První test Opel Insignia 2017 2,0 CDTi a 2,0 Turbo 4x4: pryč ze stínu Passatu?

Nový Opel Insignia si říká také Grand Sport a i když zas tak velké sportování neslibuje, vypadá odhodlaně. Bude to stačit na téměř neporazitelný Passat?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Opel Insignia 2017 2,0 CDTi a 2,0 Turbo 4x4: pryč ze stínu Passatu?

1.4.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

První test Opel Insignia 2017 2,0 CDTi a 2,0 Turbo 4x4: pryč ze stínu Passatu?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový Opel Insignia si říká také Grand Sport a i když zas tak velké sportování neslibuje, vypadá odhodlaně. Bude to stačit na téměř neporazitelný Passat?

Kráska i když trochu bez emocí

Nebudu zbytečně chodit kolem téhle rüsselsheimské kaše a rovnou říkám, že se nová Insingnia povedla. Vypadá výtečně, stejnou pochvalu si zaslouží také interiér a rozhodně nezklame ani svým jízdním projevem. Motory nad svou třídu nevyčnívají po žádné stránce, jsou zkrátka takové, jaké by minimálně být měly či už po stráně dynamiky anebo efektivity.

Mírným zklamáním je osmistupňový automat, který nepochybně brzdí talent benzínového dvoulitru ve spojení s vyspělou čtyřkolkou a rozčarování je o to větší, že jinou volbu v tomto případě nemáte. Než bych měl Insignii 2,0 Turbo 4x4 odepsat jako auto s promrhaným potenciálem, počkám raději, jak se bude chovat v sériovém a nikoli předprodukčním provedení, každopádně pokud se na ni budete dívat jako manažerského matadora a nikoli sportovně střižený liftback, máte jedno z nejlepších aut ve třídě už nyní.

Záměrně jsem se celý čas vyhýbal komentářům k podvozku, protože tohle je oblast, ve které prozatím nemám stoprocentně jasno. Z těch několika železničních přejezdů, sporadických vln a jedné nebo dvou dostupných prohlubní na testovací trase si jednoduše uspokojivý závěr udělat neumím, ale z toho mála mám pocit, že by Insignia nemusela působit jako prkno ani na našem asfaltovém hřišti připomínajícím místo, kde se páří buldozery.

Tento Opel je určitě tužší než konkurenční VW, Škoda či Ford, méně se naklání, a přestože má v nejvyšší specifikaci dvacítky i v tomto rozměru umí jejich hmotu udržet pod kontrolou lépe než Passat. Chce to ale vyjet na známá místa, abych mohl říct více.

Co komentovat naopak můžu, jsou ceny nové Insignie a ve světle mladoboleslavského konkurenta působí více než sympaticky. Bez příplatků se liftback Grand Sport pohybuje od 570 do 860 tisíc, přičemž už základní výbava je opravdu bohatá. Právě tento faktor v kombinaci s atraktivním zevnějškem a technikou, která celek v žádném případě nedevalvuje, by mohla Insignii přinést raketový start, a to i na úkor Passatu. Až na nějakou tu menší kaňku si to zaslouží.

První test Opel Insignia 2017 2,0 CDTi a 2,0 Turbo 4x4: pryč ze stínu Passatu? - 34 - Opel Insignia Grand Sport 2017 prvni jizda 001První test Opel Insignia 2017 2,0 CDTi a 2,0 Turbo 4x4: pryč ze stínu Passatu? - 35 - Opel Insignia Grand Sport 2017 prvni jizda 002První test Opel Insignia 2017 2,0 CDTi a 2,0 Turbo 4x4: pryč ze stínu Passatu? - 36 - Opel Insignia Grand Sport 2017 prvni jizda 053
První test Opel Insignia 2017 2,0 CDTi a 2,0 Turbo 4x4: pryč ze stínu Passatu? - 37 - Opel Insignia Grand Sport 2017 prvni jizda 062První test Opel Insignia 2017 2,0 CDTi a 2,0 Turbo 4x4: pryč ze stínu Passatu? - 38 - Opel Insignia Grand Sport 2017 prvni jizda 063První test Opel Insignia 2017 2,0 CDTi a 2,0 Turbo 4x4: pryč ze stínu Passatu? - 39 - Opel Insignia Grand Sport 2017 prvni jizda 102

Cena

Základní cena vozu (Insignia Grand Sport 2,0 CDTI Selection): 689 900 Kč
Základní cena vozu (Insignia Grand Sport 2,0 Turbo 4x4 Dynamic): 849 900 Kč

Technická data

Insignia Grand Sport 2,0 CDTI

Motor

Naftový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč nad přední nápravou
Objem: 1 956 ccm
Největší výkon: 125 kW (170 k) při - ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 1 750 - 2 500 ot./min
Palivo: motorová nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 226 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,7 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,7 l
Mimo město: 4,3 l
Kombinovaná: 5,2 l
Objem palivové nádrže: 62 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 897 mm
Šířka: 1 863 mm
Výška: 1 455 mm
Rozvor náprav: 2 829 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 582 kg
Užitečná hmotnost: 603 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 490 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 450 l

Technická data

Insignia Grand Sport 2,0 Turbo 4x4

Motor

Benzínový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč nad přední nápravou
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 191 kW (260 k) při - ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 2 500 - 4 000 ot./min
Palivo: natural 95
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,3 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 11,2 l
Mimo město: 7,1 l
Kombinovaná: 8,6 l
Objem palivové nádrže: 62 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 897 mm
Šířka: 1 863 mm
Výška: 1 455 mm
Rozvor náprav: 2 829 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 649 kg
Užitečná hmotnost: 596 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 490 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 450 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.