Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test BMW 328i Touring F31: sedan s chytrým batohem
16.10.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
Nadpis tohoto testu není pouhým popisem reality. Na rozdíl od předchůdce se totiž jízdní projev novinky liší od sedanu jen málo.
Přehled kapitol
Bavorská holka po všechno
Nebudu se tvářit za všech okolností jako vítěz a bez okolků přiznám, že tento test se mi ze všech posledních recenzí bavorských aut psal ze všech nejhůře. Ne proto, že by šlo o špatné auto a já jsem musel přemýšlet, jak to neříci, ale proto, že postrádá nějakou výraznou charakteristiku, kolem níž by bylo možné článek postavit. Navíc je tu i stigma nedávno testovaného sedanu ve velmi podobném provedení, proti kterému se projevuje jen nepodstatně jinak - a jak říci znova totéž, aby to neznělo stejně?
Nicméně právě tohle je ta vlastnost, která nový trojkový Touring definuje nejlépe. V závěru testu sedanu 328i jsem konstatoval, že vůz přichází s rozličnými ústupky, mezi „prémiovými sedany” střední třídy je ale po jízdní stránce pořád tím nejzajímavějším. A neztratit zrovna tuto vlastnost při přerodu v trochu jinam zacílený kombík není snadné. Přesně to se ale verzi Touring podařilo.
Více opravdu nešlo chtít, nemohli jste doufat, že by vůz s jinou karoserií dostal jinak naladěný motor, hydraulický posilovač řízení nebo bůh ví jakou věc, která by posunula jeho možnosti dále. Šlo jen neubírat, karoserie kombi není to, co by mohlo vůz jízdně pozvednout. V tomto směru jej ale nestrhla podstatně níže, a to je zkrátka úspěch.
Přitom získalo navíc trochu praktičnosti, po které nemalá část zákazníků evidentně touží. A ten batoh navíc není jen stylová záležitost nebo pouhé přidání pár litrů pro zavazadla, je to promyšlený a funkční zavazadelník, který je připraven na to ulehčit někomu život.
Ne, BMW 328i Touring vážně není auto, které by vás draplo za flígr a řeklo: „Musíš mě mít, rozumíš?!” Nemá žádnou tak výraznou vlastnost, která by to dokázala, která by vám zamotala hlavu. Svou atraktivitu staví jinak, pěkně cihlu po cihle na směsici racionálních předností a prakticky žádném exaktně definovatelném nedostatku. Je to taková holka pro všechno, poslouží, nechybuje, poděkuje. Proč ne?
Proč ho chtít?
Pokud z nějakého důvodu hledáte auto, které musí být praktické a přitom s ním nechcete zažívat jen extázi z kufru plného dlaždiček, nemáte v rámci této třídy na výběr - atraktivnější jízdní projev žádné jiné „prémiové kombi” střední třídy nenabízí.
Proč ho nechtít?
Vyjdu-li z předsudku, že kombi je volbou někoho, kdo nad výběrem auta někdy až moc přemýšlí a zajímají ho hlavně faktické vlastnosti bez emotivního zabarvení, pak není důvod tohle auto nechtít, je svým způsobem perfektní, „excelovsky perfektní”. Pokud ale tuto premisu opustím, pak vám dozajista může být překážkou to, co u sedanu stejného označení - charakteru motoru i jízdní efektivity při náročné jízdě prostě mezigeneračně ubylo a to někdo může postrádat. Snad jednou přijde i 335i Touring...
Cena
Základní cena vozu (320d Touring): 932 500 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (328i): 1 002 500 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 1 997 ccm
Největší výkon: 180 kW (245 k) při 5 800 - 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 250 - 4 800 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h (el. omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,4 l
Mimo město: 5,4 l
Kombinovaná: 6,5 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 624 mm
Šířka: 1 811 mm
Výška: 1 429 mm
Rozvor náprav: 2 810 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 595 kg
Užitečná hmotnost: 550 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 495 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 500 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 10 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda