Toto je 5 hlavních výhod, které mají elektromobily oproti dnešním autům

 | 66 příspěvků | 12.10.2017 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený jim

Ještě by to chtělo napsat.. | 12.10.2017 21:41reagovat
avatar

Ještě by to chtělo napsat kolik mají nevýhod. To bude velmi zajímavá cifra.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený jzk

Reakce na: Ještě by to chtělo napsat.. | 12.10.2017 21:59reagovat
avatar

Podle mě jen jednu. Současné baterie.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený MK

Vy realisti osvícení :) | 12.10.2017 22:39reagovat
avatar

Vy realisti osvícení :)

Nepřihlášený Honza

Takový článek bych od pana.. | 12.10.2017 22:47reagovat
avatar

Takový článek bych od pana Marka Bednáře rozhodně nečekal.

Přidal bych ještě.

6) Je to sice zmíněno v bodě 4) ale to, že při brždění (rekuperaci) se vrací energie do akumulátoru a to prodlužuje dojezd . Proto se montuje výkonný elektromotor Jen ten se při brždní může změnit ve výkonný generátor a nazpátek přeměnit mechanickou energii v elektrickou . U Smart od Mercedesu se mi moc líbily pádla pod volantem Pomocí kterých se dal měnit režim rekuperace od 0 Plachtění az po okamžité zpomalování při sundání nohy s proudového pedálu.

To umožnuje řízení jedním pedálem

Kia Soul EV - test elektromobilu v kopci

https://www.youtube.com/watch?v=Go9RRsJMEmo

7) Možnost Tankovat ( nabijet ) doma v (garáži)

a k tomu třeba el. energii vyrobenou na vlastní střeše

Jsou řidiči, kteří mají čerpací stanici ve větší dojezdové vzdálenosti .

8) Akumulátor elektromobilu

Může sloužit jako UPS zálložní zdroj energie pro dům (chatu)

9) Může se pohybovat v prostředí s nízkým obsahem kyslíku kde má spalovací motor snížený výkon

Vteřiny před katastrofou - Peklo v tunelu

https://www.youtube.com/watch?v=bEizRjKegZQ

10) Umožnuje vytvořit jinou konstrukci karoserie než automobil se spalovacim motorem

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený jim

Reakce na: Takový článek bych od pana.. | 12.10.2017 23:00reagovat
avatar

A taky ho umožňuje "výhodně" prodat. Jako ojetinu to koupí jen hazardér. Po pár letech baterie před smrtí a to je nejdražší na celém autě.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený GameOver

Reakce na: Ještě by to chtělo napsat.. | 12.10.2017 23:15reagovat
avatar

Třeba, já bydlím ve třetím patře v domě v centru Prahy, jak budu toto auto na baterky dobíjet, když si ho nemůžu vzít do obýváku.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Shal

Reakce na: Třeba, já bydlím ve třetím.. | 12.10.2017 23:20reagovat
avatar

Vy si elektromobil prostě nekoupíte. Případně s ním jednou za týden můžete zajet někde na rychlonabíječku a pak zase týden jezdit.

Nepřihlášený Shal

Reakce na: A taky ho umožňuje "výhodn.. | 12.10.2017 23:22reagovat
avatar

Baterie určitě nejsou po pár letech před smrtí. Ty od Tesly mají životnost 10 let a už mají prototypy s dvojnásobnou životností a 30 let by podle jejich vyjádření neměl být problém.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Shal

Reakce na: Takový článek bych od pana.. | 12.10.2017 23:27reagovat
avatar

Já bych ještě dodal:

11) Auto je méně hlučné, což je výhoda na rušných tazích

12) Auto nevypouští splodiny v místě použití. Tedy opět v hustě osídlených aglomeracích. I to je důvod proč se Peking rozhodl převést všech 70.000 taxíků na elektřinu.

13) Elektromobily jsou daleko jednodušší stroje. Už principiálně mají méně poruchovou soustavu a jednodušší údržbu.

14) Potřebujete výrazně méně maziv a olejů, filtrů a dalších spotřebních materiálů, za dobu životnosti auta.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Třeba, já bydlím ve třetím.. | 12.10.2017 23:29reagovat
avatar

A to. že si doma v obyváku nevykopeš zemáky tě taky trápí?

Nepřihlášený

To bylo vtipné jen bych do.. | 13.10.2017 01:52reagovat
avatar

To bylo vtipné jen bych dodal že pro teslu určitě nejsou primární cílová skupina zákazníku takoví co bydlí v paneláku.

Nepřihlášený owner

Já bych to celé srovnal s.. | 13.10.2017 02:15reagovat
avatar

Já bych to celé srovnal s mou elektrickou sekačkou na trávu. Při koupi u Mountfieldu jsem dostal záruku 7 let. Mám jí asi 12 a pořád seká a seká. Bez závady. Což je sice paráda, ale v konečném účtování logicky elektroauta připraví v automobilovém průmyslu tisíce lidí o práci. Potřeba údržby a náhradních dílů poklesne o několik řádů.

Nepřihlášený VD

Fandím spíše hybridům a po.. | 13.10.2017 05:26reagovat
avatar

Fandím spíše hybridům a pokud jde o následný "výhodný" prodej desetileté ojetiny, tak věřte, že dnešní diesely (EURO 5 a 6) si budou po deseti letech vyžadovat prakticky stejnou částku - někdy i mnohem dříve jako za akumulátory. Vysokotlaké čerpadlo + trysky + vysokotlaké potrubí = bratru 80 - 100 000,-.

Výfuk od turba dozadu u EURO 6 (tj. s katalyzátorama, fitrem pevných částic a příslušenstím) vás také vyjde na 100000,-

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený MS

Autor aj diskutéri zabudli.. | 13.10.2017 06:19reagovat
avatar

Autor aj diskutéri zabudli asi na najhlavnejšiu výhodu - náklady na palivo resp. energiu

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Devo

Jenom takový malý detail,n.. | 13.10.2017 06:24reagovat
avatar

Jenom takový malý detail,například BLDC motor (bezkartáčový) má největší točivý moment a účinnost při maximálním výkonu.....

Nepřihlášený Tomin

:) počítá někdo s tím, že.. | 13.10.2017 06:31reagovat
avatar

:) počítá někdo s tím, že je potřeba 7měsíců v roce to auto vytápět? Nebo dám do kufru petry na dřevo?

Krávy znečišťují atmosféru mnohonásobně více než celý automobilový průmysl. Proč nemá kravín katalyzátor a auta jej mít musejí?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rock

Reakce na: Takový článek bych od pana.. | 13.10.2017 06:37reagovat
avatar

ad 7)

to u nás není ani tak možnost, jako spíš nutnost, vzhledem k počtu a rozmístění rychlodobíječek a času, který je třeba u nich strávit

ad 8)

to je určitě pravda, ale je to velmi specifické. Určitě se najde někdo, kdo to takhle bude moci využít, ale většina uživatelů to bude potřebovat přesně obráceně: právě ujeli 150 km z města na chalupu a možná by potřebovali spí dobít ten elektromobil, aby se mohli vrátit zpátky.

Nepřihlášený rock

Reakce na: Já bych ještě dodal: 11).. | 13.10.2017 06:43reagovat
avatar

ad 11)

Souhlas. A velký, zrovna včera jsem strávil celý den v terénu na jednom rušném průtahu. Ale

1. většinu hluku nadělaly kamióny a jejich elektromobilita je ještě mnohem vzálenější (a nevýhody akumulátorů citelnější) neý u osobáků

2 současně je to nevýhoda na přechodech a vůbec všude, kde lidi přecházejí silnici. Vím, že už od mateřeské školy se vtlouká dětem do hlavy "rozhlídni se", ale kdo jezdí autem ví, že to lidi stejně nedělají a často spoléhají na sluch.

Nepřihlášený vana

Reakce na: Autor aj diskutéri zabudli.. | 13.10.2017 07:24reagovat
avatar

MS: s nižšími náklady na energii máš pravdu. Takže tu máme další výhodu elektroobilů - mohou legálně zdarma parazitovat na silniční síti, kterou za ně platí provozovatelé spalováků

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený V12

Reakce na: Baterie určitě nejsou po p.. | 13.10.2017 07:30reagovat
avatar

Odkedy sa zivotnost akumulatoru udava na roky ??? Co si ja pamatam, tak su to nabijacie cykly a aj to dovtedy, kym kapacita aku neklesne pod 80%.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený V12

Reakce na: Autor aj diskutéri zabudli.. | 13.10.2017 07:42reagovat
avatar

Toto nie je tak celkom pravda. Pokial zoberies do uvahy vylucne prevadzkove naklady, tak ano. Ked do toho ale zaratas aj obstaravaciu cenu, s prekvapenim zistis, ze rovnako velka fosilia bude cca 200 tisic km jazdit lacnejsie, ako elektrokara. A to pre pociatocnu usporu pri nakupe - elektro 35 tisic EUR, fosilia rovnakej triedy 15 tisic EUR, 20 tisic EUR si usetril na benzin, co pri spotrebe fosilie 7/100 a cene nemzinu 1.25 EUR za liter cini najazd cca 230 tisic km. Takze velkohube vyjadrenia o ekonomickej vyhodnosti elektromobilov su iba rozpravky pre neposlusne deti.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Shal

Reakce na: Odkedy sa zivotnost akumul.. | 13.10.2017 07:51reagovat
avatar

Životnost baterií se na roky udává naprosto běžně a je stanovená podle předpokládaného běžného užívání. Krom toho baterie degraduje i časem.

To je nejdůležitější a to co bude lidi nejvíce zajímat je záruka a ta je uvedena v letech, případně v letech a počtu najetých km. Zatímco Model S od Tesly má záruku pouze v letech (8 let), tak u Modelu 3 to je i v nájezdu. U levnější verze je to 160.000 km a u dražší 192.000 km.

Nepřihlášený SHal

Reakce na: Toto nie je tak celkom pra.. | 13.10.2017 07:56reagovat
avatar

Promiň, ale tady nemůžu souhlasit. Model 3 v základu za 35.000 dolarů neoutěží s nějakou Dacii, ale s BMW řady 3 nebo Audi A4.

BMW trojkové řady zaříná na 27.000 bez DPH v základní výbavě s nejslabší motorizací. Při srovnatelné výbavě a s alespoň středně výkoným motorem jsi taky snadno na 35.000 Eurech.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rock

Reakce na: Promiň, ale tady nemůžu so.. | 13.10.2017 08:21reagovat
avatar

Cenou ano. Jestli s nimi soutěží i dojmem z provedení, kvalitou materiálů i zpracování, jízdním projevem... na to je ještě brzo, v seriózním srovnávacím testu to zatím nikdo nezávislý neměl a při současné rychlosti výroby hned tak mít nebude.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený marek

Reakce na: MS: s nižšími náklady na e.. | 13.10.2017 08:32reagovat
avatar

parazitují na el síti, kde se jim na tu energii skládají i ti co chodí pěšky a nebo na kole. Většina lidí co si koupí elektromobil by pak nejraději jezdili i na záchod, protože za dobíjení téměř nic neplatí.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený marek

Reakce na: Fandím spíše hybridům a po.. | 13.10.2017 08:43reagovat
avatar

Mě auta hybrid přijde jako nejhorší možnost. Protože v sobě snoubí nevýhody spalováku i elektromobilu.

Musí člověk měnit olej, filtry, výfukové ptrubí,motor má hodně pohyblivých součástek=ryziko poruchy. a elektroauto= starost o baterie, a ryziko poruchy nabíječe a nebo regulátoru pro motor. Z toho mám veliký strach že v měniči vyschnou elity a polovodiče za doprovodu kouře a plamenů odletí do křemíkového nebe. Vždyt to budou běžně 100kw měniče,tj např 100A při 1000V

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Shal

Reakce na: Cenou ano. Jestli s nimi s.. | 13.10.2017 09:13reagovat
avatar

Nejenom cenou, ale i zaměřením. Tesla s Modelem 3 přímo cílila na tuto konkurenci. Otázka je jak moc se jim to opravdu povedlo, to máš pravdu. Na to si budeme muset ještě pár měsíců počkat.

Nepřihlášený MS

Reakce na: MS: s nižšími náklady na e.. | 13.10.2017 09:50reagovat
avatar

Spotrebná daň za palivá je príjmom rozpočtu, rovnako ako DPH. Nedá sa určiť, z čoho peniaze idú na opravu a výstavbu cestnej infraštruktúry. Pretože sú elektromobily drahšie, aj zaplatená DPH u nich je vyššia, takže neparazitujú. Okrem toho cesty ničí z 99,9% ťažká nákladná doprava, príp. autobusy, nie osobáky...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený agent007

Reakce na: Podle mě jen jednu. Součas.. | 13.10.2017 10:31reagovat
avatar

To se ovšem zcela jistě změní, až přijde Procházka s tou svojí už asi 3 roky neviditelnou baterií...

Nepřihlášený vana

Reakce na: Spotrebná daň za palivá j.. | 13.10.2017 10:34reagovat
avatar

MS: ale houby. Náklady na silnice se dají spočíta a vybraná spotřebnbí daň taky. Takže přiřadit jde tyto položky bez problému. Nicméne v případě elektromobilů bude v příjmové části stejně nula..

A co se týká DPH je otázka kolik vůbec majitelé elektromobilů platí, podle mě je mají převážně ve firmením majetku takže DPH je nula

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený MS

Reakce na: MS: ale houby. Náklady na.. | 13.10.2017 10:45reagovat
avatar

vana: máš nejaký zdroj pre tvoje tvrdenie, že majitelia elektromobilov prevažne neplatia DPH pri ich kúpe? Podľa mňa to je podobné percento ako u spalovákov (hlavne dízlových).

A čo tak do témy "kto na koho dopláca" zahrnúť externality spaľovania ropných látok?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Rad

Reakce na: vana: máš nejaký zdroj pre.. | 13.10.2017 10:55reagovat
avatar

Takzvaní plátci DPH to DPH doopravdy neplatí. A je jedno, jestli za benzinové nebo elektrické auto, nebo za propisovačku. Oni jej pouze zaplatí dodavateli v momentě, kdy provedou nákup, ale o stejnou částku se jim sníží povinnost jejich vlastního odvodu finančnímu úřadu z přidané hodnoty, kterou vytvoří vlastní činností. A na ni ty peníze dostanou od svých zákazníků. Pokud tito zákazníci jsou také tzv. plátci, je to pro ně stejá písnička, t.j. DPH přes ně přeteče, ale sami jej neplatí. Pokud je zákazníkem tzv. neplátce, pak si nic neodečítá a zplatí tu DPH celou.

Takže tu máme paradox, že plátci DPH ji neplatí, jen odvádějí a neplátci ji zaplatí celou.

Takže závěr, ať se vám to líbí nebo ne, je ten, že DPH platí pouze "obyčejný člověk" řečeno slovy jednoho politického giganta.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený vana

Reakce na: vana: máš nejaký zdroj pre.. | 13.10.2017 11:12reagovat
avatar

MS: jsem přesvědčený že vzhledem k obecně nízké kupní síle si dražší auta u nás kupují především firmy, plátci dph

Nepřihlášený BobanHTP

Nemusím měnit olej, filtr,.. | 13.10.2017 11:15reagovat
avatar

Nemusím měnit olej, filtr, nemusím šetřit na výfuky, FAP filtr, nemusím řešit olejové čerpadlo, převodovku atd..

Je toho mnohem více a hlavně, elektromobil nežere kyslík nám živým organismům, což jaksik je docela důležité, nehledě na CO2 a další karcinogeny...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený vana

Reakce na: Nemusím měnit olej, filtr,.. | 13.10.2017 12:37reagovat
avatar

Zas elektromobil neprodukuje žádný CO2 který potřebují k existenci jiné živé organismy

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený tom

Reakce na: Zas elektromobil neproduku.. | 13.10.2017 14:27reagovat
avatar

taky jsem četl nedavno o novem obrim nakadaku (takovy ten velky zluty do kameneho lomu) lom je na kopci a tak verze s elektromotorem vyrobi za smenu vic energie nez spotrebuje takze vecer napaji vesnici kde parkuje... jednoduse proto ze do kopce jede prazdny a cestou dolu 65 tun kameni na korbe "vyrabi proud"

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený vana

Reakce na: taky jsem četl nedavno o n.. | 13.10.2017 16:06reagovat
avatar

Jo, úplně stejně by proud vyráběl pásový dopravník nebo třeba lanovka

Nepřihlášený S.U.

Reakce na: Zas elektromobil neproduku.. | 13.10.2017 17:02reagovat
avatar

Elektromobil sám o sobě sice CO2 neprodukuje, ale spotřebovává elektřinu a ta se musí vyrábět (dle zákona zachování energie) a většinu světových elektráren tvoří elektrárny spalující nerostné suroviny => uvolňují CO2. Samotná výroba elektromobilu (plasty, baterie) uvolní velké množství CO2. Z toho vyplývá: elektromobil produkuje oxid uhličitý!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený vana

Reakce na: Elektromobil sám o sobě si.. | 13.10.2017 18:20reagovat
avatar

Tak zaplaťpánbůh ...

Nepřihlášený PepaSFI

zvláštní je že když je ten.. | 13.10.2017 18:55reagovat
avatar

zvláštní je že když je ten elektromobil tak jednoduchý a nenáročný a spolehlivý, proč není levnější než spalovací auto? Jestli ono to nebude tím že on je jednoduchý jen na propagandistických obrázkách.

Já bych jako podstatné výhody viděl snad jen ty nulové místní emise, tedy přesunutí emisí jinam, do elektrárny. A taky minimální hlučnost. Obojí by mohlo citelně ulevit městům. No poravdě řečeno, ono by asi stačilo kdyby maminy pro dětičky a na nákup nejezdily naftovýma mastodontama.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený řidičBOB

Reakce na: Takzvaní plátci DPH to DPH.. | 13.10.2017 19:35reagovat
avatar

Taková nebetyčná blbost!

Třeba moje firma platí každý měsíc státu na DPH 900 000 - 1000000. A to i v měsících, kdy si koupíme do firmy nové auto a uplatníme jeho odpočet.

To, co jsi napsal by platilo pouze v případě, že by ti stát DPH dolácel a věř tomu, že tohle bys určitě nechtěl víc než jednou do roka...pokud se to už musí stát.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený vana

Reakce na: Taková nebetyčná blbost!.. | 13.10.2017 20:38reagovat
avatar

BOB: mi teda Radovo vysvětlení DPH přijde srozumitelné i správné. Naopak si myslím že pokud tvoje odvody DPH jsou stále stejné bez ohledu jestli jsi uplatnil nebo neuplatnil odpočet za nákup investice tak myslím že tvoje účetní neumí počítat a už dávno jsi ji měl propustit.

Nepřihlášený mmiminoo

1, Áno ale za akú cenu? Sk.. | 13.10.2017 23:08reagovat
avatar

1, Áno ale za akú cenu? Skoro okamžite vybitá baterka pri konštantnej akcelerácií t.j ak budem držať nízke otáčky aby bol max výkon elektromotor bude stále v zábere čiže max spotreba...

2, Ale ani možnosť si zmeniť prevod aby sa "ušetrila" energia čo znova buď zvyšuje spotrebu alebo znižuje točivý moment

3, TOTO je jediný argument ktorý u elektromobilu ako tak obstojí

4, Áno ale za akú cenu? Elektromotor keď spomaľuje tak sa z neho stáva generátor čo je nežiadúce. Hej volajú to rekuperácia a štavu odoberajú, ale to nie je ideálne a neustále brzdenie takýmto motorom ho môže odpísať... A Akýekolvek brzdy sa dajú zničiť štýlom jazdy.. Argument 0 bodov

5,Taký sprostý argument až to bolí. Rozdeľovať baterky na menšie kvôli lepšiemu umiestneniu. Každý battery pack musí byť chránený (vyššia hmotnosť), pospájané (hmotnosť káblov) a riziko chytenia baterky tesne nad cestou je oborvské.

Nepřihlášený Fido

Ona i u elektromobilu ta p.. | 13.10.2017 23:10reagovat
avatar

Ona i u elektromobilu ta převodovka má smysl. Nejen kvůli dosažení vyšších rychlostí ale i kvůli lepší rekuperaci energie při brždění (a tím zvýšení brzdného účinku) ale také pro úsporu energie při různých zatíženích (např. popojíždění do prudkého kopce). A nakonec regulace zatížení elektromotoru převodovkou může snížit i jeho zahřívání (a také zahřívání řídící elektroniky).

Na druhou stranu převodovka přidá hmotnost a určitý mechanický odpor. Věřím ale, že menší než v klasických autech se spalovacím motorem.

dovedu si představit elektromotor s malým variátorem jako jeden blok na konci každé poloosy (ne přímo v kolech kvůli velké neodpružené hmotnosti) ovládané elektronicky. Diferenciál netřeba.

Nepřihlášený Fido

Reakce na: Podle mě jen jednu. Součas.. | 13.10.2017 23:18reagovat
avatar

Přidal bych ještě nedostatečnou až zcela chybějící infrastrukturu (možnosti nabíjení). To sice není přímo chyba elektroaut ale dost významně ovlivňuje jejich využitelnost.

Nepřihlášený Fido

Reakce na: Třeba, já bydlím ve třetím.. | 13.10.2017 23:40reagovat
avatar

Přesně. A to se elektromobily prezentují jako auta do města. A ano. dojezdem jsou vhodné právě pro ten městský provoz ale právě ve městech je největší problém s dobíjením. Pořád se mluví o dobíjení v garáži. Jenže kolik je ve městech (zvlášť na sidlistích) těch garáží?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Fido

Reakce na: parazitují na el síti, kde.. | 13.10.2017 23:56reagovat
avatar

Nic neplatí?

Kolik stojí 1 kWh v ČR?

Mě vychází cena za kilometr dost podobná jako u dieselu. Je sice o něco málo nižší ale ne o moc. A to je jen cena elektřiny. je to čistě jen cena "paliva" Není v tom započtena cena za sadu akumulátorů, které po čase bude nutné vyměnit stejně tak jako u dieselu není započtena cena výměny oleje, filtrů, rozvodů atd.

Nepřihlášený Fido

Reakce na: MS: ale houby. Náklady na.. | 14.10.2017 00:13reagovat
avatar

Spočítat se to sice dá ale nelze to takto brát. Spotřební daně (ani jiné) nejsou adresné, tedy není určeno na co se vybrané peníze použijí. Zrovna tak se může někdo rozčilovat, že spotřební daní z tabáku přispívá na stavbu silnic atd. prostě to jde do rozpočtu spolu s dalšími daněmi.

A je všeobecně známo, že na silnice jde mnohem méně peněz než kolik se vybere na spotřebních daních z paliv.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Fido

Reakce na: zvláštní je že když je ten.. | 14.10.2017 00:22reagovat
avatar

Ale on samotný levnější je. Ovšem bez baterií. Baterie tvoří většinu ceny.

Nepřihlášený vana

Reakce na: Spočítat se to sice dá ale.. | 14.10.2017 06:00reagovat
avatar

Fido: přece vůbec nezáleží jestli se na údržbu a budování silnic použijou přesně ty peníze vybrané ze spotřebních daní. Když doneseš do banky své peníze, taky nedostaneš později při výběru přesně ty tvoje ale dají ti jiné ve stejné hodnotě.,

Tady je přece podstatné, že stát vybere nějaký objem peněz právě od uživatelů silnic - protože PHM kupují převážně oni - a hromadu peněz pak nasype do silnic. Souvislost je tady více než zřejmá

Nepřihlášený Chuck

Reakce na: Třeba, já bydlím ve třetím.. | 14.10.2017 07:41reagovat
avatar

Tady ty dementní otázky pražských kundibádů miluju.:-))

A ty máš snad v domě benzínku? Tak snad si zajedeš na dobíjecí místo asi ne ty kokote! Očekává se, že všechny čerpací stanice budou nabízet i dobíjecí stojany, dále parkoviště u obch. center, firmy pro své zaměstnance na parkovištích a předpokládám, že města budou investovat i do výstavby dalších stanic pro veřejnost např. na sídlištích.

A pokud tě sere, že bydlíš ve třetím patře ve vymrdaném paneláku odstěhuj se na venkov a kup si dům za cenu tvého bytu.Pak si budeš moct nabíjet ve svém třeba v noci. Jako třeba já...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Přesně. A to se elektromob.. | 14.10.2017 07:43reagovat
avatar

Ty seš kretén.Ty vol8š určitě uslintaného Zemana viď

Nepřihlášený Jirka Černý

Elektromobil je skvělý vyn.. | 14.10.2017 07:46reagovat
avatar

Elektromobil je skvělý vynález. Co je velká chyba že ekopomatenci ho vidí jako jediné řešení blízké budoucnosti, přitom ostatní paliva nafta, benzin, líh, cng, lpg, vodík a nevim co ještě určitě jdou posunout dál. Elektromobil je potřeba brát jako variantu a ne jako jedinou možnost.

Nepřihlášený

Elektrické auto má obrovsk.. | 14.10.2017 07:51reagovat
avatar

Elektrické auto má obrovskou výhodu především v provozních nákladech.Oleje, kapaliny, filtry, svíčky, rozvody, výfuky, startéry, spojk, a vše co se do aut jen platí a platí.Jen toho oleje co auty proteče co dva roky.Další věc je ta, že elekktrické auto nemusíte nijak zahřívat.Prostě je to jen otázka času kdy se budete benzínovým autům smát jak jsou nedokonalá.A je jen otázkou času kdy bude více firem vyrábět akumulátory v druhovýrobě tak jako dnes díly a cena půjde extrémně dolů.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený vana

Reakce na: Elektrické auto má obrovsk.. | 14.10.2017 07:58reagovat
avatar

Jasně všechno je otázkou času. Abychom se vůbec dočkali ...

Nepřihlášený mmiminoo

Reakce na: Elektrické auto má obrovsk.. | 14.10.2017 08:01reagovat
avatar

Je jasne ze tak bude treba v kazdom elektrickom aute kurit? A to min od 10. do 4. mesiaca v kazdom roku. A co to kurenie bude zrat? Elektriku z bateriek. Cize zase mensi dojazd a castejsie nabijanie. A to bude muziet byt v aute min 2kW spirala aby vyhriala cele auto aspon tak pohodlne ako atudeny diesel.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený vana

Reakce na: Je jasne ze tak bude treba.. | 14.10.2017 08:34reagovat
avatar

mimino: s tou spirálou jsi trochu zaspal dobu

Nepřihlášený Kolemjdoucí 2

Já vidím jednu opravdu ZÁS.. | 14.10.2017 09:11reagovat
avatar

Já vidím jednu opravdu ZÁSADNÍ NEVÝHODU - a to tu, že spolu s elektromobily je protlačována politika nesvobody, zákazů, lhaní, omezování a totalitních praktik.

Už jen samotný tento fakt je plně dostačujícím důvodem k ODMÍTÁNÍ jak této koncepce, tak politiky lhaní atd obecně.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka Černý

Reakce na: Já vidím jednu opravdu ZÁS.. | 14.10.2017 11:08reagovat
avatar

Souhlasím ale jen částečně. Neodmítal bych elektroauta jako taková, ty za politiku nemůžou, svoji logiku pro určité ?čely mají tak proč je k těm účelům nemít. O to razantněji bych odmítal politiky kteří se nám snaží do pár let zakázat jiné auta. Že je to nereálné z mnoha důvodů tu už bylo napsáno dost a pokud tohle politik nechápe a nebo přehlíží je potřeba ho poslat ve volbách na pracák. Bohužel špatný politik na pracáku je dost scifi a to je ten hlavní problém.

Nepřihlášený Shal

Reakce na: Já vidím jednu opravdu ZÁS.. | 14.10.2017 15:04reagovat
avatar

Ano, zákazy jsou hloupý způsob jak podpořit elektromobilitu, ale je nutné s nimi počítat, protože budou a nic se s tím nedá dělat. Čína hraje v tlaku na elektromobily prim a světové automobilové značky se buď přizpůsobí, nebo zaniknou. Líbit se nám to nemusí, ale je to holý fakt.

Nepřihlášený Honza

Reakce na: Spotrebná daň za palivá j.. | 14.10.2017 20:35reagovat
avatar

Jenže DPH se platí jak za pořízení vozu tak z paliva, k tomu navíc spotřební daně z PHM, takže eráru jde kolem poloviny ceny paliva. Čili pokud se rozšíří CNG, vodík či elektřina ve vozidlech nad "státu přínosnou míru", bude daň uvalena i na tyto paliva (přičemž plyn a elektřinu jednoznačně definovat jako "autopohon", čili se paušálně zvedne zdanění veškeré, tedy i pro domácnosti a průmysl).

Nepřihlášený Fido

Reakce na: Tady ty dementní otázky pr.. | 15.10.2017 13:45reagovat
avatar

Očekává se.

Hmm. Aktuálně ale opravdu není kde nabíjet zatímco benzínka je na každém rohu.

Až bude síť nabíječek alespoň z třetiny tak hustá jako síť benzínek, dá se o elektromobilu uvažovat.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Fido

Reakce na: Mě auta hybrid přijde jako.. | 15.10.2017 13:53reagovat
avatar

Ono to jde chápat i jako elektromobil s vestavěnou spalovací dobíječkou pro prodloužení dojezdu. Záleží hodně na konstrukci ale pokud se najde inteligentní konstruktér, nemusí těch poruchových součástí být až tolik. Motor s generátorem bez převodovky, rozvodovky atd. Samotný motor poběží v ideálních otáčkách, není třeba regulovat jeho výkon ve větším spektru otáček. Může tak být jednoduchý a tedy i méně poruchový. A při opravdu dobré konstrukci to bude uživatelsky vyměnitelný blok, který nahradíte třeba podobným blokem s palivovým článkem nebo druhou sadou baterií.

Nepřihlášený Fido

Reakce na: :) počítá někdo s tím, že.. | 15.10.2017 14:00reagovat
avatar

Počítá. Některé elektromobily mají bufík na benzín nebo naftu a malou nádrž (cca 10 litrů).

Tím ovšem elektromobil produkuje prakticky stejné emise a hlavní důvod (bezemisní provoz) je v tahu.

Nepřihlášený Honza

Reakce na: Očekává se. Hmm. Aktuáln.. | 15.10.2017 21:19reagovat
avatar

Zásuvka je ve většině garáží s 400V už je to horší

Řidiči ve velkých městech co se týče rychlonabíjení jsou na tom lépe

http://www.elektromobilita.cz/cs/mapa-dobijecich-stanic.ht ml

https://www.evmapa.cz/stanice

Mapa Není aktualní Stojanů je více

Tesla v ČR 14 Supercharger na mape 4

Praha 56 + 8 Tesla Supercharger

Brno 22

Ostrava 9

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše