Wankel není mrtvý. Nový rotační motor je lehoučký, spolehlivý a netrápí ho emise

 | 24 příspěvků | 17.6.2016 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený Carlos77

Paráda! Už ať je tu :-) A.. | 17.6.2016 12:01reagovat
avatar

Paráda! Už ať je tu :-) A elektromobily si můžou trhnout :-)

Nepřihlášený Marshall

To chci, a hezky Dvanáctir.. | 17.6.2016 12:36reagovat
avatar

To chci, a hezky Dvanáctirotorový.

Nepřihlášený Gastrnome

S vice rotorama teda nevim.. | 17.6.2016 13:22reagovat
avatar

S vice rotorama teda nevim, leda ze by byly paralelne vedle sebe a motor tedy mel 12 excentrickych hrideli...to moc lakave nezni. Jsem zvedav, jak zvladne vylepsit mazda klasickeho Wankela

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Gravy

Reakce na: S vice rotorama teda nevim.. | 17.6.2016 13:51reagovat
avatar

Ty jsi vul, normálně budou za sebou jako v mazdě

Nepřihlášený Gravy

Bláboly o nízkých emisích.. | 17.6.2016 14:01reagovat
avatar

Bláboly o nízkých emisích jsou nesmysl. Pořád jsou tam hrany a princip je podobný, stále se přiváděný olej musí spalovat. Zřejmně bude lepší distribuce oleje, ale..... Jsem zvědav a fandím, ale budoucích automobilech ho asi neuvidíme, leda v ojedinělých případech.

Nepřihlášený mykanec

A zase ta typická objektiv.. | 18.6.2016 02:23reagovat
avatar

A zase ta typická objektivní a pravdivá Bednářovská novinařina?

V celém článku soustavně při označení tohoto nového motoru používá slovo "Wankel".

·

Na stánkách firmy LiquidPiston se v oddělení "Nejčastější dotazy" v bodu "2. Jak se motor liší od Wankel?" výrazně distancují od označení slovem Wankel větou:

"I když se jedná o rotační motor, LiquidPiston je X Engine NENÍ motor Wankel. To má zásadně jinou architekturu a provoz."

(strojový překlad)

zdroj: http://liquidpiston.com/technology/faq-2/

Nepřihlášený mykanec

Za shlédnutí stojí tyhle s.. | 18.6.2016 02:47reagovat
avatar

Za shlédnutí stojí tyhle stránky o malém rotačním spalováku firmy LiquidPiston.

http://liquidpiston.com/

Zajímavé využití by mohlo být něco jako je "Range extender pro BMW i3".

"Za cenu několika desítek tisíc korun získá váš BMW i3 malý spalovací dvouválec o objemu 650 cm3 a výkonu 25 kW (34 k)."

zdroj: http://www.hybrid.cz/range-extender-pro-bmw-i3

Kdyby se tento "malý spalovací dvouválec" nahradil motůrkem firmy LiquidPiston s odpovídajícím výkonem, mohlo by to být zajímavé.

Po pečlivém odladění na otáčky s co nejmenší spotřebou a zároveň velkým výkonem při určitých stálých obrátkách, by ve spojení se správně zvoleným generátorem proudu mohl být ideálním dobíječem akumulátoru libovolného e-auta.

Nepřihlášený Gastronome

Gravy: Mozna jsem vul, ale.. | 18.6.2016 09:15reagovat
avatar

Gravy: Mozna jsem vul, ale kdyz na jedne strane (plose) valce sajes a na druhe vypoustis, jak to chces radit za sebe? U mazdy je to sani a vyfuk umisteny v rovine kolme s rovinou hridele, tam to problem neni.

Nepřihlášený Gastronome

Nicmene, ted, kdyz se nad.. | 18.6.2016 09:30reagovat
avatar

Nicmene, ted, kdyz se nad tim zamyslim, tak to urcite pujde, jen ne tak elegantne jako u Wankelu. Prose se mezi rotory bude muset pridat mezikus, kterej bude odvadet spaliny "nahoru" a privadet vzduch. Nevyhody jsou zrejme, proto to vypada na jednorotorovou aplikaci a proto to zavazi. Jeste by byla moznost udelat 2 rotory zrcadlove symetricke se sanim bud uprostred nebo na krajich a vyfukem na opacnych stranach.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Gastronome

Btw s tema tesnenima, Ted.. | 18.6.2016 09:36reagovat
avatar

Btw s tema tesnenima, Ted jsou staticke, nehybou se s pistem, takze je mozne do nich vyustit mazaci okruh a tim minimalizovat mnozstvi spaleneho oleje. Take je mozne, ze na ne pusobi mensi tlaky, nez ve Wankelu, kde musi udrzet plyn ve fazi vybuchu.

Nepřihlášený slon

vypada to super ale tak ak.. | 18.6.2016 10:14reagovat
avatar

vypada to super ale tak ako pri vsetkych takychto objavoch, kym sa to realne nepouizva tak som velmi skepticky

Nepřihlášený Francis

Reakce na: Nicmene, ted, kdyz se nad.. | 19.6.2016 20:38reagovat
avatar

Dva rotory mohou být "zády k sobě", sání bude uprostřed mezi rotory a výfuky po obou stranách.

Nepřihlášený Ada je tu

Ideální motor do sekačky n.. | 20.6.2016 07:50reagovat
avatar

Ideální motor do sekačky na trávu a motorové pily. Pod kapotu auta patří diesel.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Karel

Ke každému kolu jeden moto.. | 20.6.2016 12:13reagovat
avatar

Ke každému kolu jeden motor.

Nepřihlášený Gastronome

pod kapotu auta patri tezk.. | 20.6.2016 15:53reagovat
avatar

pod kapotu auta patri tezky diesel s jeste tezsim systemem cisteni vyfukovych plynu...aha

Nepřihlášený ø

Současné benzínové motory.. | 26.6.2016 13:58reagovat
avatar

Současné benzínové motory jsou X krát větší sazomety než současné nafťáky.

Nepřihlášený Pacik

Tak nějak nechápu tvůj roz.. | 1.2.2017 00:41reagovat
avatar

Tak nějak nechápu tvůj rozbor. Podle toho co píšeš, si asi nikdy neviděl rozebraný wankel - doporučuji YT, tam je videí s rozborkou plno...

Nepřihlášený jdmguy

Reakce na: Ideální motor do sekačky n.. | 9.8.2017 19:43reagovat
avatar

To : Ada je tu

No, pod kapotu auta patří benzín když už.

Sice vývoji wankelu fandím ale pochybuji že se dostane do fáze pro každodenní používání v automobilovém průmyslu. Někde sem četl že Mazda spolupracuje i s NASA na pevnějších materiálech pro použití ale to sou podle mě jen bulvární žvásty.

Mě naštěstí stačí moje FC :)

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama