Proč tříválec nemůže být opravdu dobrý motor? Tady jsou důvody

 | 55 příspěvků | 16.2.2017 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený Tanner

No, zkoušel jsem 1.0 Ecobo.. | 16.2.2017 11:57reagovat
avatar

No, zkoušel jsem 1.0 Ecoboost a to byla taková tragédie, že nechápu, jak to mohlo získat jakékoli ocenění. Že si to málokdo kupuje naopak chápu docela dobře.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený J. Hanzal

HTP je vrchol, ale ani ty.. | 16.2.2017 12:26reagovat
avatar

HTP je vrchol, ale ani ty moderní turba nejsou o tolik jinde. Opravdu nechci, snad tahle éra skončí jak začala.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kuban

Reakce na: HTP je vrchol, ale ani ty.. | 16.2.2017 12:47reagovat
avatar

už se těším na tu diskuzi plnou mouder o tom, jak je 1.0 líný.... Pak se kouknu na graf a vidím že je svižnější jak 1.2TSI, pak znovu nahlédnu do komentářů a 1.2TSI je prostě dynamičtější, 1.0 je odpad..... Jakkoliv se koncepce tříválců nezastávám, ikdyž nechápu proč u motorek to triumfu funguje ale v automotive nikoliv, tak Je naprosto pokrytecké, viz autor tvrdit, že u 1.0 musím víc točit abych byl svižný jak 1.2TSI, když OMG graf ukazuje že 1.0 je mnohem dynamičtější a silnější právě v nejběžnějších otáček.....

A jsem bezpečně klidný že opravdu naměřené hodnoty nebudou odlišné.....

Takže zase se radičně míchajy dojmy s průjmy s fyzikou dohromady.

Nepřihlášený Radek

mam tu trivalcovou 0.9Tce.. | 16.2.2017 13:49reagovat
avatar

mam tu trivalcovou 0.9Tce 66kw v Dacii a jsem s tim celkem spokojen.Ano vybrace na volnobehu jsou trochu citit,ale to je tak asi vse co mi na nem trochu vadi.Jinak bych nerekl,ze je to nepovedeny motor.Vzdyt uz se vyrabi sest let a nikde se zadne poruchy neresi a to uz maji nektere k 200tis najeto !! Spotreba do 6.5l pouze ve meste.Pri 130 toci malinko nad 3tis se spotrebou kolem 6l.Nevim no,ale kdyz to srovnam se starou 1.6 co jsem mel v Astre G,ktery si papnul ve meste i 9l pri 55kw a pri 130 to rvalo jak letadlo,tocilo to 4tis se spotrebou 8-9l tak mi ta 0.9 vychazi ve vsem lepe- je sviznejsi,rychlejsi,uspornejsi,mene hlucna.

Nepřihlášený Sir CHerokee

Děkuji za čánek a mohu jen.. | 16.2.2017 14:19reagovat
avatar

Děkuji za čánek a mohu jen z vlastní zkušenosti potvrdit. Slepá větev. Ještě bych dodal, že na tříválce se maým objemem a má veký viv zatížení. Když jede člověk sám po městě, tak mu deficit výkonu nemusí hned dojít....jak sednou 3,4 dospělí, tak je to setsakramentský rozdíl.

Nepřihlášený Radek

Jiste ze je rozdil kdyz si.. | 16.2.2017 14:24reagovat
avatar

Jiste ze je rozdil kdyz si do auta sedne jeden clovek nebo 5.Ale predpokladam,ze je to poznat i v jinych motorech se stejnym vykonem nebo se pletu?Pokud tedy litrovy trivalec u Skodovky nahrazuje dejme tomu starou 1.6MPI tak vzdy bude ta 1.0TSI ve vsech ohledech proste lepsi.Nebo ne?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Emil

Mám ve dvou autech motor B.. | 16.2.2017 14:28reagovat
avatar

Mám ve dvou autech motor B38 1,5l od BMW a za mně musím říct, že jsem spokojen. Vibrace jaksi chybí, zvuk a i celkový charakter se mi líbí daleko víc, než jakýkoliv čtyřválec, se kterým jsem kdy přišel do styku. Jistě, miluji R6, pak taky V12, ale doporučuji nejdříve vyzkoušet, než se nechat ovlivnit podobnými články.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ota21

Od kdy je trojkovy bawo ve.. | 16.2.2017 14:31reagovat
avatar

Od kdy je trojkovy bawo ve stredni tride?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

100 lidi, 100 chuti. Kazdy.. | 16.2.2017 15:01reagovat
avatar

100 lidi, 100 chuti. Kazdy ma rad neco jineho a nastesti mame moznost vyberu.

Osobne jsem vyzkousel benzinovy trivalec v polu(1l, 55kW a motor byl naprosto v pohode, pro bezneho uzivatele.

Kdo chce vetsi dynamiku ma moznost si priplatit a vzit jakykoli jiny motor, v polu treba gti(1.8TSI, 141kW), vyborna pouzitelna denni raketka.

Nepřihlášený Sir CHerokee

Tříválcové motory jsou eko.. | 16.2.2017 17:12reagovat
avatar

Tříválcové motory jsou ekologický úlet. Článek to pěkně shrnuje. Já tu chybu v případě auta do města taky udělal, na rozdíl od mnohých to umím přiznat a nyní po roce budu měnit. A nikdy více. To, co je v článku sedí, nebudu psát jak je to příjemný motor, jak táhne, jakou má křivku a ladný zvuk. Má prd. Je to prd. A ještě to jezdí kolem 6 litrů, což umí i mnohem větší motory.

Nepřihlášený Jirka

Reakce na: HTP je vrchol, ale ani ty.. | 16.2.2017 17:31reagovat
avatar

"HTP je vrchol" - spíše bych řekl, že zavedené rádoby klišé a důvod jak se ukázat, že je "odborník".

Máme ve firmě jedničkovou Fabii Junior s tímto motorem a jedničkovou Fabii Combi s motorem 1,4. Na ježdění po městě a okolních vesnicích si beru raději toho HTP Juniora. Důvodem je to, že lépe akceleruje a celkově se s ním po okreskách lépe jezdí.

Combi si beru jen tehdy, kdy musím jet po dálnici. Takže bych nad HTP nelámal hůl. Ten motor má své opodstatnění a při použití v oblasti, kdy to má smysl, je lepší jak 1,4 ze stejné doby.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Filip Šefl

Já jako nechápu co ti výro.. | 16.2.2017 18:20reagovat
avatar

Já jako nechápu co ti výrobci aut dělají... Ale na motorkách je to asi nejpřívětivější motor vůbec... luxusní zátah už od 3000 a neuvadá až do nějakých 10500... nějaký vibrace vůbec neexistují a zvuk je taky dokonalej.

zrovna oproti těm čtyřválcům jsou tyhle motory uplný opak. 4val aby jel, musí se honit jak splašenej krocan a míňválce uvadají...

jinak mimochodem 1.2THP co jsem měl v DS3 je hodně peckovej motor, dost mě překvapil... jak na dálnici tak po městě. jediná neduha byla, že pomalu padaly otáčky, takže při svižnější jízdě, to nebylo uplně hladký řazení.

Nepřihlášený Kolemjdoucí 2

Reakce na: "HTP je vrchol" - spíše by.. | 16.2.2017 18:28reagovat
avatar

No aby ne, když má převodové poměry tak lehké, že by to utáhnul pomalu i stěračový motorek. Tady je ale řeč o motorech-paskvilech, ne o celých autech-paskvilech. Nehledě na to, že jste "taktně" účelově zamlčel, že ve 130 tomu při 4000ot. dojde dech při průměrné spotřebě 12l / 100km a navíc už ani není co dál zařadit, a celkově se tu zas obecně vyrojilo nějak moc trollů. Fyziku ovšem neokecají.

Dává to ovšem zajímavou možnost poskládat si nějaké bimotor a biturbo auto s "dvoulitrem šestiválcem", myslím si že i do té Fábky by to šlo vestavět.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Radek

Reakce na: No, zkoušel jsem 1.0 Ecobo.. | 16.2.2017 18:54reagovat
avatar

Nevím kde jste přišel na to, že 1,0 ecoboost (92 kw) je tragédie. S focusem jsem najel pár stovek km s tímto motorem a je právem oceněn jako nejlepší motor roku 2012, 2013, atd.

Nepřihlášený PepaSFI

jeden můj příbuzný, důchod.. | 16.2.2017 19:02reagovat
avatar

jeden můj příbuzný, důchodce, si před časem koupil HTP a komentoval to coby starý traktorista tím že to už zažil kdysi na traktorech. To prostě nikdy pořádně nepoběží, to musí vždycky kulhat.

Jak už bylo zmíněno, zvláštní je že motorkáři to milují a ty kulhající motory různých provedení se velice často používají, ať už ty tříválce nebo dvouválce do V nebo řadové dvouválce s nesouměrnou klikou. Asi to bude tím že od auta očekáváme jistou kultivovanost, od motorky spíš originalitu, úlet, hluk a ty správné vibrace. To co se v autě bude obtížně odstraňovat, to na motorce může prospívat. Motorka je na tom taky mnohem líp v poměru váhy a výkonu, takže není problém s rezervou vyladit nedostatky v chodu motoru.

Nepřihlášený adolin

Zase jde jenom o použití,.. | 16.2.2017 20:04reagovat
avatar

Zase jde jenom o použití, které situaci značně mění. V Oktávce kterou si majitel koupí na okresky a město nemá smysl 1.8 TSI a naopak v Oktávce nějakého obchoďáka co nalítá skoro 300 km denně by se motor 1.0 asi brzo utrápil... Všechno je to volbě dle použití.

A koneckonců - ne každý potřebuje v autě jezdit rychle ;)

Nepřihlášený Honza

Ha- Ta- Pka, Hitleruv Tajn.. | 16.2.2017 20:07reagovat
avatar

Ha- Ta- Pka, Hitleruv Tajný Projekt , Horst (Fuchs) Titan Power . Motor citlivý na jízdní styl

Dá se jezdit za 4,5-13,5L/100km Více pasažéru / nákladu a spotřeba se o dost zvýší .

Pohonný agregát určený hlavně do města a na jízdy mezi město.

U první Generace (nízkoteplotní katalizátor). Na dálníci pří jízdě nad 110km se chladí nízkoteplotní katalizátor palivem aby se nepoškodil . Motor Nemá rád velmi krátké jízdy . Při určitém jízdním stylu dochází k spětnému proudění výfukových plynu které rozvíří usazeniny před katalizatorem a ty se připečou na táhla ventilů . Jak řekl pán který ty hlavy (ventily) opravuje

Není to bolest jen HTP jsou i jiné motory značky které jsou na to náchylné , Ten kdo ten motor rozumně prohání tomu to neodejde.

Motoru chybí výkonová rezerva. Ve vyšších otačkách 1,2 HTP (6V) netáhne chybí časování ventilů jak to má následovník 1,0 MPI

Třiválce jsou citlivější na zhasnutí motoru při rozjezdu.Motor vás nepodrží a s nenadání zhasne. Při rozjezdu Je potřeba mít vyší otáčky Ten jeden valec tam prostě chybí Pokud jsou otáčky příliš nízké motor nedokáže překonat mrtvou polohu kde by u jiných motorů tlacíl ten 4 válec a zastaví se.

Při náznacích vynechávání motoru je s preventývních důvodu potřeba zkontrolovat nebo Lépe vyměnit zapalovací svíčky ty jsou totiž mnohem levnějsí než vysokonapětové zapalovací cívky které vinou vadných zapalovacích svícek odchází.

Jeden s nejdražších aut které ma pod kapotou Třívalec + elektrodoping je BMW i8

https://www.bmw.cz/cs/ssl/configurator.html#/2Z21//I12/e sl/new/

3 500 000kč

Znáte někdo Dražší auto s třiválcem ?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

http://www.usporne.info/12.. | 16.2.2017 20:09reagovat
avatar

http://www.usporne.info/127-jak-platit-za-palivo-mene-nulty- dil/

Nepřihlášený Jirka

Reakce na: No aby ne, když má převodo.. | 16.2.2017 20:28reagovat
avatar

Vždy má smysl srovnávat jen celé auto. Sám motor auto nedělá.

Nic jsem taktně nezamlčel, chce to rozumět psanému textu. Jasně jsem psal o použití na okreskách u 1,4 na dálnici. Jinak ten HTP po okreskách jezdí při obvyklém obsazení 2 lidmi se spotřebou kolem 7 litrů.

Jinak řečeno, snažím se naznačit, že i ten malý motor ale už o generaci pokrokovější může mnoha lidem vyhovovat víc jak 2litr. Ne každý potřebuje trhače asfaltů a ne každý jezdi pro zábavu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kroun

Tříválce? To je jako by js.. | 16.2.2017 21:35reagovat
avatar

Tříválce? To je jako by jste čtyřnohému zvířeti usekli jednu nohu a ty zbylé tři nadopovali steroidy.

Nepřihlášený Kolemjdoucí 2

Reakce na: Vždy má smysl srovnávat je.. | 16.2.2017 23:41reagovat
avatar

Tomu textu nešlo rozumět, protože byl manipulativně neúplný. Navíc o okreskách a městě tu pořád plácáte jenom vy, já osobně když už někdy mluvím o autech, tak skutečně myslím auta, což není nic, co nezvládne dlouhodobě předepsanou dálniční rychlost bez jednociferné spotřeby (myšleno objemově odspoda, samozřejmě, neprobíráme tu žádná GT) a bez generálky motoru po 60t. km, protože - světe div se - každé auto musí čas od času na dálnici, a i kdyby nemuselo, musí už z principu mít takové parametry, aby na tu dálnici mohlo kdykoliv, což tříválcové "cosi" s benzínem chlazeným katalyzátorem nesplňuje. V podstatě to nemělo ani dostat homologaci a když už dostalo, tak měla být zpětně odebrána (tak jako u dieselgate VW), protože když jsou chybné už vstupní podmínky (mluvím o testovacích cyklech), musí být nutně chybné i výsledky.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: "HTP je vrchol" - spíše by.. | 17.2.2017 00:05reagovat
avatar

Mě teda na HTP (konkrétně ve Fábii II) strašně vadila brutálně pomalá odezva na plyn. V mým autě za jízdy zakašlu a v sedačce cítím jak jsem trošku pohnul plynem, zatímco ve fábii HTP můžu na volnoběh sešlápnout plyn na podlahu, hned ho pustit a otáčky se ani nepohnou.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Lojzik

Zas článek poloviční. Tak.. | 17.2.2017 07:47reagovat
avatar

Zas článek poloviční. Tak jako když vařil pejsek a kočička.

Především vibrace jsou vlastní jakémukoli klikovému mechanismu až po řadový šestiválec. Teprve řadový šestiválec je dynamicky vyvažitelný. Šestiválec do V samozřejmě není. Podobně osmiválec do V není vyvažitelný. Musel by být řadový. Pak V12 a V16. Navíc zdrojem vibrací není jen klikový mechanismus. Rozvody dělají větší bordel, než byste si třeba chtěli připustit.

Podobně pak výkon. Pokud se jako vzor tříválce bere HTP, pak jistě je to malý motor skoro na jakékoli auto. Nicméně třeba to 85kW TSi, co se dává do Octavie, je výkonově úplně adekvátní. Nestačí vám 85kW ... no božíčku, si kupte něco silnějšího. Ale ještě v 90tých letech bylo 85kW doménou dvoulitrových čtyřválců, nad kterýma kdejaký zdejší redaktůrek slintal slova "že motor s s autem nemá moc práce". Pamatujete na tuhle kanonickou větu moto novinářů? Tak teď tu zas máme mantru boje proti tříválcům. Ještě že třeba Janda o tom dokáže psát nezaujatě.

Nepřihlášený vcedula

Reakce na: No, zkoušel jsem 1.0 Ecobo.. | 17.2.2017 08:26reagovat
avatar

Presne ako pise Radek, neviem, kde ste prisli na to, ze 1.0 EB je na prd motor.

Mam ho doma uz vyse roka. Mal som obavy, ze ako sa bude spravat, ci vibracie budu citit a podobne veci, ktore sa tu rozobreaju ako cesta do pekiel. Ale pokial niekto o tom len teoretizuje ale nejazdil s tym dlhsi cas, tak vlastne vobec nevie, co pise.

Dal som na tom aute uz 35 000 km a po motorickej stranke mu nemam co vycitat. Ani trosicku. Vibracie skoro ziadne, startovanie na prvu supu, zvuk neriesim, mam doma 2.5 ST na zvuk, 1.0 EB mam na dochadzanie do prace a staci mi to, uplne vo vsetkom, krutiaci moment aj na sestke je dostatocny. Naozaj odporucam si najskor poriadne vyskusat a az potom kritizovat. Mimochodom, 1.0 EB nie je zavodny motor, je to motorizacia na kazdodenne pouzivanie napriklad na cestovanie do prace.

Nepřihlášený wc

Tak jako za cca 10s je to.. | 17.2.2017 08:46reagovat
avatar

Tak jako za cca 10s je to na stovce, což asi pro běžný provoz stačí.

Jak jsem už psal, je to hlavně charakter, co ty motory postrádají.

Jezdit se s tím dá samozřejmě normálně, od 0,9TCe přes všechny HTP, 1.0EB až po tenhle poslední výtvor Wehrmachtu.

Konkrétně u HTP se mi víc zamlouvala ta první řada 40,47kW - byla výrazně tišší. Po úpravě sání ve FII ty motory jely o dost lépe, ale stala se z toho hrkavka.

Zjevně tuhost bloku už nebyla odpovídající.

Nepřihlášený Quebe

Reakce na: Jiste ze je rozdil kdyz si.. | 17.2.2017 09:17reagovat
avatar

I třeba ve spolehlivosti?

Nepřihlášený WP

Reakce na: Od kdy je trojkovy bawo ve.. | 17.2.2017 11:32reagovat
avatar

Odjakživa.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ota21

Reakce na: Odjakživa. | 17.2.2017 13:30reagovat
avatar

Tak ona je tam podle mnohych I Oktavka, takze vlastne proc ne. Petkovy bawo, Superb nebo A6 jsou uz mimo tabulky, jak velky auta to jsou.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ecoboost

Reakce na: No, zkoušel jsem 1.0 Ecobo.. | 17.2.2017 15:41reagovat
avatar

A nevim, kde jse prisel na to, ze si ho nikdo nekupuje. Na nekterych trzich je to nejprodavanajesi motor vcetne dieselu, fleetu a nevimceho.

Nepřihlášený diesel

Reakce na: No, zkoušel jsem 1.0 Ecobo.. | 17.2.2017 15:42reagovat
avatar

Tříválec nemůže nevibrovat

Třiválec nemůže mít vyrovnaný průběh výkonu, ani krásně znít

To se da rict i o dieselu a presto dosahl na 49% v EU, ale ano, i prave z duvodu CO2 dani v nekterych zemich.

Nepřihlášený Štegy

Reakce na: Mám ve dvou autech motor B.. | 17.2.2017 16:27reagovat
avatar

Měl jsem to bávo s 3-válcem půjčený na den. Uvnitř v autě byl při vytáčení zvuk výbornej. Šlo to ale evidentně od výfuku a motor je vůči kabině hodně odhlučněnej. Jakmile ale člověk stál venku, tak ten šicí stroj vnímal hodně-zejména na volnoběh. Spotřeba za celý den-okresky 300km plné obsazení 7,2. Nakonec jsem šel do 2litrového turbobenzínu a nelituju. Sice průměr 8l ale když je potřeba přišlápnout, je to jinej zvuk a jinej frkot.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Mě teda na HTP (konkrétně.. | 17.2.2017 19:34reagovat
avatar

Tak bud je porucha v motoru nebo v řidiči (špatné řidičské návyky) .

U takrto malooběmových motorů nelzě očekávat, že když chci prudce zrychlit Motor to bez pomoci Podřazení na nižší rychlostní stupen zvládne Zvláště když je motor v nízkých otáčkách a auto je zatížené .

Nepřihlášený Petr

Tříválec musí stát za hovn.. | 17.2.2017 19:34reagovat
avatar

Tříválec musí stát za hovno, keyž existuje pěti...

Nepřihlášený Honza

Reakce na: Měl jsem to bávo s 3-válce.. | 17.2.2017 19:49reagovat
avatar

BMW

Nepřihlášený Honza

Reakce na: Měl jsem to bávo s 3-válce.. | 17.2.2017 19:53reagovat
avatar

( reproduktor v interieru ) BMW i8 má v kabiněemulátor zvuku motoru Není tato technologie použita také u jiných modelů s 3-válcem od BMW

Nepřihlášený jirka

Reakce na: Tomu textu nešlo rozumět,.. | 18.2.2017 11:25reagovat
avatar

Jasně rozumím. Všechny auta podle vašeho kriteria musí být navíc i čtyřkolky s vysokou průchodností, protože jinak nemají šanci mimo asfalt a nesplňují tak všechny vaše parametry.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kolemjdoucí 2

Reakce na: Jasně rozumím. Všechny aut.. | 18.2.2017 15:48reagovat
avatar

To tvrdíte jen vy, já nic takového nenapsal. Snažíte se nečestně manipulovat.

Přesně z tohoto důvodu se s vámi nebudu v této diskusi dále zabývat, protože technické závislosti a hranice celé problematiky prostě odmítáte přijmout a ani se nesnažíte jim porozumět. Chováte se tak naprosto stejně jako eurobyrokratičtí politici a úředníci, kteří celý ten problém vytvořili a následně ještě eskalovali, a teď se jej "snaží vyřešit" nahrazením ještě větším problémem:

http://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika-str izliva-cisla-ke-lzi-o-elektromobilite-fx5-/p_ekonomika.aspx? c=A170208_221907_p_ekonomika_wag

Nepřihlášený Valdert

Reakce na: Tak ona je tam podle mnohy.. | 18.2.2017 17:17reagovat
avatar

Octavia je vždy nižší střední. BMW 3 je střední. Není třeba se dívat na celkovou délku, u kterého se v případě Škody jedná pouze o větší kufr za sedadly. Ano, dnes se třída a kategorie v tom marazmu hodnotí obtížněji. :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ota21

Reakce na: Octavia je vždy nižší stře.. | 19.2.2017 09:27reagovat
avatar

Postavit BMW 3 proti Superbu/Pasatu podle me proste nejde, ale jak pises, dneska se to blbe hodnoti.

Nepřihlášený Kuban

Reakce na: Jiste ze je rozdil kdyz si.. | 22.2.2017 09:18reagovat
avatar

Ta Jednašestka to samozřejmě pocítí mnohem víc. Neb má při +- stejných převodových poměrech podstatně méně krouťáku... tedy je slabá.... (to se můžeš s klidným svědomím těm fandům atmosfér vysmívat, protože jaksi dynamice rozumí velké prd)

U těchto malých motůrků jde o to, že s jejich objemem nejde přimoúměrně dolů i spotřeba.... mezi 1.0T a 1,4T nejsou téměř žádné rozdíly papírově, natož tak ve skutečnosti a v tom vidím slepou větev.

Nepřihlášený Kuban

Reakce na: Tomu textu nešlo rozumět,.. | 22.2.2017 09:23reagovat
avatar

Odborník promluvil.... to se pozná... 3válce a hned to nesmí na silnice. že to zrychluje 0-100 dvakrát rychleji než tvoje škoda 120 co má 4válce a může na dálnici nebudu dále komentovat tvůj mozkový výplod. až tě ten tříhrnek ve 200km rychlosti na dálnici předjede, tak mu nezapomeň zmínit že jede dost pomalu.

Nepřihlášený Kume

Kto chodi po dialnici s tr.. | 22.2.2017 09:32reagovat
avatar

Kto chodi po dialnici s trojvalcovym 1.0L ,nech sa chysta na generalku agregatu okolo 100 000-150 000 KM.Určite radšej slabšiu prakticky bezporuchovu 1.6 MPI. Papierove parametry nie su všetko.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kuban

Reakce na: Kto chodi po dialnici s tr.. | 22.2.2017 12:46reagovat
avatar

A jsi si opravdu jistý mistře, že motor, co na dálnici točí při 130kmh 3tisíce otáček a má 200NM k dispozici něčím trpí? :-) o co víc trpí na dálnici při 3tisíc otáčkách než mimo město při 90kmh? :-) A rád bych nějakou statistiku té oné bezporuchovosti :-) ony třeba už i ty sešívačky 1.2TSI nějaké ty roky jezdí a fungují ;-) možná to jen chce otevřít oči a nebýt pokrytec....

Nijak tady nehodlám obhajovat tříválcový koncept, nicméně jako takový absolutně nic neříká o tom, zda může na dálnice nebo ne... Rovnou můžu říct, že na dálnice nesmi řidič co tsi právě tohleto myslí.... stejně absurdní.

Nepřihlášený boh

Reakce na: Jiste ze je rozdil kdyz si.. | 22.2.2017 13:39reagovat
avatar

dalsi clanok kde viera vyhrava nad rozumom

Nepřihlášený oskar

Stačí mi, když si porovnám.. | 22.2.2017 16:26reagovat
avatar

Stačí mi, když si porovnám graf výkonu a Mk. Potom mi je jasné, že ten tříhrnek zase až tak špatný není. Já jenom mám obavy z dlouhodobé životnosti řady dílů v příslušenství motoru. Když jsem si přečetl, čím vším je vybaven 1,0 TSI, tak to zrovna jako auto pro důchodce, který najezdí 5 t. km za rok nevidím dobře. Na to, že se třeba v době vzniku právě na ten 1,2 TSI také nepsali oslavné ódy, tak to vůbec neberu vážně.

Nepřihlášený Kume

Jedine peugeot a citroen u.. | 22.2.2017 20:21reagovat
avatar

Jedine peugeot a citroen ukazali kolko im zeru 3-valce 1.2 pure tech v realnej premavke.Napr.:

citroen C4 picasso papier 5L realna 7.4L +48%

peugeot 3008 papier 4.9L realna 7.6 L +55%

308-čka papier 4L realna 6.3 L +57.5%.

Tak potom načo su nam 3-valce,aby snižovali spotrebu a emisie,alebo z ľudi robili ovce?Hold patri im uznanie,že iba jediny povedali pravdu o 3 valcoch.

Nepřihlášený Viktor_EX

křivka a test nového + pap.. | 22.2.2017 20:22reagovat
avatar

křivka a test nového + papírové hodnoty je jedna věc, praxe a životnost věc druhá. ještě že se najde dost lidí, co si tyhle chcípáky kupují, aby zůstal prostor pro výrobu a koupi trochu rozumější motorizace. 1,0 jako auto pro manželku na nákup, a odvezt děti do školky ok. měli jsme to také (Subaru Justy 1,2 3válec mod 88), kolem komína to jezdilo prima, i státnice se s tím dala jet. Ale stále mi prakticky uniká smysl. 4,5-7,5 litru mely Hondy Civic 1,4-1,6 uz v roce 87 a bez problemu najizdely 400-500 tisic. A to se tehdy uvadela realná spotřeba. Dnes se vyrabeji picoviny v podobe 1,0 3valec s papirovou spotrebou xy, stejne to ve finale jede za 6-7 litru.

V čem osobne vidim pokrok je, ze jezdim auto s prazdnou hmotou 2,7 tuny se spotrebou 8-12 litru

Nepřihlášený sumi

3-válec ji pidi motor na p.. | 23.2.2017 01:46reagovat
avatar

3-válec ji pidi motor na prd..

Možná do sekačky na trávu :-)

Když na to šlápnete , žere to jak dvoulitra a nejede to..

Nedej bože aby jeli 3-4 lidi a zavazadla..to musí další tlačit.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený lojzik

To je zas jednou legrace... | 23.2.2017 09:18reagovat
avatar

To je zas jednou legrace. Když vidím ty rozumbrady, co nejprve tvrdí, že to nevydrží, pak alespoň že to nejede. Že to je naprd.

Prdlajs neználkové. Sice to vrčí a má to nepravidelný zvuk, ale jinak je to normální motor. A ten je nejsnáze charakterizován výkonem a kroutícím momentem. Ty čísla, co maj přeplňovaný 1.0 tříválce, jsou stejný nebo lepší, než před 15 lety měly atmosferické 4 válcové dvoulitry. A tenkrát většina z vás těch nejchytřejších hoblovala půjčené Felicie 1.3 MPI, pokud jste tedy netahali kačera na provázku.

Nepřihlášený Kuban

Reakce na: 3-válec ji pidi motor na p.. | 23.2.2017 09:24reagovat
avatar

3-válec ji pidi motor na prd..

(jaký, odkdy počet válců určuje objem motoru???)

Možná do sekačky na trávu :-)

(chceš s ní sekat stromy?)

Když na to šlápnete , žere to jak dvoulitra a nejede to..

(když na to šlápneš , žere to jak 1.2TSI a jede to lépe jak TSI)

Nedej bože aby jeli 3-4 lidi a zavazadla..to musí další tlačit.

(jj motor co má víc síly než 1.8ka atmosféra potřebuje tlačit)

PS: jak poznat diletanta a laika :-D to už není ani trolling :-D

Nepřihlášený halleck

Reakce na: Ha- Ta- Pka, Hitleruv Tajn.. | 23.2.2017 11:57reagovat
avatar

"Motor Nemá rád velmi krátké jízdy . Při určitém jízdním stylu dochází k spětnému proudění výfukových plynu které rozvíří usazeniny před katalizatorem a ty se připečou na táhla ventilů . Jak řekl pán který ty hlavy (ventily) opravuje "

To je dost zaujimava informacia. Uz nejaku dobu sa zaujimam preco sa ventily podpalili. Je ale pravda ze moc kratkych jazd som nemal. Mozno je to i tym ze som neajku dobu jazdil na spotrebu a tento motor nema moc rad nizke otacky....

Kazdy opravar tvrdi nieco trochu ine, najpravdepodobnejsia sa mi zda odflaknuta vyroba a mnozstvo vadnych kusov. Mne zase opravar (jeden z najvyhlasenejsich) tvrdil ze ked to spravne opravi, uz to funguje.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: "Motor Nemá rád velmi krát.. | 24.2.2017 12:20reagovat
avatar

Hromada Technických Problémů

http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený halleck

Reakce na: Hromada Technických Problém.. | 24.2.2017 13:17reagovat
avatar

Dost znamy clanok - a v mnohom uz prekonany.

Teplotu oleja este nikto nezmeral, su to dohady.

Na druhu stranu tie ostatne veci su fakt.

Nepřihlášený honza

Reakce na: "Motor Nemá rád velmi krát.. | 24.2.2017 16:28reagovat
avatar

Halleck: Uvedené vysvětlení, proč se podpalují na HTP ventily, se mi zdá pochybné. Především si nedovedu představit hromádku sazí volně ležících ve výfuku čekajících na zpětný tok plynů. Dále nevěřím tomu, že by se na dřících mohly tyto volné saze uchytit. Pokud by existovaly ony volně ležící saze ve výfuku, musely by být dosti hrubé, aby byly schopné ve výfukových proudech ležet, a takové by se jistě snadno na dřících neuchytily. Krom toho takový režim motoru trvá jen krátce a tyto saze už jednou kolem ventilů prošly bez povšimnutí. Dalším protiargumentem je existence motorů s daleko většími sklony k tvorbě sazí, přitom jsem si nevšiml, že by podpalování ventilů bylo u nich něčím běžným. HTP není motor s "kouřící" koncepcí, tedy příčinu bych hledal jinde. V úvahu připadají zejména hydr. vymezovače vůlí, které nemusí správně pracovat. Jejich selhání může být způsobeno např. rychlou degradací oleje, což by dávalo smysl ve spojení s častými krátkými jízdami. Je také možné, že vymezovače byly konstrukčně poddimenzovány a příčiny se tak znásobily. Podobně u vodítek dříků ventilů. Chyba také může být v materiálech styčných ploch ventil - sedlo. Že výrobci občas chybují, je známo, viz např. problémy s napínáky, prosakováním paliva do oleje atd. Pozn.: Nafta v oleji je sice nic moc, ale nafta má pořád lepší mazací vlastnosti než benzín. Benzín se sice zase rychleji z oleje odpaří, ale jestliže se jezdí mnoho krátkých tras se studeným motorem, který tak běží v režimu bohaté směsi a nestihne se prohřát olej, pak se zde nabízí vcelku rozumné vysvětlení pro degradaci oleje. A pak ty intervaly výměn, které v předpisech bývají nepřiměřené a majitelé se neobtěžují je ani zkrátit v závislosti na převažujícím režimu provozu. Já mám TDCI, předpis je 15 tkm, jezdím jen dlouhé trasy a přesto měním po 10 tkm. Zásoba je 5,4 L.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený halleck

Reakce na: Halleck: Uvedené vysvětlen.. | 24.2.2017 17:17reagovat
avatar

Ano, je to pochybne :) Tvoje argumenty davaju zmysel. Ale som ochotny verit ze pricinou je zanasanie katalyzatora a nasledne prilis vysoka teplota vyfukovych ventilov. Pokial by bol katalyzator dalej od hlavy, vydrzalo by to. Je trochu otazne ci sa s kvalitnym palivom moze vobec katalyzator nejak zanasat :)

Ina moznost je to co pises - hydrostely su sice zhodne s inymi motormi, no pokial je uz v oleji dost karbonu, mohlo by sa stat ze by boli hydrostely znehybnene a ventily by sa mohli podpalit. Karbon v oleji moc nevznikne vinou kratkych jazd ale prave z vysokych teplot. Tu by ale stacilo casto menit olej. Ked budem mat moznost, poslem olej na rozbor a uvidim jak moc sa tam tvori karbon po vyuzivani vysokeho vykonu.

Bohuzial u HTP su problemy ktore ani moc nesuvisia s poctom valcov - nachylnost na usadeniny (asi hlavne u verzie s EGR), preskakovanie rozvodov (u starsich verzii 12V), podpalene ventily asi u vsetkych ale tak nejak nahodne. Nastastie vsetky problemy su riesitelne za rozumne peniaze, len clovek nesmie ignorovat divne chovanie auta. Pokial niekoho ukecaju v bazare ze to tak vibruje normalne tak ma smolu.

Ako zakladna motorizacia to rozhodne nemoze fungovat - potrebuje dobru udrzbu, vcas riesit problemy a potrebuje casto preradovat ak to ma normalne jazdit.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama