Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Podívejte se do nitra nových motorů a převodovek aut Paříže 2016
2.10.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tak trochu ve stínu blyštivých nových aut, oslnivých konceptů a věčně dobře naladěných hostesek se v Paříži ukázaly i pozoruhodné kusy techniky.
Prakticky po celý tento týden jsme se věnovali hlavně autosalonu v Paříži a jeho novinkám. Nemuselo vám to tak přijít, neboť to nebyla taková smršť jako v minulých letech. Je otázkou, co nebo koho z toho vinit především, podobné akce se totiž už delší čas točí ve spirále nezájmu. Stále menší zájem publika generuje stále menší zájem automobilek a jejich stále menší počet novinek představovaných primárně na takových akcích znovu přitahuje stále méně potenciálních zákazníků. A tak pořád dokola. Spirála se točí a máme pocit, že letos v Paříži dosáhla jistého bodu zlomu.
Vypovídající je zejména přístup koncernu Volkswagen, pro který kdysi byly podobné show velkou příležitostí k ohromným exhibicím. Pro letošek z toho zbyl jen skromný večírek „o ničem” a dvě zcela chybějící značky. Leckdo bude mít chuť tendenci vykřiknout: „Dieselgate!” a jistě bude mít část pravdy, na místě je ale otázka, zda snaha zefektivnit své fungování nebyla pro odbíjení autosalonů ze strany VW jen katalyzátorem, nikoli hlavním důvodem.
Němci nejsou hloupí a přestanou pod tíhou podobných okolností dělat jen to, co se jim nevyplatí. Nepřestanou vyvíjet nový Golf, i když je to jistě stojí obrovské peníze. Autosalonové večírky je ale dost možná peníze jen stály a úplné neúčasti Fordu, Volva, Rolls-Royce nebo Astonu Martin to pouze potvrzují. Výmluvný je nakonec i přístup BMW, které sice dorazilo, ale jen s X2 a bez nové pětky, kterou přitom už chvíli odhaluje a má pro něj vymyšlené i výbavy. Mnichov také dorazil prakticky bez celého vedení, což nakonec nebyla rarita - Sergio Marchionne též nepřijel, byť je osobně nejvyšším šéfem Ferrari, které v Paříži intenzivně slavilo 70 let od zrodu.
Dnes se ale nechceme zaobírat tím, co v Paříži také nebylo, ale spíše tím, co tam ještě bylo a čeho si málokdo všiml. Vedle nových aut, konceptů a hostesek se nezřídka vystavovaly také samotné kusy techniky resp. průřezy jimi. To je něco, co si jinde než na autosalonech prohlédnete zřídka, a tak vám pohled právě na tyto věci přinášíme níže. Většinou jde o pohonné jednotky nových aut, která v Paříži - či nedlouho předtím - slavila své premiéry, občas se ale podíváme i na starší kousky, které stojí za to. Vezmeme to jedno po druhém.
Nový pětiválec Audi 2,5 TFSI
Zbrusu nový 400koňový motor, který se objevil v Audi RS3 Sedan.
Nový šestiválec Audi 3,0 TFSI
Nová generace přeplňovaného V6, který dává 354 koní a v Paříži se jím chlubilo hlavně Audi S5 Sportback.
Nový čtyřválec Porsche 2,5 turbo
Výkonnější verze nového přeplňovaneho boxeru z obou Porsche 718 S.
Hybridní motor VW Passat B8 GTE
Hybridní Passat už se chvíli prodává i u nás, jeho pohon je ale stále zajímavý.
Inovovaný elektrický pohon VW e-Golf
Pohonná jednotka vylepšeného e-Golfu.
Nový čtyřválec Honda 1,5 VTEC Turbo
Tento i následující motor se ukázaly hlavně v nové Hondě Civic pro Evropu.
Nový tříválec Honda 1,0 VTEC Turbo
Nový čtyřválec Hyundai 1,4 T-GDI
Úplně nový motor pro novou generaci i30, mimo jiné.
Nový čtyřválec Hyundai Kappa 1,6 GDI s osmistupňovým DCT
Loni odhalené, stále zajímavé ústrojí.
Nová sedmistupňová převodovka Hyundai DCT
Nový šestiválec BMW M 3,0 Twin Power Turbo
Aktuálně používaný v BMW M2.
Vrcholný osmiválec BMW M 4,4 Twin Power Turbo
Nejnovější evoluce dvakrát přeplňované V8 známá např. z BMW M5 Competition Edition.
Nový dvanáctiválec BMW M 6,6 Twin Power Turbo
Mocný V12 nového BMW M760Li.
Turbo BMW, elektromotor a akumulátory
Nový revoluční čtyřválec Infiniti VC-T s variabilní kompresí
Už jednou jsme vám ho ukazovali, teď můžeme znovu.
Nový šestiválec Infiniti Twin-Turbo
Nový hybridní pohon Mitsubishi Twin-Motor 4WD PHEV
Zajímavý pohon nového konceptu GT PHEV.
Převodovky a další technika firmy Aisin
Zdroje: Autoforum, Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Audi se chytilo do pasti svých elektrických plánů, cokoli s některými modely teď udělá, bude to špatně
29.2.2024 - Nový levný kombík Lady předčasně odhalil únik patentových obrázků. Divným jménem odrazuje, cenou by měl lákat
29.2.2024 - Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024 - Elon Musk 7 let po premiéře Roadsteru slibuje, že auto vážně dorazí. Stovku má dát pod 1 s a na zadek posadit všechny
29.2.2024 - Do Mercedesu se vrací zdravý rozum, otylý kýč coby náhrada dnešních luxusních SUV dostal stopku
29.2.2024
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch