Dlouhodobý test Škoda Rapid 1,2 TSI: začínáme na brzdě

(+ video) Skromný Rapid 1,2 TSI mě loni zaujal natolik, že jsem o něm chtěl zjistit více. Obstojí i z dlouhodobého hlediska?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Dlouhodobý test Škoda Rapid 1,2 TSI: začínáme na brzdě

13.9.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Dlouhodobý test Škoda Rapid 1,2 TSI: začínáme na brzdě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Skromný Rapid 1,2 TSI mě loni zaujal natolik, že jsem o něm chtěl zjistit více. Obstojí i z dlouhodobého hlediska?

Výbavové a technické specifikace testovaného Rapidu

Pro úplnost se sluší dodat, s čím se vlastně budeme potýkat. Po technické stránce osvětlí vše důležité tradiční tabulka, v případě ceny výbavy pak následující. Chtěli jsme vyzkoušet relativně obyčejné auto, a tak se jedná o provedení Ambition s akčním paktem Fresh, tedy opravdu jedno z těch levných, které v základu s výkonnějším 1,2 TSI přijde na 319 900 Kč.

Příplatků je tedy povícero, ale ony jsou u Rapidu téměř bez výjimky velmi levné, však posuďte sami. Nad rámec série přibyly přední mlhovky (2 500 Kč), interiérový paket s „popelnicí” a podobnými výdobytky (1 400 Kč), oboustranný potah podlahy kufru (1 300 Kč), lakované boční lišty (4 100 Kč), podlahové koberečky (1 400 Kč), zadní loketní opěrka (3 600 Kč), malý kožený paket (400 Kč), navigace Amundsen (7 600 Kč), připojení mobilu přes Bluetooth (6 100 Kč), 17" kola (6 500 Kč), automatická klimatizace (10 100 Kč), všechna okna „v elektrice” (5 100 Kč), zadní parkovací asistent (9 100 Kč), ostřikovače světel (3 600 Kč) a možnost připojení externího hudebního nosiče MDI (2 600 Kč).

Všimněte si, že krom automatické klimatizace nestojí nic přes 10 tisíc Kč, dokonce ani navigační systém. Z příplatkových prvků je absurdně drahý jen tempomat (11 100 Kč), který představuje zřejmě nejdražší páčku s kabeláží v automobilovém průmyslu. I dodatečná montáž téhož do BMW přijde na zlomek této ceny.

Zmíněné je každopádně vším a i když to vypadá jako kopec prvků navíc, přijdou dokupy v této kombinaci na 62 800 Kč. Nadto přibyla ještě příplatková barva (12 100 Kč) a výsledná cena takového auta je tedy 394 800 Kč - s prakticky nejlepším motorem (1,4 TSI nemá převodovku...), v rozumně vyhlížejícím vnějším provedení a se solidní vnitřní výbavou.

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 197 ccm
Největší výkon: 77 kW (105 k) při 5 000 ot./min
Největší točivý moment: 175 Nm při 1 550 - 4 100 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 195 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,9 l
Mimo město: 4,6 l
Kombinovaná: 5,4 l
Objem palivové nádrže: 55 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 483 mm
Šířka: 1 706 mm
Výška: 1 461 mm
Rozvor náprav: 2 602 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 1 100 kg / 1 175 kg
Užitečná hmotnost: 535 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 550 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 490 l

Všechny relevantní fotografie

Dlouhodobý test Škoda Rapid 1,2 TSI: začínáme na brzdě - 22 - Dlouhodobý test Škoda Rapid 1,2 TSI: začínáme na brzdě - 23 - Test Skoda Rapid 12 TSI DDT1 01Dlouhodobý test Škoda Rapid 1,2 TSI: začínáme na brzdě - 24 - Test Skoda Rapid 12 TSI DDT1 02Dlouhodobý test Škoda Rapid 1,2 TSI: začínáme na brzdě - 25 - Test Skoda Rapid 12 TSI DDT1 03Dlouhodobý test Škoda Rapid 1,2 TSI: začínáme na brzdě - 26 - Test Skoda Rapid 12 TSI DDT1 04Dlouhodobý test Škoda Rapid 1,2 TSI: začínáme na brzdě - 27 - Test Skoda Rapid 12 TSI DDT1 05Dlouhodobý test Škoda Rapid 1,2 TSI: začínáme na brzdě - 28 - Test Skoda Rapid 12 TSI DDT1 06Dlouhodobý test Škoda Rapid 1,2 TSI: začínáme na brzdě - 29 - Test Skoda Rapid 12 TSI DDT1 07Dlouhodobý test Škoda Rapid 1,2 TSI: začínáme na brzdě - 30 - Test Skoda Rapid 12 TSI DDT1 08Dlouhodobý test Škoda Rapid 1,2 TSI: začínáme na brzdě - 31 - Test Skoda Rapid 12 TSI DDT1 09Dlouhodobý test Škoda Rapid 1,2 TSI: začínáme na brzdě - 32 - Test Skoda Rapid 12 TSI DDT1 10Dlouhodobý test Škoda Rapid 1,2 TSI: začínáme na brzdě - 33 - Test Skoda Rapid 12 TSI DDT1 11Dlouhodobý test Škoda Rapid 1,2 TSI: začínáme na brzdě - 34 - Test Skoda Rapid 12 TSI DDT1 12

Dlouhodobý test Škoda Rapid 1,2 TSI: začínáme na brzdě - 35 - Test Skoda Rapid 12 TSI DDT1 13Dlouhodobý test Škoda Rapid 1,2 TSI: začínáme na brzdě - 36 - Test Skoda Rapid 12 TSI DDT1 14Dlouhodobý test Škoda Rapid 1,2 TSI: začínáme na brzdě - 37 - Test Skoda Rapid 12 TSI DDT1 15Dlouhodobý test Škoda Rapid 1,2 TSI: začínáme na brzdě - 38 - Test Skoda Rapid 12 TSI DDT1 16Dlouhodobý test Škoda Rapid 1,2 TSI: začínáme na brzdě - 39 - Test Skoda Rapid 12 TSI DDT1 17Dlouhodobý test Škoda Rapid 1,2 TSI: začínáme na brzdě - 40 - Test Skoda Rapid 12 TSI DDT1 18Dlouhodobý test Škoda Rapid 1,2 TSI: začínáme na brzdě - 41 - Test Skoda Rapid 12 TSI DDT1 19Dlouhodobý test Škoda Rapid 1,2 TSI: začínáme na brzdě - 42 - Test Skoda Rapid 12 TSI DDT1 20Dlouhodobý test Škoda Rapid 1,2 TSI: začínáme na brzdě - 43 - Test Skoda Rapid 12 TSI DDT1 21Dlouhodobý test Škoda Rapid 1,2 TSI: začínáme na brzdě - 44 - Test Skoda Rapid 12 TSI DDT1 22Dlouhodobý test Škoda Rapid 1,2 TSI: začínáme na brzdě - 45 - Test Skoda Rapid 12 TSI DDT1 23Dlouhodobý test Škoda Rapid 1,2 TSI: začínáme na brzdě - 46 - Test Skoda Rapid 12 TSI DDT1 24

Pavel Janda

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše