Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Honda Civic 1,0 a 1,5 VTEC Turbo 2017: chtít budete jen jednu
21.2.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nový Civic přepřáhl na turbo, vrátil se však k víceprvkové zadní nápravě a dostal adaptivní tlumiče. Co z toho vzešlo?
Přehled kapitol
Zvláštní protipól
Nová Honda Civic je pro mě osobně zvláštní auto a to nejen svou svéráznou karoserií. Nejsem si totiž vůbec jistý, jestli je pro mě její rozpolcená osobnost rozumově uchopitelná. Na jedné straně stojí slabší benzínová varianta, obyčejná a ne zrovna přesvědčivá, zatímco verze s patnáctistovkou není ani tak doplňkem anebo jen něčím lepším, ale doslova jejím protipólem. Ačkoli má také své chyby společné se základním provedením včetně nevypínatelné stabilizace, fantasticky se řídí, komunikuje a umí uspokojit, i když nenosí štítky Type-R.
Chápal bych to, kdyby Honda měla v nabídce připravenou další motorizaci, třeba jedna trojku s turbodmychadlem anebo podladěnou patnáctistovku stojící někde uprostřed a nabízející více zážitků než základní litr, ale zároveň za příznivější částku ve srovnání s 1,5 Turbo začínajícím s velmi odvážnou cenovkou 640 tisíc. Jenže všechno co dostanete, bude už jen diesel zaměřený na poněkud jiný typ klientely a ještě o něco později eRko orientované opět někam jinam.
Je to poněkud škoda, protože by Honda konečně mohla oslovit větší část trhu a posílit své pozice v Evropě nejen v segmentu crossoverů. Schopný produkt na to má. Ne však paušálně. Pořád se nemůžu zbavit myšlenky na to, proč byly mezi oběma vozy takové rozdíly.
Buď jak buď, nový Civic ještě provětráme, tohle si žádá delší a hlubší zkoumání a další odpovědi. Prozatím vám budu tvrdit, že pokud na Hondu pohlížíte jako na alternativu vašeho příštího automobilu a řízení pro vás není to samé jako zmáčknutí tlačítka na mikrovlnce, ručím vám jedině za výkonnější verzi.
Cena 1. testované verze
Základní cena vozu (1,0 VTEC Turbo S): 469 900 Kč
Cena testovaného provedení (1,0 VTEC Turbo Executive): 639 900 Kč Kč
Cena 2. testované verze
Základní cena vozu (1,5 VTEC Turbo Sport): 639 900 Kč
Cena testovaného provedení (1,5 VTEC Turbo Sport Plus): 689 900 Kč
Technická data Honda Civic X 1,0 VTEC Turbo
Motor
Zážehový, přeplňovaný řadový tříválec uložený vpředu napříč
Objem: 988 ccm
Největší výkon: 95 kW (129 k) při 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 200 Nm při 2 250 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 203 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,2 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,4 l
Mimo město: 4,4 l
Kombinovaná: 5,1 l
Objem palivové nádrže: 46 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 518 mm
Šířka: 1 799 mm
Výška: 1 428 mm
Rozvor náprav: 2 697 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 346 kg
Užitečná hmotnost: 429 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 420 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 267 l
Technická data Honda Civic X 1,5 VTEC Turbo
Motor
Zážehový, přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč
Objem: 1 498 ccm
Největší výkon: 134 kW (182 k) při 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 240 Nm při 1 900 - 5 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 220 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,3 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,4 l
Mimo město: 4,9 l
Kombinovaná: 5,8 l
Objem palivové nádrže: 46 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 518 mm
Šířka: 1 799 mm
Výška: 1 428 mm
Rozvor náprav: 2 697 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 357 kg
Užitečná hmotnost: 403 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 420 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 267 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejčtenější články
- Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva