Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Experti rozebrali akumulátor nové Tesly Model 3. Podívejte se, co objevili
7.6.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Tesla Model 3 už se dostává do rukou relativně běžných zákazníků už několik měsíců, její akumulátor ale dosud nikdo pořádně neprozkoumal. Teď se to stalo a celá rozborka je velmi poučná.
Srdcem jakéhokoliv elektrického zařízení je baterie. Pro elektromobil je akumulátor nejdůležitější část, protože poskytuje energii na pohyb vozu mezi dobíjecími stanicemi. Faktický dojezd je kvalitativně určující faktor sledovaný každým potenciálním zákazníkem. Zásoba energie tedy musí vydržet co nejdéle, po vybití je žádoucí co nejrychlejší nabíjení a tento cyklus musí baterie bez ztrát absolvovat co nejvícekrát.
Vyvinout dobrou baterii a hlavně elektroniku, která se stará o její zdraví, je složitý proces. Vyžaduje know-how a zkušenosti, které jsou v dnešním automobilovém průmyslu ceněny zlatem. Podle videa expertů z EVTV Motor Verks je tohle přesně to, co Tesla má a co je její největší devizou. Zdrojem baterie byl nabouraný Model 3 a podle autora videa připomínalo jeho zkoumání pitvu ztroskotané kosmické lodě z jiné galaxie.
Z videa vyplývá několik klíčových faktorů. Zásadní informací je, že obslužná elektronika je součástí baterie. Obsahuje DC-DC měnič, nabíječku, regulátor systému řízení baterie, rozvodovou skříň a ochranný hardware. Vše je umístěno u sebe pod velkým krytem, na rozdíl od Modelu S, kde jsou tyto díly rozmístěny po celém autě. Naznačuje to velký pokrok v konstrukci nejnovější Tesly. Kromě pohonných jednotek a elektroniky palubního systému má vše podstatné umístěné jako součást baterie, která je zcela odlišná od Modelu S.
Samotný akumulátor jako takový je proti běžným lithiovým bateriím na vysoké úrovni. Jack Rickard z EVTV Motor Verks si myslí, že je na nejpokrokovější úrovni vůbec. Model 3 používá větší moduly než ostatní Tesly. Samotnou baterii tvoří čtveřice dlouhých pásů s elektrickými články - dva vnější mají 23 článků a dva vnitřní o 25. Menší moduly váží 86,6 kg, větší 93,9 kg.
Detailní rozborka ukázala, že kontrola systému správy baterií používá vlastní mikročipy vyrobené výhradně pro Model 3. Okolo těchto komponentů není mnoho dostupných informací, ale americký výrobce elektromobilů tvrdí, že si čipy vyrábí svými silami.
Integrace součástek k baterii do kompaktního balení by mohlo Tesle posloužit jako univerzální platforma pro další modely. Jestli tento základ bude využit k vývoji dalších vozidel, zatím není jasné, ale je to možná cesta do budoucna. Každopádně je vidět, že u Tesly se na věcech pro elektromobily nejpodstatnějších stále pracuje a výsledky dokáží zaujmout i lidi, kteří už viděli kde co. Jen škoda, že firma nemá kapacitu na podobné piplání jiných aspektů svých aut - zejména potíže s kvalitou ji dokola škodí...
Nejdůležitější část elektromobilu rozebrali pánové z EVTV Motor Verks. Nezapomněli se u toho natáčet na kameru
Zdroj: Jack Rickard@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 10 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před hodinou - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 2 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 4 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 5 hodinami - Nejlevnější Porsche 911 997 na prodej v Evropě vypadá zatraceně dobře, za cenu tuctové Octavie to může být výhra
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 13:57 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova