45reagovat
avatar

Kez by tomu tak bylo

Nepřihlášený Charlie

Smysluplnost elektroaut mu.. | 3.1.2018 16:11reagovat
avatar

Smysluplnost elektroaut musí prokázat, jako u každé nové (v daném rozsahu a technologii Li-Ion se o novou technologii jedná) technologie, volný trh. Pokud se prosadí - se stejnou spotřební daní, která u klasickýho auta dělá cca 1 Kč/km - tak prosím, sic nerad, ale akceptuji je. Ale jakmile je technologie prosazena politickým rozhodnutím, tak to je vždy průser a vyhozený prachy. Vždy to tak bylo a nebude to tentokrát jiné. A v tom je jádro pudla - v politickém diktátu - ne v technologii!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: "Genialne jednoducha" prud.. | 3.1.2018 19:10reagovat
avatar

Ano, ale přeháníte .

https://www.youtube.com/watch?v=fY5YudGurBk

Nehořavé auto ještě nikdo nevymyslel Při nehodě ve vysoké rychlosti, jsou následky vždy tragické a je jedno jestli je tam hořlavé palivo nebo akumulátory. .

Nepřihlášený

Reakce na: Smysluplnost elektroaut mu.. | 3.1.2018 19:59reagovat
avatar

Aby byly do aut standartně montovány bezpečnostní pasy. Musel být přijat zákon, který to přikazoval .

Aby se do aut standartně montovaly katalizátory..

Musel být přijat zákon, který to přikazoval .

Aby se do aut standartně montovalo ABS

Musel být přijat zákon, který to přikazoval

Automobilkám je to jedno Oni si vzdy najdou důvod proč to nejde !!

Ani do alternátývních pohoných ustrojí se jim moc nechce Argumentují tím, že je to riziková investice.

Stát pobídkami motivuje výrobce hledat alternatývy .

Krásný příklad je Toyota Prius, která vznikla, protože v USA se připravoval program (Zero Emission) a Japonci nechtěli přijít o trh . Manažeři od GM nechápali jak Toyota na Priusu generuje zisk , Když oni na EV1 Prodělávali ?

Toyota už prodala deset miliónů hybridů

https://www.novinky.cz/auto/429367-toyota-uz-prodal a-deset-milionu-hybridu.html

V USA stejně jako v Evropě dostaly některé automobilky finanční injekci na vývoj alternatývních pohonných ustrojí. Peníze se proinvestovaly, ale výsledek byl ten, že se varobilo pár kusů a tím to skončilo.

Proto státní legislatýva přešla na model, kdy dotují nákup. Koncový zákazník sám rozhodne. Jaký výrobek,a co si koupí. Automobilky jsou motivovany Vyrábět to co trh opravdu chce a nekonči to jen u prototypů nekde v Muzeu Kterých má GM v USA spoustu .

https://www.automobilrevue.cz/rubriky/automobily/historie /general-motors-heritage-center-vzacne-kousky_39982.html

Tesla a mniho jiných automobilových výrobců o kterých se tadi asi nikdy nic nedozvíme jen prodávají to co trh chce . Příme dotace prostě nefungují Mercedes také dostal nemalé peníze na vývoj vodíkového pohonného uštrojí Dokud dostávali státní peníze, tak všede tvrdili jak je to super . Jenže nadšení ochladlo . Kdo si koupí drahý automobil na palivo u kterého je nedostatek míst kde natankovat .

Ano i u elektromobilu je málo nabíjecích míst, ale lze sice pomalu Nabít..

Nepřihlášený Well

Reakce na: Také si myslím že rozklad.. | 3.1.2018 20:52reagovat
avatar

Pane kolego, trošku Vám to nevychází. Spálíte v kyslíku vodík, získáte vodu a tu rozložíte na vodík a kyslík, ty necháte zreagovat, získáte vodu......... To je přesně perpetuum mobile. To však bohužel (nebo bohudík) termodynamické zákony matičky přírody nedovolují. Žádná reakce neprobíhá 100% a to ani energeticky. Vždy jsou ztráty. Takže tu energii nakonec stejně musíte vzít někde jinde.

Výfuk vodíkového auta, stejně jako elektromobilu je na komíně elektrárny. To však "zelení", sluníčkáři a evropští politici a úředníci nechtějí slyšet. Přece se nenechají omezovat přírodními zákony

Ještě jsem se nikde nedočetl, že by náš parlament (nebo něčí jiný) zrušil II zákon termodynamiky. ;-)) On by se stejně nenechal :-))

Nepřihlášený Well

Reakce na: Ze budoucnost patri vodiku.. | 3.1.2018 20:55reagovat
avatar

A kde, s dovolením, ten vodík vezmete? Že Vy myslíte, že z vody??:-)))))) Ach ta neznalost fyzikálních a chemických zákonů..........

Nepřihlášený Well

Reakce na: Důvodem je třeba snaha ulo.. | 3.1.2018 21:03reagovat
avatar

S tím by se dalo částečně souhlasit. Pokud mám vhodné klimatické podmínky (hodně slunce nebo větru), pak ano, jde o možnost "uložení" této energie na pozdější dobu. Bohužel - a to se nahlas neříká - v našich podmínkách jsou jak větrné, tak solární elektrárny energeticky neutrální, tzn., že na jejich výrobu, provoz a likvidaci se spotřebuje stejně energie, kolik ji za svoji životnost elektrárna vyrobí. Takže na poušti solární elektrárna dobrý nápad, u nás v podstatě není co uskladňovat - elektrárna pouze "vrací" energii spotřebovanou na její vlastní výrobu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Tomas

Pripadate mi jako znamy kt.. | 4.1.2018 04:19reagovat
avatar

Pripadate mi jako znamy ktery mi kdysi tvrdil ze film nezemre, ze CCD cipy kvalitou na film nikdy nebudou stacit. Jak to dopadlo vime (snad) vsichni. Preji mnoho neuspechu ve Vasi svate valce proti elektromobilite, zvlaste proti Tesle.

(P.S. V hodne vecech mate samozrejme pravdu, normalni fanousci EV si vsech nedostatku jsou vedomi ale dost vasich clanku je opravdu mirne neobjektivnich. Proste to ze EV auta nemate rad je z clanku poznat.)

Nepřihlášený Tomas

Reakce na: Elektřina patří do domácíc.. | 4.1.2018 04:20reagovat
avatar

A CCD kamery do kose. Mate v mobilu/fotaku film nebo CCD snimac?

Nepřihlášený oh.c!

Reakce na: S tím by se dalo částečně.. | 4.1.2018 19:06reagovat
avatar

Bohužel, společenská objednávka dneška je jasná a zní: Ani gram CO2 nazmar! Géniům, kteří tuto objednávku tvoří, trošičku unikají drobnosti. Třeba taková "drobnůstka", že naším aktuálním bohem je věc zvaná uhlovodíky... Ale oni na to časem přijdou. Proto se objevují technologie na uskladnění energie. Jako totální "vychytávka" mi přijde uložit přebytečnou elektrickou energii z OZE do ohřevu vody. Ale už i to jsem viděl realizované :-(.

A ano, výhledově se uvažuje o dovozu elektřiny ze států, kde jaksi více svítí slunko. Evropa je na tom bídně. Proto mě nepřestávají fascinovat sebevědomá prohlášení politiků jak to všechno dáme :-(. Viz. např. ratifikace COP21 naším resp. evropskými parlamenty. Chápu cíl je stanoven a technici to vymyslí :-).

Proto bych tu třeba uvítal článek, který osvětlí proč EV nic neřeší z pohledu CO2 a tak.

P.S. S tím rozkladem vody o perpetuum mobile nejde a ani jít nemůže, protože fyzika.

Nepřihlášený

Prius 20 let a stále jezdí.. | 5.1.2018 20:40reagovat
avatar

Prius 20 let a stále jezdí s původními akumulátory v Polsku

https://www.youtube.com/watch?v=Fe0X6PdY_68

Nepřihlášený JaRy

Ten japonec to říká jasně.. | 18.1.2018 07:24reagovat
avatar

Ten japonec to říká jasně a srozumitelně. Oni vymýšleli nabíjecí ekvivalent tužkových článků do malých přenosných spotřebičů a dětských autíček. Tyto tužkovky se v žádném případě nehodí pro pohon velkých aut. Na to nebyly konstruovány a musí se vymyslet jiný typ baterií.

Kdo jiný je v této věci fundovanější než jejich vynálezce.

Jenže tzv.investor a tzv. manažer toto nechce slyšet.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Ten japonec to říká jasně.. | 18.1.2018 16:29reagovat
avatar

Ty jsi fakt Jaryn. Jeden z mnoha příkladů. Systém NAVSTAR byl při vývoji určen pro civilní využití a uvažovalo se s ním v civilní dopravě? Trochu popřemýšlej a třeba ti dojde.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše