Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Mercedes C W205 2014: eSko střední třídy
27.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nové Céčko je pro Mercedes velmi důležité. Vycpal ho tím nejlepším, co našel a přidal příchuť vlajkové lodi. Je novinka se čtyřválci tak dobrá?
Přehled kapitol
Co na to silnější verze s automatem?
Druhou i když spíše decentně testovanou verzí byla na trh dosud neuvedená C 250. Se shodným motorem poskytla nejen 27 koní (211 koní) a 50 Nm k dobru (350 Nm), ale také příležitost vyzkoušet v akci automat 7G-Tronic Plus a vzduchový podvozek Airmatic. Kouzlo tohoto premiérově uvedeného prvku střední třídy tkví v ještě větším pohodlí posádky než u standardního podvozku. Samozřejmě když se budeme bavit o režimu Comfort. Mezi další finesy tohoto řešení patří ještě možnost zvýšení světlé výšky a individualizace komponentů prostřednictvím ovladače Agility Control.
Mimo plavného Comfortu nabízí také úsporný režim Eco, agresivnější Sport a Sport+ a celé to korunuje módem Individual. Zatímco v prvních čtyřech režimech je vše přednastaveno, Individual poskytne možnost naspecifikovat mapování plynového pedálu, tuhosti tlumičů, účinku posilovače řízení, činnosti systému start-stop i výkonu klimatizační soustavy. Přepínám tedy do Sport+ a registruji, že podvozek rázem docela příjemně přitvrdil. Z Céčka se přesto nestává kostitřas. Pro jízdu to znamená menší odtažitost od okolního dění, a tedy lepší vtažení řidiče do děje.
Kombinace s tužším řízením a kratšími převody automatu opravdu působí celkově sportovnějším projevem a vykrystalizuje ve větší nadšení, potkáte-li zaklikacené silnice. Náklony karoserie jsou najednou menší a dobrá práce přední nápravy daleko lépe vynikne. Zkušenost s touto verzí mám sice jen velmi krátkou, ale mohu prozradit, že ve mně zanechala daleko lepší dojem.
Je jadrnější, lépe a rychleji se dostává do otáček a přitom nežádá za dynamiku tolik paliva více. Pokud bych měl odhadovat, tipuji zhruba litr a půl navíc. Charakterem mi připomíná lehce ztlumenou 328i aktuální generace. Tedy rychlé, ale emocí stále docela prosté auto. Celkově se oproti C 200 chová agresivněji, je akčnější a rychlosti nabírá o dost svižněji. Určitě tedy tento motor, otázkou je, kolik bude muset člověk k těm 911 tisícům za C 200 navíc přihodit.
S Airmaticem se vůz do zatáček vrhá a zakusuje s vervou, i když na nejsportovnější alternativu ve třídě bych ho bez přímého srovnání nepasoval. Můžu však s čistým svědomím říct, že na českých silnicích mu bude zdaleka nejlépe ze všech a to i na dojezdových pneumatikách, které od BMW dobře známe jako run-flaty. Automatická převodovka zřejmě dostala nový software, který o něco zlepšil její chování v manuálním režimu, kdy taháte pádly pod volantem, třebaže k dokonalosti osmistupňových skříní konkurence má ještě stále docela daleko. Nadále je jí nejlépe v automatickém módu. Ve sportovním při řazení pod plynem uměle cuká, ale motor prostě neutlumí tak, jako nemístně zpřevodovaný manuál.
Verdikt? Chtějte raději automat (66 tisíc Kč), i když mouchy stále má, chtějte pokud možno i Airmatic, který dokáže měnit charakter vozu více než samotné adaptivní tlumiče. V tomto ohledu mám jednoznačné doporučení, oba tyto příplatky se vyplatí raději koupit v sadě. Automat se sedmi stupni v rámci Active (+100 tisíc korun) spolu s parkovací kamerou, vyšší specifikací informačně-zábavního systému, LED předními světlomety a výhřevem předních sedadel. Airmatic zase v sadě Airmatic Agility za 37 tisíc korun spolu se vším, co k němu potřebujete.
Nakonec přijde Francie
Snaha dostat se za volant naftového C 220 BT končí i podruhé nezdarem, a tak beru k poslední jízdě po dálnici C 200 BT s novým šestnáctistovkovým motorem francouzského původu ve výkonnějším provedení. I u něho je vše tak dobře odhlučněno, že se o nějakém dieselovém klapotu uvnitř snad ani nedá mluvit. Na pořadu dne je opět klid a jen velmi vzdálené nýtování. Výrazněji ho uslyšíte jen ve chvíli, kdy vystoupíte ven a poslechnete si ho.
Navzdory pouze 136 koním je tohle Céčko poměrně dynamické, i když ani tady mu to zpřevodování manuální skříně příliš neulehčuje, třebaže benzinové varianty s touto převodovkou trpí mnohem více. Při 130 km/h ukazuje otáčkoměr 2 300 otáček a spotřebu dokonce pod 5 litry na sto kilometrů.
Tak tomuhle říkám opravdu ekologická verze. Přitom stačí podřadit, šlápnout na plyn a ke stošedesáti se vůz žene snad až nepatřičně svižně. Maximálka na 200 km/h a více to nejde, ale komu by to nakonec mohlo vadit když ve výsledku pojede stále do sedmi litrů nafty?
Pokud bych měl někomu takové Céčko doporučit, pak to budou ti, kteří půjdou po nejnižší pořizovací ceně, nejvyšším komfortu a naftovém motoru bez nároků na závodění na semaforech. Populárnější C 220 BT prý nadále není příliš kultivovaná, i když výkonem navíc dokáže ledacos vykompenzovat.
Systémů, že se nedopočítáte a pak ani nedoplatíte
Posledním, co stojí za zmínku, je Intelligent Drive, a tedy soubor všemožných asistenčních systémů, které pocházejí z větších modelů E a S. Třída C se díky nim může už v základu pochlubit například asistentem sledování bdělosti řidiče, který vám počítá, jak dlouho už jste si neudělali pauzu, dále třeba asistenty prevence před kolizí s adaptivními brzdami, brzdová světla blikající při panickém brzdění nebo kolenním airbagem řidiče. Novinkou je také okenní airbag nebo boční airbagy pro zadní sedadla.
K tomuto základu se ještě můžete za příplatek 10 tisíc objednat komplexního ochránce Pre-Safe, za 30 tisíc adaptivní tempomat Distronic Plus s funkcí Stop and Go (v nabídce je i verze, která sama zatáčí pomocí vyznačených pruhů), aktivní parkovací asistent (23 tisíc), asistenty hlídání mrtvého úhlu, asistent jízdy v pruzích, automatickou třízónovou klimatizaci (minimálně 18 tisíc), bezklíčkový přístup (20 tisíc), monitoring tlaku v pneumatikách (9 tisíc) nebo třeba head-up displej (31 tisíc) či zmíněný multimediální systém Command Online s podporou Google Maps a informacemi stahovanými z internetu (minimálně 84 tisíc korun). Některé tyto prvky lze dostat ve zvýhodněných sadách, ale nikdy nebudou rozhodně za pakatel a vyšponovat tak cenu o statisíce nebude zřejmě pro náročnější klientelu žádný problém.
Už nějakou dobu je novinka k mání na českém trhu a to primárně se čtyřválcovými motory (C 220 BT, C 180 a C 200), které budou celému prodejnímu portfoliu zřejmě opět kralovat spolu s C 220 BT i po příchodu silnějších verzí. Uvádění zbytku avizované sestavy motorizací proběhne v následujících měsících. Nyní se také objevují první informace o tom, s jakou výbavou se vytasí úvodní zvýhodněné startovací vydání s názvem Edition 1. Ani ta ale nebude zrovna cenová láce, protože už standardní C 180 startuje na 837 320 korunách. Milovníci čtyřkolek budou muset vyčkat do října na uvedení modelů 4Matic. Pro úplnost ještě přikládám aktuální český ceník (PDF, 810 kB).
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 10 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 11 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva