- -

Tady je důvod, proč automobilky tají časy potřebné na plné dobití elektromobilů

 | 25 příspěvků | 13.4.2018 Mirek Mazal
Reagovat

Nepřihlášený

já chci vidět jak, vy konc.. | 13.4.2018 12:34reagovat
avatar

já chci vidět jak, vy koncernový vylízávači, budete za pár let obhajovat elektromobil od vw či škody..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený USA

důvod je uplne jednoduchej.. | 13.4.2018 13:41reagovat
avatar

důvod je uplne jednoduchej, napeti li-ion nesmi prekrocit 4.2V (podle typu nektere o něco vic), takze do 4.2V lze dobijet maxinalnim proudem (napr. 1C) a pak se proud musí snižovat az napr. k 0.05C, kdy se AKU prohlasi za uplne nabitou (i když není).

a nižší proud znamena, ze dobijeni od urcite kapacity (80%) do 100% trva klidne dyl, nez z 0 do tech 80%.

vnitrni odpor ani zahrivani bych do toho netahal, i když teplota se samozrejme sleduje

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ondejv

od kdy je anoda záporná a.. | 13.4.2018 15:21reagovat
avatar

od kdy je anoda záporná a katoda kladná?????

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený vana

Citace: "..Během nabíjecíh.. | 13.4.2018 15:22reagovat
avatar

Citace: "..Během nabíjecího cyklu posílá zdroj do baterie větší proud o stejné polaritě, než je baterie schopná vyrobit sama,..."

Koukám že pan Mazal je odborník i přes elektřinu :-)

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: důvod je uplne jednoduchej.. | 13.4.2018 17:37reagovat
avatar

Já bych je tam zase tahal - Ohmův zákon neobejdeš a čím větší odpor při stejném proudu, tím větší teplo se vytvoří. A velké teplo je pro akumulátory nevhodný element... :-)

Stále tvrdím, že elektromobily s akumulátory na chemickém principu nejsou budoucnost dopravy. Možná někdo někde v garáži nebo laboratoři vymyslel nějaký lepší typ, který by hodně vydržel a dal se nabít za krátkou dobu, ale zatím nic na stole není...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kolemjdoucí 2

Reakce na: Já bych je tam zase tahal.. | 13.4.2018 19:33reagovat
avatar

Nejsou - když pomineme pro jednoduchost ostatní problémové faktory, tak už tím že Lithium je druhý nejlehčí prvek vůbec a nejlehčí kov vůbec. Takže lepší baterky prostě a jednoduše NENÍ Z ČEHO vyrobit - takže zkrátka a dobře nebudou, nikdy.

Můžou tomu trochu pomoci nanotechnologie, ale parametrům dnešních uhlíkových technologií (a benzínových či plynových aut) se tak jako tak vyrovnat nedokáží, rozdíl je mezi nimi je víc než značný - a navíc se za toto pak zaplatí obtížnější recyklací (kterou ani dneska nikdo neprovádí, protože je technologicky náročná a drahá).

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Karel

Tak natáhneme nad silnice.. | 13.4.2018 20:01reagovat
avatar

Tak natáhneme nad silnice troleje, nebo do silnice dáme indukční smyčky. A baterie jen na pár kilometrů tam, kde nebude trolej nebo smyčka.

Nepřihlášený Gexx

Dokud se nebude dát elektr.. | 13.4.2018 22:22reagovat
avatar

Dokud se nebude dát elektromobil koupit za 50-100 000 tak mě absolutně nezajímá :-)

Nepřihlášený Venda

Reakce na: důvod je uplne jednoduchej.. | 14.4.2018 06:58reagovat
avatar

Od kdy se proud měří v C? Náboj je v Coulombech, proud je v Ampérech. Vztah je takový že 1 coulomb = 1 ampérsekunda.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený mirek

Reakce na: Od kdy se proud měří v C?.. | 14.4.2018 09:15reagovat
avatar

"C" násobkem Cečka se vyjadřuje násobek vybíjeciho nebo nabijecího proudu (proudové zatížitelnosti) proti kapacitě článku. Tzn. tvrdost článku

Nepřihlášený

Reakce na: já chci vidět jak, vy konc.. | 14.4.2018 11:57reagovat
avatar

Stejna kampan už proběhla u SUV Ta na podporu prodeje E -CAR už pomalu startuje

Nepřihlášený

Reakce na: Od kdy se proud měří v C?.. | 14.4.2018 11:58reagovat
avatar

Zajdi do nejblišího obchudku s potřebami pro Modeláře. Tam ti to také vysvětlí.

Nepřihlášený

Reakce na: Nejsou - když pomineme pro.. | 14.4.2018 12:07reagovat
avatar

Grafen

https://cs.wikipedia.org/wiki/Grafen

http://www.s vetplnyenergie.cz/baterie-miri-ke-kremikove-revoluci

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Grafen https://cs.wikiped.. | 14.4.2018 12:12reagovat
avatar

https://blisty.cz/art/89020-grafen-pravdepodobne-brzy-nahrad i-lithium.html

https://tech.ihned.cz/c1-65969880-samsung- vyvinul-technologii-ktera-zkrati-cas-nabijeni-mobilnich-tele fonu-na-dvanact-minut

Nepřihlášený kuk

7 let ztrapňování se je sl.. | 14.4.2018 15:36reagovat
avatar

7 let ztrapňování se je slušnej výkon :)))))

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/elektricke-viz e-sefa-tesly-zacinaji-pripominat-pohadku/

Nepřihlášený

Reakce na: od kdy je anoda záporná a.. | 14.4.2018 18:16reagovat
avatar

Anoda - Wikipedie

https://cs.wikipedia.org/wiki/Anoda

V případě vložení vnějšího napětí na elektrody (při elektrolýze) je anoda kladným pólem, v případě elektrického článku záporným pólem.

Nepřihlášený kolemjdoucí 2

Anonymové na mě reagují, a.. | 14.4.2018 23:58reagovat
avatar

Anonymové na mě reagují, ale přitom neumí ani číst. Ani grafen není konkurence, ani on totiž nezvládne uložit 5x více energie oproti současným bateriovým technologiím, aby se alespoň vyrovnal benzínu (nehledě na ta různá "pravděpodobně", "mohou", "chtějí" a další).

Vezměme krabici o rozměrech a váze nádrže, takové nějaké běžné na 60 litrů (tj. 50 kilo, ať nežeru), a řekněme o ní, že je to baterie a že větší a těžší prostě nebude - a teď se chlapci z výzkumáků snažte a ukažte, co ve vás je, protože zatím máte co dělat, abyste ujeli i těch pár kiláků k nabíječce.

Už chápete, jak absurdní celé to elektro je?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený alf

Reakce na: Anonymové na mě reagují, a.. | 15.4.2018 17:26reagovat
avatar

jj

"Benzin obsahuje cca 32 MJ/l, resp. 46,4 MJ/kg energie, tedy jinak vyjádřeno 8,89 kWh/l, resp. 12,9 kWh/kg"

nejlepší Li-Ion baterie jsou někde kolem 250-350W/kg... mají co dělat

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený dsfsd

Reakce na: Anonymové na mě reagují, a.. | 16.4.2018 17:24reagovat
avatar

jenze kolik procent premeni motor na teplo ?

Nepřihlášený

Reakce na: jj "Benzin obsahuje cca.. | 16.4.2018 23:23reagovat
avatar

Elektomotor je mnohem účinějsí, než ten spalovací a nevadí mu start stop .

Když brzdíš tak spalovací motor vyrábí spatky benzín ? protože elektromotor to umí .

https://www.youtube.com/watch?v=Go9RRsJMEmo

Nepřihlášený V12

Reakce na: Anonymové na mě reagují, a.. | 17.4.2018 08:03reagovat
avatar

Je tu este jeden kardinalny problem - Pridem domov ja, dalsi 9 susedia a vsetci dame nase e@auta na nabijacky. To iste urobia vo vedlajsom baraku, vedlajsej ulici atd. Vysledok - skoloabovana elektricka siet v meste, vyhoreta rozvodna atd. Nikto neriesi taku "malickost", ako su elektrorozvody. Prave ich upgrade umoznujuci nabijanie aut doma pred barakom bude daleko drahsi, ako vsetko ostatne. Kto to zaplati ?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rock

Reakce na: Je tu este jeden kardinaln.. | 17.4.2018 08:25reagovat
avatar

Na to umím odpovědět, všichni elektromaniaci spoléhají na výpomoc z Japonska, že prý to zařídí pan Seto.

Se to zrekonstruuje, se to vybuduje, se to zaplatí...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený nikdo

Reakce na: Na to umím odpovědět, všic.. | 14.5.2018 17:17reagovat
avatar

Ja slyšel o dvou japoncích. Pan Samo a pan Seto. :-)

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama