Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Toyota říká, že diesely padnou za oběť hybridům. Zde jsou důvody
19.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hybridy jsou na trhu stále Popelkou, zatímco dieselům se navzdory aféře Volkswagenu dále daří. Toyota ale vidí moment, který tento stav změní.
Toyota je mezi automobilkami největším proponentem hybridních motorů. Nicméně Japonci nezapomínají ani na tradiční agregáty, mezi které patří rovněž diesely. V tomto ohledu značka dokonce loni v létě představila nové 2,8litrové a 2,4litrové agregáty. Poté však propukl skandál Volkswagenu a automobilka rázem začala od „producentů sazí“ ruce pryč. Nedávno jim pak prorokovala maximálně 15letou budoucnost.
Nově se ke tomuto tématu vyjádřil šéf divize pohonných jednotek značky Koei Saga, tedy člověk nadmíru povolaný. A upřesnil, co Toyota na tomto poli pro další léta očekává.
Také Saga předpovídá naftovým motorům velmi těžké časy, a to kvůli stále tvrdším emisním regulacím, jejichž vymáhání bude po odhalení aféry Volkswagenu ještě přísnější. Tato omezení vyžadují stále náročnější technologie redukující emise, což logicky znamená dodatečné náklady. A ty nikdo jiný než zákazníci zaplatit nemohou - vše se tedy ve výsledku odrazí na cenách dieselových aut, která budou stále hůře konkurenceschopná.
„Myslím, že před diesely stojí vážně hodně velká výzva. A možná také i před některými benzinovými motory. V případě dieselů je dodatečné zacházení s emisemi velmi náročné. Potřebujete nové technologie a regule jsou stále přísnější. Očekávám, že v budoucnu bude vývoj dieselů dvakrát dražší než u hybridů, takže i jejich ceny půjdou nahoru,“ říká Saga.
„Proto si myslím, že to pro dieselové motory bude stále těžší,” dodává, přesto upozorňuje, že úplný konec dieselů tento stav znamenat nebude. „Stále jsou tu autobusy, nákladní vozy či lodě, které na diesely spoléhají. Proto pokračujeme ve vývoji a budeme i nadále hledat možnosti, jak minimalizovat náklady. I když tedy ceny půjdou nahoru, budou nějakým způsobem zastřešeny.“
Jen na zmíněné segmenty se ale prý diesely neomezí, protože ony přísné regulace jednoduše nebudou platit všude. „I když se ve vyspělých zemích, jako jsou Spojené státy, Japonsko, Evropa a možná i Čína, regulace stanou přísnějšími, stále tu budou země a regiony, kde poptávka po dieselech bude. Zejména v rozvojových zemích očekávám přetrvávající poptávku po efektivnějších, odolných turbodieselech s vysokým točivým momentem,“ konstatuje Saga.
Proto prý diesely nezemřou zcela a proto Toyota bude pokračovat v jejich vývoji. Ne však pro nás, alespoň výhledově - Japonci už v příští dekádě předpokládají, že v Evropě hybridy diesely nahradí u všech aut, kde jsou zákazníci citlivější na cenu, tedy u čehokoli „normálního”. Populární jsou dnes ovšem hlavně u velkých a luxusních aut, kde mohou žít nadále, tam větší náklady na vývoj nemusí být překážkou...
Toyota diesely zcela neodpíská, v Evropě s nimi ale výhledově počítat už nemáme, alespoň ne u masově vyráběných aut
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva