Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Opel Mokka X: facelift vylepšil vzhled i podvozek
20.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ve vodách malých SUV je rušno, trh je na rychlém vzestupu a každá značka si chce urvat co nejvíc. Mokce se to dařilo a facelift její šance v líté bitvě posiluje.
Přehled kapitol
Ve městě je mrštná
Že si Mokku X budou pořizovat lidé na jízdu terénem, ovšem můžeme pochybovat, nejtěžší terén pro tahle auta odhadujeme na polní cestu. Spoustu svého času bude Mokka X trávit ve městě a možná i proto jsme dostali možnost ji vyzkoušet i v ulicích Edinburghu, místy těsných a plných provozu. Jedním z jejích plusů je, že se zvenčí nezvětšila, takže se městem dokáže proplétat docela dobře. Působí, jako by byla dlouhá tak tři a půl metru, ovšem realita je jinde - má na délku 4 275 mm. Pořád to není zrovna moc, ale odhadoval bych méně. Stejně tak v případě šířky - 2 038 mm přes zrcátka není zrovna málo.
Na silnici, ať už ve městě nebo mimo něj, by se také mohl hodit hlídač jízdních pruhů. Na jeho funkci bych se ale úplně nespoléhal. Několikrát jsem se snažil ho vybudit k činnosti, čáry byly v daných místech někdy lépe, někdy hůře, ale vždy viditelné, a z několika pokusů pískal jen jednou. Tenhle prvek výbavy může být užitečný, ale jen tehdy, pokud se na něj můžete opravdu spolehnout. Co fungovalo mnohem lépe, je varování před kolizí s autem vpředu - nechtěně jsme ho s kolegou odzkoušeli a zachránil Mokce přední nárazník.
Chytrá LED-světla samozřejmě za příplatek
Další automatiku hledejme v osvětlení. V testovaných vozech byly kompletně LEDkové světlomety a fungovaly zcela automaticky, od samotného rozsvěcení po dálková světla. Opel zde hovoří o technologii AFL, která automaticky upravuje světelný kužel do devíti různých režimů podle toho, jak a kudy člověk jede. Světla budou podle tiskové zprávy svítit jinak ve městě, jinak na dálnici a jinak, když zastavíte na stopce. Neměli jsme možnost je vyzkoušet, nejezdili jsme ve tmě, systému ale trvalo poměrně dlouho, než rozsvítil světla po vjezdu do temnější aleje. Skutečná tma to nebyla, pravda; pořádně tenhle systém půjde otestovat jen v tunelech a v noci.
Očekáváte správně, i tahle světla budou za příplatek. Jak napovídá český ceník, nejlevnější způsob, jak se k nim dostat, je objednání obou „Optických a osvětlovacích sad“; v té první je dešťový senzor, automatická dálková světla a sluneční clona s osvětleným zrcátkem, v té druhé jsou právě přední světla AFL a LEDková zadní. Celková cena je 38 100 Kč, pokud si neobjednáte nejvyšší výbavu Innovation, kde je první „Optická a osvětlovací sada“ za 4 100 Kč už v ceně, takže jste na 34 tisících.
Jak stojí i výše, novinářská auta byla vybavena systémem Navi 900 IntelliLink, který fungoval obstojně, nikoliv však dokonale. Párování telefonu přes Bluetooth jsme nezkoušeli, na Android Auto ani Apple CarPlay jsme neměli dostatečně moderní přístroje, využívali jsme ale rádio, na kterém skoro není co zkazit, a navigaci. Ta oznámila, že je před námi kolona, nenabídla ale objízdnou trasu. Když jsem pak chtěl zadávat nový cíl mimo několik přednastavených, a i když jsem chtěl pracovat s nimi, nebylo všechno dokonale jasné. Návod jsme ale vytahovat nemuseli, systém je intuitivní dost, jen si s ním člověk musí chvilku hrát a chvilku ho používat, než si bude stoprocentně jistý, co kdy zmáčknout.
Kvituji přítomnost palubní Wi-Fi, kterou nabízí OnStar, jak stojí i výše, a její funkci hodnotím bezchybně. Ze sedačky spolujezdce jsem ji využíval např. pro Instagram, ale také pro nalezení jiné trasy, abychom objeli zácpu, o které nám navigace Opelu řekla, ale nenabídla, jak se jí vyhnout. Mobilní internet, který OnStar využívá, ovšem je závislý na kvalitě signálu v daném místě, pochopitelně.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 28 minutami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před hodinou - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 3 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 4 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva