Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Nadšenec rozebral článek baterie Tesly Model 3. Podívejte se, co objevil uvnitř
12.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové akumulátory nejsou stejné jako v dosavadních autech Tesly a jako první pochází z její gigatovárny v Nevadě. V čem se tedy liší?
Pokud chcete prozkoumat vnitřek akumulátoru elektromobilu, není zdánlivě nic snazšího - však stačí vzít do rukou sekeru, pořádně se rozpřáhnout a následně článek „dekapitovat“. Problémem je, že akumulátory jsou uzavřeným mikrosystémem, kde jednotlivé komponenty mohou být propojeny jen za určitých podmínek. A v případě nevyžádaného kontaktu se můžete snadno dočkat delšího pobytu v nemocnici.
Chcete-li tedy zkoumat baterie do detailu, je na místě velká obezřetnost, patřičná teoretická příprava a také zajištění vhodného prostoru. Pokud tyto podmínky nesplníte, raději upusťte od vlastního bádání a podívejte se na níže přiložené záběry. Vnitřek baterií vám totiž ukáží rovněž, s nulovým rizikem.
Přináší je nám člověk, který si říká Aries RC, tedy tentýž muž, který se loni podíval na akumulátory Tesly Model S. Nyní pro změnu zkoumal baterie nejnovějšího Modelu 3, v jehož případě jsou zatím kamenem úrazu. Při ohlášení rekordní kvartální ztráty sám šéf Tesly Elon Musk řekl, že právě kvůli problémům s výrobou akumulátorů produkce vozu nenajela na tu úroveň, jakou automobilka již hezkých pár měsíců slibuje - tedy na montáž 5 000 kusů týdně.
Na první pohled by se samozřejmě mohlo zdát, že jde pouze o výmluvu, nicméně baterie Tesel Model S a X nejsou shodné s akumulátory nejnovějšího sedanu. Články s interním kódem 2170 jsou totiž o pět milimetrů delší (70 versus 65 mm) a také o dva tlustší (20 versus 18 mm). Logicky by tedy měly disponovat i větší kapacitou, přičemž Tesla v tiskových materiálech zmiňovala nárůst o zhruba 30 procent. A asi nepřehání, nakonec i „roláda“ z lithia, kobaltu, niklu a hliníku je dlouhá 81,3 cm, tedy zhruba 30 % delší než u Tesly Model S.
Abyste se ovšem k těmto komponentům dostali, je třeba baterii nejprve kompletně vybít a následně odříznout její vršek. Poté dochází i na rozříznutí vnějšího hliníkového obalu, pod kterým se nachází plastový štít. Ten brání explozi a za bezpečnostní pojistky pak můžeme považovat i tři malé dírky na odříznutém vršku baterie, které jsou pouze půl milimetru úzké a skrze které dochází k ventilaci.
Další detaily si můžete prohlédnout níže, my vypíchneme už jen jednu zajímavost. Tou je metoda horkého svařování, ke které Tesla přistoupila navzdory těžkostem, které jsou s touto formou spojování velmi útlého materiálu spojené. A jelikož zatím nemáme hlášené žádné exploze, je evidentní, že zrovna v této oblasti jsou technici v Gigafactory skutečně pečliví. Kéž by totéž bylo možné říci o kvalitě celého auta...
Proč Tesla Model 3 disponuje velkým dojezdem i přes méně kWh než Model S a X? Vysvětlení najdete na níže přiloženém videu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 3 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 5 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 6 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 8 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 04.23. 21:48 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 20:48 - Brus
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch