Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Hyundai i40 CW: mat štikou
10.8.2011 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
Také si myslíte, že vozy značky Hyundai mohou oslovit jen ty, kteří hledají nejlepší poměr výkonu a ceny? Pak je čas se probudit, i40 je z docela jiného těsta.
Přehled kapitol
Razantní vzkaz do Německa
Měl jsem i40 k dispozici jen pár dní po několik stovek kilometrů a nemohu vám o něm říci úplně vše. To podstatné ale vím naprosto bezpečně - i40 je velmi dobré auto. A pokud se Hyundai nezajímáte, pak věřte, že je mnohem lepší, než si myslíte. Než by vás vůbec napadlo.
Říkám to jako člověk, který většinu aut netestuje proto, že je považuje za pozitivně nehodnotitelná. Podstatná část aut podle mě dnes ztratila orientaci na své tradiční cílové skupiny a snažíc se zaujmout všechny a všechno nabízí mix třeba samostatně dobrých, ale vcelku pro koncového zákazníka kontraproduktivních vlastnosti. Co je ještě podstatnější, řada aut se mezigeneračně zhoršuje, ať už proto, že výrobci snižují náklady na jejich výrobu, nebo je šijí stále více na míru hlavně evropským normám a méně potřebám skutečných zákazníkům. U i40 nic takového nespatřuji, připadá mi jako promyšlené auto jen s dílčími neduhy, navíc je o 300 % lepší než cokoli, co jsem dosud měl možnost od Hyundai poznat.
Naprosto přesvědčivý je jízdní projev, velmi dobrý je také pocit z kabiny a vnitřního prostoru. i40 je v těchto směrech tak daleko, že mě napadá jen minimum důvodů, proč bych měl preferovat vozy jako je VW Passat nebo Ford Mondeo. Tento tah Hyundai rozhodně vyšel, snad bych vám jen pod kapotu doporučil silnější benzinový dvoulitr se 177 koňmi, který by měl být přesvědčivý ve všech jízdních režimech, krom toho ušetříte 30 tisíc korun. Z dieselů by to chtělo něco s větším objemem, nebo jiným naladěním 1,7 CRDi udělá dobrou službu hlavně na dálnici, ve městě se s ním spíše poperete.
Když jsem poprvé viděl ceník i40, jen jsem s udivením zdvihl obočí. Toto Hyundai rozhodně není levné. Pokud si ale své vlastnosti udrží dlouhodobě a během pár desítek tisíc kilometrů se nezačne „rozpadat”, nemůže být o nepřiměřenosti ceny řeč. Námi testované auto stálo 764 990 Kč, ale ve výbavě mělo absolutně vše krom navigace (45 000 Kč) a panoramatického střešního okna (25 000 Kč). Přikoupit si mimochodem můžete i systém start & stop (7 000 Kč), ale to zmiňuji jen jako dobrý fórek. Nemyslím si, že to je s ohledem na kvality a výbavu vozu cena přehnaná, navíc už za 719 990 Kč můžete mít benzinový dvoulitr se 41 koňmi navíc se stejnou výbavovou „náloží”.
Při pohledu do ceníku je také dobré si uvědomit, jak pomalu cena s dramaticky se navyšující výbavou roste. Považte, že za 500 tisíc dostanete i40 s motorem 1,6 GDI, který nemá rezervu, mlhovky, autorádio, kryt zavazadlového prostoru nebo ovládání audia na volantu. Za 720 tisíc už je pak k mání vůz s nejsilnějším motorem 2,0 GDI, který je napěchován veškerou dostupnou výbavou, jenž zmiňujeme, tedy i třeba ventilovanými sedadly a parkovací kamerou. U i40 se tedy rozhodně vyplatí investovat do vyšších specifikací.
Nepochybuji o tom, že Hyundai bude mít i přes má slova problém tento vůz prodávat tak dobře jako levnější modely a nedělám si iluze, že by vás jen tyto mé řádky přiměly přehodnotit své dosavadní preference. Přesto vám radím - až si budete vybírat nový vůz této třídy, zkuste si také Hyundai i40, o svých kvalitách vás přesvědčí samo...
Základní cena vozu (i40 CW 1,6 GDI Classic + Paket Start): 499 990 Kč
Základní cena testovaného provedení (i40 CW 1,7 CRDi 100 kW Premium): 749 990 Kč
Cena testovaného provedení (i40 CW 1,7 CRDi 100 kW Premium + příplatková výbava): 763 990 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 685 ccm
Největší výkon: 100 kW (136 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 325 Nm při 2 000 - 2 500 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 198 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,5 l
Mimo město: 4,3 l
Kombinovaná: 4,7 l
Objem palivové nádrže: 70 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 770 mm
Šířka: 1 815 mm
Výška: 1 470 mm
Rozvor náprav: 2 770 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 570 - 1 723 kg
Užitečná hmotnost: 397 - 650 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 553 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 719 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 9 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 11 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda