Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Experti rozebrali akumulátor nové Tesly Model 3. Podívejte se, co objevili
7.6.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Tesla Model 3 už se dostává do rukou relativně běžných zákazníků už několik měsíců, její akumulátor ale dosud nikdo pořádně neprozkoumal. Teď se to stalo a celá rozborka je velmi poučná.
Srdcem jakéhokoliv elektrického zařízení je baterie. Pro elektromobil je akumulátor nejdůležitější část, protože poskytuje energii na pohyb vozu mezi dobíjecími stanicemi. Faktický dojezd je kvalitativně určující faktor sledovaný každým potenciálním zákazníkem. Zásoba energie tedy musí vydržet co nejdéle, po vybití je žádoucí co nejrychlejší nabíjení a tento cyklus musí baterie bez ztrát absolvovat co nejvícekrát.
Vyvinout dobrou baterii a hlavně elektroniku, která se stará o její zdraví, je složitý proces. Vyžaduje know-how a zkušenosti, které jsou v dnešním automobilovém průmyslu ceněny zlatem. Podle videa expertů z EVTV Motor Verks je tohle přesně to, co Tesla má a co je její největší devizou. Zdrojem baterie byl nabouraný Model 3 a podle autora videa připomínalo jeho zkoumání pitvu ztroskotané kosmické lodě z jiné galaxie.
Z videa vyplývá několik klíčových faktorů. Zásadní informací je, že obslužná elektronika je součástí baterie. Obsahuje DC-DC měnič, nabíječku, regulátor systému řízení baterie, rozvodovou skříň a ochranný hardware. Vše je umístěno u sebe pod velkým krytem, na rozdíl od Modelu S, kde jsou tyto díly rozmístěny po celém autě. Naznačuje to velký pokrok v konstrukci nejnovější Tesly. Kromě pohonných jednotek a elektroniky palubního systému má vše podstatné umístěné jako součást baterie, která je zcela odlišná od Modelu S.
Samotný akumulátor jako takový je proti běžným lithiovým bateriím na vysoké úrovni. Jack Rickard z EVTV Motor Verks si myslí, že je na nejpokrokovější úrovni vůbec. Model 3 používá větší moduly než ostatní Tesly. Samotnou baterii tvoří čtveřice dlouhých pásů s elektrickými články - dva vnější mají 23 článků a dva vnitřní o 25. Menší moduly váží 86,6 kg, větší 93,9 kg.
Detailní rozborka ukázala, že kontrola systému správy baterií používá vlastní mikročipy vyrobené výhradně pro Model 3. Okolo těchto komponentů není mnoho dostupných informací, ale americký výrobce elektromobilů tvrdí, že si čipy vyrábí svými silami.
Integrace součástek k baterii do kompaktního balení by mohlo Tesle posloužit jako univerzální platforma pro další modely. Jestli tento základ bude využit k vývoji dalších vozidel, zatím není jasné, ale je to možná cesta do budoucna. Každopádně je vidět, že u Tesly se na věcech pro elektromobily nejpodstatnějších stále pracuje a výsledky dokáží zaujmout i lidi, kteří už viděli kde co. Jen škoda, že firma nemá kapacitu na podobné piplání jiných aspektů svých aut - zejména potíže s kvalitou ji dokola škodí...
Nejdůležitější část elektromobilu rozebrali pánové z EVTV Motor Verks. Nezapomněli se u toho natáčet na kameru
Zdroj: Jack Rickard@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 2 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 5 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 13:10 - M.Z.
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan