Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost

Nizozemský Spyker žije a tady jsou technické podrobnosti k jeho nové pohonné jednotce od Koenigseggu i karbon-hliníkové konstrukci karoserie.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost

9.3.2017 | Miro Mihálik | 9 příspěvků

Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nizozemský Spyker žije a tady jsou technické podrobnosti k jeho nové pohonné jednotce od Koenigseggu i karbon-hliníkové konstrukci karoserie.

Společnost Spyker dokazuje, že latinský nápis umístěný na jejím logu „Nulla tenaci invia est via“, tedy že „Pro vytrvalé není žádná cesta neschůdná“, není pouze fráze. Šéf nizozemské manufaktury Victor Muller zjevně dělá vše pro to, aby jeho sportovní stroje s vrtulí ve znaku žily dál, a zdá se, že momentálně k tomu má ty nejlepší předpoklady.

Tou nejdůležitější aktuální zprávou ze ženevského autosalonu je, že se Spyker vzdává starých osmiválcových pohonných jednotek původem od Audi. Protože firma neměla dost prostředků na vývoj vlastních motorů, nechá si je stavět u dnes nepochybně ještě slavnějšího výrobce supersportů, švédského Koenigseggu.

Je vcelku známé, že se majitel Christian von Koenigsegg v počátcích své kariéry soustředil na závodní osmiválcové agregáty Ford Racing, postupem času je však jeho lidé přestavěli natolik, že dnes on i jeho inženýři mluví o vlastních motorech. A právě tato V8 míří také před zadní nápravu obou modelů Coupe a Spyder.

Zatímco švédské mašiny spoléhají na přeplňování (kdysi na kompresory, nyní na dvě turbodmychadla), pro Spyker zůstanou vyhrazeny atmosférické motory. Jejich objem se nepatrně zvýšil z 5 032 na 5 056 centimetrů krychlových při vrtání 92 mm a zdvihu válců 95,25 mm. Tyto jednotky mají úhel rozevření válců přesně devadesát stupňů, čtyřventilové rozvody a využívají vícebodové vstřikování paliva.

Navzdory své velikosti a proto i značným setrvačným hmotám se tato V8 umí nechat vytočit na 8 000 tisíc otáček za minutu, takže její špičkové parametry asi tolik nepřekvapí. Pětilitrová jednotka je schopna dostat ze sebe rovných 600 koní při 7 100 ot./min. a maximum točivého momentu 600 newtonmetrů kulminuje v poměrně vysokých 5 700 otáčkách za minutu.

Dynamika Preliatoru je i díky nízké hmotnosti jen 1 390 kg opravdu působivá. Auto se s výlučně dodávanou šestistupňovou manuální převodovkou umí rozjet z nuly na stovku za 3,6 sekundy a plné využití motoru na dost dlouhé rovince znamená nejvyšší rychlost 322 kilometrů v hodině.

Spyker vděčí těmto parametrům především své sympaticky nízké hmotnosti, která jde na vrub přepracovanému šasi navrženému v rámci vlastního vývoje. Základem automobilu je lehký hliníkový prostorový rám poskládaný z protlačovaného, ohýbaného a tlakem formovaného hliníku s integrovaným bezpečnostním rámem pro případ převrácení, který Preliatoru dodal dostatečnou torzní tuhost.

K této platformě pak technici z britského Lotusu přidali z hliníku vykovaná dvojitá lichoběžníková ramena dopředu i dozadu a doplnili je jednoplášťovými tlumiči, stabilizátory a vinutými pružinami. Hřebenovému řízení asistuje čistě hydraulický posilovač reagující na rychlost jízdy a řidič potřebuje pouze tři otáčky od dorazu k dorazu.

Zvnějšku tohle všechno překrývají devatenáctipalcová kola Turbofan s pneumatikami Michelin o rozměru 235/35 R19 vpředu a 295/35 R19 vzadu a pochopitelně také vnější panely vyrobené převážně z uhlíkového kompozitu. Přední kapota i víko kufru ukrývající zavazadlový prostor o objemu 120 litrů jsou vyrobeny rovněž z hliníku.

Brzdový systém pro 4 628 mm dlouhý, 1 953 mm široký a 1 202 mm vysoký vůz s rozvorem náprav 2 725 mm sice nese nápisy Spyker, dodala jej nicméně společnost AP Racing. Využívá klasické ocelové kotouče a nikoli karbon-keramiku. Přední brzdy mají průměr 350 milimetrů a svírají je čtyřpístkové třmery, vzadu jsou pak třmeny o stejném počtu pístků a jejich průměr činí 332 milimetrů. Stabilizační program byste hledali marně, auto má však protiblokovací systém a taky elektronickou distribuci brzdného účinku.

Poslední zajímavou technickou novinkou Spykeru C8 Preliator je jeho multimediální rozhraní kombinované s digitálním rádiem DAB+, konektivitou pro mobilní telefony iPhone, základním audiosystémem o výkonu 300 wattů, který lze za příplatek vylepšit na 1 000 wattů i s titanovými výškovými reproduktory, karbonovými reproduktory pro střední pásmo a subwooferem integrovaným přímo do palubní desky. Pozoruhodnou perličkou je pak head-up displej firmy Exploride ovládaný pomocí gest či hlasem, který umí kontrolovat mobil přes bluetooth a zobrazuje informace z přehrávače a pochopitelně i navigačního systému.

Závěrem se snad patří dodat ještě cenovku, která pochopitelně není lidová. Spyker už prozradil, že si za Spyder bude účtovat celkem 403 500 Eur, v přepočtu 10,9 milionu korun, za to vám ale zaručí, že nevyrobí více než stovku těchto aut. Jak je to s kupé, prozatím nevíme. Předpokládá se ale, že jich nejspíše nevznikne více, i když cena by mohla být nepatrně příznivější.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.


Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 1 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 01Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 2 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 02Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 3 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 03Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 4 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 04Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 5 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 05Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 6 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 06Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 7 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 07Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 8 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 08Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 9 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 09Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 10 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 10Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 11 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 11Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 12 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 12Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 13 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 13Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 14 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 14Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 15 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 15Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 16 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 16Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 17 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 17Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 18 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 18
Vidlicový osmiválec pro Preliator má na sobě loga obou zúčastněných firem, Spykeru i Koenigseggu

Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 19 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 19Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 20 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 20Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 21 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 21Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 22 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 22Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 23 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 23Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 24 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 24Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 25 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 25Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 26 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 26Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 27 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 27Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 28 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 28Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 29 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 29Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 30 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 30Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 31 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 31Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 32 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 32Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 33 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 33Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 34 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 34Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 35 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 35Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 36 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 36Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 37 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 37Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 38 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 38Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 39 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 39Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost - 40 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 40
A toto je auto, do kterého míří nejdříve

Miro Mihálik

Diskuze 9 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše