První test Honda Civic Type R 2015: jde to i postaru

 | 49 příspěvků | 23.6.2015 Pavel Janda
Reagovat

Nepřihlášený Nomád

Pavel Janda umí :-) A jsem.. | 23.6.2015 13:45reagovat
avatar

Pavel Janda umí :-) A jsem rád, že to nakonec dobře dopadlo, tohle by mu přece jen mělo sedět :-) A video z okruhu je vtipné, instruktor se slušně zesměšňuje :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený WVW

Reakce na: Pavel Janda umí :-) A jsem.. | 23.6.2015 13:48reagovat
avatar

Už z upoutávek jsem tušil, že to nebude špatné ;) Bylo by zajímavé přímé srovnání CTR vs. Cupra, to by asi bylo dost na nože. Rozhodně díky za článek, opět jediné pořádné čtení z téhle slovenské prezentace.

Nepřihlášený K. Chromčák

Super auto, super test! Ja.. | 23.6.2015 13:53reagovat
avatar

Super auto, super test! Jako bych to řídil a ještě víc bych chtěl sám!

Nepřihlášený cody

i psát testy jde po staru,.. | 23.6.2015 13:59reagovat
avatar

i psát testy jde po staru, tradiční jandovo infotainment (: dobře jsem se bavil (: jinak uznávám, že rovně to moc působivě nejede, ale i při tý údajně zaražený jízdě po okruhu to vypadá docela jináč (:

Nepřihlášený niio

videl som to auto nazivo v.. | 23.6.2015 14:02reagovat
avatar

videl som to auto nazivo v premavke, uz na vzdialenost 300m , ked islo oproti som videl, ze to nebude obycajna honda. ten dizajn je subjektivny a uzasny, tak ako milujem civic 8G a jeho nekonvencnost a nadcasovost (ved si len porovnajte ine auta so zaciatkom predaja pred 10timi rokmi), tak sa tesim na tento CTR a vrta mi hlavou, ako ho zafinancovat...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Hans Štěch

Zajímavé. Četl jsem test n.. | 23.6.2015 14:05reagovat
avatar

Zajímavé. Četl jsem test na Autoblogu a informační hodnota tohoto jej přesahuje asi 10x. Nehledě na to, že Jeremy Korzeniewski na videu z toho samého místa ani neuměl řadit, tohle je jedna báseň. Měli byste to psát anglicky, protože takové testy se hned tak nevidí a i ta videa ukazují úroveň. Jiné s testem maximální rychlosti jsem neviděl. Možná Honda ani nečekala, že to někdo bude testovat.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xpert

Reakce na: videl som to auto nazivo v.. | 23.6.2015 14:09reagovat
avatar

no, libi se mi asi tak jako pjandovi :) ale to je celkem jedno, vypada to vymakane a cena je celkem ok. a zkus si pozadat o grant eu, treba tu jednou budeme mit auta s nalepkama "tento vuz byl spolufinancovan evropskou unii" - vsak taky mas pravo su zajezdit :))

Nepřihlášený xpert

Reakce na: Zajímavé. Četl jsem test n.. | 23.6.2015 14:15reagovat
avatar

tak pjanda to dela uz strasne dlouho a vyslovene spatnej nebo odflaknutej test nepamatuju. vlastne to dela skoro porad stejne a spis nez udrzeni urovne se divim tomu, ze to nekdo nedela taky tak. protoze kdyz si pak prectes nektery steky o tom samym, tak se skoro divis, ze tam honda pozve lidi tak rozdilny urovne.

Nepřihlášený JC

"You do it like in an old.. | 23.6.2015 14:20reagovat
avatar

"You do it like in an old tractor, an old truck!" - "I'm quite sure it's the best way." Slušně asertivní :-D Dobře jsem se bavil, ale asi bych si to nekoupil. Nějaká Octa RS by stačila.

Nepřihlášený Filip B.

Rád bych si panem Jandou n.. | 23.6.2015 14:34reagovat
avatar

Rád bych si panem Jandou někdy sjel, nedá se to někdy někde? Má docela jedinečný styl, řídí velice jemně, jako by se ani nesnažil. A přitom když se člověk koukne na čas nebo průměrnou rychlost, jsou to dardy pro které ostatní dělají za volantem psí kusy. Chtěl bych to poznat a zjistit v čem to vězí.

Test nejen proto moc zajímavý, asi se to Hondě povedlo. Jen je vidět, že turba nejsou její doména. Možná tam mohli dát nějakou větší točivou atmosféru (2,4?) a i když by byli pomalejší, mohlo to být lepší auto. Ale to jen spekuluju.

Nepřihlášený Hajzlík

Pěkný test a gratulace aut.. | 23.6.2015 14:56reagovat
avatar

Pěkný test a gratulace autorovi jak auto zase dokonale "vyhmátl". Proti cancům na ostatních českých ale i zahraničních webech super čtení.

Nepřihlášený Pajaa

Honda a použité oleje Běžn.. | 23.6.2015 15:05reagovat
avatar

Honda a použité oleje

Běžný Civic používá 0W-20, zajímalo by mě jestli při diskuzi s konstruktéry padla taky otázka na tuto oblast. Jestli se nepletu pro CTR je přímo od Hondy doporučený 0W-30, přitom většinou soutěžáci dávají alespon 50 hodnotu (5W50, 10W60 a podobně). Chápu že musí projít EU emisemi a rvát do tabulek nízkou spotřebu, ale už i v US se řešilo, že 0W-20 může způsobit opotřebení vaček i válců, neboť při vyšších otáčkách se olejový film utrhne a pak to jde kov na kov. U točivých Hond bych očekával nějaké vyjádření proč doporučují 0W-20 popř. 0W-30. BTW Honda servis většinou lije v garančkách 5W-30.

Nepřihlášený Adi

Rekord na Nordschleife? Pa.. | 23.6.2015 15:18reagovat
avatar

Rekord na Nordschleife? Pane Jando, máte nějaké bližší informace k tomu, proč CTR není zanesen jako oficiální rekordman na NS? Zdroj Wikipedia nelze brát jako oficiální a nikde jinde jsem čas CTR 7:50.63 nenašel. Předem děkuji za odpověď.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Rekord na Nordschleife? Pa.. | 23.6.2015 15:31reagovat
avatar

Vždyť je to jasné a i v článcích zde se důvody objevily. Rekord zajel vývojový prototyp a nikoliv sériové auto, což nikdo jako rekord mezi sériovými auty neuznává. Spíše by byla na místě otázka, kdy Honda NS objede se sériovým autem, při zveřejnění času toho prototypu to totiž slíbila.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Adi

Reakce na: Vždyť je to jasné a i v čl.. | 23.6.2015 15:35reagovat
avatar

Tak jelikož vedení okruhu zakázalo uskutečňovat pokusy o rekordy i v případě pronájmu celé trati, tak i kdyby rekord chtěli a měli na něj i v produkční verzi, tak ho zajet jednoduše nemohou. Což o to, kdyby nejrychlejším FWD autem zůstal M3 RS275TR, já bych se nezlobil :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Tak jelikož vedení okruhu.. | 23.6.2015 15:41reagovat
avatar

Zákaz je záležitost až těchto dnů, měli fůru času to zajet.

Obecně tyto tovární časy na NS jsou o prdu (neexistují pravidla, nikdo nic nekontroluje). Lepší je jeden okruh, jeden den a přímé srovnání sériových aut profi jezdcem. To proběhlo a CTR v rukách Sutclifa potvrdil, že je skutečně nejrychlejší.

http://www.youtube.com/watch?v=KlGCZiFyqVw

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Dondík

Konečně kloudnej test Hond.. | 23.6.2015 15:42reagovat
avatar

Konečně kloudnej test Hondy a ne ta trapná srovnávačka se Suprbem, i když píšete, že to byl fór, tak dle mého skromného názoru to byla docela trapárna, jelikož to okaté protěžování Škodofky s prominutím musí srát už spoustu lidí - a pane Janda, upřímně, není se čemu divit, že????

Nepřihlášený Franta

proč to ufo-auto musí být.. | 23.6.2015 15:56reagovat
avatar

proč to ufo-auto musí být tak šíleně škaredý, snad nejošklivější hatch co jde koupit, ale zase se bude na silnicích čemu smát :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Adi

Reakce na: proč to ufo-auto musí být.. | 23.6.2015 16:28reagovat
avatar

Smát se bude leda tak řidíč CRT, až ti bude ukazovat rychle se vzdalující výfuky svýho auta... a věz, že ani 280 koňový Superb ti nepomůže ;)

Nepřihlášený Roman

Reakce na: proč to ufo-auto musí být.. | 23.6.2015 16:59reagovat
avatar

Ty jsi ale trotlík Frantíku

Nepřihlášený Oldass

CTR má AHA, takže přibržďu.. | 23.6.2015 17:05reagovat
avatar

CTR má AHA, takže přibržďuje vnitřní kolo pro eliminaci nedotáčivosti. To jen k nesmyslu v úvodu: "Má tohle auto elektronicky řízený diferenciál? Ne" Odpověď je vlastně ANO.

A nazvat článek testem, když je napsán po necelé denní zkušenosti s autem, to už chce odvahu. :-)) Jenže jelikož jí autor neměl zase tolik, raději si odstranil tvář ve videu z jízdy po okruhu :-). Stydíte se za svůj výkon???

Nepřihlášený Oldass

Reakce na: Zajímavé. Četl jsem test n.. | 23.6.2015 17:06reagovat
avatar

No podle mě neumí řadit ani pan Janda, když si neodkáže správně odřadit před zatáčkou. Ta jízda byla příšerná.

martinkkk

Fajn test. Docela by mě za.. | 23.6.2015 18:43reagovat
avatar

Fajn test. Docela by mě zajímalo srovnání s RCZ R, nebo ještě lépe až bude k mání 308 GTi.

Nepřihlášený

Docela by me zajimalo neja.. | 23.6.2015 20:33reagovat
avatar

Docela by me zajimalo nejake "instruktazni" video, kde by rozebral ty dvojite meziplyny, jestli chapu dobre co tim mysli, prijde mi to temer nemozne udelat (zvlast v autech s horsi odezvou na plyn).

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Josef

Reakce na: Docela by me zajimalo neja.. | 23.6.2015 20:54reagovat
avatar

viz tu

https://www.youtube.com/watch?v=QQp5kH_eQeE

Nepřihlášený miro

bez konkurencie...superb s.. | 23.6.2015 21:17reagovat
avatar

bez konkurencie...superb sa nechytá :D

Nepřihlášený SuperForce

Reakce na: Zákaz je záležitost až těc.. | 23.6.2015 23:16reagovat
avatar

tam im dali Trophy takmer bez brzdovych dosticiek, az taky smerodajny by som ten test nebral. Navyse Civic je len v jednej verzii v podstate a teda proti nemu mali postavit Cupru s Performance Packom a Trophy R. Nahovoriac o tom, ze Cupra aj Megane maju menej koni ak Nm. Keby dorovnali vykonnostny deficit, Civic by bol asi posledny ... aj ked rozdiely su tam minimalne. Ja osobne som teraz predal Megane RS, objednal Cupru s P-Packom a po precitani testu toto rozhodnutie ani nelutujem.... uvidime este aka bude 308 GTi

Nepřihlášený jirik

parada auto, pekny test a.. | 23.6.2015 23:22reagovat
avatar

parada auto, pekny test a chudak instruktor asi nebyl uplne zvykly ze s tim nekdo jede uplnou pilu... :)

akorat co mate furt s tim vyslapavanim spojky u meziplynu?? a kor u auta z roku 2015?? pak se neni cemu divit kdyz vam nekdo rekne ze to ridite jak traktor.. :D

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Honza

Fajn test, díky. Jen mě pře.. | 24.6.2015 01:29reagovat
avatar

Fajn test, díky. Jen mě překvapil ten podiv nad vypínáním klimy při plném výkonu - už jsem viděl u různých aut dostkrát, určitě u Fiatu a Opelu.

Nepřihlášený Oldass

Reakce na: parada auto, pekny test a.. | 24.6.2015 08:45reagovat
avatar

Samozřejmě jen s dvojím vyšlápnutím spojky má meziplyn smysl (šetří se synchrony). Ale vzhledem k tomu, jakým způsobem tam pan janda cpe kvalty při řazení výš, je jeho snaha při podřazování naprosto zbytečná. Jinými slovy, když řadí dolu, šetří převodovku, při řazení nahoru jí likviduje.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Terno

Reakce na: proč to ufo-auto musí být.. | 24.6.2015 08:56reagovat
avatar

jo, je to pořádnej hnus! na český okresky akorát k smíchu

Nepřihlášený jirik

Reakce na: Samozřejmě jen s dvojím vy.. | 24.6.2015 09:13reagovat
avatar

vyslapavat spojku se muselo prave u aut bez synchronu - kdysi davno.. jinak clovek nezaradil. u sportovni jizdy se mezyplynuje, aby auto necukalo a neblokovaly se kola, hlavne u zadokolek. pochopil bych to kdyby radil treba 5>2, ale u postupneho odrazovani u auta z 21. stoleti je to uplne k nicemu

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený mCZ

Pokud jedeš pilu, brzdíš c.. | 24.6.2015 09:44reagovat
avatar

Pokud jedeš pilu, brzdíš co nejpozději a co nejsilněji a už ti nezbývá trakce na roztáčení motoru při podřazování, zvláště u zadokolek. V takovém případě je meziplyn nutností. Není ale potřeba vyšlapávat, stačí "roztočit motor".

U synchronizovaných se dá vyšlapávat, abys ušetřil synchrony nebo v případě, že už synchrony nejsou co bývaly a chceš zařadit rychle. Nutností je pak u nesynchronizovaných převodovek.

Já osobně podřazuji s meziplynem s vyšlapáváním i při normální jizdě. Nějak jsem si zvyk a auto alespoň necuká. A protože mám podmíru a heel-toe mi moc nejde, tak vlastně jenom při normální jízdě :o)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Oldass

Reakce na: vyslapavat spojku se musel.. | 24.6.2015 10:32reagovat
avatar

Není to k ničemu. U předešlé verze Civic TypeR odešla některým jedincům převodovka (synchronizace) už po 60 tis. km. Řadilo se tam samozřejmě v jiných otáčkách než u této generace, ale i tak. Zde je převodovka chválena, ale nečekám zázraky a po 50-60 tis. budou mít někteří lidé potíže zařadit (obzvlášť 2. a 3. rychlost).

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený jirik

Reakce na: Není to k ničemu. U předešl.. | 24.6.2015 10:58reagovat
avatar

u clia rs III byla prevodovka schopna odejit i po 10k km, a sebelepsi razeni ti nepomohlo. ten problem se synchronem u minuleho civicu je taky znamy, ale pokud vim, vsechno jsou to hlavne konstrukcni nedostatky.

problem s vyspojkovavanim u rychle jizdy a natoz drive-by-wire plynem je to vsechno stihnout presne v ten pravy okamzik, coz je v realu podle me uplna utopie, a to nemluvim o tom pustit tu spojku dostatecne aby se vubec dostala do zaberu ane jen nadzvednout nohu a nedej boze ji mit vyslaplou kdyz tam zapada kvalt

takze zaverem, kdyz chce clovek trochu prasit nekde na okruhu, tak musi pocitat ze se mu to bude srat tak ci onak..

Nepřihlášený BullyLU

Reakce na: Pokud jedeš pilu, brzdíš c.. | 24.6.2015 11:24reagovat
avatar

Jestli ti (technicky) nejde heel-toe, tak je to podle me spis usporadanim pedalu.

Nepřihlášený FJT

Reakce na: Zákaz je záležitost až těc.. | 24.6.2015 11:35reagovat
avatar

Myslím, že ty rozdíly jsou tak minimální, že se podle toho nikdo nikdy rozhodovat nebude. Navíc každý okruh bude sedět jinému autu. Já osobně bych si CTR nikdy nekoupil, protože je to prostě ošklivé auto. A už mi není 16, abych se s tímhle nestyděl jezdit :) Když si půjdu kupovat HH, chci, aby to bylo auto i na normální denní ježdění...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený BullyLU

Reakce na: Myslím, že ty rozdíly jsou.. | 24.6.2015 13:09reagovat
avatar

Neber si to ve zlem, ale pokud bys mel nejakou zkusenost s HH a neposuzoval to z pozice majitelu pojizdnych obyvaku, tak jsou ty rozdily minimalni i v denni pouzitelnosti techhle vozu. Zvlast, kdyz jde dneska i u toho CTR o stejnou koncepci i charakter motoru jako u konkurence (prevazne 2.0 T). Navic nevim o nikom, kdo by chtel sportovni hatch a nechtel pritom obetovat trosku komfortu, pripadne vedet i podle zvukove kulisy, ze nema pod kapotou zadny dychavicny moturek, ono se to navzajem i vylucuje.

Ad design- 1/ urcite jsi finalni verzi CTR v zivote jeste nevidel na vlastni oci, ale uz ji dokazes odsoudit 2/ je to zcela subjektivni zalezitost, nikdo te nenuti nic kupovat 3/ co mam tu zkusenost, tak si majitele charakterove i designove nudnych HH vetsinou svoje auta casem stejne upravuji tak, aby byla vyraznejsi nez v serii. Tady to mas uz z vyroby a legalne :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený radebajk

Reakce na: Neber si to ve zlem, ale p.. | 24.6.2015 14:24reagovat
avatar

souhlas, ještě k tomu designu. co se někomu může zdát ošklivé, jinému pěkné, krásné, originální a hlavně poutající pozornost. v dnešní šedi tak moc konzervativní nudy si cením tohoto kousku, resp. civiců, hond, mazd obecně! Nečekal bych v životě, že by někdy japonci v tomto odvětví hrali prim....

Nepřihlášený FJT

Reakce na: Neber si to ve zlem, ale p.. | 24.6.2015 15:27reagovat
avatar

Nic ve zlém si neberu, jsem majitelem HH, žádného stěhováku. Jezdil jsem v ledasčems a vím, co je sportovní jízda. Ano, od HH nepotřebuji extra komfort, chci dynamiku, zábavu a denní užití. CTR jsem možná neviděl, seznámil jsem se ovšem s civilní verzi a ta je sama o sobě (pro mě) dost hrozná. Navíc mám oči, takže z fotek poznám, že je CTR ještě radikálnější. Nikomu svůj názor necpu. Jen jsem se vyjádřil v tom ohledu, že nikdo si to auto nebude vybírat podle toho, zda někdo s tím či oním zajel čas na okruhu o půl vteřiny rychlejší nebo pomalejší, to je absurdní. To s tím, že nehledám to co v 16 znamená, že prostě nepotřebuju mít stejně laufů jako válců, křídlo a široké lemy blatníků. Možná sis nevšiml ale napsal jsem JÁ OSOBNĚ - tedy můj vlastní názor, nevím, proč máš potřebu mi ho vyvracet ;)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený BullyLU

Reakce na: Nic ve zlém si neberu, jse.. | 25.6.2015 10:49reagovat
avatar

OK, jestli je to takhle, beru to ;) Sam jsem vlastnil obe predchozi generace CTR a i kdyz slo podle nekoho o nejradikalnejsi HH vubec, slo je v pohode pouzivat jako rodinna auta. Taky jsem s nimi kolikrat jezdil pres pul Evropy i s detmi. Nevim, proc by to jeste lip neslo i s touhle generaci, i kdyz je mne jasne, ze s nejakym Golfem GTI to pujde komfortneji.

BTW mam moznost v predpremiere novy CTR pozitri ridit na okruhu. Jsem na nej zvedavy, i kdyz uz dneska nevidim duvod, proc si vubec neco jako HH porizovat. Mam jak ten obyvak-stehovak na kolech, tak na zabavu a na sport i skutecne sportovni auto. Oboje v jednom proste nefunguje.

Nepřihlášený beda

Reakce na: parada auto, pekny test a.. | 25.6.2015 15:46reagovat
avatar

meziplyn je určitě zbytečný, proto ho u supersportů při podřazování dává elektronika sama

ti konstruktéři jsou snad úplný kreténi

Nepřihlášený jirik

a tady nekdo tvrdil ze mez.. | 25.6.2015 22:09reagovat
avatar

a tady nekdo tvrdil ze mezipln je zbytecny?? prave naopak...

Nepřihlášený Jenda

klimakompresor jen při tro.. | 27.6.2015 15:45reagovat
avatar

klimakompresor jen při trochu ostřejší jízdě vypínala už E46 330Cd a bylo to pěkně protivný. A mám dojem, že to dělá i 428i

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Autobazar

zobrazit vše