Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Němci zastaví vývoj spalovacích motorů do 6 let, říká šéf firmy, co jim dodává díly
7.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
BMW, Mercedes i Volkswagen prý nyní chystají úplně poslední generaci nových spalovacích jednotek. Poté má přijít doba elektromobilů a autopilotů.
Jak dlouho lze ještě počítat se spalovacími motory? To je otázka nikoliv za milion či miliardu, ale rovnou za několik trilionů. A stoprocentně reálnou odpověď nezná nikdo. Zatímco se politici snaží jejich smrt urychlit a prosazují zákaz jejich prodeje, jiní tvrdí, že spalovací jednotky většinu z nás ještě přežijí. Patří mezi ně třeba Mazda, která vdechne produkční život technologii HCCI schopné dramaticky navýšit jejich účinnost.
Právě HCCI by ale může být poslední kapitolou v historii spalovacích motorů, jak nyní naznačuje finanční šéf Continentalu Wolfgang Schäfer. Continental můžete znát hlavně jako výrobce pneumatik, tento obří konglomerát ale vyrábí mnohem více automobilových komponentů, včetně těch motorových. A protože v tomto odvětví se plánuje na dlouho dopředu, ví už nyní hodně o tom, co bude za několik dalších let.
Německé automobilky podle něj mají už zhruba za šest let přestat investovat do vývoje benzinových a dieselových motorů a místo toho budou veškeré své zdroje soustředit na vývoj elektromobilů a autonomního řízení. Neznamená to pochopitelně, že benzinové a naftové motory přestanou v roce 2023 prodávat - na trhu mohou vydržet ještě mnoho dalších let. Bez nezbytných inovací je ale jen otázkou času, než z nabídky zcela vymizí.
Jde prý o důsledek kauzy Dieselgate, která odstartovala před dvěma roky a jež zvláště okolo turbodieselů rozprostřela negativní auru. A tu se prý již nepodaří odstranit. Schäfer doslova říká, že „nová generace spalovacích motorů ještě bude vyvinuta, ale poté (okolo roku 2023) již další vývoj nebude možné ospravedlnit, neboť stále více zdrojů a práce bude přesunuto směrem k elektromobilitě“.
Jak jsme již zmínili, Schäfer musí vědět hodně o tom, co automobilky pro příští dekádu předpokládají, křišťálovou koulí ale nedisponuje ani on. Situace se může změnit a stejně tak se může změnit i strategie automobilek. A navíc, i když vývoj zcela nových spalovacích motorů nemusí probíhat, jen jejich spojení s elektromotory je může na trhu udržet klidně ještě dekády. Nakonec třeba Mercedes - alespoň veřejně - prohlašuje, že elektromotor bude v dohledné době jen pomocníkem spalovacího agregátu. A není sám.
Pokud ale Němci skutečně přestanou s vývojem nových spalovacích motorů okolo roku 2023, bude to rázný impuls k přechodu k „plně elektrickému věku”. Existují sice i jiné než německé automobilky, pakliže se ale koncerny BMW, Daimler i VW vydají tímto směrem, bude pro ostatní těžké snažit se kráčet jinou cestou...
Finanční šéf Continentalu Wolfgang Schäfer tvrdí, že velké německé automobilky skončí s vývojem spalovacích motorů už v roce 2023
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 2 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 4 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 5 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda