Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Porsche dál kouzlí s aerodynamikou. Podívejte se, co si patentovalo pro 911
28.4.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Aktivní aerodynamika se rozmáhá i mezi silničními auty a Porsche je se svým ikonickým modelem též na palubě. Specifika si vyžádala vlastní patent.
Auta od Porsche platí za jedny z aerodynamicky nejvíce efektivních strojů světa. Díky tomu a nízké hmotnosti nikdy nepotřebovala extrémní výkony, aby byly extrémně rychlá, jenže konkurence nespí a pevné aerodynamické prvky už chvíli nestačí k dosažení těch nejlepší výsledků. Z aktivních prvků jsme dosud u Porsche mohli vidět různě výsuvná a nastavitelná křídla na zádi, nyní se ukazuje, že Porsche pracuje na novém aktivním difuzoru pro svůj nejslavnější model, 911.
Odhalují to patentové obrázky, zveřejněné americkým patentovým úřadem. Podle dostupných informací byla žádost o patent podána v září loňského roku. Obrázky byly zveřejněny během včerejška a rychle míří k jádru věci - jakékoliv zařízení v dolní části zadního nárazníku Porsche 911 musí být velmi kompaktní, protože tu kvůli motoru a výfukům opravdu není místa nazbyt.
Nedíváme se tedy na první aktivní difuzor, jak i žádost Porsche přiznává. Existující aktivní difuzory jsou podle Porsche „na instalaci a integraci do podvozku příliš velké”. Proto navrhuje nový design, založený na klapkách s konkávní vnitřní stranou. Ve chvílích, kdy by se nepoužíval, splynul by difuzor s dolní částí nárazníku. V případě vyklopení by efektivně prodloužil záď a tak snížil její odpor vzduchu, resp. přesněji podtlak, který se za zádí auta při jízdě vytváří.
Možností instalace je vícero, podle toho, kde jsou umístěny koncovky výfuků. V případě koncovek v rozích vozu by byla jedna delší klapka uprostřed, jak ukazuje jeden z obrázků. U verzí se středovými koncovkami by záď dostala dvě klapky, které by mohly být ovládány individuálně. Teoreticky by bylo možné rozpůlit i dlouhou klapku uprostřed, ovšem o tom se dostupné informace nezmiňují.
Samozřejmě, žádost o patent ještě neznamená, že se takového zařízení na vozech Porsche dočkáme. Příští generaci 911 by ale něco takového mohlo slušet, a a to jak špičkovým modelům GT, tak třeba i „obyčejným” Carrerám, které by se tak mohla dále vyhýbat velkým křídlům na zádi. Kdy přesně uvidíme klapky v místě difuzoru, ukáže čas, čekejme ale horizont několika let.
Takhle nějak má vypadat aktivní difuzor u Porsche
Zdroj: Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 6 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 7 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 9 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda