Test nového BMW 1: vůz mnoha tváří

Poprvé jsme pořádně vyzkoušeli druhou generaci BMW řady 1 a máme jasněji v tom, jak si vede. Ve skutečnosti je hezčí, než se zdá, jízdně ale už tak nezáří.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test nového BMW 1: vůz mnoha tváří

22.7.2011 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Test nového BMW 1: vůz mnoha tváří

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Poprvé jsme pořádně vyzkoušeli druhou generaci BMW řady 1 a máme jasněji v tom, jak si vede. Ve skutečnosti je hezčí, než se zdá, jízdně ale už tak nezáří.

Ultimate Saving Machine

Napsal jsem v životě jen minimum testů, ve kterých bych hodnocený vůz obletoval se zalíbením včelky Máji a pěl na něj ódy hrdlem Karla Gotta, a tak ani mé dnešní hodnocení nové generace řady 1 neberte jako zklamání. Jako každý vůz, i tento má svá pro a proti resp. má své vlastnosti, které lze v závislosti na úhlu pohledu jako pro či proti vnímat.

Jak bych své pocity shrnul? V prvé řadě chci říci, že nové BMW 1 je dobré auto a to rozhodně nejsem z těch, kteří si myslí, že na trhu se dnes vyskutují jen dobrá auta. Není to pravda. O designu nové jedničky si můžete myslet co chcete, ale budu trvat na tom, že jde o vůz s kvalitním a funkčním interiérem, zajímavou a zpravidla vhodně dimenzovanou technikou, které dokáže s nadhledem snášet i vysokou zátěž. Je mnoho aut, která něco podobného nezvládají a to mají klidně polovinu koní.

V závislosti na volbě té které verze dokáže být především komfortním a příjemným prostředkem pro zdolávání i delších než příměstských cest, jen bych nadto čekal, že vás dokáže i pobavit, pokud o to budete stát, a zároveň vás touto schopností neobtěžovat, pokud o to stát nebudete. Je paradoxem, že 120dA Urban se něčemu takovému blížila (s akcentem komfortních vlastností, což je v případě této verze v pořádku), 118i Sport ale pouze přišla o část komfortu a nenabídla místo něj adekvátní množství „řidičského naladění”. Může za to hlavně chování motoru, který je i v režimu Sport+ příliš otupělý a také delší převody ručně řazené převodovky.

Nic z toho ale není neřešitelné a pokud by se u BMW rozhodli naladit pokročilejší režimy naladění vozu (zejméma pak Sport+) poněkud více „do akce”, stalo by se z nové jedničky to, co od ní očekávám já - vůz, který nepřesvědčuje o své výjimečnosti jen svou výbavou či prestižní značkou, ale též mimořádným chováním na silnici, které bylo pro významnou část zákazníků BMW vždy důležité. Takto mám pocit, že 118i trochu zaprodává potenciál své koncepce snaze šetřit palivo za každou cenu a být spíše Ultimate Saving nežli Driving Machine. Přitom jde v prvé řadě jen o trochu softwarových hrátek, aby tomu bylo jinak a přitom se neztratilo nic ze současných předností.

V tuto chvíli bych vám - navzdory své pověsti „benzinového fundamentalisty” - doporučil koupi 120d Urban, pakliže máte spadeno na spíše univerzální vůz schopný také trochu pobavit. Benzinová verze jakožto dostupné auto pro ty, jenž rádi řídí, by pro mé doporučení potřebovala přinejmenším trochu jiné naladění motoru...

Test nového BMW 1: vůz mnoha tváří - 49 - Prvni test BMW 1 F20 2012 07Test nového BMW 1: vůz mnoha tváří - 50 - Prvni test BMW 1 F20 2012 34Test nového BMW 1: vůz mnoha tváří - 51 - Prvni test BMW 1 F20 2012 53

Ceny BMW 1 pro ČR: podrobnější přehled zde

Technické údaje BMW 120dA

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 1 995 ccm
Největší výkon: 135 kW (184 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 380 Nm při 1 750 - 2 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: Osmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 228 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,2 - 5,3 l
Mimo město: 3,9 - 4,1 l
Kombinovaná: 4,4 - 4,5 l
Objem palivové nádrže: 52 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 324 mm
Šířka: 1 765 mm
Výška: 1 421 mm
Rozvor náprav: 2 690 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 440 kg
Užitečná hmotnost: 530 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 360 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 200 l

Technické údaje BMW 118i

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 125 kW (170 k) při 4 800 ot./min
Největší točivý moment: 250 Nm při 1 400 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: Šestistupňová manuální převodovka, pohon zadních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 225 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,5 - 7,6 l
Mimo město: 4,8 - 4,9 l
Kombinovaná: 5,8 - 5,9 l
Objem palivové nádrže: 52 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 324 mm
Šířka: 1 765 mm
Výška: 1 421 mm
Rozvor náprav: 2 690 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 370 kg
Užitečná hmotnost: 530 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 360 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 200 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše