Proč tříválec nemůže být opravdu dobrý motor? Tady jsou důvody

 | 147 příspěvků | 16.2.2017 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený Tanner

No, zkoušel jsem 1.0 Ecobo.. | 16.2.2017 11:57reagovat
avatar

No, zkoušel jsem 1.0 Ecoboost a to byla taková tragédie, že nechápu, jak to mohlo získat jakékoli ocenění. Že si to málokdo kupuje naopak chápu docela dobře.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený J. Hanzal

HTP je vrchol, ale ani ty.. | 16.2.2017 12:26reagovat
avatar

HTP je vrchol, ale ani ty moderní turba nejsou o tolik jinde. Opravdu nechci, snad tahle éra skončí jak začala.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kuban

Reakce na: HTP je vrchol, ale ani ty.. | 16.2.2017 12:47reagovat
avatar

už se těším na tu diskuzi plnou mouder o tom, jak je 1.0 líný.... Pak se kouknu na graf a vidím že je svižnější jak 1.2TSI, pak znovu nahlédnu do komentářů a 1.2TSI je prostě dynamičtější, 1.0 je odpad..... Jakkoliv se koncepce tříválců nezastávám, ikdyž nechápu proč u motorek to triumfu funguje ale v automotive nikoliv, tak Je naprosto pokrytecké, viz autor tvrdit, že u 1.0 musím víc točit abych byl svižný jak 1.2TSI, když OMG graf ukazuje že 1.0 je mnohem dynamičtější a silnější právě v nejběžnějších otáček.....

A jsem bezpečně klidný že opravdu naměřené hodnoty nebudou odlišné.....

Takže zase se radičně míchajy dojmy s průjmy s fyzikou dohromady.

Nepřihlášený Radek

mam tu trivalcovou 0.9Tce.. | 16.2.2017 13:49reagovat
avatar

mam tu trivalcovou 0.9Tce 66kw v Dacii a jsem s tim celkem spokojen.Ano vybrace na volnobehu jsou trochu citit,ale to je tak asi vse co mi na nem trochu vadi.Jinak bych nerekl,ze je to nepovedeny motor.Vzdyt uz se vyrabi sest let a nikde se zadne poruchy neresi a to uz maji nektere k 200tis najeto !! Spotreba do 6.5l pouze ve meste.Pri 130 toci malinko nad 3tis se spotrebou kolem 6l.Nevim no,ale kdyz to srovnam se starou 1.6 co jsem mel v Astre G,ktery si papnul ve meste i 9l pri 55kw a pri 130 to rvalo jak letadlo,tocilo to 4tis se spotrebou 8-9l tak mi ta 0.9 vychazi ve vsem lepe- je sviznejsi,rychlejsi,uspornejsi,mene hlucna.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Sir CHerokee

Děkuji za čánek a mohu jen.. | 16.2.2017 14:19reagovat
avatar

Děkuji za čánek a mohu jen z vlastní zkušenosti potvrdit. Slepá větev. Ještě bych dodal, že na tříválce se maým objemem a má veký viv zatížení. Když jede člověk sám po městě, tak mu deficit výkonu nemusí hned dojít....jak sednou 3,4 dospělí, tak je to setsakramentský rozdíl.

Nepřihlášený Radek

Jiste ze je rozdil kdyz si.. | 16.2.2017 14:24reagovat
avatar

Jiste ze je rozdil kdyz si do auta sedne jeden clovek nebo 5.Ale predpokladam,ze je to poznat i v jinych motorech se stejnym vykonem nebo se pletu?Pokud tedy litrovy trivalec u Skodovky nahrazuje dejme tomu starou 1.6MPI tak vzdy bude ta 1.0TSI ve vsech ohledech proste lepsi.Nebo ne?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Emil

Mám ve dvou autech motor B.. | 16.2.2017 14:28reagovat
avatar

Mám ve dvou autech motor B38 1,5l od BMW a za mně musím říct, že jsem spokojen. Vibrace jaksi chybí, zvuk a i celkový charakter se mi líbí daleko víc, než jakýkoliv čtyřválec, se kterým jsem kdy přišel do styku. Jistě, miluji R6, pak taky V12, ale doporučuji nejdříve vyzkoušet, než se nechat ovlivnit podobnými články.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ota21

Od kdy je trojkovy bawo ve.. | 16.2.2017 14:31reagovat
avatar

Od kdy je trojkovy bawo ve stredni tride?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

100 lidi, 100 chuti. Kazdy.. | 16.2.2017 15:01reagovat
avatar

100 lidi, 100 chuti. Kazdy ma rad neco jineho a nastesti mame moznost vyberu.

Osobne jsem vyzkousel benzinovy trivalec v polu(1l, 55kW a motor byl naprosto v pohode, pro bezneho uzivatele.

Kdo chce vetsi dynamiku ma moznost si priplatit a vzit jakykoli jiny motor, v polu treba gti(1.8TSI, 141kW), vyborna pouzitelna denni raketka.

Nepřihlášený Sir CHerokee

Tříválcové motory jsou eko.. | 16.2.2017 17:12reagovat
avatar

Tříválcové motory jsou ekologický úlet. Článek to pěkně shrnuje. Já tu chybu v případě auta do města taky udělal, na rozdíl od mnohých to umím přiznat a nyní po roce budu měnit. A nikdy více. To, co je v článku sedí, nebudu psát jak je to příjemný motor, jak táhne, jakou má křivku a ladný zvuk. Má prd. Je to prd. A ještě to jezdí kolem 6 litrů, což umí i mnohem větší motory.

Nepřihlášený Jirka

Reakce na: HTP je vrchol, ale ani ty.. | 16.2.2017 17:31reagovat
avatar

"HTP je vrchol" - spíše bych řekl, že zavedené rádoby klišé a důvod jak se ukázat, že je "odborník".

Máme ve firmě jedničkovou Fabii Junior s tímto motorem a jedničkovou Fabii Combi s motorem 1,4. Na ježdění po městě a okolních vesnicích si beru raději toho HTP Juniora. Důvodem je to, že lépe akceleruje a celkově se s ním po okreskách lépe jezdí.

Combi si beru jen tehdy, kdy musím jet po dálnici. Takže bych nad HTP nelámal hůl. Ten motor má své opodstatnění a při použití v oblasti, kdy to má smysl, je lepší jak 1,4 ze stejné doby.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Filip Šefl

Já jako nechápu co ti výro.. | 16.2.2017 18:20reagovat
avatar

Já jako nechápu co ti výrobci aut dělají... Ale na motorkách je to asi nejpřívětivější motor vůbec... luxusní zátah už od 3000 a neuvadá až do nějakých 10500... nějaký vibrace vůbec neexistují a zvuk je taky dokonalej.

zrovna oproti těm čtyřválcům jsou tyhle motory uplný opak. 4val aby jel, musí se honit jak splašenej krocan a míňválce uvadají...

jinak mimochodem 1.2THP co jsem měl v DS3 je hodně peckovej motor, dost mě překvapil... jak na dálnici tak po městě. jediná neduha byla, že pomalu padaly otáčky, takže při svižnější jízdě, to nebylo uplně hladký řazení.

Nepřihlášený Kolemjdoucí 2

Reakce na: "HTP je vrchol" - spíše by.. | 16.2.2017 18:28reagovat
avatar

No aby ne, když má převodové poměry tak lehké, že by to utáhnul pomalu i stěračový motorek. Tady je ale řeč o motorech-paskvilech, ne o celých autech-paskvilech. Nehledě na to, že jste "taktně" účelově zamlčel, že ve 130 tomu při 4000ot. dojde dech při průměrné spotřebě 12l / 100km a navíc už ani není co dál zařadit, a celkově se tu zas obecně vyrojilo nějak moc trollů. Fyziku ovšem neokecají.

Dává to ovšem zajímavou možnost poskládat si nějaké bimotor a biturbo auto s "dvoulitrem šestiválcem", myslím si že i do té Fábky by to šlo vestavět.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Radek

Reakce na: No, zkoušel jsem 1.0 Ecobo.. | 16.2.2017 18:54reagovat
avatar

Nevím kde jste přišel na to, že 1,0 ecoboost (92 kw) je tragédie. S focusem jsem najel pár stovek km s tímto motorem a je právem oceněn jako nejlepší motor roku 2012, 2013, atd.

Nepřihlášený PepaSFI

jeden můj příbuzný, důchod.. | 16.2.2017 19:02reagovat
avatar

jeden můj příbuzný, důchodce, si před časem koupil HTP a komentoval to coby starý traktorista tím že to už zažil kdysi na traktorech. To prostě nikdy pořádně nepoběží, to musí vždycky kulhat.

Jak už bylo zmíněno, zvláštní je že motorkáři to milují a ty kulhající motory různých provedení se velice často používají, ať už ty tříválce nebo dvouválce do V nebo řadové dvouválce s nesouměrnou klikou. Asi to bude tím že od auta očekáváme jistou kultivovanost, od motorky spíš originalitu, úlet, hluk a ty správné vibrace. To co se v autě bude obtížně odstraňovat, to na motorce může prospívat. Motorka je na tom taky mnohem líp v poměru váhy a výkonu, takže není problém s rezervou vyladit nedostatky v chodu motoru.

Nepřihlášený adolin

Zase jde jenom o použití,.. | 16.2.2017 20:04reagovat
avatar

Zase jde jenom o použití, které situaci značně mění. V Oktávce kterou si majitel koupí na okresky a město nemá smysl 1.8 TSI a naopak v Oktávce nějakého obchoďáka co nalítá skoro 300 km denně by se motor 1.0 asi brzo utrápil... Všechno je to volbě dle použití.

A koneckonců - ne každý potřebuje v autě jezdit rychle ;)

Nepřihlášený Honza

Ha- Ta- Pka, Hitleruv Tajn.. | 16.2.2017 20:07reagovat
avatar

Ha- Ta- Pka, Hitleruv Tajný Projekt , Horst (Fuchs) Titan Power . Motor citlivý na jízdní styl

Dá se jezdit za 4,5-13,5L/100km Více pasažéru / nákladu a spotřeba se o dost zvýší .

Pohonný agregát určený hlavně do města a na jízdy mezi město.

U první Generace (nízkoteplotní katalizátor). Na dálníci pří jízdě nad 110km se chladí nízkoteplotní katalizátor palivem aby se nepoškodil . Motor Nemá rád velmi krátké jízdy . Při určitém jízdním stylu dochází k spětnému proudění výfukových plynu které rozvíří usazeniny před katalizatorem a ty se připečou na táhla ventilů . Jak řekl pán který ty hlavy (ventily) opravuje

Není to bolest jen HTP jsou i jiné motory značky které jsou na to náchylné , Ten kdo ten motor rozumně prohání tomu to neodejde.

Motoru chybí výkonová rezerva. Ve vyšších otačkách 1,2 HTP (6V) netáhne chybí časování ventilů jak to má následovník 1,0 MPI

Třiválce jsou citlivější na zhasnutí motoru při rozjezdu.Motor vás nepodrží a s nenadání zhasne. Při rozjezdu Je potřeba mít vyší otáčky Ten jeden valec tam prostě chybí Pokud jsou otáčky příliš nízké motor nedokáže překonat mrtvou polohu kde by u jiných motorů tlacíl ten 4 válec a zastaví se.

Při náznacích vynechávání motoru je s preventývních důvodu potřeba zkontrolovat nebo Lépe vyměnit zapalovací svíčky ty jsou totiž mnohem levnějsí než vysokonapětové zapalovací cívky které vinou vadných zapalovacích svícek odchází.

Jeden s nejdražších aut které ma pod kapotou Třívalec + elektrodoping je BMW i8

https://www.bmw.cz/cs/ssl/configurator.html#/2Z21//I12/e sl/new/

3 500 000kč

Znáte někdo Dražší auto s třiválcem ?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

http://www.usporne.info/12.. | 16.2.2017 20:09reagovat
avatar

http://www.usporne.info/127-jak-platit-za-palivo-mene-nulty- dil/

Nepřihlášený Jirka

Reakce na: No aby ne, když má převodo.. | 16.2.2017 20:28reagovat
avatar

Vždy má smysl srovnávat jen celé auto. Sám motor auto nedělá.

Nic jsem taktně nezamlčel, chce to rozumět psanému textu. Jasně jsem psal o použití na okreskách u 1,4 na dálnici. Jinak ten HTP po okreskách jezdí při obvyklém obsazení 2 lidmi se spotřebou kolem 7 litrů.

Jinak řečeno, snažím se naznačit, že i ten malý motor ale už o generaci pokrokovější může mnoha lidem vyhovovat víc jak 2litr. Ne každý potřebuje trhače asfaltů a ne každý jezdi pro zábavu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kroun

Tříválce? To je jako by js.. | 16.2.2017 21:35reagovat
avatar

Tříválce? To je jako by jste čtyřnohému zvířeti usekli jednu nohu a ty zbylé tři nadopovali steroidy.

Nepřihlášený Kolemjdoucí 2

Reakce na: Vždy má smysl srovnávat je.. | 16.2.2017 23:41reagovat
avatar

Tomu textu nešlo rozumět, protože byl manipulativně neúplný. Navíc o okreskách a městě tu pořád plácáte jenom vy, já osobně když už někdy mluvím o autech, tak skutečně myslím auta, což není nic, co nezvládne dlouhodobě předepsanou dálniční rychlost bez jednociferné spotřeby (myšleno objemově odspoda, samozřejmě, neprobíráme tu žádná GT) a bez generálky motoru po 60t. km, protože - světe div se - každé auto musí čas od času na dálnici, a i kdyby nemuselo, musí už z principu mít takové parametry, aby na tu dálnici mohlo kdykoliv, což tříválcové "cosi" s benzínem chlazeným katalyzátorem nesplňuje. V podstatě to nemělo ani dostat homologaci a když už dostalo, tak měla být zpětně odebrána (tak jako u dieselgate VW), protože když jsou chybné už vstupní podmínky (mluvím o testovacích cyklech), musí být nutně chybné i výsledky.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: "HTP je vrchol" - spíše by.. | 17.2.2017 00:05reagovat
avatar

Mě teda na HTP (konkrétně ve Fábii II) strašně vadila brutálně pomalá odezva na plyn. V mým autě za jízdy zakašlu a v sedačce cítím jak jsem trošku pohnul plynem, zatímco ve fábii HTP můžu na volnoběh sešlápnout plyn na podlahu, hned ho pustit a otáčky se ani nepohnou.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Lojzik

Zas článek poloviční. Tak.. | 17.2.2017 07:47reagovat
avatar

Zas článek poloviční. Tak jako když vařil pejsek a kočička.

Především vibrace jsou vlastní jakémukoli klikovému mechanismu až po řadový šestiválec. Teprve řadový šestiválec je dynamicky vyvažitelný. Šestiválec do V samozřejmě není. Podobně osmiválec do V není vyvažitelný. Musel by být řadový. Pak V12 a V16. Navíc zdrojem vibrací není jen klikový mechanismus. Rozvody dělají větší bordel, než byste si třeba chtěli připustit.

Podobně pak výkon. Pokud se jako vzor tříválce bere HTP, pak jistě je to malý motor skoro na jakékoli auto. Nicméně třeba to 85kW TSi, co se dává do Octavie, je výkonově úplně adekvátní. Nestačí vám 85kW ... no božíčku, si kupte něco silnějšího. Ale ještě v 90tých letech bylo 85kW doménou dvoulitrových čtyřválců, nad kterýma kdejaký zdejší redaktůrek slintal slova "že motor s s autem nemá moc práce". Pamatujete na tuhle kanonickou větu moto novinářů? Tak teď tu zas máme mantru boje proti tříválcům. Ještě že třeba Janda o tom dokáže psát nezaujatě.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený vcedula

Reakce na: No, zkoušel jsem 1.0 Ecobo.. | 17.2.2017 08:26reagovat
avatar

Presne ako pise Radek, neviem, kde ste prisli na to, ze 1.0 EB je na prd motor.

Mam ho doma uz vyse roka. Mal som obavy, ze ako sa bude spravat, ci vibracie budu citit a podobne veci, ktore sa tu rozobreaju ako cesta do pekiel. Ale pokial niekto o tom len teoretizuje ale nejazdil s tym dlhsi cas, tak vlastne vobec nevie, co pise.

Dal som na tom aute uz 35 000 km a po motorickej stranke mu nemam co vycitat. Ani trosicku. Vibracie skoro ziadne, startovanie na prvu supu, zvuk neriesim, mam doma 2.5 ST na zvuk, 1.0 EB mam na dochadzanie do prace a staci mi to, uplne vo vsetkom, krutiaci moment aj na sestke je dostatocny. Naozaj odporucam si najskor poriadne vyskusat a az potom kritizovat. Mimochodom, 1.0 EB nie je zavodny motor, je to motorizacia na kazdodenne pouzivanie napriklad na cestovanie do prace.

Nepřihlášený wc

Tak jako za cca 10s je to.. | 17.2.2017 08:46reagovat
avatar

Tak jako za cca 10s je to na stovce, což asi pro běžný provoz stačí.

Jak jsem už psal, je to hlavně charakter, co ty motory postrádají.

Jezdit se s tím dá samozřejmě normálně, od 0,9TCe přes všechny HTP, 1.0EB až po tenhle poslední výtvor Wehrmachtu.

Konkrétně u HTP se mi víc zamlouvala ta první řada 40,47kW - byla výrazně tišší. Po úpravě sání ve FII ty motory jely o dost lépe, ale stala se z toho hrkavka.

Zjevně tuhost bloku už nebyla odpovídající.

Nepřihlášený Quebe

Reakce na: Jiste ze je rozdil kdyz si.. | 17.2.2017 09:17reagovat
avatar

I třeba ve spolehlivosti?

Nepřihlášený WP

Reakce na: Od kdy je trojkovy bawo ve.. | 17.2.2017 11:32reagovat
avatar

Odjakživa.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ota21

Reakce na: Odjakživa. | 17.2.2017 13:30reagovat
avatar

Tak ona je tam podle mnohych I Oktavka, takze vlastne proc ne. Petkovy bawo, Superb nebo A6 jsou uz mimo tabulky, jak velky auta to jsou.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ecoboost

Reakce na: No, zkoušel jsem 1.0 Ecobo.. | 17.2.2017 15:41reagovat
avatar

A nevim, kde jse prisel na to, ze si ho nikdo nekupuje. Na nekterych trzich je to nejprodavanajesi motor vcetne dieselu, fleetu a nevimceho.

Nepřihlášený diesel

Reakce na: No, zkoušel jsem 1.0 Ecobo.. | 17.2.2017 15:42reagovat
avatar

Tříválec nemůže nevibrovat

Třiválec nemůže mít vyrovnaný průběh výkonu, ani krásně znít

To se da rict i o dieselu a presto dosahl na 49% v EU, ale ano, i prave z duvodu CO2 dani v nekterych zemich.

Nepřihlášený Štegy

Reakce na: Mám ve dvou autech motor B.. | 17.2.2017 16:27reagovat
avatar

Měl jsem to bávo s 3-válcem půjčený na den. Uvnitř v autě byl při vytáčení zvuk výbornej. Šlo to ale evidentně od výfuku a motor je vůči kabině hodně odhlučněnej. Jakmile ale člověk stál venku, tak ten šicí stroj vnímal hodně-zejména na volnoběh. Spotřeba za celý den-okresky 300km plné obsazení 7,2. Nakonec jsem šel do 2litrového turbobenzínu a nelituju. Sice průměr 8l ale když je potřeba přišlápnout, je to jinej zvuk a jinej frkot.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Mě teda na HTP (konkrétně.. | 17.2.2017 19:34reagovat
avatar

Tak bud je porucha v motoru nebo v řidiči (špatné řidičské návyky) .

U takrto malooběmových motorů nelzě očekávat, že když chci prudce zrychlit Motor to bez pomoci Podřazení na nižší rychlostní stupen zvládne Zvláště když je motor v nízkých otáčkách a auto je zatížené .

Nepřihlášený Petr

Tříválec musí stát za hovn.. | 17.2.2017 19:34reagovat
avatar

Tříválec musí stát za hovno, keyž existuje pěti...

Nepřihlášený Honza

Reakce na: Měl jsem to bávo s 3-válce.. | 17.2.2017 19:49reagovat
avatar

BMW

Nepřihlášený Honza

Reakce na: Měl jsem to bávo s 3-válce.. | 17.2.2017 19:53reagovat
avatar

( reproduktor v interieru ) BMW i8 má v kabiněemulátor zvuku motoru Není tato technologie použita také u jiných modelů s 3-válcem od BMW

Nepřihlášený jirka

Reakce na: Tomu textu nešlo rozumět,.. | 18.2.2017 11:25reagovat
avatar

Jasně rozumím. Všechny auta podle vašeho kriteria musí být navíc i čtyřkolky s vysokou průchodností, protože jinak nemají šanci mimo asfalt a nesplňují tak všechny vaše parametry.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kolemjdoucí 2

Reakce na: Jasně rozumím. Všechny aut.. | 18.2.2017 15:48reagovat
avatar

To tvrdíte jen vy, já nic takového nenapsal. Snažíte se nečestně manipulovat.

Přesně z tohoto důvodu se s vámi nebudu v této diskusi dále zabývat, protože technické závislosti a hranice celé problematiky prostě odmítáte přijmout a ani se nesnažíte jim porozumět. Chováte se tak naprosto stejně jako eurobyrokratičtí politici a úředníci, kteří celý ten problém vytvořili a následně ještě eskalovali, a teď se jej "snaží vyřešit" nahrazením ještě větším problémem:

http://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika-str izliva-cisla-ke-lzi-o-elektromobilite-fx5-/p_ekonomika.aspx? c=A170208_221907_p_ekonomika_wag

Nepřihlášený Valdert

Reakce na: Tak ona je tam podle mnohy.. | 18.2.2017 17:17reagovat
avatar

Octavia je vždy nižší střední. BMW 3 je střední. Není třeba se dívat na celkovou délku, u kterého se v případě Škody jedná pouze o větší kufr za sedadly. Ano, dnes se třída a kategorie v tom marazmu hodnotí obtížněji. :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ota21

Reakce na: Octavia je vždy nižší stře.. | 19.2.2017 09:27reagovat
avatar

Postavit BMW 3 proti Superbu/Pasatu podle me proste nejde, ale jak pises, dneska se to blbe hodnoti.

Nepřihlášený Kuban

Reakce na: Jiste ze je rozdil kdyz si.. | 22.2.2017 09:18reagovat
avatar

Ta Jednašestka to samozřejmě pocítí mnohem víc. Neb má při +- stejných převodových poměrech podstatně méně krouťáku... tedy je slabá.... (to se můžeš s klidným svědomím těm fandům atmosfér vysmívat, protože jaksi dynamice rozumí velké prd)

U těchto malých motůrků jde o to, že s jejich objemem nejde přimoúměrně dolů i spotřeba.... mezi 1.0T a 1,4T nejsou téměř žádné rozdíly papírově, natož tak ve skutečnosti a v tom vidím slepou větev.

Nepřihlášený Kuban

Reakce na: Tomu textu nešlo rozumět,.. | 22.2.2017 09:23reagovat
avatar

Odborník promluvil.... to se pozná... 3válce a hned to nesmí na silnice. že to zrychluje 0-100 dvakrát rychleji než tvoje škoda 120 co má 4válce a může na dálnici nebudu dále komentovat tvůj mozkový výplod. až tě ten tříhrnek ve 200km rychlosti na dálnici předjede, tak mu nezapomeň zmínit že jede dost pomalu.

Nepřihlášený Kume

Kto chodi po dialnici s tr.. | 22.2.2017 09:32reagovat
avatar

Kto chodi po dialnici s trojvalcovym 1.0L ,nech sa chysta na generalku agregatu okolo 100 000-150 000 KM.Určite radšej slabšiu prakticky bezporuchovu 1.6 MPI. Papierove parametry nie su všetko.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kuban

Reakce na: Kto chodi po dialnici s tr.. | 22.2.2017 12:46reagovat
avatar

A jsi si opravdu jistý mistře, že motor, co na dálnici točí při 130kmh 3tisíce otáček a má 200NM k dispozici něčím trpí? :-) o co víc trpí na dálnici při 3tisíc otáčkách než mimo město při 90kmh? :-) A rád bych nějakou statistiku té oné bezporuchovosti :-) ony třeba už i ty sešívačky 1.2TSI nějaké ty roky jezdí a fungují ;-) možná to jen chce otevřít oči a nebýt pokrytec....

Nijak tady nehodlám obhajovat tříválcový koncept, nicméně jako takový absolutně nic neříká o tom, zda může na dálnice nebo ne... Rovnou můžu říct, že na dálnice nesmi řidič co tsi právě tohleto myslí.... stejně absurdní.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený boh

Reakce na: Jiste ze je rozdil kdyz si.. | 22.2.2017 13:39reagovat
avatar

dalsi clanok kde viera vyhrava nad rozumom

Nepřihlášený oskar

Stačí mi, když si porovnám.. | 22.2.2017 16:26reagovat
avatar

Stačí mi, když si porovnám graf výkonu a Mk. Potom mi je jasné, že ten tříhrnek zase až tak špatný není. Já jenom mám obavy z dlouhodobé životnosti řady dílů v příslušenství motoru. Když jsem si přečetl, čím vším je vybaven 1,0 TSI, tak to zrovna jako auto pro důchodce, který najezdí 5 t. km za rok nevidím dobře. Na to, že se třeba v době vzniku právě na ten 1,2 TSI také nepsali oslavné ódy, tak to vůbec neberu vážně.

Nepřihlášený Kume

Jedine peugeot a citroen u.. | 22.2.2017 20:21reagovat
avatar

Jedine peugeot a citroen ukazali kolko im zeru 3-valce 1.2 pure tech v realnej premavke.Napr.:

citroen C4 picasso papier 5L realna 7.4L +48%

peugeot 3008 papier 4.9L realna 7.6 L +55%

308-čka papier 4L realna 6.3 L +57.5%.

Tak potom načo su nam 3-valce,aby snižovali spotrebu a emisie,alebo z ľudi robili ovce?Hold patri im uznanie,že iba jediny povedali pravdu o 3 valcoch.

Nepřihlášený Viktor_EX

křivka a test nového + pap.. | 22.2.2017 20:22reagovat
avatar

křivka a test nového + papírové hodnoty je jedna věc, praxe a životnost věc druhá. ještě že se najde dost lidí, co si tyhle chcípáky kupují, aby zůstal prostor pro výrobu a koupi trochu rozumější motorizace. 1,0 jako auto pro manželku na nákup, a odvezt děti do školky ok. měli jsme to také (Subaru Justy 1,2 3válec mod 88), kolem komína to jezdilo prima, i státnice se s tím dala jet. Ale stále mi prakticky uniká smysl. 4,5-7,5 litru mely Hondy Civic 1,4-1,6 uz v roce 87 a bez problemu najizdely 400-500 tisic. A to se tehdy uvadela realná spotřeba. Dnes se vyrabeji picoviny v podobe 1,0 3valec s papirovou spotrebou xy, stejne to ve finale jede za 6-7 litru.

V čem osobne vidim pokrok je, ze jezdim auto s prazdnou hmotou 2,7 tuny se spotrebou 8-12 litru

Nepřihlášený sumi

3-válec ji pidi motor na p.. | 23.2.2017 01:46reagovat
avatar

3-válec ji pidi motor na prd..

Možná do sekačky na trávu :-)

Když na to šlápnete , žere to jak dvoulitra a nejede to..

Nedej bože aby jeli 3-4 lidi a zavazadla..to musí další tlačit.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený lojzik

To je zas jednou legrace... | 23.2.2017 09:18reagovat
avatar

To je zas jednou legrace. Když vidím ty rozumbrady, co nejprve tvrdí, že to nevydrží, pak alespoň že to nejede. Že to je naprd.

Prdlajs neználkové. Sice to vrčí a má to nepravidelný zvuk, ale jinak je to normální motor. A ten je nejsnáze charakterizován výkonem a kroutícím momentem. Ty čísla, co maj přeplňovaný 1.0 tříválce, jsou stejný nebo lepší, než před 15 lety měly atmosferické 4 válcové dvoulitry. A tenkrát většina z vás těch nejchytřejších hoblovala půjčené Felicie 1.3 MPI, pokud jste tedy netahali kačera na provázku.

Nepřihlášený Kuban

Reakce na: 3-válec ji pidi motor na p.. | 23.2.2017 09:24reagovat
avatar

3-válec ji pidi motor na prd..

(jaký, odkdy počet válců určuje objem motoru???)

Možná do sekačky na trávu :-)

(chceš s ní sekat stromy?)

Když na to šlápnete , žere to jak dvoulitra a nejede to..

(když na to šlápneš , žere to jak 1.2TSI a jede to lépe jak TSI)

Nedej bože aby jeli 3-4 lidi a zavazadla..to musí další tlačit.

(jj motor co má víc síly než 1.8ka atmosféra potřebuje tlačit)

PS: jak poznat diletanta a laika :-D to už není ani trolling :-D

Nepřihlášený halleck

Reakce na: Ha- Ta- Pka, Hitleruv Tajn.. | 23.2.2017 11:57reagovat
avatar

"Motor Nemá rád velmi krátké jízdy . Při určitém jízdním stylu dochází k spětnému proudění výfukových plynu které rozvíří usazeniny před katalizatorem a ty se připečou na táhla ventilů . Jak řekl pán který ty hlavy (ventily) opravuje "

To je dost zaujimava informacia. Uz nejaku dobu sa zaujimam preco sa ventily podpalili. Je ale pravda ze moc kratkych jazd som nemal. Mozno je to i tym ze som neajku dobu jazdil na spotrebu a tento motor nema moc rad nizke otacky....

Kazdy opravar tvrdi nieco trochu ine, najpravdepodobnejsia sa mi zda odflaknuta vyroba a mnozstvo vadnych kusov. Mne zase opravar (jeden z najvyhlasenejsich) tvrdil ze ked to spravne opravi, uz to funguje.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: "Motor Nemá rád velmi krát.. | 24.2.2017 12:20reagovat
avatar

Hromada Technických Problémů

http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený halleck

Reakce na: Hromada Technických Problém.. | 24.2.2017 13:17reagovat
avatar

Dost znamy clanok - a v mnohom uz prekonany.

Teplotu oleja este nikto nezmeral, su to dohady.

Na druhu stranu tie ostatne veci su fakt.

Nepřihlášený honza

Reakce na: "Motor Nemá rád velmi krát.. | 24.2.2017 16:28reagovat
avatar

Halleck: Uvedené vysvětlení, proč se podpalují na HTP ventily, se mi zdá pochybné. Především si nedovedu představit hromádku sazí volně ležících ve výfuku čekajících na zpětný tok plynů. Dále nevěřím tomu, že by se na dřících mohly tyto volné saze uchytit. Pokud by existovaly ony volně ležící saze ve výfuku, musely by být dosti hrubé, aby byly schopné ve výfukových proudech ležet, a takové by se jistě snadno na dřících neuchytily. Krom toho takový režim motoru trvá jen krátce a tyto saze už jednou kolem ventilů prošly bez povšimnutí. Dalším protiargumentem je existence motorů s daleko většími sklony k tvorbě sazí, přitom jsem si nevšiml, že by podpalování ventilů bylo u nich něčím běžným. HTP není motor s "kouřící" koncepcí, tedy příčinu bych hledal jinde. V úvahu připadají zejména hydr. vymezovače vůlí, které nemusí správně pracovat. Jejich selhání může být způsobeno např. rychlou degradací oleje, což by dávalo smysl ve spojení s častými krátkými jízdami. Je také možné, že vymezovače byly konstrukčně poddimenzovány a příčiny se tak znásobily. Podobně u vodítek dříků ventilů. Chyba také může být v materiálech styčných ploch ventil - sedlo. Že výrobci občas chybují, je známo, viz např. problémy s napínáky, prosakováním paliva do oleje atd. Pozn.: Nafta v oleji je sice nic moc, ale nafta má pořád lepší mazací vlastnosti než benzín. Benzín se sice zase rychleji z oleje odpaří, ale jestliže se jezdí mnoho krátkých tras se studeným motorem, který tak běží v režimu bohaté směsi a nestihne se prohřát olej, pak se zde nabízí vcelku rozumné vysvětlení pro degradaci oleje. A pak ty intervaly výměn, které v předpisech bývají nepřiměřené a majitelé se neobtěžují je ani zkrátit v závislosti na převažujícím režimu provozu. Já mám TDCI, předpis je 15 tkm, jezdím jen dlouhé trasy a přesto měním po 10 tkm. Zásoba je 5,4 L.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený halleck

Reakce na: Halleck: Uvedené vysvětlen.. | 24.2.2017 17:17reagovat
avatar

Ano, je to pochybne :) Tvoje argumenty davaju zmysel. Ale som ochotny verit ze pricinou je zanasanie katalyzatora a nasledne prilis vysoka teplota vyfukovych ventilov. Pokial by bol katalyzator dalej od hlavy, vydrzalo by to. Je trochu otazne ci sa s kvalitnym palivom moze vobec katalyzator nejak zanasat :)

Ina moznost je to co pises - hydrostely su sice zhodne s inymi motormi, no pokial je uz v oleji dost karbonu, mohlo by sa stat ze by boli hydrostely znehybnene a ventily by sa mohli podpalit. Karbon v oleji moc nevznikne vinou kratkych jazd ale prave z vysokych teplot. Tu by ale stacilo casto menit olej. Ked budem mat moznost, poslem olej na rozbor a uvidim jak moc sa tam tvori karbon po vyuzivani vysokeho vykonu.

Bohuzial u HTP su problemy ktore ani moc nesuvisia s poctom valcov - nachylnost na usadeniny (asi hlavne u verzie s EGR), preskakovanie rozvodov (u starsich verzii 12V), podpalene ventily asi u vsetkych ale tak nejak nahodne. Nastastie vsetky problemy su riesitelne za rozumne peniaze, len clovek nesmie ignorovat divne chovanie auta. Pokial niekoho ukecaju v bazare ze to tak vibruje normalne tak ma smolu.

Ako zakladna motorizacia to rozhodne nemoze fungovat - potrebuje dobru udrzbu, vcas riesit problemy a potrebuje casto preradovat ak to ma normalne jazdit.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený max power

Po tom co přestaly jezdit.. | 25.2.2017 13:52reagovat
avatar

Po tom co přestaly jezdit wartburgy, se tříválce prakticky nedělaly.. až do teď slavný návrat ke správné koncepci. jen zmizel dvoutakt :D

Nepřihlášený

Reakce na: Mám ve dvou autech motor B.. | 25.2.2017 13:54reagovat
avatar

já myslel že BMW pouští do repráků zvuk... :) alespoň diesly to tak dělaj... ve tříválci jsem ještě neseděl.

Nepřihlášený Kume

Reakce na: A jsi si opravdu jistý mis.. | 25.2.2017 16:06reagovat
avatar

Motory 1.2 TSI s rozvodovou retazozou patria medzi najporuchovejšie agregaty vôbec.Až po rokoch predaja prišli nato,že reťaz je potrebne vymeniť za remeň.Hlavna je odolnosť motoru a nie papierove hodnoty.Vykon možu načipovat na parkovisku pri tescu za 10 minut,ale čo potom..?MPI-čka zvladali a zvladaju najazdy 300 000 km ľavou zadnou.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Tomáš

No, to moc nepotěší. Obzlášť,.. | 26.2.2017 00:27reagovat
avatar

No, to moc nepotěší. Obzlášť, když člověk uvažuje o novém modelu Ford Fiesta ST 2018, který má téměř 200k a také tříválec, navíc s vypínáním válců, resp. válce: http://www.autoexpress.co.uk/ford/fiesta/97192/all-new-2018- ford-fiesta-st-unveiled-with-197bhp

Nepřihlášený

Reakce na: Motory 1.2 TSI s rozvodovo.. | 26.2.2017 19:08reagovat
avatar

Hlavní důvody proč u 1.2 TSI vyměnili řemen za řetěz jsou Nižší náklady pro výrobce řemen je levnější . Motor je tišší a snížila se spotřeba paliva.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ...

Totální bullshit článek na.. | 26.2.2017 20:14reagovat
avatar

Totální bullshit článek na úrovní rozumování u piva, kde dojmy a zbožná přání vítězí nad fyzikou a mechanikou. Autor by měl psát třeba o vaření nebo vyšívání, to by možná bylo lepší.

Nepřihlášený Fanda

Reakce na: Halleck: Uvedené vysvětlen.. | 26.2.2017 21:10reagovat
avatar

Příčina podpalování ventilů se týká především motorů s šesti ventily./ 40 a 44 kw/ příčinou je špatná hlava motoru,která umí za určitých podmínek nasát drobonké kovové piliny uvolňující se z tělesa katalyzátoru,následně se vydřou vodítka ventilů,ventil začne tzv. kloktat a podpálí se.Čtyř ventilové hlavy na to netrpěly,proto například Polo,dostalo o několik let dříve i ve slabší verzi motor s 12 ventily pouze seškrcený na řídící jednotce.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: Ano, je to pochybne :) Tvo.. | 27.2.2017 14:49reagovat
avatar

Halleck: Karbon v oleji může vznikat, jak píšeš, tepelným přetížením oleje. V oleji však nejen vzniká, ale on se tam (především) dostává ze spalin přes pístní kroužky. EGR celou záležitost urychluje (proto jsem ho na svém tdci vyřadil a proto nejezdím krátké jízdy). Saze vytváří každý motor, liší se pouze intenzitou. Tepelné přetěžování oleje u HTP je právě vysvětlováno nevhodným umístěním katalyzátoru blízko bloku. Já to neumím rozřešit, ale můj odhad je, že v tomto motoru se nasčítaly konstrukční chyby na straně jedné a provozní chyby na straně druhé (zejména přetěžování motorů, krátké jízdy, intervaly výměny oleje), které vedou k nestandardně rychlé degradaci oleje či jeho selhávání ještě před tím, než je silně degradován (např. vyšší teploty = nižší viskozita, nevhodná pevnost filmu = nevhodná výkonnostní třída atd). S tímto motorem jsem jezdil ve firemní Fabii 1 a měl jsem ho radši než 1.4, protože měl parádní krátké spojení k plynovému pedálu a snad i spojka se ovládala lépe, zatímco 1.4 byla zejména v prvním bodě naprosto katastrofální (ale nad 3 tis. ot. reagovala řídící jednotka na plyn už přijatelně).

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: Hlavní důvody proč u 1.2 T.. | 27.2.2017 14:59reagovat
avatar

Nepřihlášený: roli může hrát také to, že přeplňované motory s nahnanými Nm mají tvrdší chod a řemen se svou byť omezenou, ale přeci jen vyšší pružností, si s tím poradí lépe.

Nepřihlášený honza

Reakce na: Příčina podpalování ventil.. | 27.2.2017 15:05reagovat
avatar

Fanda: tak další střípek do mozaiky hledání příčin závad u HTP. Ale popravdě, netuším, zda přínos více ventilové hlavy spočíval v jiné aerodynamice plynoucí z jiné konfigurace ventilů, nebo byla kvalitativně lepší, nebo s ní byly spojeny další rozdíly (změna katalyzátoru, řízení EGR a škrtící klapky, teplotní řízení atd.). Věrohodnou pravdu o příčinách se nedozvídáme ani po tolika letech.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: Příčina podpalování ventil.. | 27.2.2017 16:28reagovat
avatar

Ještě k HTP: Našel jsem stránky firmy zabývající se opravami HTP. Na stránkách jsou fotky z oprav a otázky a odpovědi, obsah působí věrohodně. Jak psal Fanda, 12v se nepodpalují. Obě verze shodně trpí na přehřívání oleje a následné vydírání vodítek ventilů, zadírání vačkových hřídelí aj. částí v důsledku degradace oleje. Je to jako spirála - karbonizace oleje urychluje zadírání, to uvolňuje otěrové kovy a podporuje další zadírání a spotřeba oleje (spojená s tvorbou sazí) se jen urychluje. Poškození katalyzátoru firma považuje za druhotnou závadu jakožto následek provozu poškozeného motoru se zvýšenou spotřebou oleje. Firma na motory po GO jako podmínku záruky požaduje používání oleje s viskozitou 10w-60, což o něčem svědčí.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Fanda

Reakce na: Fanda: tak další střípek d.. | 27.2.2017 19:18reagovat
avatar

ještě jedna zajímavost,šestiventilová hlava je původem německá konstrukce,kdežto 12 ventilová vznikla v Mladé Boleslavi,jo a motory 44 a 51 kw již nemají ERG ventil.

Nepřihlášený halleck

Reakce na: Ještě k HTP: Našel jsem st.. | 27.2.2017 19:53reagovat
avatar

Ja mam skusenost ze sa podpaluju i 12V verzie. I ked bol olej meneny v polovicnom intervale. Naopak su exemplare so zhodnym kodom motora kde sa olej menil normalne a vydrzali nad 300 tisic.

A zeby sa vplyvom degradovaneho oleja zadreli voditka ventilov a nic ine, to je divne. Je teda dost motorov kde sa opravily ventily, voditka a jazdi to bez problemu dalej. Samozrejme kto jazdi dlhu dobu s podpalenymi ventilmi bude potrebovat generalku.

Ale suhlasim ze katalyzator bude casto az nasledkom podpalenych ventilov.

Nepřihlášený halleck

Reakce na: Ještě k HTP: Našel jsem st.. | 27.2.2017 19:55reagovat
avatar

A mas este link na tu firmu? :)

Nepřihlášený halleck

Reakce na: Příčina podpalování ventil.. | 27.2.2017 20:04reagovat
avatar

Pokial sa z katalyzatora uvolnuju nejake piliny tak to je samo o sebe velky pruser. U kazdeho motora je nejake pulzovanie vyf. plynov alebo vyslovene opacny pohyb po ubrati plynu, i ked u 3valca to bude asi vyraznejsie.

Clovek co to opravoval spominal ze uz podobny problem videl u ineho auta (a dost draheho).

Nepřihlášený halleck

Reakce na: Halleck: Karbon v oleji může.. | 27.2.2017 20:22reagovat
avatar

honza: Tu rychlu degradaciu riesim castejsimi vymenami. S mazacim filmom asi problem nebude - to by sa mi uz motor davno zadrel. Mozno je problem blba mierka oleja ktora dovoli fakt nizku hladinu. Potom s tym jazdit na plny vykon by som si fakt nedovolil, to sa prehrievat kludne moze.

Ja ten motor porovnavam s Feliciou 1.3, to je mozno adekvatne. Samozrejme ze oproti TDI je slaby a proti novym benzinom hlucny.

Oproti Felde mi vyhovuje ze sa pekne vytaca (urcite teda 12V verzia) a reakcie na plyn sa mi zdaju o dost rychlejsie. Nevyhodou je potreba casto menit kvalitnejsi olej, nizsia robustnost a chovanie pod plynom do cca 2500 ot. co prave dost ludi casto jazdi a ono im to netaha :)

Tou 1.4 myslis Fabiu 1.4 MPI ci ten nemecky motor?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Sekera

kdyz jsem psal ze fabie a.. | 28.2.2017 00:11reagovat
avatar

kdyz jsem psal ze fabie a octavie s tim hroznym 3valcem bere vic jak 6valec tak jsem byl nazvan idiotem. Ono jet po dalnici 150 km/h fabou ve 3 lidech a par zavazadel a jet JGCH ve 3 lidech a par zavazadel je rozdil. Ja 3litr solichal a kamos to musel tocit chtel se vyrovnat ale mel to sakra slozity udrzel se za cenu spotreby ja jel za svych 9:5litru na 100km, on jel za svych 12litru. Fabku mel uhnanou a ja ani nepozoroval ze bysme frceli 150tkou a nase unava zadna oni byly zdrchani jako by ujeli 500km po D1(jeli jsme Praha - Turnov). jediny rozdil je ze on za ty prachy co ja koupil JGCH muze koupit 4fabky ale to je asi jediny rozdil, ve vsem ostatnim uz nevynikne.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Fanda

Reakce na: kdyz jsem psal ze fabie a.. | 28.2.2017 07:20reagovat
avatar

Tak auto by se mělo vybírat převážně podle toho,jak se bude používat.Pokud si kopím hťapku a budu s ní jezdit po městě a okolí,k čemu je určena,tak mi bude žrát setsakra méně,než zmiňovaný šestiválec.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: honza: Tu rychlu degradaci.. | 28.2.2017 10:28reagovat
avatar

Halleck: http://opravymotoru12htp.webnode.cz/ Z fotek je zřejmé, že motor má karbonu dost, pak není divu, že závady jsou rozsáhlé a netýkají se jen vodítek. Však si pročteš otázky a odpovědi a prohlédneš fotky sám. Ve zmínce o mých jízdách s Fabií 1 jsem měl na mysli 1.4 MPI. Tím německým motorem má být 1.6 jako ve filcce? Nemám takový přehled.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený halleck

Reakce na: kdyz jsem psal ze fabie a.. | 28.2.2017 11:54reagovat
avatar

Kamos mal s HTP dokonca spotrebu 17l - palivo platila firma :) Ja som sa mu divil pretoze mne to nikdy neprekrocilo 9l.

Mozno je to rozdiel 6V vs 12V a mozno ciste typ katalyzatora a RJ.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Sekera

Reakce na: Tak auto by se mělo vybíra.. | 28.2.2017 12:24reagovat
avatar

nestezuju si ani na spotrebu ve meste, mam stop start a v kolonach to nemusi byt fakt nastartovane a v kolonach je zbytecne mit nastartovano kdyz se stejne nejede. ale manzelka jezdi el.autem a doma mame vlastni elektrarnu tak nekdy jedu s elektrikou , dobry do mesta. jinak prumerna spotreba JGCH je 10,5l. vyblbnu se na RSu ktere mame doma.

Nepřihlášený Sekera

Reakce na: Kamos mal s HTP dokonca sp.. | 28.2.2017 12:31reagovat
avatar

nebo to je taky tim meziclankem mezi volantem a sedackou, tankuje do druheho auta. Nebo jezdi jak prase a vytaci to az do cervenych cisel, auto neni jeho to dela mnoho ridicu kdyz auto je firemni. kamos s fabkou taky jezdi 8l. kdyz jezdi pomalu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený halleck

Reakce na: nebo to je taky tim mezicl.. | 28.2.2017 13:44reagovat
avatar

Ono to bolo fakt tym ze ta seria HTP chladila kat palivom a potom vychadza spotreba - zvlast blizko maximalnej rychlosti - tak nehorazne vysoka.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený halleck

Reakce na: Halleck: http://opravymoto.. | 28.2.2017 14:34reagovat
avatar

Diky, vcelku zaujimave citanie.

U HTP je potrebne zmerat tlaky akonahle zacne motor vibrovat na volnobe - ak sa trochu lisia chce to repas hlavy. Kompletna GO je nutna az ked je to fakt vazne. Ja som teda obisiel bez GO a auto pekne slape bez spotreby oleja. Sucasne mi dali lepsi napinak s ktorym rozvody vydrzia o dost dlhsie.

Inak riesit vysoku teplotu oleja tym ze sa pouziva 10w-60 miesto predpisaneho oleja je minimalne zbytocne, mozno az rizikove - no je to zlozitejsia vec.

Nemecky motor myslim Fabiu 1.4 16V. Tie mali od 55kW az do 74. Ta najvykonnejsia verzia moze byt prave zaujimavy tocivy motor. No niektore serie mali problem s malo odolnymi piestnymi kruzkami takze zase draha oprava. :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Sekera

Reakce na: Ono to bolo fakt tym ze ta.. | 28.2.2017 15:15reagovat
avatar

Tak to fabie v HTP jsou drasi jak to moje JGCH v plne vybave. Fakt je nekdy lepsi kupovat drazsi veci nez levne.

Nepřihlášený honza

Reakce na: Diky, vcelku zaujimave cit.. | 28.2.2017 21:03reagovat
avatar

Halleck: S olejem je to složité, to je vidět na fotkách... Předpokládám, že onen 10W-60 má správnou výkonnostní třídu. Pak těch 60 mi přijde jako rozumný nápad, pokud se olej opravdu zahřívá více. Jak jsem se dočetl jinde, oleje s vyšším rozsahem viskózních tříd mívají menší stabilitu viskozity v čase, řečeno jinak - nedokáží tak spolehlivě udržet uváděné viskózní vlastnosti jako oleje s menším rozsahem. Je potřeba měnit je častěji, aby jejich nasazení mělo co nejlepší přínos. Koukám, že tam jsou necelé tři litry. Úměrné objemu, ale asi ne zátěžovému režimu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený dirck

V rapidoch od r.v.2011 už.. | 28.2.2017 21:41reagovat
avatar

V rapidoch od r.v.2011 už nema označenie HTP,ale MPI,vraj všetky problemy už ma vyriešene. Zmena nazvu je skôr marketing.

Nepřihlášený halleck

Reakce na: Halleck: S olejem je to sl.. | 28.2.2017 23:32reagovat
avatar

honzo,

výkonnostná trieda a viskozita su 2 odlišné veci. OK, oleje 10W-60 sú obvykle určtené na vysokú záťaž, ale to sú aj niektoré 5w-40 a dokonca i nižšie.

Motor je obvykle stavaný na nejakú viskozitu, napr. 30-40. Vysoká viskozita pomalšiu cirkuláciu a tým horšie chladiace schopnosti oleja - mnohé časti sú chladené hlavne olejom. U niektorých motorov to môže vadiť.

U skoro všetkých áut bude teplota oleja vysoká pri plnej záťaži, akurát výkonnejšie autá nebudú tak často jazdiť 220. Tej vysokej záťaži potom treba prispôsobiť interval výmeny. Kto je pedant môže poslať vyjazdený olej na rozbor a zitiť či tam ešte bola rezerva alebo či má meniť častejšie. Je to lacnejšie než pár výmen a výrazne lacnejšie než oprava motora :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený dirck

S 10W- 60 bude mat vyššiu.. | 1.3.2017 08:28reagovat
avatar

S 10W- 60 bude mat vyššiu spotrebu benzinu.0W-20,30 nie su oleje na vysoku zaťaž skôr na kratke jazdy hlavne v mrazoch,tieto oleje aj viac agregat žerie.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: honzo, výkonnostná tried.. | 1.3.2017 12:54reagovat
avatar

Halleck: Viskózní a výkonnostní třídy jsou odlišné věci a právě proto ten výkonnostní požadavek u doporučovaného oleje 10W-60 zmiňuji. Viskózní třídu je třeba volit podle teplotní zátěže a ta je zřejmě u HTP vyšší, než by měla být. Co se týká cirkulace, tedy průtoku a spojitosti s chlazením, mám pár argumentů proti tvým obavám z použití 10W-60 ve spojitosti s chlazením. 1) Viskóznější olej sice klade vyšší odpor a tedy brání se toku, ale i čerpadlo je dimenzováno na nějakou viskozitu a příliš nízká viskozita jde tak proti výkonu čerpadla. 2) Za provozní teploty jsou mezi jednotlivými typy olejů rozdíly ve viskozitách vyjádřených ve fyz. jednotkách řádově v násobcích jednotek (40 vs. 60 = cca 2,5x) a obě hodnoty viskozit jsou velice nízké ve srovnání s viskozitami, jaké mají oba typy olejů za studena. Rozdíl ve viskozitě mezi teplým a studeným olejem je však v řádech - 10x až 100x - a přesto se dají čerpat a dostatečně cirkulují. Tedy olej 60 bude za tepla cirkulovat také zcela dostatečně. 3) Viskozita je potřeba pro mazání, aby olej nebyl snadno vytlačován. Jestliže je zahříván nadstandardně a jeho viskozita tak klesá, zhoršuje se jeho mazací schopnost. 4) Chladící výkon olejové soustavy za provozní teploty závisí daleko více na jejím nadimenzování než-li na nepatrném rozdílu v cirkulaci olejů způsobeného jinou viskózní třídou. Kromě schopnosti olejové soustavy pojímat teplo je třeba vzít v úvahu i opačný proces - odevzdávání tepla z oleje. A to se děje směrem do chladící soustavy a přes vanu. Proto kritizuji malou zásobu oleje. Předpokládám, že htp nemá olejový chladič. A co vana - je plastová nebo plechová?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: S 10W- 60 bude mat vyššiu.. | 1.3.2017 13:14reagovat
avatar

Dirck: Pojem vysoká zátěž by měla být chápana jako poměr vysoké zátěže k předpokládané, standardní, zátěži. Tam, kde jeden olej s danou viskozitou je pro standardní zátěž, může být jinde ten samý olej pro vysokou zátěž, páč každý motor je navržen pro jiný standardní olej. Nedá se proto říci, že např. 5W-30 by nemohl být pro vysokou zátěž.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený halleck

Reakce na: Halleck: Viskózní a výkonn.. | 1.3.2017 23:00reagovat
avatar

honzo:

HTP samozrejme nemá olejový chladič, inak by sa nikto nesťažoval na tepelnú záťaž. Jak vážne to skutočne je, to je otázka - motorov bez chladiča oleja je dosť. HTP je hliníkový blok, nemá turbo ktoré by zahrievalo olej, vaňa je plechová a obvykle pod ňou nebýva kryt takže ju priamo chladí prúd vzduchu.

Predtým než tam niekto naplní olej 10W-60 mal by presne vedieť aké teploty to dosahuje, inak je to zbytočné porušovanie doporučení výrobcu.

Tvoje argumenty

1) to je fakt, celý motor je stavaný na určitú viskozitu, aj čerpadlo. To práve udáva výrobca.

2) OK, rozdiel v tých olejoch môže byť relatívne malý. I za studena to nejak maže. Na druhú stranu za studena kým je olej moc viskózny sa motor nemá moc vytáčať. Teplota kedy to už maže dostatočne je obvykle 80 C , ale pre olej SAE 60 by to potom bolo cca 110 C takže aby si človek na to dal pozor.

3) To je síce fakt, ale v oleji mažú hlavne aditíva, nielen samotná viskozita. Základový olej by nestačil na mazanie motora i keby mal vysokú viskozitu.

Je pravda že s olejom 0W-20 by som sa bál vysokej záťaže, ale 30 a 40 už bude mať určitú rezervu. Dosť to závisí na mazacích aditívach.

4) v tom máš asi pravdu, je ale otázne aký veľký je rozdiel v cirkulácii.

Ja som nejakú dobu pod tlakom podobných informácií používal 5W-50. Po vypnutí motora ale dosť dlho trvalo kým olej znova stiekol do vane. Pritom u 5W-40 to je za moment. Holt správna viskozita je kompromis medzi "lepidlom" a "vodou" :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený dirck

Reakce na: Dirck: Pojem vysoká zátěž.. | 2.3.2017 09:10reagovat
avatar

Olej 0-5W 30 v letnych teplotach kde často teplota v rozmedzi 33-35 stupnov nieje veľmi vhodny pri

jazdeni po dialnici vysokymi rychlosťami hlavne v nemecku.Pravidelne jazdim Belgicko-SK vkuse 15-16 hod.Tento riedky olej pri takychto teplotach by bol doslova hazard so životnosťou agregatu.Pri zmene viskozity z 0W-30 na 5W-40 klesla spotreba oleja po 15000KM z 2-2.5L na 0.8-1L a motor je znateľne tichši.Pri občasnych jazdach po dialnici samozrejme riedke oleje maju rezervu,dlhodobo jazdiť by som neodporučal.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: honzo: HTP samozrejme ne.. | 2.3.2017 15:07reagovat
avatar

Halleck: Viskozitu ve spojitosti s mazáním uvádím v poněkud jiném smyslu. Stykové plochy, které má olej oddělit, jsou otevřené - olej je z nich vzájemným tlakem součástí vytlačován ven. Dostatečná viskozita brání rychlému vytlačování oleje zejména z místa nejvyššího stykového tlaku, zatímco olej je doplňován po křivce (např. u rotujících částí), která střídavě prochází místy vysokého a nízkého stykového tlaku. Vytlačování a doplňování oleje je tak nerovnoměrná úloha. Samotná viskozita nemaže, ale pomáhá zajistit dostatečnou vrstvu oleje a překonat tak onu nerovnoměrnost.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: Olej 0-5W 30 v letnych tep.. | 2.3.2017 15:17reagovat
avatar

Dirck: Taková Mazda předepisuje už 0W-20, takže pro ní by olej 5W-30 měl být pro vysokou zátěž, byť pro tvůj motor je to standard. Takto jsem to myslel s tím, že i řídké oleje mohou být vysoko zátěžové v závislosti na motoru. Z tvého příkladu je zřejmé, že jistá technická zdatnost a vnímavost (i zdatný bývá lhostejný) má svůj význam.

Nepřihlášený honza

Reakce na: Olej 0-5W 30 v letnych tep.. | 2.3.2017 15:22reagovat
avatar

Absence čidla teploty oleje (či zobrazení jeho dat pro řidiče, je-li čidlo přítomno) je chybou a nechápu, proč se preferuje voda.

Nepřihlášený Jirka

Reakce na: mam tu trivalcovou 0.9Tce.. | 3.3.2017 18:25reagovat
avatar

Nějak mi uniká, proč mám mít v autě motor, který žere 6.5 litru a výkon 66kw, což je katastrofa. Mám 2.0TDI 103kw, spotřebu o litr menší a výkon úplně jinde. Fakt nechápu, na co je to dobrý.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Arni

Za to môže Brusel,Brusel a.. | 3.3.2017 19:51reagovat
avatar

Za to môže Brusel,Brusel a ešte raz Brusel a jeho normy pre nezmyselne emisne testy,ktore automobilky musia splniť inač platia vysoke pokuty.Dobra sprava je,že čoskoro sa to zmeni...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: Nějak mi uniká, proč mám m.. | 3.3.2017 23:10reagovat
avatar

Jirka: To ti toho uniká mnoho. Např. pořizovací cena motorizace či celého auta (Dacia vs. Octavia), nižší pojištění, možná i další provozní náklady, asi se rychleji zahřívá = výhoda v zimě, menší nájezd, jiné "nemotorizační" preference majitele aj. Kup si nějaký dražší hybrid, co jezdí ještě o litr méně než tvoje 2.0 TDI. Pak ti dojde, že auto není jen o objemu a výkonu motoru.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: Za to môže Brusel,Brusel a.. | 3.3.2017 23:15reagovat
avatar

S ohledem na celkovou a stále rostoucí přelidněnost planety a tedy rostoucích nároků na zdroje a tlaku na životní prostředí se to kolem spalovacích motorů asi už nezlepší. Když ne emisní normy, tak např omezení vjezdů.

Nepřihlášený Arni

Reakce na: Jirka: To ti toho uniká mn.. | 4.3.2017 09:33reagovat
avatar

Ak chcem skutočne ušetrit liter paliva určite nie hybrid,maju iba papierovo nizku spotrebu, realna je na urovni bežne predajnych benziňakov s podobnym vykonom,dizle su na tom lepšie.Realne sa da ušetriť iba s napr.citygo,up,mii,yaris...bohuhužiaľ su to "mrňovsi".Pravdu maš iba v tom,že su drahšia a poriadne...napr.prius začina na 27000 eur.Auto dlhe 4.5 metra sa nehodi ani do mesta.Nie som proti emisnym normam,som iba proti spôsobu ako sa meraju.Od 1.9.2017 začnu merať spotrebu v realnych podmienkach a som presvedčeny,že jednolitrove trojvalce vo veľkych autach typu mondeo,octavia,qashqai,...to budu mať ťažke.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: Ak chcem skutočne ušetrit.. | 4.3.2017 14:08reagovat
avatar

Zjištění Bruselu, že se u zkoušek podvádí, nijak nezakládá důvod ke změně jeho politiky na poli ekologie. Spotřebu je možné snižovat i jinými způsoby než jen vylepšováním motorů. Lze to dělat technicky (zlepšení aerodynamiky a snížení hmotnosti = zmenšování aut, více plastů a méně robustnosti aj.) i netechnicky (ještě větší pokutování těch větších modelů v prospěch těch menších, omezení vjezdů, ještě více ekologických daní, které u nás zatím nemáme). Současné zkoušky mají možná přehnané požadavky, ale díky jisté optimalizaci a podvodům se daly obcházet. U těch nových to bude jen horší. Mnoho lidí má radost z toho, jak Brusel střetl realitu a byl zesměšněn, ale autům to nijak neprospěje. Spíše naopak. Je to jen sentimentální vzpomínání na doby starší.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: Ak chcem skutočne ušetrit.. | 4.3.2017 14:20reagovat
avatar

PS: Brusel nezajímá, zda konkrétní model, např. Mondeo, bude mít tři nebo šest válců. Jeho zajímá celková spotřeba všech vozů jezdících v EU. A na to nutně nepotřebuje znát výsledky zkoušek. Stačí sledovat prodeje paliv. Zkoušky mají být nástrojem nátlaku, a když nebudou zabírat ty stávající, budou jiné a účinnější či přijde s jinými nápady.

Nepřihlášený

Reakce na: honzo: HTP samozrejme ne.. | 4.3.2017 22:18reagovat
avatar

HTP nemá turbo které by zahřívalo olej, ale má katalyzátor blízko bloku motoru v místě kde je vedeno tlakové olejové mazaní a to se podílí na zvyšování teploty oleje za provozu .

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kristian_PM

Ja mám atmosférický trojva.. | 5.3.2017 12:15reagovat
avatar

Ja mám atmosférický trojvalec SOHC 6V 0.8 MPi Daewoo a je to výborný motor, ktorý má svoje detské choroby, ale čo sa týka mechaniky, tak tá prežije pri správnej údržbe aj 2 karosérie...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kapr

Dokážu pochopit 1.2 v malýc.. | 5.3.2017 12:36reagovat
avatar

Dokážu pochopit 1.2 v malých, lehkých autech ( Fabia, Corsa, atd).

Ale 1.0 třiválec v Octavii? Tady už někomu vážně jebe. Ještě že downsizing pomalu končí, jinak by jsme se dočkali snad i 0.3 dvouválce v autobusech...

Nepřihlášený kapr

Reakce na: Ja mám atmosférický trojva.. | 5.3.2017 12:43reagovat
avatar

každý motor dokáže přežít celé auto, ale musí se o něj majitel starat. Jde spíš o to, co ten motor snese za chování. Pokud někdo jezdí 80 na dálnici a na 50 se rozjíždí půl dne, tak se mu motor samozřejmě nerozsype, ale neznamená to, že je to držák.

Nepřihlášený Arni

Reakce na: Zjištění Bruselu, že se u.. | 5.3.2017 15:19reagovat
avatar

Samozrejme maju ľudia radosť ,že konči nezmyselne meranie emisii.Atmosfery s pred desiatich rokov maju takmer rovnaku spotrebu a produkuju neporovnateľne menej pevnych častit,su menej naročne na udržbu a prevadzku.Emisne normy z Bruselu predbehli technicke možnosti automobiliek.Ak by uradnici vypočuli automobilky,ktore proti tymto normam bojovali vyvoj by sa uberal uplne inym smerom a dnes by trojvalec v mondeu určite nebol.A prave tomu sa ľudia raduju že toto blaznovstvo čoskoro skonči.Ani uradnici z Bruselu fyziku neoklamu...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: Samozrejme maju ľudia rado.. | 5.3.2017 16:57reagovat
avatar

Arni: Tak ještě jednou a jinak: když to nepůjde cestou technickou, tak Brusel přijde s něčím netechnickým. Např. bude tlačit na rozšíření ekodaní, omezení vjezdů či zvýhodňování menších či elektrických vozů v neprospěch těch větších. Jinými slovy, na jedné straně sice můžeš mít radost z toho, že ve velkých autech už nebudou malé motory, ale otázkou je, zda taková auta budou cenově konkurence schopná a tedy prodejná a vyráběná. Pyrrhovo vítězství. Krom toho zatím z ničeho není zřejmé, že změny měření emisí automaticky povede k velkým motorům. Sni dál.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: Arni: Tak ještě jednou a j.. | 5.3.2017 17:20reagovat
avatar

A jen tak mimochodem, máš nějakou věrohodnou statistiku, že menší motory žerou stejně jako ty větší? Pokud žerou stejně, pořád je tu hledisko výrobních nákladů, které zkrátka bude preferovat motory levnější. A že mají spotřebu dokonce vyšší, tomu nevěřím.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Arni

Honzo tak ešte raz-Ak chce.. | 5.3.2017 20:27reagovat
avatar

Honzo tak ešte raz-Ak chceš normalne jazdiť nemyslieť na usporu pol litra benzinu na 100 km tak menši objem nie je cesta k uspore vidim to na vlastnom a firemnom aute,vidiš to na reakciach vodičov čitaš to na forach,možno aj z vlastnej skusenosti(t.j. všetko realna prevadzka) .Emisne limity predbehli technicke možnosti všetkych automobiliek minimalne o 20 rokov.Poviem ti to po lopate:Ak chceš jazdiť musiš dať do toho šťavu".Ak toto vyriešiš bez zvyšenej spotreby garantujem ti,že dostaneš Nobelovu cenu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Arni

Reakce na: A jen tak mimochodem, máš.. | 5.3.2017 20:50reagovat
avatar

Naklady na vyvoj maloobjemovych mini motorov stoja radovo 10-ky milionov eur a niekto ich musi zaplatiť...a kto asi?Stačilo iba vyvijať a vylepšovať atmosfery ktore tu boli.Jedine kto to pochopil bola mazda a najnovšie toyota s miny yarisom.Pravdou je že douwnsizing vytvoril motory sofiktikovanejšie,ale aj viac komplikovane.Ak budem parafrazovať Murphyho zakon,tak v motore sa nepokazi iba ta sučiastka ktore tam nie je.

Nepřihlášený honza

Reakce na: Honzo tak ešte raz-Ak chce.. | 5.3.2017 22:59reagovat
avatar

Uvízl si v představě, že většina řidičů ždímá vysoký výkon. Ne, není to tak, je to právě naopak - většina řidičů jezdí pomalu, protože tak jezdit chtějí nebo jim hustota provozu nedovoluje jezdit rychle. Na dálnicích většina jede pod zákonný limit, mimo dálnice v kolonách do 100 km/h a to i na pěkných silnicích 1. třídy. A právě proto, že jezdíš s firemním a protože ty pomalíky chceš předjíždět, tak to firemní ždímáš a zdá se ti, že to žere stejně jako velký motor. Pro ty ostatní, většinu, co jedou zařazeni v kolonách, menší motor má svůj potenciál v úspoře paliva a na co ještě zapomínáš, také v pořizovací ceně. I ty větší motory jsou dnes komplikované, mnohdy i komplikovanější (dva vstřikovací systémy, více tureb aj.).nebo jsou spojeny s dražší výbavou. A tvůj argument, že si lidé na fórech ztěžují na motory, je mimo. Na ty chodí především lidé s jakýmsi nadšením pro auta a rozhodně ne všichni, tedy není to dostatečný reprezentativní vzorek. A jsou tady i takoví, co si malý motor pochvalují. Většina řidičů na fóra nechodí. S firemními vozy mám pár let zkušeností a dobře vím, jak se s nimi jezdilo. Bývalý vedoucí to pojmenoval výstižně j- jezdilo se s tím jako nevyhonění samci. Takoví úspornost menších motorů opravdu nezaznamenají.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: Honzo tak ešte raz-Ak chce.. | 5.3.2017 23:23reagovat
avatar

PS: Octavia bude mít jak 1.0, tak i 1.5 a patrně zůstane něco z dvojice 1.8 a 2.0. Tak na co si ztěžuješ? Zdají se ti všechny motory malé?

Nepřihlášený honza

Reakce na: Honzo tak ešte raz-Ak chce.. | 6.3.2017 00:01reagovat
avatar

Koukám do ceníku Octavie současné a srovnám s tím, co měla první generace. Měla např. trhač asfaltu 1.4 MPI...A na opačném konci nabídky? 1.8 Turbo je tam pořád, 2.0 MPI sice vypadl, ale zase je přibyl 2.0 Turbo. No, úplná hrůza, jak se ty motory zmenšily kvůli zlému Bruselu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený halleck

Reakce na: HTP nemá turbo které by za.. | 6.3.2017 08:00reagovat
avatar

Katalyzator blizko bloku je uplne bezna vec. Urcite to zvysuje teplotu oleja, no podobne jak u inych aut. Na skodahome.cz su fotky rozobrateho bloku a hlavny olejovy kanal nie je blizko katalyzatora.

samozrejme naproti Felici bude mat olej vyssiu teplotu ale to je u modernych aut normalne. Na druhu stranu je otazne ktore z modernych aut su stavane na dlhodobu vysoku zataz. Urcite potom potrebuju castejsiu udrzbu.

Nepřihlášený halleck

Reakce na: Halleck: Viskozitu ve spoj.. | 6.3.2017 08:12reagovat
avatar

V podstate suhlasim - tak to funguje.

Ono ale staci ze tam je vrstva oleja - nemusi byt zbytocne silnejsia. Je potom otazne aku minimalnu viskozitu potrebujeme aby to idealne fungovalo.

Jeden clovek o tom pise pomerne dost clankov:

https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-myty--Mytus -osmy---Mazaci-schopnost-motoroveho-oleje

Lepsi zdroj asi nemam.

Pokial by bol problem s trhanim mazacieho filmu, destrukcia motora by bola otazkou kratkej doby.

U HTP su ine chyby ktore si clovek musi nejak vyriesit ak sa chce vyhnut totalke. Cielovy zakaznik zakladnej motorizacie to casto nezvlada. :-\

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Arni

Reakce na: Koukám do ceníku Octavie s.. | 6.3.2017 09:14reagovat
avatar

Problem bude cena,pretože octavia s 2.0tsi začina na 27000 eur.Masy budu kupovať trojvalec 1.0 tsi od 16600 eur.Zatiaľ sa da aj 1.2 tsi za 15000 eur.Prečo ja asi novy trojvalec drahši o 1600eur,žeby bol lepši?V minulosti prakticky bezporuchovu atmosferu 1.6 MPI ktora bola pre masy, nahradil podobne vykonny ale problemovy a kazivy 1.2 tsi.Až po rokoch predaja ho vylepšili,ked vymenili "večnu reťaz" za remeňove rozvody.Nova 1.5 tsi nahradza 1.4 a 1.8tsi.Superb mal 3.6 V6 atmosferu,ktoru nahradil poruchovy 2.0 tsi.Poisťovne na zapade ho nechceli ani poistovať ,pretože bol od vyroby vadny a žral olej.Vyborny motor 1.9TDI nahradil nevyrazny 1.6 TDI,ktory pre nezaujem do superbu prestali montovať.

Nepřihlášený Arni

Reakce na: Uvízl si v představě, že v.. | 6.3.2017 09:38reagovat
avatar

Vykon nepotrebuješ na rychlu jazdu,ale na bezpečne predbiehanie,rychle zaradenie sa pri vyjazde z dialničnych privadzačou,zaradenie sa pri vyjazde z parkoviska pri dialnici.Vykon potrebuješ raz za čas aj na ťahanie privesu,vozika,...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: V podstate suhlasim - tak.. | 6.3.2017 10:13reagovat
avatar

Halleck: Ten odkazovaný článek znám. Co jsme dělali v práci? Odebírali vzorky provozních hmot za účelem rozboru a to i preventivně, aby každý motor u zákazníka měl srovnávací základnu vzorků. Jaké seriózní informace máme u HTP o jeho oleji? Nula. Je to jako pokus o diagnózu nemoci pacienta bez vyšetření jeho krevního oběhu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: Vykon nepotrebuješ na rych.. | 6.3.2017 10:57reagovat
avatar

Arni: Tak už jsi přišel na to, že prodeje ovlivňuje také cenová politika a možnosti a ochota zákazníků platit či jiné jejich preference. Z tvého příspěvku čtu spíše rozpačitost nad nekvalitou motorů VW než-li něco, co by se dalo přičíst na vrub Bruselu. Superb pořád má 2.0 TDI, což je větší než 1.9 TDI a u mnoha jiných prestižnějších značek je to neoblíbenější motorizace i přesto, že v nabídkách mají větší motory. Možná ti vadí skutečnost, že větší motory bývají dražší. Ty by si chtěl 1.8 TSI za cenu 1.0 TSI. Ale i za 1.6 MPI se muselo připlácet oproti 1.4 MPI. A k tomu příspěvku následujícímu o výkonu. Ano, v těchto situacích je potřeba zvýšený výkon. Jenže jsou to jen krátké okamžiky, většinu času jedou motory na výkon částečný a tam se projeví jejich větší potenciál k úsporám. Základní 1.0 TSI s 85 kW je v současnosti nejslabší možný motor pro Octavii a svým výkonem překonává 1.6 MPi, která základním motorem nebyla. Kup si Mazdu, když ti VW nevyhovuje. Mimochodem, i ta mazdí 6 má jako top motor jen čtyřválec.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: Arni: Tak už jsi přišel na.. | 6.3.2017 11:13reagovat
avatar

Oprava: Nejslabší je 1.4 TSI s 81 kW, ale je dražší o 50 tis. Kč. Asi jiná výbava.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený halleck

Reakce na: Halleck: Ten odkazovaný čl.. | 6.3.2017 11:20reagovat
avatar

Ano, vlastne o HTP moc nevieme.

Predpokladam ze z neho ste tam vzorku nemali.

Mozno vyrobca ma jasno aky je tam problem, no vlastny slendrian si verejne neprizna.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: Ano, vlastne o HTP moc nev.. | 6.3.2017 12:55reagovat
avatar

Nejsem laborant, ale konstruktér mobilních průmyslových strojů vybavených diesly, takže nepomohu s htp konkrétně. Výrobci průmyslových (nejen) motorů mívají slabší období, pokud ti to psychicky pomůže...

Nepřihlášený halleck

Reakce na: Arni: Tak už jsi přišel na.. | 6.3.2017 15:31reagovat
avatar

Mazda to vyriesila pekne - je to sice na tu kubaturu akoby 4valec miesto 6, ale spotrebu aj vykon ma podobnu jak 1.8 TSI a pritom je jednoduchsi, spolahlivejsi a bez zbytocnych neodskusanych inovacii ako u VW. Evidentne downsizing nie je jediny mozny sposob.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: Oprava: Nejslabší je 1.4 T.. | 6.3.2017 15:51reagovat
avatar

U te 1.4 nejde ani tak o vybavu, spise je to o tom, ze se jedna o variantu umoznujici jezdit na CNG.

Nepřihlášený honza

Reakce na: Mazda to vyriesila pekne -.. | 6.3.2017 17:34reagovat
avatar

Halleck: K motorům od VW se dají stáhnout např. servisní učební pomůcky, ze kterých si lze udělat představu o složitosti. Ano, řada EA888 je ve své poslední generaci složitá. Ale ta složitost nespočívá jen v přítomnosti turba, které samo o sobě bývá spolehlivé, pokud řidič není prase. Složitost spočívá např. i v regulovaném olejovém a vodním čerpadle, dvou vstřik. systémech aj. Máš nějaké info, že tyto věci se na těchto motorech nějak systémově kazí? Řetěz je klasika, snad už vyřešená. Rád si přečtu, jaké inovace má mazdí motor. Prosím o dodání nějaké srovnatelné příručky. Že se Japonci taky občas spletou, je známo. Třeba zrovna ten aktuální diesel Mazdy zase trpí na zadírání vaček. Asi to nebude tím, že to má hned dvě turba. Byly i jednodušší motory a pěkně se kazily. Co třeba HTP? Jednoduchá konstrukce, jednoduchá a levná GO? Dávat rovnítko mezi složitost a spolehlivost nelze. PS: Mazda je v našich končinách spíše na okraji prodejů. Tomu odpovídá i intenzita diskuzí, dostupných materiálů a přenos zkušeností o tom, co a jak se na mazdách kazí či nekazí. Občas, když mě něco zajímá, chodívám na zahraniční fóra, protože na jejich trzích se daných motorizací, které jsou u nás méně časté, prodá mnohem více a o problémech se tam více diskutuje. Které nevyzkoušené a zbytečné inovace máš na mysli? Chtěl bys karburátor?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Arni

Reakce na: Arni: Tak už jsi přišel na.. | 6.3.2017 18:25reagovat
avatar

Prispevkom som chcel naznačiť k čomu boli automobilky dotlačene nezmyselnou honbou za nižšimi emisiami CO2.Overene agregaty hodili cez palubu a vytvorili maloobjemove poruchove agregaty s tochu nižžovou spotrebou,ale oveľa drahšim servisom.Za to môže jedine diktat s Bruselu a jeho nezmyselne emisne normy ktore jednoducho predbehli technicke možnosti automobiliek a možno aj fyzikalne zakony. Maš pravdu,že väčši vykon potrebuješ na okamich a väčšinu času ho nevyuživaš,ale v tych okamihoch často ide o život a ak viem že mam vykonovu rezervu oveľa prijemnejšie sa jazdi.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: Prispevkom som chcel nazna.. | 6.3.2017 19:00reagovat
avatar

Arnie: Díky dieslům si lidé oblíbili přeplňované motory, protože jim nabízí lepší průběh výkonu pro běžné jezdění. A kde je přeplňování, není výkon závislý už jen na objemu. Přišly zkrátka nové technologie. Brusel se zabývá energeticko-strategickou bezpečností Evropy, jak jsem psal výše. Někomu se může zdát úspora 5 % u jeho auta malá, Brusel v tom vidí další krok na poli bezpečnosti. Pro čtenáře autofóra aj. je to zabaleno do ekologie, která samozřejmě hraje také svou roli. Jiný přínos malých motorů může být např. ve vhodnější zástavbě motoru (posun těžiště, jiné rozložení prvků), které mohou souviset např. s bezpečností či jízdními vlastnostmi. Dnešní motorový základ v podobě 1.0 TSI nabízí podstatně více výkonu než historický, ale jednoduchý a o 40 % objemnější 1.4 MPi a nezanedbatelně více než tebou vzpomínaná 1.6 MPi. Výkonově (podle mne) je 1.0 TSI dobrý základ současné octavie. Kdo chce více, ať si připlatí, což se však muselo i tehdá.

Nepřihlášený honza

Filosofická myšlenka: Před.. | 6.3.2017 20:20reagovat
avatar

Filosofická myšlenka: Předpokládám, že emisní požadavky Bruselu se vztahují jen na evropské prodeje. Pakliže je to tak a Mazda je dokáže plnit s motory, jaké má, potom nelze dávat za vinu Bruselu, že VW zvolil konstrukční přístup, který se některým nelíbí. Mohl jít cestou Mazdy, ale nešel, protože nechtěl, i když mohl.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Arni

Reakce na: Arni: Tak už jsi přišel na.. | 6.3.2017 23:57reagovat
avatar

Skoda mala 2.5 tdi nahradil ho 2.0 tdi.Motor 1.9 tdi bol druha motorizacia nahradil ho 1.6 tdi.U prestižnejšich automobiliek (audi) nie je obľubenejši 2.0 tdi,je iba lacnejši ako 3.0 tdi 6V. Motor 1.8 tsi čoskoro bude minulosť preto som ho nezmieňoval.Starši 1.8T bol spoľahlivy a vykonny drahšia alternativa k 1.6 mpi.Motor 1.4 mpi v octavii si kupilo minimum zakaznikov je to iba premiestňovadlo.Kto chcel skutočne rychle auto kupil si superba 3.6 V6.Trojvalec 1.0 tsi ma lepšie papierove parametre než 1.6 mpi,ale čo sa tyka životnosti je to veľky otaznik s ohľadom na minulosť a skusenosti ked prichadzali nove tsi-čka ktore boli poruchove bez vynimky a ktorym trvalo roky kym odstranili väčšinu technickych chyb.Napr.Volvo nerobilo nikdy tak vykonne agregaty ako BMW a Mercedes,ale čo sa tyka vydrže su to najspoľahlivejšie motory tzv."držaky".

Nepřihlášený Arni

Reakce na: Filosofická myšlenka: Před.. | 7.3.2017 00:11reagovat
avatar

Sedliacka odpoved:Ak by sa vydal cestou mazdy mal by o milion viac spokojnych zakaznikou a kauza dieselgate by vôbec neuzrelo svetlo sveta. Dieselgate je iba nechcene dieťa Bruselskych emisnych noriem.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: Sedliacka odpoved:Ak by sa.. | 7.3.2017 09:39reagovat
avatar

Arnie: Sedláci ze Slovenska asi nemají rozum, protože nedokáží selským rozumem vysvětlit, proč zlý Brusel zapříčinil malé motory u jedná automobilky a u druhé nikoliv.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Arni

Reakce na: Arnie: Sedláci ze Slovensk.. | 9.3.2017 18:43reagovat
avatar

Pravdepodobne Mulder a Scullyova Akty X

Nepřihlášený oldkony

Mam Peugeot 2008 tříválec.. | 10.3.2017 08:08reagovat
avatar

Mam Peugeot 2008 tříválec 1,2 60 kw.bez turba,spotřeba 6,5,zvuk motoru je dobrý,akcelerace dobrá.Po městě super ale jak jedete po dálnici nebo delší trasu mimo město paráda končí nemá prostě sílu.Jinak jsem spokojený,ale kdyby měli benzínový čtyřválec dal bych mu přednost.

Nepřihlášený stanislav

o troch valcoch je velká n.. | 10.3.2017 17:22reagovat
avatar

o troch valcoch je velká nevivážennosť motora. 8 alebo 12 valcov to je šepot kvetin.

Nepřihlášený halleck

Reakce na: Halleck: K motorům od VW s.. | 15.3.2017 22:26reagovat
avatar

Uf, sorry za pomalu odpoved.

Nevyskusane inovacie u VW - mam na mysli problem s piestnymi kruzkami u 1.8 TSI konkretne. Samozrejme u mnohych motorov im to funguje spravne.

Nemam pocit ze by benzinaky z Japonska mali nejak casto problemy, i ked par vadnych serii urcite bolo. S dieslami je to horsie, tie zvykli mat dost nekvalitne - mozno tym ze pre nich je to okrajova motorizacia vyhradne pre Europu.

OK, nemam detailne znalosti, ale pokial porovnavam skyactiv vs TSI minimalne Japonec nepotrebuje turbo a ma porovnatelne parametre. Uvidime teda ake s nimi budu skusenosti po dalsich rokoch.

A ano - HTP je dobry priklad jak jednoduchy motor moze byt odflaknuty. Ale tu bol vyslovene umysel setrit.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pavel

Mám dvě Fabie 2,0mpi a 1,2.. | 21.5.2017 21:28reagovat
avatar

Mám dvě Fabie 2,0mpi a 1,2htp,na dlouhou cestu je lepší 2,0 a má i nižší spotřebu než 1,2.Na české dálnice má nejraději jeep.

Nepřihlášený V12

Reakce na: Zas článek poloviční. Tak.. | 22.5.2017 09:10reagovat
avatar

Lenze v tych casoch nevazili auta 1.5 tony, takze 85kW s tym naozaj nemalo vela prace.

Nepřihlášený V12

Reakce na: No, zkoušel jsem 1.0 Ecobo.. | 22.5.2017 09:11reagovat
avatar

Ecoboost 1.0 je naozaj velmi dobry motor. Hlavne 92kW verzia. S prehladom nahradza atmosfericku 1.6 77, aj 92kW.

Nepřihlášený V12

Reakce na: Uf, sorry za pomalu odpove.. | 22.5.2017 09:41reagovat
avatar

Zvez sa Mazdou 3 Skyactive G120 (2.0l 88kW) a Octaviou 1.0 TSI s cca rovnakym vykonom a zistis ten priepastny rozdiel. Downsizovane turbo tu atmosferu nakope s prehladom. Lepsia dynamika, netreba tak casto radit, atd. atd. Ako to bude so spolahlivostou po 200k km, to uz predpovedat nedokazem ale tipujem, ze SkyActiv na celej ciare vyhra.

Nepřihlášený V12

Reakce na: mam tu trivalcovou 0.9Tce.. | 22.5.2017 09:45reagovat
avatar

Skusal som tento motor v Sandere. Katastrofa, cudne vypadky vykonu, nemastne, neslane, nechcelo sa tomu do vykonu, 1.2 55kW sa mi zdal zivsi, tocivejsi. Bolo treba samozrejme zurivo radit, ale auto slo subjektivne lepsie. Clovek by ocakaval, ze ked to ma 150 Nm od 1700 do 4000 otacok, tak to pekne potiahne zdola. No nebolo to tak, motor sa zobudzal az kdesi u 2500 otacok, pri 3000 akoby vynechal, potom tahal do 4000, opat vypadok vykonu, od 4200 do 5000 este celkom solidny zatah, potom pomale umieranie az do obmedzovaca.

Nepřihlášený Michal

Reakce na: Zas článek poloviční. Tak.. | 23.5.2017 10:22reagovat
avatar

Ten dvoulitr 85kW mám v Toyotě Avensis Verso. Dlouhodobě mám spotřebu 6,3l při trvalém obsazení 5-6 lidmi a plném kufru. Které z těchto litrových prdítek toto dokáže?

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše