Technik popsal, jak přesně má fungovat revoluční „diesel na benzin” od Mazdy

 | 12 příspěvků | 14.8.2017 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený Robert

Fenske jenom medituje jak.. | 14.8.2017 14:18reagovat
avatar

Fenske jenom medituje jak to asi je, neví to přesně. Pracoval jenom 2 roky a 2 měsíce. Jinak je profesionální youtuber.

Nepřihlášený khgx

Je to solidní youtuber. Ch.. | 14.8.2017 19:12reagovat
avatar

Je to solidní youtuber. Chodí na předváděcí akce. Má středoškolské vzdělání a na semestr či dva přičichl k výšce. Práce viz příspěvek výše.

Tohle je z velké části snůška odhadů. Ale něco z toho bude pravda. Ale tajemství neobjevil.

Nepřihlášený Pepa

Ať přemejšlím, jak přemejšl.. | 14.8.2017 22:03reagovat
avatar

Ať přemejšlím, jak přemejšlím, tak u zapálení homogenní směsi kompresí mi vychází vždycky detonace, tj. vzplane celá směs ve válci najednou za zvuku úderu kladiva o kovadlinu. I když motor možná vyrobili tak, aby to dlouhodobě vydržel, furt mi v uších zní zvuk studený vejtřasky.

Nepřihlášený Karel

Takže někdo vymyslel diese.. | 15.8.2017 06:34reagovat
avatar

Takže někdo vymyslel diesel motor co spaluje benzín, oproti dieselu má dvakrát víc čidel, složitej algoritmus řízení, kompresor a GPF tam bude taky (speciálně pro ekofašos). V Mazdě spolu asi nemluví oddělení pro diesely a benzíny a nebo jsou ti klucí z oddělení vývoje dieselů fakt velký svině, že těm druhejm neřekli co udělali za kravinu :-) Jo a kdysi šla reportáž o tom jak někdo krmil krávu čokoládou a ta pak dojila kakao - ANALogie.

Nepřihlášený wc

Řídit přechod HCCCI a norm.. | 15.8.2017 08:44reagovat
avatar

Řídit přechod HCCCI a normálního spalování můžou různě, motor má variabilní téměř vše, tak to zase takový problém nebude.

Problém bude hluk, jak píše Pepa, pokud nějak zabrání té tlakové vlně při detonaci, mají vyhráno.

Podle mě si donekonečka hrají s tvarem spalovacího prostoru. Možná tam bude i komůrka s nějakou dlouhou dutinou jako tlumení. Nebo bude mít spalovací prostor tvar spirály ve dně pístu, hvězdice nebo nevím co...

Možná tam taky budou dva vstřikovače...

každopádně tylety nové technologie musí být velice přesně naladěny, budou používat čidla s minimálními tolerancemi a to vše, obávám se, bud těžce udržitelné v dlouhodobém provozu...

Stejný problém budou mít i moderní diesly - vše je podřízeno emisím a musí pracovat přesně. Odchylky budou znamenat rozsvícenou kontrolku a opakované návštěvy servisů a spoustu peněz.

Vivat i-VTEC, SCE, a jim podobné...

wc

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Gastronome1

Nechapu proc diskutujici p.. | 15.8.2017 09:17reagovat
avatar

Nechapu proc diskutujici pisou o dieselu na benzin, tlakove vlne a pod. HCCI znamena vzniceni homogenni smesi- tedy podobne jako u zazehovych motoru. Rozdil je ten, ze se detonace nesiri od svicky, ale smes se zapali v celem objemu naraz vlivem dostatecne teploty a tlaku. To znemozni vzniku lokalnich mist s vysokou teplotou - omezeni emisi NOx

Nepřihlášený ACE

Opět jen čučím, jaká kvant.. | 15.8.2017 11:47reagovat
avatar

Opět jen čučím, jaká kvanta znalců už teď ví, kde budou slabiny, proč to nebude fungovat (nebo bude fungovat špatně) a že nejlepší by vlastně bylo, kdyby se do toho Mazda vůbec nepouštěla. Jste technici? a nebo co vůbec děláte za specializace? Copak nechápete že je sakra potřeba, aby se nejelo jen jedním proudem, ne vždycky je ten hlavní proud skutečně správnej, o fyzice se prostě nehlasuje ,aby měla pravdu většina, tady může mít pravdu klidně jeden člověk co má prostě jen pravdu a může vědět jak na to.

Nepřihlášený V.O. PRSCLEY

Reakce na: Řídit přechod HCCCI a norm.. | 15.8.2017 12:15reagovat
avatar

WC: ten nápad s tou předkomůrkou by mohl sedět. Vyzkoušené je to z dieselu, a řešilo to hluk a dokonce i emise. Tady by to primárně řešilo hluk.

Nepřihlášený neoptimalni podminky

No a tady konci argumet te.. | 15.8.2017 14:01reagovat
avatar

No a tady konci argumet tech co nechteji turbo, protoze ma nizskou spotrebu, jenom kdyz jede v optimalnim pasmu:

"V takovém módu bude motor nejspíš běžet při studených startech a nízkých vnějších teplotách, anebo naopak ve chvíli, kdy po motoru chcete co největší výkon. Jistě nebude takový, jako kdyby motor běžel v normálním Ottově cyklu,"

Nepřihlášený honza

Na komůrku s funkcí podobn.. | 15.8.2017 17:55reagovat
avatar

Na komůrku s funkcí podobnou jako u starých nafťáků bych to neviděl - nedává smysl, když cílem je palivo rozprášit před vznícením v celém objemu. Ale mohlo by se jednat o "komůrku", která by mohla měnit objem a tedy i kompresní poměr, aniž by motor přicházel o zdvihový objem. Jinak řečeno, pevný zdvihový objem, různý objem válce.

Nepřihlášený Ani seneptej

Hezký nápad.....A přitom t.. | 16.8.2017 10:28reagovat
avatar

Hezký nápad.....A přitom taková blbost :-)))) Taky už máme diesel oblečení a diesel voňafky teď ještě diesel jako benzínový motor HCCCIH20MOZNA :D

Nepřihlášený Ani seneptej

Ještě mě napadá...Existuje.. | 16.8.2017 10:30reagovat
avatar

Ještě mě napadá...Existuje týpek, který dělá z motorů designové konferenční stolky za ceny vozu. Tenhle nápad bude jednou perfektní konferenční stolek :D

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše