Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Nadšenec rozebral článek baterie Tesly Model 3. Podívejte se, co objevil uvnitř
12.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové akumulátory nejsou stejné jako v dosavadních autech Tesly a jako první pochází z její gigatovárny v Nevadě. V čem se tedy liší?
Pokud chcete prozkoumat vnitřek akumulátoru elektromobilu, není zdánlivě nic snazšího - však stačí vzít do rukou sekeru, pořádně se rozpřáhnout a následně článek „dekapitovat“. Problémem je, že akumulátory jsou uzavřeným mikrosystémem, kde jednotlivé komponenty mohou být propojeny jen za určitých podmínek. A v případě nevyžádaného kontaktu se můžete snadno dočkat delšího pobytu v nemocnici.
Chcete-li tedy zkoumat baterie do detailu, je na místě velká obezřetnost, patřičná teoretická příprava a také zajištění vhodného prostoru. Pokud tyto podmínky nesplníte, raději upusťte od vlastního bádání a podívejte se na níže přiložené záběry. Vnitřek baterií vám totiž ukáží rovněž, s nulovým rizikem.
Přináší je nám člověk, který si říká Aries RC, tedy tentýž muž, který se loni podíval na akumulátory Tesly Model S. Nyní pro změnu zkoumal baterie nejnovějšího Modelu 3, v jehož případě jsou zatím kamenem úrazu. Při ohlášení rekordní kvartální ztráty sám šéf Tesly Elon Musk řekl, že právě kvůli problémům s výrobou akumulátorů produkce vozu nenajela na tu úroveň, jakou automobilka již hezkých pár měsíců slibuje - tedy na montáž 5 000 kusů týdně.
Na první pohled by se samozřejmě mohlo zdát, že jde pouze o výmluvu, nicméně baterie Tesel Model S a X nejsou shodné s akumulátory nejnovějšího sedanu. Články s interním kódem 2170 jsou totiž o pět milimetrů delší (70 versus 65 mm) a také o dva tlustší (20 versus 18 mm). Logicky by tedy měly disponovat i větší kapacitou, přičemž Tesla v tiskových materiálech zmiňovala nárůst o zhruba 30 procent. A asi nepřehání, nakonec i „roláda“ z lithia, kobaltu, niklu a hliníku je dlouhá 81,3 cm, tedy zhruba 30 % delší než u Tesly Model S.
Abyste se ovšem k těmto komponentům dostali, je třeba baterii nejprve kompletně vybít a následně odříznout její vršek. Poté dochází i na rozříznutí vnějšího hliníkového obalu, pod kterým se nachází plastový štít. Ten brání explozi a za bezpečnostní pojistky pak můžeme považovat i tři malé dírky na odříznutém vršku baterie, které jsou pouze půl milimetru úzké a skrze které dochází k ventilaci.
Další detaily si můžete prohlédnout níže, my vypíchneme už jen jednu zajímavost. Tou je metoda horkého svařování, ke které Tesla přistoupila navzdory těžkostem, které jsou s touto formou spojování velmi útlého materiálu spojené. A jelikož zatím nemáme hlášené žádné exploze, je evidentní, že zrovna v této oblasti jsou technici v Gigafactory skutečně pečliví. Kéž by totéž bylo možné říci o kvalitě celého auta...
Proč Tesla Model 3 disponuje velkým dojezdem i přes méně kWh než Model S a X? Vysvětlení najdete na níže přiloženém videu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejčtenější články
- BMW unikly fotky auta ukazujícího nové pojetí SUV značky, ztvárnění ledvinek je znovu svérázné
18.3.2024 - Ruská domácí výroba „falešných” Hyundai pod vlastní značkou je největší rebrandingové selhání v dějinách aut
18.3.2024 - BMW chystá velkou čistku. Řada jeho současných modelů skončí, některé se přesunou do jiných sfér
18.3.2024 - Tesla hledá manažera servisních operací, který zajistí, že firma nebude provádět zbytečné servisní operace
18.3.2024 - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
18.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva