Reklama

Lze moderní auta ošálit tím, že turbo zabalíte do deky a získáte tak vyšší výkon?

 | 65 příspěvků | 21.1.2018 Mirek Mazal
Reagovat

Nepřihlášený

asi né ,ale lze ošálit tes.. | 21.1.2018 19:34reagovat
avatar

asi né ,ale lze ošálit teslu pomerančem a banánem

Nepřihlášený

do deky se balí rýže než v.. | 21.1.2018 20:08reagovat
avatar

do deky se balí rýže než vám přijede tchýně na oběd aby nevychladla

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

jednou jsem tak zahřál tur.. | 21.1.2018 20:10reagovat
avatar

jednou jsem tak zahřál turbo do červena ,že se lopatky utavily a vylítaly výfukem ven takže turbo zahřívat je blbost!!!!!!

Nepřihlášený

Dobrá rada, jen tak dál, j.. | 21.1.2018 20:25reagovat
avatar

Dobrá rada, jen tak dál, jsem zvědavej, kolika pitomcům potom shoří auto....

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Nick

opět článek na téma úplná.. | 21.1.2018 20:48reagovat
avatar

opět článek na téma úplná blbost

Nepřihlášený Gerette

u TSI a spol můžeš ty vrtu.. | 21.1.2018 20:53reagovat
avatar

u TSI a spol můžeš ty vrtulky balit do čeho chceš a stejně to hovno pojede

Nepřihlášený Miroslav Pěnička

Tolik nesmyslů a vzájemně.. | 21.1.2018 21:32reagovat
avatar

Tolik nesmyslů a vzájemně si odporujících údajů v rádobyodborném článku jsem už dlouho neviděl.

Nepřihlášený autotronik

Celý článek by mohl patřit.. | 21.1.2018 21:38reagovat
avatar

Celý článek by mohl patřit do rubriky Apríl nebo Kachna, jen tak dále! Učivo předmětu fyzika na základní škole řeší vztah objemu, teploty a tlaku plynu. Stručně - pokud chci spálit více paliva, musím do válce dostat více vzduchu - ne teplého, ale chladnějšího, ten má menší objem. Jinak palivo nemá v čem hořet a odchází nespálené do výfuku při poklesu výkonu, o emisních parametrech vůbec nemluvě. Proto za "turbem" před vstupem do válce je mezichladič vzduchu, aby zajistil plnění válce větším množstvím stlačeného ochlazeného vzduchem. Balení částí turbomechanismu do jakéhokoli obalu může být velmi nebezpečné z několika hledisek - teploty výfukových plynů dosahují až 1000 st.C, špatné mazání a nedokonalá funkce chlazení ložisek, možnost zahoření okolních materiálů.

A pro úplnost- svezte se ve voze s motorem 1,8TSI 132 kW, zkuste jeho tah a pak pište úsměvné články.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený tsi

koukam samej briketak tady.. | 21.1.2018 21:49reagovat
avatar

koukam samej briketak tady :))))))

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Tom

Pochybuji, že dokázali změři.. | 21.1.2018 21:49reagovat
avatar

Pochybuji, že dokázali změřit účinnost motoru.

Výkon ano, ale účinnost...

Nebo tu někdo neví, co je účinnost?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený jan neruda

Reakce na: Pochybuji, že dokázali změři.. | 21.1.2018 21:52reagovat
avatar

účinnost parního stroje je 5 až 10 % proto 19. století nazýváme stoletím páry

Nepřihlášený Tom

Nechybí na konci odkaz na.. | 21.1.2018 22:26reagovat
avatar

Nechybí na konci odkaz na firmy co opravují a renovují turba? Dobré nahánění zákazníků! :D

Nepřihlášený Běžný technik

Naprosto nechápu proč je ".. | 21.1.2018 22:32reagovat
avatar

Naprosto nechápu proč je "kdekoliv" publikován takový článek jako tento. Považoval jsem to za zoufalou reklamu na nějaký nesmysl. Nesmyslů je všude plno, ale dobré na tom je, že většinou dá se říci: " Nepomůže, ale hlavně NEUŠKODÍ " Ale na reklamu to nevypadá, nikde nevidím, kde to koupit. Bohužel tato snůška blábolů může těm hlupákům, kteří jsou schopni na to naletět velmi UŠKODIT. V lepším případě si zničí jen turbo, v horším jim shoří celé auto !!!! Celé mě to utvrzuje jen v jednom: AUTO FORUM už nikdy nečíst. Je to jen ztráta času.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený motor

Hlavně napsat že atmosféra.. | 21.1.2018 22:58reagovat
avatar

Hlavně napsat že atmosféra je mrtvá totalní blábol....mrtvý budou brzy turba+elektrošroty

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka

Po dlouhých letech mám opět.. | 21.1.2018 23:11reagovat
avatar

Po dlouhých letech mám opět atmo benzín. Kupodivu jsem spokojený a bojím se, co vyplodí EU a konstruktéři za rok, nebo dva. Že by byl mrtvý mi nepřijde, ale honičky na veřejných komunikacích už přes 20 let neprovozuju. Nemůžu si pomoct, ale ten článek psalo dítě s nějakou lehčí mentální vadou. Asi by tu inkluzi neměli přehánět. Čus

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Simon

To je ale blábol zase. Tak.. | 21.1.2018 23:19reagovat
avatar

To je ale blábol zase. Takže auta která mají chladič nasávaného vzduchu právě pro zvýšení výkonu ho mají asi nanic, co? Takze budeme balit turbo do deky aby bylo ještě vice horke abychom ohřály chlazený vzduch... :) Jak uz někdo psal, akorát utavite lopatky a hura pro nove turbo, penez mate jiste všichni dost....

Nepřihlášený Jan Dolanský

jeden příklad za všechny :.. | 21.1.2018 23:19reagovat
avatar

jeden příklad za všechny : měl jsem Audi S2 , a měla turbo chlazené vodou ! nějakej vousatej redneck si nacpe turbo do Golf 3, a myslí si, že když na to dá futrál , tak objevil Ameriku !? a místní "redaktor" to zkopíruje......

Nepřihlášený Simon

Reakce na: do deky se balí rýže než v.. | 21.1.2018 23:31reagovat
avatar

Do deky se balí tchýně aby nevychladla a lépe se zahrabávala... :)))

Nepřihlášený gtv8

Ano turbo bude mit lepsi u.. | 21.1.2018 23:44reagovat
avatar

Ano turbo bude mit lepsi ucinost, ale tohle nema co delat v seriovem aute. Videl bych to na dragsteru s milionem koni, kde nejake to procento ucinnnosti, je ve finale videt.

Nepřihlášený 2.0TDi16v

Reakce na: koukam samej briketak tady.. | 21.1.2018 23:48reagovat
avatar

Ale okamžitě my to koukej vysvětlit co myslíš tím brikeťákem.... :))

Nepřihlášený Simon

Reakce na: do deky se balí rýže než v.. | 22.1.2018 00:01reagovat
avatar

Ahaaa, obnovení stránky nebylo to nejlepší.... Tak se omlouvám...

Nepřihlášený spa

turbo se musí chladit to v.. | 22.1.2018 08:40reagovat
avatar

turbo se musí chladit to ví přece každý!!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený V12

Kde su grafy priebehu krut.. | 22.1.2018 08:44reagovat
avatar

Kde su grafy priebehu krutiaku a vykonu pred a po uprave ?

Kde je meranie zrychlenia 0-100, 80-120 na jednotlive pouzitelne prevody ? Kde je meranie sprintu na 400 m, pol mile, milu ?

Clanok o nicom, zalozeny na subjektivnych pocitoch. Bez exaktneho merania vypovedna hodnota NULOVEJSIA nez NULOVA !!!

Tato vec nicomu nepomoze, s troskou smoly ale moze sposobit hodne skody.

Nepřihlášený V12

Reakce na: Po dlouhých letech mám opět.. | 22.1.2018 08:49reagovat
avatar

Po dlouhych letech som chcel kupit nove auto s uspornym 132 HP atmosferickym motorom. Po prvej skusobnej jazde som si povedal, ze atmosferu nikdy. Aj napriek tomu, ze nie som zavodnik, mal som pocit, ze to auto proste nejede, pokial poriadne nehuci - inymi slovami - pokial nema viac ako 4000 otacok. Tak ja jazdit nemienim, nie som pubertiak ohurujuci hlukom prsate a nohate pubertiacky. Rozdiel medzi 1.4 turbo 103 kW a atmosferou 1.6 97kW je nenormalne velky, mate dojem, ze sedite v aute s vykonom dvojnasobnym proti tej atmosfere. A to specialne v tych otackach, kde sa jazdi najcastejsie - v rozsahu 2000 - 3000 otacok. Atmosfera mrtva, po dupnuti na plyn sa nic nedeje, turbo reaguje prakticky ihned a auto vystartuje vpred.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Luděk

Reakce na: Dobrá rada, jen tak dál, j.. | 22.1.2018 09:42reagovat
avatar

Důvod? To co je na obrázcích je odolné teplotě v řádu stovek °C...........

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Tony

Reakce na: Celý článek by mohl patřit.. | 22.1.2018 09:43reagovat
avatar

Naprosto souhlasím, nejvíce požárů automobilů je od homemade úprav, hadrů v motorovém prostoru, levných oprav atp... Výrobce to má nějak optimalizované (nejen z hlediska výkonu) a jakákoliv úprava zlatých českých ručiček = dojeb*ní stroje.

Nepřihlášený Luděk

Reakce na: Po dlouhych letech som chc.. | 22.1.2018 09:46reagovat
avatar

Ano,ale musí být otáčky motoru okolo 1700 plus,kdy to turbo ,,jede".

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Důvod? To co je na obrázcíc.. | 22.1.2018 09:50reagovat
avatar

tak jistě to co je na obrázku nevzplane ,ale turbo se utaví

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený V12

Reakce na: Ano,ale musí být otáčky mo.. | 22.1.2018 09:53reagovat
avatar

Samozrejme. Cim mensi objem, tym viac otacok na zaciatok zatahu to potrebuje. Ale atmosfera nejede do 4000 otacok. A to je kua rozdiel.

Nepřihlášený V12

Reakce na: Bavit se o TSI je zbytečné.. | 22.1.2018 10:02reagovat
avatar

Ha ha ha. Zvez za v Rapide 1.0TSI 81kW a potom sadni to atmosferickej Corolly 1.6 97kW a uvidis, o com to TSI je. Na papieri hodne vykonnejsia Toyka sa na ten prudkodownsizovany TSI pruznostou na stvorke, patke a sestke nechyta ani nahodou. S TSI zasliapnes a ides, s atmosferou pri kazdej poziadavke vykonu podradis a az potom mozno pojdes, pokial teda hned nepodradis o 2 kvalty.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kverulant

Reakce na: turbo se musí chladit to v.. | 22.1.2018 10:45reagovat
avatar

a odkud to víš ty? Sputnik?

Nepřihlášený kverulant

Reakce na: Po dlouhych letech som chc.. | 22.1.2018 10:48reagovat
avatar

Tos vůbec dosud netušil, že je to o krouťáku. Amerika :)))))

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kverulant

Reakce na: tak jistě to co je na obráz.. | 22.1.2018 10:49reagovat
avatar

Turbo neutavíš. Jenom chytráci co nemění olej a "nedochlazují" turbo, pokud ti to něco říká

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Turbo neutavíš. Jenom chyt.. | 22.1.2018 11:02reagovat
avatar

neříká já turbo nemám jenom tady žvástám český bláboly jako v hospodě u piva pochop to .

Nepřihlášený mattycz

Reakce na: Po dlouhých letech mám opět.. | 22.1.2018 11:11reagovat
avatar

Přesně, atmo ted zažijou zlaté časy, čest Mazdě.

Psal to nějaký trotl.

Nepřihlášený Freki

Reakce na: Ha ha ha. Zvez za v Rapide.. | 22.1.2018 11:13reagovat
avatar

Bohužel jsem musel jednou absolvovat cestu Blava a zpět Rapidem 1,2Tsi. A můžu říct, že tragédie. Výrazný turbo lag, malý interval použitelných otáček, vysoká spotřeba při dynamické jízdě. Oproti podobně výkonné atmo třeba v Mazdě. A dynamicky není lepší (nutnost nižšího rychlostního stupně).

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

! Nesmysl ! Už nadpis je.. | 22.1.2018 11:25reagovat
avatar

! Nesmysl ! Už nadpis je spatně přeložený ? Deka ?. (Ta tkanina musý být minimálně tepelně odolná a to Deka bez diskuze není ) Zabalit turbo do >deky< by způsobilo požár v motorovém prostoru, který může přerůst v požar celého automobilů a jeho následné sešrotování . A to se prostě vyplatí .

Nepřihlášený mikevr6

Ta deka :D je obal na turb.. | 22.1.2018 11:54reagovat
avatar

Ta deka :D je obal na turbo a primarne se dava jen kvuli odstineni tepla aby vam nesalalo do motoroveho prostoru,tak jako se omotavaji vyfukove svody. Je to soucasti skoro kazdeho upraveneho auta viz velikost te turbiny a toho obalu. coz jak je vidno neni zadne seriove montovane turbo :)

Nepřihlášený Jirka

Reakce na: Po dlouhych letech som chc.. | 22.1.2018 11:58reagovat
avatar

Prsaté dlouhonohé puberťačky vozím denně. Jsou to moje dcery a fakt je jim buřt, v čem se vezou, hlavně když to neřve a mají tam místo na svoje dlouhé nohy. To často zvýhodňuje veterány, nová auta naopak často totálně propadnou. Měl jsem měsíc půjčenou Tatru 613 a s ní byly opravdu spokojené. Akorát si ji půjčila žena a přetáčivost se jí moc nelíbila. Mazda jí sedí, nelíbí se ale našim puberťačkám :-)

Obalovat cokoliv v motorovém prostoru bez souhlasu výrobce - pošlu to bráchovi pro pobavení. Občas takové i jiné zázraky hasí, jindy vystříhává jejich původně spěchající řidiče.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Škodovky můžete balit do h.. | 22.1.2018 12:45reagovat
avatar

Škodovky můžete balit do hedvábí ale kvalitu tím nezvýšíte, stále to bude poruchový šrot.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Škodovky můžete balit do h.. | 22.1.2018 12:52reagovat
avatar

ale právě obal prodává!! kolikrát si koupíš jenom pěknou krabičku kterou vyhodíš a zaplatíš!!!!

Nepřihlášený Jirka Škopek

Reakce na: Naprosto nechápu proč je ".. | 22.1.2018 15:53reagovat
avatar

Jen bych chtěl podotknout že tohle je ta největší pí**vina co jsem kdy četl! Jako člověk s profesí v odborném automobilovém průmyslu musim tento článek brát jako vhodný na 1. apríla protože jinak to snadani neni možný publikovat. Nechápu jak někdo přišel na to, že je potřeba udržovat výfukovou část teplou? vždyť rotační energie turba je získávána 100% z kynetické Energie výfukových plynů, o teplotu zde vůbec nejde. A zbytek komponent včetně ložisek a všech materiálů je naopak potřeba chladit aby byla pokudmožno vysoká živostnost daných materiálů a všech spojů. Nicméně pokud se jedná o profesionální tepelné štíty, tak se samozřejmně konstrukčně dělají plechové a v dostatečné vzdálenosti od výfukové části turba, aby nedocházelo k přehřívání celé terbíny.

Ještě bych se chtěl zeptat autora článku jestli už byl třeba na nějakých závodech nebo ve vývojovém centru motorů kde by někdy něco takového viděl???

Aby se díky české povaze nezačali objevovat hořící Fábie TSI a podobné

Nepřihlášený Pavel

Já bych tu "deku" doporuči.. | 22.1.2018 16:26reagovat
avatar

Já bych tu "deku" doporučil zejména pro turbomotory se systémem start-stop, pro ně to musí být hotové požehnání! :-)

Nepřihlášený kdosi

spíš deku hodit na "redakt.. | 22.1.2018 20:35reagovat
avatar

spíš deku hodit na "redaktora"

Nepřihlášený

škoda je nejlepší na světě.. | 22.1.2018 20:48reagovat
avatar

škoda je nejlepší na světě a mám obavy aby nepředběhla VW

Nepřihlášený troll medium lvl

atmosfera je nanic měl jse.. | 22.1.2018 21:33reagovat
avatar

atmosfera je nanic měl jsem feldu 1.3 atmosferu a vůbec to nejelo akorát to řvalo jo a pak jsem jel ještě fábijou 1.4TDI a totaky vůbec nejelo je to dýzl a klepalo se to akorát jo a pak jsem jel superbem a měl 280koní a turbo a byl na benzín a uměl rychle předjíždět do kopca tak lidi serte na dýzl je pomalej a klepe se a atmosfera je taky pomalá kupte si turbo benzin budete jezdit rychle čau

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Petr

A intercooler je teda k ni.. | 22.1.2018 23:28reagovat
avatar

A intercooler je teda k ničemu? Tož na co by tam dávali takový kus železa, kdyby to jelo bez toho :-) (kdo neví, tak film Roming - B. Polívka). Já se učil, že nejlepší účinnosti tepelných strojů (čímž spalovací motor je) se dosáhne největším rozdílem teplot mezi nasávaným a vyfukovaným plynem. Takže co nejvíc vychladit nasávanej vzduch a co nejvíc ohřát spalováním v motoru. Víte jaký účinek má NOS (dusík) v motoru? Kromě obohacení kyslíkem taky ochlazuje nasávanou směs, čímž zvýší účinnost.

Nepřihlášený V12

Reakce na: Bohužel jsem musel jednou.. | 23.1.2018 07:51reagovat
avatar

Asi si ho mal v nejakom podivnom stave. 88kW Mazda po stranke dynamiky nan nema ani nahodou.

Nepřihlášený V12

Reakce na: Tos vůbec dosud netušil, že.. | 23.1.2018 07:55reagovat
avatar

Praveze viem o tom, ze je to o krutiaku. A preto patri atmosfera do muzea, alebo do ruk cloveku, ktoremu nevadi na 20km useku zaradit 100x, alebo ist vsetko trojkou a revom motora. S turbom radit nemusis. Atmosfera je dnes dobra jedine s automatom, aj to podla moznosti s variatorom.

Nepřihlášený Endy

Je zarážejíci, jaké blafy.. | 23.1.2018 20:48reagovat
avatar

Je zarážejíci, jaké blafy se můžou beztrestně zveřejňovat, někdy si říkám, že i cenzura může být někdy užitečná. A jen mimochodem, mám benzínového astmatika 3,7L a myslím že táhne docela slušně od malejch i se ochotně šmodrchá, protože, jak řikal už můj děda "obsah ničím nenahradíš", tedy ani turbem!

Nepřihlášený eurofine

Reakce na: Hlavně napsat že atmosféra.. | 23.1.2018 21:08reagovat
avatar

Přesně tak. Koukněte se na Mazdu.

A nyní když se musí u nových modelů uvádět skutečná spotřeba, tak lidový vůz a jeho sestřičky najednou zvyšují obsah motoru a přestávají vyrábět jedno až tříválcové motorky do ostřikovačů osazených nejlépe několika turby!!!! :)

Pěkně Vás s emisemi a spotřebou tahali za nos!

Nepřihlášený eurofine

Reakce na: atmosfera je nanic měl jse.. | 23.1.2018 21:14reagovat
avatar

Mám atmosféru 3,6 a 300 koní a s turbo superbem se vždy rád potkám. Je pro mě zábava vidět ten nasranej výraz řidiče, když ho předjedeš. :) A bonus je ten nááádherný zvuk motoru.

Nepřihlášený Matus

ono to na ten experiment s.. | 23.1.2018 21:55reagovat
avatar

ono to na ten experiment sa treba pozerat troska z ineho uhla(samozrejme, izolovat turbo je pre 98% uzivatelov blbost kedze nám ide o to aby mal motor co najdlhsiu zivotnost a nenahaname nejaky 0,3kW)...len chceli dokazat rozpínavost vyfukových plynov a dopad na ucinnost turba.

Nepřihlášený

Přesně tak obsah ničím nen.. | 24.1.2018 15:41reagovat
avatar

Přesně tak obsah ničím nenehradíš. Miluju velke atmosféry a jak tady někdo psal že atmosféry patří do muzea, tak to zachvili bude přesně naopak. Jen kvůli malé pojistce si přece nekoupím malý obsah, než takové crcání se raději projedu na kole.

Nepřihlášený cert

Zahřátý plyn zvětšuje svůj.. | 12.2.2018 13:11reagovat
avatar

Zahřátý plyn zvětšuje svůj objem a tudíž se při stejné rychlosti dmychadla dostane do válců menší množství vzduchu. Akorát bude zahřátější, protože ho intercooler nestihne tolik zchladit. Jak z těchto fyzikálních faktů odvodit vyšší výkon je mi záhadou.

Nepřihlášený Feri

Problematiku originalneho.. | 13.2.2018 21:12reagovat
avatar

Problematiku originalneho clanku tu zrejme nepochopil ani cz autor clanku, ani 90% diskutujucich.

Vyfukove potrubie sa v specialoch bezne omotavalo termo paskou, no az po uplny koniec vyfuka. Robi sa to preto, aby vyfukove plyny(nie priamo turbo) co najmenej ochladli=ich kineticka energia ostala co najvyssia, co ma za nasledok rychlejsie vyprazdnovanie spalovacej komory, rychlejsi nastup otacok, vyssi vykon.

Teplota nasavaneho vzduchu s tym nema nic, ani ziadny intercooler(mimochodom vzduch sa zahrieva primarne jeho stlacanim a nie lopatkami turba).

Ina otazka je a teda gro clanku, ci ta deka ma nejaky pozitivny vplyv na vykon..podla mna uplne minimalny, ked vobec nejaky...vyfukove plyny su v seriovom vyfuku spomalene na uplne inych miestach..takze ano, vyhodene peniaze

Nepřihlášený Bmg

Reakce na: Prsaté dlouhonohé puberťačk.. | 4.4.2018 18:22reagovat
avatar

S tou přetáčivostí T 613 bych to nepřeháněl. To dokáže jen machr. Je to výborné vozidlo. Pavel

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše


Reklama