Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Ford Mondeo 2015: stín své vlastní minulosti
31.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Uplynuly roky, než se nové Mondeo dostalo až k nám. Mezi etalony své třídy by ale nepatřilo, ani kdyby dorazilo dříve. Jaká esa tedy skrývá?
Přehled kapitol
Zklamání
Z uvedených poznatků asi už tušíte, že je pro mě Mondeo poměrně velkým zklamáním. Bohužel je. Měl-li bych se oprostit od všech očekávání a žít jen z právě nabytých dojmů, pak si jistě odnese o něco lepší vysvědčení, než jakému by nasvědčovaly mé poznámky, ani tak by ale nebylo dobré. Navíc se nemohu odpoutat od měřítek nastolených kategorií, do které spadá a které sám kdysi do značné míry definoval. Navenek je krásné, ale tam by věta mohla končit. Nelze ignorovat zejména to, že se vůz sice vydal cestou komfortu posádky, který mu kvůli nedostatečně sladěnému podvozku ve finále nenadělí v takových dávkách, jaké by byly po tak dlouhé odmlce potřeba a který by korespondoval s tím, jak nezajímavým vozem je při jakkoli aktivnější jízdě.
Chraň bůh tvrdit, že je to celkově špatné auto, Ford nám ale představil nový vůz, na němž je až příliš znát buď americký kořínek nebo „globální rozbředlost”. Přidal nové prvky, které by ještě potřebovaly pilovat, a podivnou kabinu prostornou jen vpředu. Bohužel tohle ani s moderními asistenčními systémy na prvenství, potažmo nějaké urputné boje se špičkou kategorie podle mého nestačí. Snad stačilo, aby tvůrci zdokonalovali předchozí generaci, pro nový vůz byla lepším základem než Fusion, který vyložení trumfů na stůl zamezil. Třeba je s jinými motory lepší, v těch testovaných verzích je ale jen stínem své vlastní minulosti.
Zda nové Mondeo půjde typicky konzervativním Evropanům pod fousy ukáže až čas. Líbit se jim může cena, která startuje lehce nad 600 tisíci, mnoho dalších trumfů ale tento vůz neskrývá. Neúspěch mu rozhodně nepřeji, jen si jím prostě po prvních zkušenostech s ním nejsem ani trochu jistý. Morální stáří jeho zjevné neduhy neskryje a obhájit si tak velkou změnu charakteru po mém soudu nemá čím...
Cena
Základní cena vozu (Mondeo 3D 1,5 EcoBoost Trend): 611 990 Kč
Základní cena 1. testovaného provedení (Mondeo 5D 2,0 TDCi Titanium): 754 990 Kč
Základní cena 2. testovaného provedení (Kombi 1,5 EcoBoost Titanium): 702 990 Kč
Technické údaje Ford Mondeo 5 dv. 2015 2,0 TDCi
Motor
Vžnetový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 997 ccm
Největší výkon: 132 kW (180 k) při 3 500 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 2 000 - 2 500 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 225 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,1 l
Mimo město: 3,9 l
Kombinovaná: 4,3 l
Objem palivové nádrže: 62,5 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 871 mm
Šířka: 1 852 mm
Výška: 1 482 mm
Rozvor náprav: 2 850 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 1 434 kg / 1 509 kg
Užitečná hmotnost: 686 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 541 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 437 l
Technické údaje Ford Mondeo Kombi 2015 1,5 EcoBoost
Motor
Zážehový, turbodmychadlel přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 499 ccm
Největší výkon: 118 kW (160 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 240 Nm při 1 600 - 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 217 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,9 l
Mimo město: 4,7 l
Kombinovaná: 5,9 l
Objem palivové nádrže: 62,5 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 867 mm
Šířka: 1 852 mm
Výška: 1 501 mm
Rozvor náprav: 2 850 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 1 354 kg / 1 429 kg
Užitečná hmotnost: 686 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 500 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 605 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 9 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 10 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry