Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Tohle jsou nejdražší kola světa, výjimečně fungují i vypadají
26.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
První karbonová kola Koenigseggu byla ryze funkční, jejich druhá generace přidává i design. Jsou jedinečná, stejně jako jejich cena.
Švédská automobilka Koenigsegg byla vůbec první na světě, kdo s názvem Aircore pro své vozy začal vyrábět dutá karbonová kola se silniční homologací. Vyvinula je sama a výsledky byly obdivuhodné - karbonové kolo bylo lehčí a pevnější než klasické kolo z hliníkové slitiny. Jejich nevýhodou bylo, že nebyla zrovna pohledná, že vypadala, jako by při jejich vývoji designéři nepřišli ke slovu.
To mělo dobrý důvod - design opravdu do jejich výroby nepromlouval, všechno bylo podřízeno funkci. Podle Christiana von Koenigsegga bylo potřeba napřed kolo zvládnout perfektně technicky a až poté bylo možno přemýšlet nad jeho vzhledovými aspekty. Ta chvíle přišla s vývojem kol pro model Regera, která jsou také karbonová a dutá, ovšem dbá se u nich i na vzhled. Regera má také na přední nápravě větší část hmotnosti než Agera kvůli bateriím, takže její přední kola i pneumatiky jsou o palec širší než u předchůdce.
Tvar, který trochu připomíná tři spojené kruhy, by podle šéfa automobilky nebylo možné udělat z hliníku. Některé části by byly buď příliš těžké, pokud by byly plné, anebo příliš slabé, kdyby byly duté. S karbonem ale takovéhoto tvaru docílit lze. „S dutým karbonem můžete přemýšlet úplně jinak,” říká na adresu rozdílů mezi hliníkem a karbonem při vývoji kol Christian von Koenigsegg.
Podle jeho dalších slov jsou nová kola, třebaže je u nich kladen velký důraz na design, stejně špičková jako ta starší, mají stejné vlastnosti. Jsou prostě „jen” atraktivnější, a to díky vzhledu, který nelze efektivně opakovat u kol z tradičnějších materiálů.
Jsou zkrátka výjimečná, což ale tak nějak očekáváte, když se bavíme o nejdražších kolech pro sériově vyráběné osobní auto vůbec. Pochopitelně, s Regerou je dostanete v ceně, pokud ale z jakéhokoli důvodu budete potřebovat novou sadu, připravte si v přepočtu asi 1,25 milionu Kč. To aby si člověk už dával pozor na obrubníky...
Karbonová kola Regery jsou hezčí, ale stále stejně dobrá. A také velmi drahá...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 8 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 10 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 11 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB