Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Podívejte se do nitra nových motorů a převodovek aut Paříže 2016
2.10.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tak trochu ve stínu blyštivých nových aut, oslnivých konceptů a věčně dobře naladěných hostesek se v Paříži ukázaly i pozoruhodné kusy techniky.
Prakticky po celý tento týden jsme se věnovali hlavně autosalonu v Paříži a jeho novinkám. Nemuselo vám to tak přijít, neboť to nebyla taková smršť jako v minulých letech. Je otázkou, co nebo koho z toho vinit především, podobné akce se totiž už delší čas točí ve spirále nezájmu. Stále menší zájem publika generuje stále menší zájem automobilek a jejich stále menší počet novinek představovaných primárně na takových akcích znovu přitahuje stále méně potenciálních zákazníků. A tak pořád dokola. Spirála se točí a máme pocit, že letos v Paříži dosáhla jistého bodu zlomu.
Vypovídající je zejména přístup koncernu Volkswagen, pro který kdysi byly podobné show velkou příležitostí k ohromným exhibicím. Pro letošek z toho zbyl jen skromný večírek „o ničem” a dvě zcela chybějící značky. Leckdo bude mít chuť tendenci vykřiknout: „Dieselgate!” a jistě bude mít část pravdy, na místě je ale otázka, zda snaha zefektivnit své fungování nebyla pro odbíjení autosalonů ze strany VW jen katalyzátorem, nikoli hlavním důvodem.
Němci nejsou hloupí a přestanou pod tíhou podobných okolností dělat jen to, co se jim nevyplatí. Nepřestanou vyvíjet nový Golf, i když je to jistě stojí obrovské peníze. Autosalonové večírky je ale dost možná peníze jen stály a úplné neúčasti Fordu, Volva, Rolls-Royce nebo Astonu Martin to pouze potvrzují. Výmluvný je nakonec i přístup BMW, které sice dorazilo, ale jen s X2 a bez nové pětky, kterou přitom už chvíli odhaluje a má pro něj vymyšlené i výbavy. Mnichov také dorazil prakticky bez celého vedení, což nakonec nebyla rarita - Sergio Marchionne též nepřijel, byť je osobně nejvyšším šéfem Ferrari, které v Paříži intenzivně slavilo 70 let od zrodu.
Dnes se ale nechceme zaobírat tím, co v Paříži také nebylo, ale spíše tím, co tam ještě bylo a čeho si málokdo všiml. Vedle nových aut, konceptů a hostesek se nezřídka vystavovaly také samotné kusy techniky resp. průřezy jimi. To je něco, co si jinde než na autosalonech prohlédnete zřídka, a tak vám pohled právě na tyto věci přinášíme níže. Většinou jde o pohonné jednotky nových aut, která v Paříži - či nedlouho předtím - slavila své premiéry, občas se ale podíváme i na starší kousky, které stojí za to. Vezmeme to jedno po druhém.
Nový pětiválec Audi 2,5 TFSI
Zbrusu nový 400koňový motor, který se objevil v Audi RS3 Sedan.
Nový šestiválec Audi 3,0 TFSI
Nová generace přeplňovaného V6, který dává 354 koní a v Paříži se jím chlubilo hlavně Audi S5 Sportback.
Nový čtyřválec Porsche 2,5 turbo
Výkonnější verze nového přeplňovaneho boxeru z obou Porsche 718 S.
Hybridní motor VW Passat B8 GTE
Hybridní Passat už se chvíli prodává i u nás, jeho pohon je ale stále zajímavý.
Inovovaný elektrický pohon VW e-Golf
Pohonná jednotka vylepšeného e-Golfu.
Nový čtyřválec Honda 1,5 VTEC Turbo
Tento i následující motor se ukázaly hlavně v nové Hondě Civic pro Evropu.
Nový tříválec Honda 1,0 VTEC Turbo
Nový čtyřválec Hyundai 1,4 T-GDI
Úplně nový motor pro novou generaci i30, mimo jiné.
Nový čtyřválec Hyundai Kappa 1,6 GDI s osmistupňovým DCT
Loni odhalené, stále zajímavé ústrojí.
Nová sedmistupňová převodovka Hyundai DCT
Nový šestiválec BMW M 3,0 Twin Power Turbo
Aktuálně používaný v BMW M2.
Vrcholný osmiválec BMW M 4,4 Twin Power Turbo
Nejnovější evoluce dvakrát přeplňované V8 známá např. z BMW M5 Competition Edition.
Nový dvanáctiválec BMW M 6,6 Twin Power Turbo
Mocný V12 nového BMW M760Li.
Turbo BMW, elektromotor a akumulátory
Nový revoluční čtyřválec Infiniti VC-T s variabilní kompresí
Už jednou jsme vám ho ukazovali, teď můžeme znovu.
Nový šestiválec Infiniti Twin-Turbo
Nový hybridní pohon Mitsubishi Twin-Motor 4WD PHEV
Zajímavý pohon nového konceptu GT PHEV.
Převodovky a další technika firmy Aisin
Zdroje: Autoforum, Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 32 minutami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 11 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 05:27 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis