Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Podívejte se do nitra nových motorů a převodovek aut Paříže 2016
2.10.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tak trochu ve stínu blyštivých nových aut, oslnivých konceptů a věčně dobře naladěných hostesek se v Paříži ukázaly i pozoruhodné kusy techniky.
Prakticky po celý tento týden jsme se věnovali hlavně autosalonu v Paříži a jeho novinkám. Nemuselo vám to tak přijít, neboť to nebyla taková smršť jako v minulých letech. Je otázkou, co nebo koho z toho vinit především, podobné akce se totiž už delší čas točí ve spirále nezájmu. Stále menší zájem publika generuje stále menší zájem automobilek a jejich stále menší počet novinek představovaných primárně na takových akcích znovu přitahuje stále méně potenciálních zákazníků. A tak pořád dokola. Spirála se točí a máme pocit, že letos v Paříži dosáhla jistého bodu zlomu.
Vypovídající je zejména přístup koncernu Volkswagen, pro který kdysi byly podobné show velkou příležitostí k ohromným exhibicím. Pro letošek z toho zbyl jen skromný večírek „o ničem” a dvě zcela chybějící značky. Leckdo bude mít chuť tendenci vykřiknout: „Dieselgate!” a jistě bude mít část pravdy, na místě je ale otázka, zda snaha zefektivnit své fungování nebyla pro odbíjení autosalonů ze strany VW jen katalyzátorem, nikoli hlavním důvodem.
Němci nejsou hloupí a přestanou pod tíhou podobných okolností dělat jen to, co se jim nevyplatí. Nepřestanou vyvíjet nový Golf, i když je to jistě stojí obrovské peníze. Autosalonové večírky je ale dost možná peníze jen stály a úplné neúčasti Fordu, Volva, Rolls-Royce nebo Astonu Martin to pouze potvrzují. Výmluvný je nakonec i přístup BMW, které sice dorazilo, ale jen s X2 a bez nové pětky, kterou přitom už chvíli odhaluje a má pro něj vymyšlené i výbavy. Mnichov také dorazil prakticky bez celého vedení, což nakonec nebyla rarita - Sergio Marchionne též nepřijel, byť je osobně nejvyšším šéfem Ferrari, které v Paříži intenzivně slavilo 70 let od zrodu.
Dnes se ale nechceme zaobírat tím, co v Paříži také nebylo, ale spíše tím, co tam ještě bylo a čeho si málokdo všiml. Vedle nových aut, konceptů a hostesek se nezřídka vystavovaly také samotné kusy techniky resp. průřezy jimi. To je něco, co si jinde než na autosalonech prohlédnete zřídka, a tak vám pohled právě na tyto věci přinášíme níže. Většinou jde o pohonné jednotky nových aut, která v Paříži - či nedlouho předtím - slavila své premiéry, občas se ale podíváme i na starší kousky, které stojí za to. Vezmeme to jedno po druhém.
Nový pětiválec Audi 2,5 TFSI
Zbrusu nový 400koňový motor, který se objevil v Audi RS3 Sedan.
Nový šestiválec Audi 3,0 TFSI
Nová generace přeplňovaného V6, který dává 354 koní a v Paříži se jím chlubilo hlavně Audi S5 Sportback.
Nový čtyřválec Porsche 2,5 turbo
Výkonnější verze nového přeplňovaneho boxeru z obou Porsche 718 S.
Hybridní motor VW Passat B8 GTE
Hybridní Passat už se chvíli prodává i u nás, jeho pohon je ale stále zajímavý.
Inovovaný elektrický pohon VW e-Golf
Pohonná jednotka vylepšeného e-Golfu.
Nový čtyřválec Honda 1,5 VTEC Turbo
Tento i následující motor se ukázaly hlavně v nové Hondě Civic pro Evropu.
Nový tříválec Honda 1,0 VTEC Turbo
Nový čtyřválec Hyundai 1,4 T-GDI
Úplně nový motor pro novou generaci i30, mimo jiné.
Nový čtyřválec Hyundai Kappa 1,6 GDI s osmistupňovým DCT
Loni odhalené, stále zajímavé ústrojí.
Nová sedmistupňová převodovka Hyundai DCT
Nový šestiválec BMW M 3,0 Twin Power Turbo
Aktuálně používaný v BMW M2.
Vrcholný osmiválec BMW M 4,4 Twin Power Turbo
Nejnovější evoluce dvakrát přeplňované V8 známá např. z BMW M5 Competition Edition.
Nový dvanáctiválec BMW M 6,6 Twin Power Turbo
Mocný V12 nového BMW M760Li.
Turbo BMW, elektromotor a akumulátory
Nový revoluční čtyřválec Infiniti VC-T s variabilní kompresí
Už jednou jsme vám ho ukazovali, teď můžeme znovu.
Nový šestiválec Infiniti Twin-Turbo
Nový hybridní pohon Mitsubishi Twin-Motor 4WD PHEV
Zajímavý pohon nového konceptu GT PHEV.
Převodovky a další technika firmy Aisin
Zdroje: Autoforum, Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 3 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 37 minutami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 3 hodinami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 4 hodinami - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva