Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Tohle jsou nejdražší kola světa, výjimečně fungují i vypadají
26.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
První karbonová kola Koenigseggu byla ryze funkční, jejich druhá generace přidává i design. Jsou jedinečná, stejně jako jejich cena.
Švédská automobilka Koenigsegg byla vůbec první na světě, kdo s názvem Aircore pro své vozy začal vyrábět dutá karbonová kola se silniční homologací. Vyvinula je sama a výsledky byly obdivuhodné - karbonové kolo bylo lehčí a pevnější než klasické kolo z hliníkové slitiny. Jejich nevýhodou bylo, že nebyla zrovna pohledná, že vypadala, jako by při jejich vývoji designéři nepřišli ke slovu.
To mělo dobrý důvod - design opravdu do jejich výroby nepromlouval, všechno bylo podřízeno funkci. Podle Christiana von Koenigsegga bylo potřeba napřed kolo zvládnout perfektně technicky a až poté bylo možno přemýšlet nad jeho vzhledovými aspekty. Ta chvíle přišla s vývojem kol pro model Regera, která jsou také karbonová a dutá, ovšem dbá se u nich i na vzhled. Regera má také na přední nápravě větší část hmotnosti než Agera kvůli bateriím, takže její přední kola i pneumatiky jsou o palec širší než u předchůdce.
Tvar, který trochu připomíná tři spojené kruhy, by podle šéfa automobilky nebylo možné udělat z hliníku. Některé části by byly buď příliš těžké, pokud by byly plné, anebo příliš slabé, kdyby byly duté. S karbonem ale takovéhoto tvaru docílit lze. „S dutým karbonem můžete přemýšlet úplně jinak,” říká na adresu rozdílů mezi hliníkem a karbonem při vývoji kol Christian von Koenigsegg.
Podle jeho dalších slov jsou nová kola, třebaže je u nich kladen velký důraz na design, stejně špičková jako ta starší, mají stejné vlastnosti. Jsou prostě „jen” atraktivnější, a to díky vzhledu, který nelze efektivně opakovat u kol z tradičnějších materiálů.
Jsou zkrátka výjimečná, což ale tak nějak očekáváte, když se bavíme o nejdražších kolech pro sériově vyráběné osobní auto vůbec. Pochopitelně, s Regerou je dostanete v ceně, pokud ale z jakéhokoli důvodu budete potřebovat novou sadu, připravte si v přepočtu asi 1,25 milionu Kč. To aby si člověk už dával pozor na obrubníky...
Karbonová kola Regery jsou hezčí, ale stále stejně dobrá. A také velmi drahá...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 2 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 5 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejčtenější články
- Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva