První test Ford Mondeo 2015: stín své vlastní minulosti

Uplynuly roky, než se nové Mondeo dostalo až k nám. Mezi etalony své třídy by ale nepatřilo, ani kdyby dorazilo dříve. Jaká esa tedy skrývá?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Ford Mondeo 2015: stín své vlastní minulosti

31.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

První test Ford Mondeo 2015: stín své vlastní minulosti

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Uplynuly roky, než se nové Mondeo dostalo až k nám. Mezi etalony své třídy by ale nepatřilo, ani kdyby dorazilo dříve. Jaká esa tedy skrývá?

Zklamání

Z uvedených poznatků asi už tušíte, že je pro mě Mondeo poměrně velkým zklamáním. Bohužel je. Měl-li bych se oprostit od všech očekávání a žít jen z právě nabytých dojmů, pak si jistě odnese o něco lepší vysvědčení, než jakému by nasvědčovaly mé poznámky, ani tak by ale nebylo dobré. Navíc se nemohu odpoutat od měřítek nastolených kategorií, do které spadá a které sám kdysi do značné míry definoval. Navenek je krásné, ale tam by věta mohla končit. Nelze ignorovat zejména to, že se vůz sice vydal cestou komfortu posádky, který mu kvůli nedostatečně sladěnému podvozku ve finále nenadělí v takových dávkách, jaké by byly po tak dlouhé odmlce potřeba a který by korespondoval s tím, jak nezajímavým vozem je při jakkoli aktivnější jízdě.

Chraň bůh tvrdit, že je to celkově špatné auto, Ford nám ale představil nový vůz, na němž je až příliš znát buď americký kořínek nebo „globální rozbředlost”. Přidal nové prvky, které by ještě potřebovaly pilovat, a podivnou kabinu prostornou jen vpředu. Bohužel tohle ani s moderními asistenčními systémy na prvenství, potažmo nějaké urputné boje se špičkou kategorie podle mého nestačí. Snad stačilo, aby tvůrci zdokonalovali předchozí generaci, pro nový vůz byla lepším základem než Fusion, který vyložení trumfů na stůl zamezil. Třeba je s jinými motory lepší, v těch testovaných verzích je ale jen stínem své vlastní minulosti.

Zda nové Mondeo půjde typicky konzervativním Evropanům pod fousy ukáže až čas. Líbit se jim může cena, která startuje lehce nad 600 tisíci, mnoho dalších trumfů ale tento vůz neskrývá. Neúspěch mu rozhodně nepřeji, jen si jím prostě po prvních zkušenostech s ním nejsem ani trochu jistý. Morální stáří jeho zjevné neduhy neskryje a obhájit si tak velkou změnu charakteru po mém soudu nemá čím...

První test Ford Mondeo 2015: stín své vlastní minulosti - 35 - Test Ford Mondeo 2015 rychly 12První test Ford Mondeo 2015: stín své vlastní minulosti - 36 - Test Ford Mondeo 2015 rychly 34První test Ford Mondeo 2015: stín své vlastní minulosti - 37 - Test Ford Mondeo 2015 rychly 74

Cena

Základní cena vozu (Mondeo 3D 1,5 EcoBoost Trend): 611 990 Kč
Základní cena 1. testovaného provedení (Mondeo 5D 2,0 TDCi Titanium): 754 990 Kč
Základní cena 2. testovaného provedení (Kombi 1,5 EcoBoost Titanium): 702 990 Kč

Technické údaje Ford Mondeo 5 dv. 2015 2,0 TDCi

Motor

Vžnetový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 997 ccm
Největší výkon: 132 kW (180 k) při 3 500 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 2 000 - 2 500 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 225 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,1 l
Mimo město: 3,9 l
Kombinovaná: 4,3 l
Objem palivové nádrže: 62,5 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 871 mm
Šířka: 1 852 mm
Výška: 1 482 mm
Rozvor náprav: 2 850 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 1 434 kg / 1 509 kg
Užitečná hmotnost: 686 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 541 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 437 l

Technické údaje Ford Mondeo Kombi 2015 1,5 EcoBoost

Motor

Zážehový, turbodmychadlel přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 499 ccm
Největší výkon: 118 kW (160 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 240 Nm při 1 600 - 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 217 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,9 l
Mimo město: 4,7 l
Kombinovaná: 5,9 l
Objem palivové nádrže: 62,5 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 867 mm
Šířka: 1 852 mm
Výška: 1 501 mm
Rozvor náprav: 2 850 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 1 354 kg / 1 429 kg
Užitečná hmotnost: 686 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 500 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 605 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše