Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Majitel Lamborghini si sám vyměnil drahé karbon-keramické brzdy, vyvrátil mýty o nich
2.2.2019 | Mirek Mazal
Pokud už máte peníze na karbon-keramické brzdy, které samy o sobě stojí stovky tisíc korun, obvykle máte i na profesionální servis. Přesto jejich domácí výměna na Lambu zaujme.
Vlastnictví supersportu přináší značně vyšší výdaje na údržbu a servis. Všechny důležité díly i práce na nich jsou dražší než u masového modelu jakékoli třídy. Rozpočet se otřásá hned při konfiguraci nového vozu, ale i následné servisní práce představují citelný zásah do financí. Majitele takových aut obvykle tolik nebolí, přesto existují tací, kteří mají důvod dát sbohem autorizovanému servisu a zvolit domácí alternativu či výměnu pod taktovkou nezávislého mechanika.
Mezi takové patří americká autopůjčovna Royalty Exotic Cars, která si sama servisuje i Bugatti. Důvod je prostý - pokud chcete drahá auta efektivně pronajímat za přijatelné ceny, náklady na jejich provoz je třeba minimalizovat a toto je jedna z cest, jak toho docílit. Tentokrát nám firma předvede domácí výměnu brzd na Lamborghini Aventador.
Zelený býk ze Sant'Agaty Bolognese přijel na osazení nových karbon-keramických kotoučů a příslušných desek. Hned v úvodu se tímto vyvrátil často tradovaný mýtus, že keramické rotory vyztužené uhlíkovými vlákny jsou nesmrtelné. Jistě vydrží mnohonásobně větší porci kilometrů při stejném stylu jízdy a na Octavii TDI by se asi dříve rozbilo všechno ostatní, než ony. Pokud ale musí krotit relativně těžký supersport schopný atakovat rychlosti daleko přes 300 km/h, časem podlehnou opotřebení jako obyčejné ocelové brzdy.
Dalším důležitým zjištěním je, že výměna karbon-keramického systému není složitá a může citelně snížit cenu obnovy brzdného účinku. Postup je v podstatě stejný jako u nového osazení běžných kotoučů a destiček, podstatný rozdíl je jeden - karbon-keramické brzdy jsou relativně křehké a pokud by vám při montáži upadly na zem, mohou prasknout nebo se jejich část může odlomit. Něco takového ocelové brzdy obvyklé nezničí, drahé karbon-keramické jsou na to ale citlivé a je třeba velké opatrnosti. Instruktážní video dává šanci na úspěšnou práci i méně zkušeným mechanikům, čímž se otřásá v základech další mýtus o složitosti jejich nahrazení.
Ve srovnání se standardně používanými materiály je keramické provedení s karbonovými segmenty úsporou hmotnosti až o polovinu. Úbytek neodpružené a rotační hmoty má pozitivní vliv na dynamiku a jízdní vlastnosti jimi vybaveného vozu. Dalším zásadním plusovým faktorem je vyšší tepelná stabilita, odolnost vůči vadnutí, absence koroze a fajnšmekři vítají minimální vznik brzdného prachu. Nevýhodou je určitě cenovka (pod 200 tisíc Kč za sadu se obvykle nedostanete ani u obyčejnějších řešení, u Lamborghini budou stát ještě násobně více), ale jak můžeme vidět - náklady může snížit pár šikovných rukou v autoservisu bez loga nabroušeného býka na klopě.
Osazení nových kotoučů a destiček na Lamborghini Aventador. V konečném důsledku nejde o nic složitého, jen je třeba více opatrnosti
Zdroj: The Royalty Lifestyle@Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 59 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 2 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 4 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22