Mazda odhalila detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“? Je to SPCCI, ne HCCI

 | 39 příspěvků | 9.8.2017 Petr Prokopec
Reagovat

Nepřihlášený Michal

Strašně moc jim držím palc.. | 9.8.2017 10:47reagovat
avatar

Strašně moc jim držím palce, je velmi sympatické, že jdou svou vlastní cestou. A také se mi líbí ten obrázek se srovnáním reakce na plyn Mazdy a downsize oturbených větroňů :-D

Nepřihlášený Petr

Kladivo na WV vysavače.... | 9.8.2017 11:05reagovat
avatar

Kladivo na WV vysavače..

Nepřihlášený

ja chci motor na hovna | 9.8.2017 11:06reagovat
avatar

ja chci motor na hovna

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený jirik

ten prubeh kroutaku vypada.. | 9.8.2017 11:16reagovat
avatar

ten prubeh kroutaku vypada hodne dobre, ale aby to nakonec nezabilo tu krasu a tocivost, ktere ty atmosfery vzdycky mely. uz soucasne skyactivy maji takovy trochu dieselovy/foukany nadech.

Nepřihlášený

Další revoluční propadák:-.. | 9.8.2017 11:22reagovat
avatar

Další revoluční propadák:-)))

Jinak Mazdě fandím a to moc, ale na tohle se měla Mazda vysrat

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pockat!

Nakonec ma i svicky , bude.. | 9.8.2017 11:23reagovat
avatar

Nakonec ma i svicky , bude az v 2019 - mozna

a

preplnovani kompresorem.

Cim vlastne potvrili, ze jejich soucasne atmosfricke motory nedostacuji v jizdnim projevu a aby nevypadali jako uplni pitomci, daji tam komresor a ne turbo?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: ja chci motor na hovna | 9.8.2017 11:23reagovat
avatar

Já na páru a to myslím smrtelně vážně.Stará by přikládala.Uhlí bych si vozil na vozíku.:-))))))) :-))))))

Na hovna není řešení.Kdybych chtěl jet do Ostravy tolik nenaseru.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: Já na páru a to myslím smr.. | 9.8.2017 11:28reagovat
avatar

Nesmite jezdit do Ostravy denne :-) Jinak para a hovna se nutne nevylucuji: http://zpravy.idnes.cz/nakuru-kena-lejna-brikety-0yr-/zahran icni.aspx?c=A170807_163525_zahranicni_aha

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Nesmite jezdit do Ostravy.. | 9.8.2017 11:53reagovat
avatar

koukal jsem na článek elegantní recyklace uzákonil bych to ,že se s tím má takto nakládat

Nepřihlášený xps

Prosím o dovysvětlení ..... | 9.8.2017 12:29reagovat
avatar

Prosím o dovysvětlení ...

V obou textech k tomuto motoru se tady píše, že svíčky kontrolují spalování v nízkých otáčkách a nízkých teplotách a nízké zátěži ...

No a z oficiální grafiky u tohoto článku vidím na grafu RPM motoru, že v 80% spektra otáček motor jede na CI (compresion ignition) a pouze ve vysokých RPM jede na SI (spark ignition) ...

Tak jak to teda je ???

Víme něco? Nebo nevíme nic a balamutíme širokou obec motorářskou? ...

Zobrazit reakce..

papy

Reakce na: Nakonec ma i svicky , bude.. | 9.8.2017 12:42reagovat
avatar

Nevypadali jako úplný pitomci???? Nehrabe?

Však všetky veľké automobilky si na kompresnom zapaľovaní benzínu vylámali zuby a malá Mazda to jediná zvládla. Mám pocit, že sú to najväčší borci. Ostatní len šolichajú, čo už funguje a nič nové nie sú schopní vymyslieť.

Tepelná účinnosť 58%!

Jediné, čoho sa trochu bojím, je kultivovanosť motoru a pokiaľ aj toto je zvládnuté, tak je to totálna revolúcia. Na elektromobily možno zabudnúť. A na diesle v osobákoch tiež.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Labus

Reakce na: Nevypadali jako úplný pito.. | 9.8.2017 13:45reagovat
avatar

Mazda už těch "revolucí" přinesla asi padesát a furt prdlajs, pořád je to malá, slabá automobilka, která nesahá velkým hráčům ani po kotníky. Jestli to bude šlápnutí do lejna jako u Wankelu, tak ámen s Mazdou.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený V.O. PRSCLEY

Reakce na: Nevypadali jako úplný pito.. | 9.8.2017 13:45reagovat
avatar

Na diesely v žádném případě ne a Mazda to potvrzuje.Diesely má Mazda vymazlené tak že je prodává i v USA a v Japonsku.

Jak se říká v kolektivních sportech, úspěšnou sestavu neměnit!

Nepřihlášený V.O. PRSCLEY

Reakce na: Prosím o dovysvětlení ..... | 9.8.2017 13:47reagovat
avatar

svíčky budou potřeba dole a nahoře a v režimech který není příznivý k HCCI

myslím si že jízda ustálenou rychlostí ve střední až vyšší zátěži bude pro HCCI ideální, vždycky když se dupne na plyn budou zapojeny svíčky aby se zabránilo nekontrolovatelným detonacím

Nepřihlášený

Benzínové motory pouze na.. | 9.8.2017 14:15reagovat
avatar

Benzínové motory pouze na LPG bez nádrží na benzín.Taky řešení

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený cyklista

Reakce na: Prosím o dovysvětlení ..... | 9.8.2017 14:42reagovat
avatar

Jestli ten graf není otočený, protože svislá osa "zatížení motoru" má opravdu v oblasti SI nižší hodnoty.

Nepřihlášený

Reakce na: ja chci motor na hovna | 9.8.2017 16:15reagovat
avatar

O motoru na hovna všeobecně nevím, ale motory na hovno dělá kupříkladu VW

Nepřihlášený

Reakce na: Benzínové motory pouze na.. | 9.8.2017 16:21reagovat
avatar

Řešení to není, LPG se získává z ropy stejně jako benzín, pokud motor není konstruován přímo na LPG, tak jich dost odchází poměrně brzy ( ventilová sedla atd. ) a hlavně se co nevidět může stát, že Bureš zruší daňové zvýhodnění tohoto paliva a bude po ptákách.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ani seneptej

Diesel na benzin...no nevi.. | 9.8.2017 16:44reagovat
avatar

Diesel na benzin...no nevim. Zní to jako ženská s koulema :-) Má to koule ale není to ženská, svíčky má, romantika ale chlap to není :D Jestli to nebudou stejne kidy jako se zabadělo kdysi FSI prý vrstvená směs lepší výkon nižší spotřeba, nakonec to jezdí ale žádný hit to není. Tohle bude podobné. Cítím v tom poruchovost už jen od pohledu :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Prosím o dovysvětlení ..... | 9.8.2017 18:17reagovat
avatar

Počkal bych si na přesný popis funkce motoru, do té doby jde jen o propagační materiály pro laickou veřejnost. Laikům se může nakecat kdeco... .-)

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Mazda už těch "revolucí" p.. | 9.8.2017 18:18reagovat
avatar

S Wankelem zase tak moc do houna nešlápla, prodalo se těch auto docela dost.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Řešení to není, LPG se zís.. | 9.8.2017 18:22reagovat
avatar

Propan s butanem jsou odpadní látky, vznikající při výrobě benzínu. Takže co s tím vyrobeným benzínem? :-) Ventilová sedla jsou mýtus, šlo jen o nevhodný kompresní poměr pro vysokooktanové LPG, pokud se neupraví předstih nebo nesníží hlava, odchází výfuková sedla a ventily z přehřívání dohořívajícím palivem při expanzním zdvihu. Měl jsem někol starých škodulí na LPG, ale všechny měly vysoké kompresní poměry a se sedly jsem neměl sebemenší problém.

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Diesel na benzin...no nevi.. | 9.8.2017 18:25reagovat
avatar

FSI jezdilo dobře, ale na N98. S tím vrstvením směsi to moc neber vážně.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Labus

Reakce na: S Wankelem zase tak moc do.. | 9.8.2017 20:23reagovat
avatar

Jasně a pro velký úspěch s nimi skončila. Vždyť to byl zcela ukázkový propadák, spolehlivost zoufalá, spotřeba a emise vysoké.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Srotik

Reakce na: Jasně a pro velký úspěch s.. | 9.8.2017 21:17reagovat
avatar

Wankel skončil na principielní nutnosti spalovat malé množství oleje, čímž nesplnil úředníkem nastavené emisní limity.... Wankel není motor pro běžné ježdení pro rohlíky a v neděli do kostela, ale pro sportovní auto. Neskutečná reakce na plyn, velký výkon při malé hmotnosti a zástavbovým rozměrům......

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Labus

Reakce na: Wankel skončil na principi.. | 9.8.2017 23:28reagovat
avatar

Na principiální nutnosti spalovat olej skončil Wankel už dávno u NSU, prostě slepá ulička.

Nepřihlášený jerry1513

Reakce na: Další revoluční propadák:-.. | 10.8.2017 07:06reagovat
avatar

Vysrat se na to měl tvůj fotr, když tě vyráběl.

Nepřihlášený jerry1513

Reakce na: Jasně a pro velký úspěch s.. | 10.8.2017 07:09reagovat
avatar

u Wankelu nešlo o emise ani o spotřebu ale o ten projev. Proto se dával pokud vím hlavně do sporťáků.

Nepřihlášený

Už i Mazda Konvertovala.. | 10.8.2017 08:21reagovat
avatar

Už i Mazda Konvertovala

http://www.hybrid.cz/mazda-toyota-se-propojuji-budou-spole cne-vyvijet-elektromobily

Nepřihlášený Joseph

To zase dopadne jak průšvi.. | 10.8.2017 08:47reagovat
avatar

To zase dopadne jak průšvih jménem wankel... Japonci uměli akorát všechno okopírovat, jejich auta ze 70.let jsou jen kopie evropských a amerických aut z let 60. To co produkují sami je pak hnus na pobliti. Navíc Mazda byl vždycky takovej japonskej Trabant, prostě srajda osizena co za 3 roky shnije...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: To zase dopadne jak průšvi.. | 10.8.2017 11:21reagovat
avatar

Jedině koncern VW, že jo.

Japonce jsem měl za svůj život čtyři a mám na ně trochu jiný názor.

Nepřihlášený

Reakce na: FSI jezdilo dobře, ale na.. | 10.8.2017 11:25reagovat
avatar

No, propan s butanem nejsou odpadní látky, jsou jen jedněmi z frakcí při destilaci ropy.

A těch mýtů okolo poškozování ventilových sedel měl jednu chvíli známý automechanik plnou dílnu.

Dřívější motory na LPG fungovaly vcelku bez problémů, dnešní už ne. Bohužel.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: No, propan s butanem nejso.. | 10.8.2017 11:27reagovat
avatar

Pardon, to je reakce na článek o řádek výš

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: No, propan s butanem nejso.. | 10.8.2017 20:10reagovat
avatar

Ano, jsou to frakce z destilace, ale odpadní, protože se do benzínů přidat nedají.

Jistě, těch stodvacítek s malým kompresním poměrem a neupraveným předstihem musel mít plnou dílnu, ale jak říkám - je to mýtus, že musí mít tvrzená sedla. Jsou sice lepší než nic, ale nutná nejsou. Měl jsem celkem 4 plyňáky, ale buď 120 LS nebo 130, které měly vysoké kompresní poměry a ta auta znala benzín jen při silných mrazech pro nastartování a ujetí cca 0,5 km, než se trochu ohřál zplynovač. Za zimu takto nastartováno snad 6x. Totéž s Naturalem bez olova, žádná tvrzená sedla, jen správně seřízený motor na dané palivo.

Jak jezdí dnešní motory na LPG nevím, žádné jsem neměl, ale nikdo si obecně nestěžuje.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Ano, jsou to frakce z dest.. | 11.8.2017 11:28reagovat
avatar

No asi žiješ v jiné době, dneska už těch stodvacítek moc nejezdí.

Problémy se týkají dnešních aut. Třeba většinu jinak velmi spolehlivých Toyot plynem spolehlivě odrovnáš. Pochopitelně ne hned, ale s vyšším nájezdem kilometrů kapou jedna za druhou. To samé platí pro Suzuki a hromadu evropských aut.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: No asi žiješ v jiné době,.. | 11.8.2017 13:15reagovat
avatar

Víš, to máš tak - všechno chce svoje a jelikož nemám jedinou zkušenost ani s evropskými, natož japonskými auty se vstřikováním, předělané nebo vyrobené a dodané jako dvoupalivové, nemohu soudit. Jen říkám, že LPG mi fungovalo i tam, kde fungovat nemělo, zcela bez problémů. Ale mám třeba zkušenost s velkými plynovými motory na bioplynkách (420 - 1000 kW), které běží na bioplyn, navíc často obohacený silně korozivním sirovodíkem, ty motory běží do GO po záběhu 64 000 motohodin, motohodina se počítá jako 50 km - takže 3 200 000 km...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Víš, to máš tak - všechno.. | 11.8.2017 15:04reagovat
avatar

Ale to je přesně ono, dnešní motory jsou víceméně katastrofa.

Starý Fiat Ducato bude klidně jezdit na přepálený fritovací olej desetitisíce kilometrů, pokud bych tohle nalil do VW T5, tak se motor ani neohřeje na provozní teplotu a v životě už nezavrčí.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Ale to je přesně ono, dnešn.. | 11.8.2017 18:00reagovat
avatar

Motor nemá co vrčet, motor se má vrtět... :-)))

Nepřihlášený rr

Reakce na: ja chci motor na hovna | 12.8.2017 02:05reagovat
avatar

Recept je jednoduchy Vano, na kilo hoven kilo cukru

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše