První test Jaguar XE 2015: volba fajnšmekrů svět aut nezmění

(+ video) XE je mezi sedany střední třídy zásadní novinkou. Je hezký a exceluje podvozkem, zavedené pořádky ale téměř jistě nenaruší.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Jaguar XE 2015: volba fajnšmekrů svět aut nezmění

18.7.2015 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

První test Jaguar XE 2015: volba fajnšmekrů svět aut nezmění

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) XE je mezi sedany střední třídy zásadní novinkou. Je hezký a exceluje podvozkem, zavedené pořádky ale téměř jistě nenaruší.

Pro omezené množství lidí ta nejlepší nabídka

Jaguar v podobě modelu XE v určitých ohledech stvořil to nejlepší, co lze v rámci středně velkých sedánů koupit. Nadělil mu úžasný podvozek a krásný design, bohužel mu současně lehce podkopal terén pod nohama. Interiér má daleko k dokonalosti, nabídka motorů je omezená a podíváte-li se na základní ceny a co za ně dostanete, asi se budete lehce divit. V konečném důsledku, pokud se něco významně nezmění, zůstane XE volbou fajnšmekrů, kteří se chtějí oddělit od davu, chtějí si užívat řízení a současně odpustí XE jeho chyby.

Nejednou jsem byl dotázán, jestli je XE lepší než současné BMW 3. Na to bohužel neexistuje jednoznačná odpověď. Podle mě je hezčí vně i uvnitř, jednoznačně má lepší podvozek a řízení. Verze S jako celek je výrazně lepší auto pro nadšeného řidiče než přímý konkurent 335i resp. 340i. Jenže tu si můžete koupit s manuálem, byť reálné množství prodaných kusů bude velmi malé. Stejně tak ale můžete mít kombi, náhon na všechna kola, propracovanější palubní elektroniku, můžete si koupit LED-světlomety atd. Dělají tyto možnosti z BMW lepší auto? Odpověď velmi záleží, jestli chce auto hlavně na ježdění, nebo chcete něco víc. Něco co, co se samotnou jízdou nemá moc společného a co vám Jaguar jednoduše nenabídne.

Osobně bych si velmi přál, aby Jaguar rozšířil nabídku verzí s manuálním řazením. Do F-Type už manuál k šestiválci dává, technicky tak jistě nebude problém udělat totéž u XE. Otázkou ale je, jak velký vliv to bude mít na spotřebu a tím i cenu v důsledku pokut za produkované CO2. Co lze obhájit u sportovního kupé, nemusí dávat smysl u více či méně rodinného sedanu. Zástupci automobilky se zatím tváří, že manuál zůstane vyhrazen jen a pouze naftovým verzím, takže pokud jste se těšili třeba na silnější benzínové Ingenium s manuálem, raději přestaňte snít.

První test Jaguar XE 2015: volba fajnšmekrů svět aut nezmění - 40 - Jaguar XE 20T 2015 prvni test 02První test Jaguar XE 2015: volba fajnšmekrů svět aut nezmění - 41 - Jaguar XE 20T 2015 prvni test 18První test Jaguar XE 2015: volba fajnšmekrů svět aut nezmění - 42 - Jaguar XE S 2015 prvni test 14

Cena vozu v 1. testované specifikaci

Základní cena vozu (Jaguar XE 20d Pure, 8° automat): 1 018 699 Kč
Základní cena testované motorizace (Jaguar XE 20d Pure, 6° manuál): 1 021 119 Kč
Cena testovaného provedení (Jaguar XE 20d R-Sport, 8° automat + příplatky): 1 522 142 Kč

Cena vozu v 2. testované specifikaci

Základní cena vozu (Jaguar XE 20t Pure, 8° automat): 1 018 699 Kč
Základní cena testované motorizace (Jaguar XE 20t Pure, 8° automat): 1 018 699 Kč
Cena testovaného provedení (Jaguar XE 20t Portfolio, 8° automat + příplatky): 1 605 639 Kč

Cena vozu v 3. testované specifikaci

Základní cena vozu (Jaguar XE 20t Pure, 8° automat): 1 018 699 Kč
Základní cena testované motorizace (Jaguar XE S, 8° automat): 1 526 899 Kč
Cena testovaného provedení (Jaguar XE S, 8° automat + příplatky): 1 799 787 Kč

Technické údaje Jaguar XE 20d

Motor

Vznětový řadový čtyřválec uložený vpředu podélně nad přední nápravou
Objem: 1 999 ccm
Největší výkon: 132 kW (180 k) v 4 000 ot./min.
Největší točivý moment: 430 Nm při 1 750 - 2 500 ot./min.
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 228 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,1 l
Mimo město: 3,7 l
Kombinovaná: 4,2 l
Objem palivové nádrže: 56 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 672 mm
Šířka: 1 850 mm
Výška: 1 416 mm
Rozvor náprav: 2 835 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 565 kg
Užitečná hmotnost: 670 kg

Vnitřní rozměry

Maximální objem zavazadlového prostoru: 455 l

Technické údaje Jaguar XE 20t

Motor

Benzínový řadový čtyřválec uložený vpředu podélně nad přední nápravou
Objem: 1 999 ccm
Největší výkon: 147 kW (200 k) v 5 500 ot./min.
Největší točivý moment: 280 Nm při 1 750 - 4 000 ot./min.
Palivo: Benzín
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 237 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,2 l
Mimo město: 6,0 l
Kombinovaná: 7,5 l
Objem palivové nádrže: 63 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 672 mm
Šířka: 1 850 mm
Výška: 1 416 mm
Rozvor náprav: 2 835 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 530 kg
Užitečná hmotnost: 590 kg

Vnitřní rozměry

Maximální objem zavazadlového prostoru: 455 l

Technické údaje Jaguar XE S

Motor

Zážehový, kompresorem přeplňovaný vidlicový šestiválec uložený vpředu podél
Objem: 2 995 ccm
Největší výkon: 250 kW (340 k) v 6 500 ot./min.
Největší točivý moment: 450 Nm při 4 500 ot./min.
Palivo: Benzin
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,1 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 11,6 l
Mimo město: 6,1 l
Kombinovaná: 8,1 l
Objem palivové nádrže: 63 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 672 mm
Šířka: 1 850 mm
Výška: 1 416 mm
Rozvor náprav: 2 835 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 665 kg
Užitečná hmotnost: 555 kg

Vnitřní rozměry

Maximální objem zavazadlového prostoru: 455 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše