Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Kia Sportage 2016: podvozkem těší, ceníkem méně
11.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nová Kia Sportage je povedené auto, zejména podvozkově. Umí též mimo asfalt a nemá start-stop. Nechá si za to ale zaplatit a bez chyb není.
Přehled kapitol
Elektronika umí být i ku pomoci
Nová Sportage samozřejmě může být vybavena všemožnými elektronickými hlídači od mrtvého úhlu přes automatické brzdění v městských rychlostech až po aktivního hlídače jízdního pruhu. Ten má několik možností nastavení a aktivní být nemusí, lze to vypnout. Nejde úplně používat jako autopilot, protože s prudšími zatáčkami si neporadí a musíte mít ruce na volantu.
Na dálnici fungovat bude a bude zatáčet podle čar, ale i tak je potřeba ho hlídat, není úplně dokonalý a ne vždy čáru „vidí”. Stejně tak není vždy dokonalý systém hlídání rukou na volantu, který někdy píská, i když ruce lehce na volantu položené máte, a jindy můžete mít ruce v kapsách několik desítek vteřin.
Výhrada musí směřovat také k navigaci, která zpočátku odmítala spolupráci. Nepomohlo vypnout motor a znovu nastartovat, navigace se po pár desítkách minut sama rozběhla, jako by předtím vůbec nestávkovala. Nebyl to problém všech kusů, které byly početné výpravě novinářů zapůjčeny, a údajně fungovalo vytáhnutí a opětovné zasunutí SD karty s mapami, která je hned pod displejem.
Elektronika jinak funguje, jak má - couvací kamera je dost dobrá na to, abyste skoro přestali používat zrcátka, volant se dobře drží, tlačítka na něm se dobře mačkají a ovládání displeje mezi budíky je dost intuitivní na to, abyste nepotřebovali manuál. V interiéru člověka nic vyloženě neštve, všechno funguje, jak má, všechno je tam, kde byste to čekali.
Poněkud zvláštní se však může jevit seznam elektroniky na seznamu příplatkové výbavy. Aktivní asistent pro jízdu v pruzích je ve vyšších výbavách standardně, ale hlídač mrtvého úhlu je i v nejvyšší výbavě GT Line za příplatek v paketu Tech. Ten přidá i aktivního parkovacího asistenta nebo elektricky ovládané páté dveře s funkcí automatického otvírání, když přijdete ke kufru s „klíčem“ v kapse, ale je k mání jen ke dvěma nejvyšším výbavám, a to za 80, resp. 50 tisíc korun.
Netěší snad jen cenou a možnostmi konfigurace
Obecně definujícím znakem od předního nárazníku po zadní sklo je fakt, že vás toto auto ničím nezlobí. Všechno působí bytelně, všechno je tak akorát - sedačky jsou akorát pohodlné, místa je všude dostatek, snad jen podvozek vyniká, protože je opravdu velmi povedený. A naopak zadní směrovky jsou věc, která konkrétně mi trochu vadí, ale to je záležitost osobních preferencí.
Stejně tak 136koňový diesel, se kterým jsem jezdil ve verzích s manuální převodovkou i s automatem, je tak akorát na to, aby vás neštval nedostatkem výkonu, ale zároveň není přehnaně silný, že by s ním třeba vaše manželka či dcera měly strach jezdit. Troufám si tvrdit, že většina lidí nebude potřebovat víc.
I já bych byl spokojen. Byl bych schopen si Sportage koupit a existovat s ní. Chtěl bych dojezdovou rezervu, prosklenou střechu, nejsilnější dvoulitrový diesel, čtyřkolku a snesl bych i automatickou převodovku. Jenže za „svou“ Sportage bych musel zaplatit skoro milion korun, což je až překvapivě hodně.
Předpokládám-li tedy vlastnictví sporťáku, kabrioletu nebo něčeho na ten způsob jako dalšího auta, Sportage bude funkci auta na každý den nebo aspoň na zimu zastávat perfektně. Navíc nebude zatížená předsudky škodovky a VW, třebaže se značka Kia svých stigmat také ještě stoprocentně nezbavila, a zároveň bude zajímavější. A i pokud by měla být Sportage vaše jediné auto, zvládne všechno vážně dobře. Jedinou překážkou může být nastavení ceníku, které vám nedá takový prostor k „seberealizaci” jako zejména německá konkurence...
Proč ji chtít: Motory budou dostatečně silné, pokud nezvolíte základ. Design je bonusem, podvozek je vynikající a neztratí se ani mimo asfalt.
Proč ji nechtít: Umí být dost drahá, za spoustu věcí se musí připlácet a leccos pro nižší výbavové verze není vůbec k mání. A může vadit umístění zadních směrovek.
Základní cena (1,6 GDI 6st. M/T FWD Active): 489 980 Kč
Základní cena 1. testovaného provedení (1,7 CRDI 6st. M/T FWD Comfort): 579 980 Kč
Základní cena 2. testovaného provedení (2,0 CRDI 6st. A/T 4x4 136 k Exclusive): 759 980 Kč
Technická data Kia Sportage 1,7 CRDI
Motor
Vznětový řadový čtyřválec s turbodmychadlem uložený vpředu napříč, DOHC
Objem: 1 685 ccm
Největší výkon: 85 kW/115 PS při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 280 Nm při 1 250 - 2 750 ot./min
Kompresní poměr: 16,0
Palivo: Nafta
Provozní vlastnosti - 6st. manuální převodovka
Max. rychlost: 176 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,5 s
Spotřeba paliva dle katalogu (l/100 km):
Město: 5,7 l
Mimo město: 4,2 l
Kombinace: 4,7 l
Technická data Kia Sportage 2,0 CRDI 136 k
Motor
Vznětový řadový čtyřválec s turbodmychadlem uložený vpředu napříč, DOHC
Objem: 1 995 ccm
Největší výkon: 100 kW/ 136 PS při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 373 Nm při 1 500 - 2 500 ot./min
Kompresní poměr: 16,0
Palivo: Nafta
Provozní vlastnosti - 6st. manuální převodovka, 4x4
Max. rychlost: 184 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,5 s
Spotřeba paliva dle katalogu (l/100 km):
Město: 6,0 l
Mimo město: 4,8 l
Kombinace: 5,2 l
Provozní vlastnosti - 6st. automatická převodovka, 4x4
Max. rychlost: 184 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12 s
Spotřeba paliva dle katalogu (l/100 km):
Město: 7,0 l
Mimo město: 5,2 l
Kombinace: 5,9 l
Technická data Kia Sportage 2,0 CRDI 185 k
Motor
Vznětový řadový čtyřválec s turbodmychadlem uložený vpředu napříč, DOHC
Objem: 1 995 ccm
Největší výkon: 136 kW/185 PS při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 1 750 - 2 750 ot./min
Kompresní poměr: 16,0
Palivo: Nafta
Provozní vlastnosti - 6st. manuální převodovka, 4x4
Max. rychlost: 201 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,5 s
Spotřeba paliva dle katalogu (l/100 km):
Město: 7,0 l
Mimo město: 5,2 l
Kombinace: 5,9 l
Provozní vlastnosti - 6st. automatická převodovka, 4x4
Max. rychlost: 201 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,5 s
Spotřeba paliva dle katalogu (l/100 km):
Město: 7,1 l
Mimo město: 5,2 l
Kombinace: 5,9 l
Technická data Kia Sportage 1,6 GDI
Motor
Zážehový atmosférický řadový čtyřválec uložený vpředu napříč, DOHC
Objem: 1 591 ccm
Největší výkon: 97 kW/132 PS při 6 300 ot./min
Největší točivý moment: 161 Nm při 4 850 ot./min
Kompresní poměr: 11,0
Palivo: Natural 95
Provozní vlastnosti - 6st. manuální převodovka
Max. rychlost: 182 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,5 s
Spotřeba paliva dle katalogu (l/100 km):
Město: 9,8 l
Mimo město: 5,8 l
Kombinace: 7,3 l
Technická data Kia Sportage 1,6 T-GDI
Motor
Zážehový řadový čtyřválec s turbodmychadlem uložený vpředu napříč, DOHC
Objem: 1 591 ccm
Největší výkon: 130 kW/177 PS při 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 265 Nm při 1 500 - 4 500 ot./min
Kompresní poměr: 10,0
Palivo: Natural 95
Provozní vlastnosti - 6st. manuální převodovka, 4x4
Max. rychlost: 202 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,5 s
Spotřeba paliva dle katalogu (l/100 km):
Město: 10 l
Mimo město: 6,2 l
Kombinace: 7,6 l
Provozní vlastnosti - 7st. DCT, 4x4
Max. rychlost: 201 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,1 s
Spotřeba paliva dle katalogu (l/100 km):
Město: 9,2 l
Mimo město: 6,5 l
Kombinace: 7,5 l
Ostatní technická data
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 480 mm
Šířka: 1 855 mm bez zrcátek
Výška: 1 635 mm
Rozvor náprav: 2 670 mm
Hmotnost 1 379 - 1 615 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 491 - 503 l
Objem palivové nádrže: 62 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 16:22 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22