Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Rusové odhalili taje techniky Putinovy limuzíny, jíž sebevědomě nabízí Bentley
1.11.2018 | Petr Prokopec
Sama nabídka ruské techniky jedné z nejprestižnějších automobilek světa vzbudila pozornost, až teď se ale můžeme do detailu podívat na to, o co tu přesně běží.
Ruský projekt Kortež stál dozajista nemalé peníze. Nepřekvapilo nás tedy, že Rusové nehodlají novou značku Aurus ponechat pouze ve službách státního aparátu, ale zamíří s ní také k civilnímu publiku. Privátní klientela se ale asi bude jen těžko srocovat před showroomy značky v nekonečných frontách, ostatně i sama automobilka zmiňuje zpočátku prodej pouze několika set exemplářů ročně. Bylo proto nutné najít také jiná finanční zadní vrátka.
Jak jsme již dříve informovali, Rusové hodlají těžit také z jednotlivých komponentů, jimiž jsou modely nové značky osazeny. Osmiválcový motor tak možná nebude pohánět pouze samotná auta, ale zamíří rovněž do oblak, neboť by mohl být přepracován na leteckou jednotku. Devítistupňovou automatickou převodovku by pak podle Rusů mohlo používat Bentley, kterému ji nabídli. To už překvapivé je, a tak se podívejme, co mají Britové na stole.
Minimálně na papíře má automat KATE R932 co nabídnout. Převodovka nepoužívá konvertor točivého momentu, místo zde jsou čtyři planetární řady, jež ve spolupráci s novými třecími elementy navyšují jemnost řazení i efektivitu. Zásadní výhodou této konstrukce je, že zvládá přenést až 1 000 Nm, což ani u automatů zdaleka není samozřejmé.
Rusové zároveň zmiňují, že předpokládaná životnost převodovky činí 250 tisíc kilometrů. Automat je navíc poměrně kompaktní, na délku má 729 milimetrů, na šířku 423,5 mm a na výšku 453 mm. Jeho nevýhodou by ale mohla být hmotnost, neboť na vahách vykáže 138 kg. To je značný nárůst vůči osmistupňovému automatu ZF, jenž nyní Bentley užívá a který váží 87 kg.
Pro Brity by to přesto mohlo být zajímavé, protože u stávající převodovky musí počítat s jistým omezením. Automat od ZF zvládá u benzinových motorů pouze 900 Nm. Proto nová generace Bentley Continental GT s větším točivým momentem prozatím nepočítá, ačkoliv u minulé generace provedení Supersports disponovalo až 1 017 Nm.
Rusové začali s vývojem převodovky již v roce 2013. Nešlo přitom o jediný automat, ale o celou rodinu, do které spadá i sedmistupňová verze FT703. Ta je určena pro mainstreamové vozy s méně výkonnými motory, přenést zvládne maximálně 200 Nm na přední kola.
Stejně jako v případě devítistupňové převodovky také sedmistupňový automat nepoužívá konvertor točivého momentu, ale planetární řada. Nicméně v tomto případě již není jeho součástí elektromotor, který by produkoval dodatečných 46 kW. Právě ten by přitom pro Bentley mohl být tím dalším důvodem, proč nabídku ruské značky přijmou - lehká hybridizace je dnes v automobilovém průmyslu tématem číslo jedna.
Rusům díky projektu Kortež narostolo sebevědomí, novou devítistupňovou převodovku KATE R932 tak nyní nabízejí i Bentley
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 14 minutami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před hodinou - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 2 hodinami - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
před 4 hodinami - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 09:48 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 09:14 - jerry
- BMW Divize 03.28. 08:41 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Onboard videa 03.28. 02:40 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch
- Samosvorné diferenciály pro BMW 03.27. 12:37 - Předseda