VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou

Německý koncern s dvouspojkovými převodovkami vyrukoval ve velkém jako první. Nyní je však jako první začíná nahrazovat klasickými automaty.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou

22.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německý koncern s dvouspojkovými převodovkami vyrukoval ve velkém jako první. Nyní je však jako první začíná nahrazovat klasickými automaty.

S první dvouspojkovou převodovkou se již v 80. letech minulého století vytasilo Porsche v rámci svého závodního programu. Běžné automobily si ovšem musely počkat až do roku 2003, než toto řešení zpopularizovaly modely koncernu VW. V prvé chvíli se jednalo hlavně o ty sportovní, mezi něž patřily Volkswagen Golf R32 či Audi TT 3,2 V6, nicméně posléze DSG začal používat i zbytek portfolia. A dnes ji můžete mít klidně ve Škodě Octavia 1,0 TSI.

Jelikož se tato technologie zdála být velkým krokem vpřed, neb nabízela do té doby nepoznanou kombinaci rychlosti a jemnosti automatického řazení, velmi rychle na ni přesedlaly také konkurenční automobilky - od BMW a Mercedesu až po Ford či Hyundai. Zdálo se, že dvouspojky jsou do budoucna jedinou cestou, že postupně vytlačí všechny ostatní alternativy do zapomnění. Nicméně aktuálně se děje přesně pravý opak, přičemž kořeny odporu k DSG a podobným skříním můžeme hledat v Americe, jednom z největších světových trhů s auty.

Tamní klientela je zvyklá na sice pomalé, ale jemné řazení automatů s hydrodynamickými měniči, manuál je v USA velmi okrajovou volbou. V Evropě je situace přesně opačná, a tak zatímco Evropané berou dvouspojky obvykle jako rychlou a relativně jemnou alternativu k manuálu, Američané je mají za nekomfortní alternativu k automatům. Nemohou se srovnat zejména s poněkud trhavou změnou nejnižších stupňů, což vede ke kritice a dokonce i žalobám. Své o tom ví hlavně Ford, který již naznačil, že je potřeba dvouspojky lépe marketingově propagovat, aby lidé věděli, do čeho jdou. Zda ovšem tento krok bude dostačující či nikoliv, to je sporné.

U koncernu VW Group ovšem mají pocit, že lid dal dostatečně najevo, čeho si žádá a čeho nikoliv. Proto již nové Audi S4 dorazilo s novým osmistupňovým automatem ZF, který jiť není dvouspojkový. Stejnou převodovku by navíc měly dostat také chystané RS4 a RS5, v jejichž případě dojde taktéž k nahrazení dvouspojkové skříně.

Danou rošádu již nepřímo potvrdil vývojář pohonných jednotek u Audi Florian Beck, podle nějž to má spojitost také s točivým momentem motoru. „Do 400 Nm je ideální převodovkou DSG, ale tyto modely (S4 a S5) mají více než 500 Nm. Nový osmistupňový automat je přitom velmi konzistentní, efektivní a nabízí rovnováhu mezi výkonem a spotřebou.“

Mimo to dodává, že „měnič momentu napomáhá rozjezdům. Je také velmi důležité sladit celé ústrojí, aby vše pěkně spolupracovalo. Musíte zkrátka nalézt ideální mix mezi dynamikou, efektivitou a komfortem. A osmistupňová převodovka je takovým ideálem.“ Zdá se tedy, že poněkud krátká éra dvouspojek míří k nezdárnému konci z míst, kde jejich kdysi slibná kariéra začala - v koncernu VW.

Neříkejme ale zatím hop. Eliminace těchto automatů z nabídky špičkových Audi je sice významným signálem, nemusí ale znamenat definitivní konec - Porsche dál věří „svému” (také je to dílo firmy ZF, jakkoli vzniklé ve spolupráci s Zuffenhausenem) PDK a nová Panamera má dostat ve zbrusu novou 8stupňovou skříň. A Panamera se svým novým motorem 4,0 V8 biturbo nabízí daleko více než 400 nebo 500 Nm. Souboj nápadů je tedy v plném proudu i v rámci koncernu VW - pro koho bude vítězný, teprve uvidíme.


VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 1 - Audi S5 2017 zive premiera 01VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 2 - Audi S5 2017 zive premiera 02VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 3 - Audi S5 2017 zive premiera 03VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 4 - Audi S5 2017 zive premiera 04VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 5 - Audi S5 2017 zive premiera 05VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 6 - Audi S5 2017 zive premiera 06VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 7 - Audi S5 2017 zive premiera 07VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 8 - Audi S5 2017 zive premiera 08VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 9 - Audi S5 2017 zive premiera 09VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 10 - Audi S5 2017 zive premiera 10VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 11 - Audi S5 2017 zive premiera 11VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 12 - Audi S5 2017 zive premiera 12VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 13 - Audi S5 2017 zive premiera 13VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 14 - Audi S5 2017 zive premiera 14VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 15 - Audi S5 2017 zive premiera 15VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 16 - Audi S5 2017 zive premiera 16VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 17 - Audi S5 2017 zive premiera 17VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 18 - Audi S5 2017 zive premiera 18VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 19 - Audi S5 2017 zive premiera 19VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 20 - Audi S5 2017 zive premiera 20VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 21 - Audi S5 2017 zive premiera 21VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 22 - Audi S5 2017 zive premiera 22VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 23 - Audi S5 2017 zive premiera 23VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 24 - Audi S5 2017 zive premiera 24VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 25 - Audi S5 2017 zive premiera 25VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 26 - Audi S5 2017 zive premiera 26VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 27 - Audi S5 2017 zive premiera 27VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 28 - Audi S5 2017 zive premiera 28VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 29 - Audi S5 2017 zive premiera 29VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 30 - Audi S5 2017 zive premiera 30VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 31 - Audi S5 2017 zive premiera 31VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 32 - Audi S5 2017 zive premiera 32VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 33 - Audi S5 2017 zive premiera 33VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 34 - Audi S5 2017 zive premiera 34VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 35 - Audi S5 2017 zive premiera 35VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 36 - Audi S5 2017 zive premiera 36VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 37 - Audi S5 2017 zive premiera 37VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 38 - Audi S5 2017 zive premiera 38VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 39 - Audi S5 2017 zive premiera 39VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 40 - Audi S5 2017 zive premiera 40VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 41 - Audi S5 2017 zive premiera 41VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 42 - Audi S5 2017 zive premiera 42VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 43 - Audi S5 2017 zive premiera 43VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 44 - Audi S5 2017 zive premiera 44VW se odvrací od dvouspojek. Nová Audi S je nemají a nová RS je mít nebudou - 45 - Audi S5 2017 zive premiera 45
Zatímco předchozí Audi S5 bylo nabízeno s šestistupňovým manuálem či sedmistupňovou dvouspojkou, to nové má k dispozici pouze klasický osmistupňový automat

Zdroj: Drive

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.