před hodinou | Petr Prokopec
V případě spalovacích motorů jsme pravidelně svědky řady dílčích vylepšení, toto je ale skutečně revoluční pojetí. A zajímavé je i tím, že by generova...
24.3.2024 | Petr Miler
Je to hodnotná rekapitulace všech klíčových argumentů proti nařizování elektrického pohonu coby jediného způsobu zajištění dopravy dnes už všeho druhu...
14.3.2024 | Petr Miler
Nebýt to k pláči, snad bychom se museli i smát. Porsche bude rádo, když jeho Taycan Turbo GT zvládne na jedno nabití ujet na Nordschleife dvě kola, př...
29.2.2024 | Petr Prokopec
A není to jen tak ledajaký motor, ale pohonná jednotka legendárního Mitsubishi Lancer, pro jehož desátou iteraci Japonci vyvinuli nový pohon odpovídaj...
28.2.2024 | Petr Prokopec
Když už nic jiného, na Japoncích je třeba obdivovat jejich nezlomnost. Zatímco většina světa říká, že spalovací motory jsou mrtvé a jejich další vývoj...
23.2.2024 | Petr Prokopec
Je zjevné, že elektrická auta nenachází u většiny publika zastání. A je pochopitelné, že se automobilky snaží jejich vnímání zlepšit. Je ale skutečně ...
19.2.2024 | Petr Prokopec
Spalovací auta mohou ovzduší nejenže nezatěžovat novými emisemi, mohou je z něj dokonce i stahovat. Stačí nejít dogmaticky za elektrickým pohonem za k...
18.2.2024 | Petr Miler
Pro automobilový svět to byla velká naděje, praxe ale nakonec jen připomněla, proč si na tomtéž dříve vylámali zuby prakticky všichni včetně svého čas...
16.2.2024 | Petr Prokopec
Dlouho naprosto nesmyslně omezovaná možnost, jak zlepšit ekologickou bilanci spalovacích aut, konečně dostala zelenou v klíčovém Německu. Nečekejte al...
12.2.2024 | Petr Prokopec
Že motor auta snadno a rychle zničí nedostatek oleje, ví kdekdo, k jeho totální devastaci ale může vést i to, když mu „oleje pořádně dopřeje”. Ukazate...
11.2.2024 | Petr Prokopec
Okolo tohoto motoru bylo kdysi hodně živo, neboť se zdál být způsobem, jak dál zásadně zvýšit efektivitu spalovacích jednotek v době bující elektromob...
6.2.2024 | Petr Prokopec
Zvykli jsme si na to, že jde o díly, které v neupravovaných autech vydrží skoro všechno, víc než naprostá většina ostatních komponentů. Vysoký výkon e...
1.2.2024 | Petr Miler
Okolo systémů automatického zhášení a opětovného startování motorů aut se v uplynulých letech rozproudila spousta vášnivých debat obvykle okolo jeho v...
29.1.2024 | Petr Prokopec
K tomuto motoru se někdo zachoval velmi macešsky, sama pohonná jednotka ale nejlépe předvedla, jak mohla dosáhnout statutu takové legendy, které vznik...
21.1.2024 | Petr Prokopec
Pokud mají mít elektrické plány automobilek alespoň teoretickou naději na uskutečnění, chce to úplně jiné baterie. Ty s tuhým elektrolytem zase tak mn...
18.1.2024 | Petr Prokopec
Širší veřejnost po letech varování lidí z oboru začíná chápat, že tlak na rozmach elektromobilů otevírá dveře Číňanům, kteří jsou najednou konkurences...
17.1.2024 | Petr Prokopec
Tady už nejde jen o to, že šéf Tesly mluvil o čtvrtmíli, zatímco závod se jel na poloviční vzdálenost. To už bylo prokázáno a lze to označit i za omyl...
8.1.2024 | Petr Miler
Že si toho na moderním autě sami moc neopravíte, musíte přijmout jako fakt už v momentě, kdy si ho jdete koupit. Že na některých z nich ale nelze reál...
6.1.2024 | Petr Miler
Je paradox, že Mate Rimac navzdory všemu, co na „elektrickém poli” dokázal, nikdy nebyl elektrickým pohonem posedlý tak moc jako někteří manažeři auto...
4.1.2024 | Petr Prokopec
Takových „revolucí” už bylo ohlášeno několik, reálně ale do elektromobilů dál všichni cpou akumulátory určené původně pro notebooky. K podobným prohlá...