První test Opel Mokka X: facelift vylepšil vzhled i podvozek

Ve vodách malých SUV je rušno, trh je na rychlém vzestupu a každá značka si chce urvat co nejvíc. Mokce se to dařilo a facelift její šance v líté bitvě posiluje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Opel Mokka X: facelift vylepšil vzhled i podvozek

20.11.2016 | Marek Bednář | 6 příspěvků

Ve vodách malých SUV je rušno, trh je na rychlém vzestupu a každá značka si chce urvat co nejvíc. Mokce se to dařilo a facelift její šance v líté bitvě posiluje.

Ve městě je mrštná

Že si Mokku X budou pořizovat lidé na jízdu terénem, ovšem můžeme pochybovat, nejtěžší terén pro tahle auta odhadujeme na polní cestu. Spoustu svého času bude Mokka X trávit ve městě a možná i proto jsme dostali možnost ji vyzkoušet i v ulicích Edinburghu, místy těsných a plných provozu. Jedním z jejích plusů je, že se zvenčí nezvětšila, takže se městem dokáže proplétat docela dobře. Působí, jako by byla dlouhá tak tři a půl metru, ovšem realita je jinde - má na délku 4 275 mm. Pořád to není zrovna moc, ale odhadoval bych méně. Stejně tak v případě šířky - 2 038 mm přes zrcátka není zrovna málo.

Na silnici, ať už ve městě nebo mimo něj, by se také mohl hodit hlídač jízdních pruhů. Na jeho funkci bych se ale úplně nespoléhal. Několikrát jsem se snažil ho vybudit k činnosti, čáry byly v daných místech někdy lépe, někdy hůře, ale vždy viditelné, a z několika pokusů pískal jen jednou. Tenhle prvek výbavy může být užitečný, ale jen tehdy, pokud se na něj můžete opravdu spolehnout. Co fungovalo mnohem lépe, je varování před kolizí s autem vpředu - nechtěně jsme ho s kolegou odzkoušeli a zachránil Mokce přední nárazník.

První test Opel Mokka X: facelift vylepšil vzhled i podvozek - 25 - test opel mokka x web 087První test Opel Mokka X: facelift vylepšil vzhled i podvozek - 26 - test opel mokka x web 089První test Opel Mokka X: facelift vylepšil vzhled i podvozek - 27 - test opel mokka x web 091

Chytrá LED-světla samozřejmě za příplatek

Další automatiku hledejme v osvětlení. V testovaných vozech byly kompletně LEDkové světlomety a fungovaly zcela automaticky, od samotného rozsvěcení po dálková světla. Opel zde hovoří o technologii AFL, která automaticky upravuje světelný kužel do devíti různých režimů podle toho, jak a kudy člověk jede. Světla budou podle tiskové zprávy svítit jinak ve městě, jinak na dálnici a jinak, když zastavíte na stopce. Neměli jsme možnost je vyzkoušet, nejezdili jsme ve tmě, systému ale trvalo poměrně dlouho, než rozsvítil světla po vjezdu do temnější aleje. Skutečná tma to nebyla, pravda; pořádně tenhle systém půjde otestovat jen v tunelech a v noci.

Očekáváte správně, i tahle světla budou za příplatek. Jak napovídá český ceník, nejlevnější způsob, jak se k nim dostat, je objednání obou „Optických a osvětlovacích sad“; v té první je dešťový senzor, automatická dálková světla a sluneční clona s osvětleným zrcátkem, v té druhé jsou právě přední světla AFL a LEDková zadní. Celková cena je 38 100 Kč, pokud si neobjednáte nejvyšší výbavu Innovation, kde je první „Optická a osvětlovací sada“ za 4 100 Kč už v ceně, takže jste na 34 tisících.

První test Opel Mokka X: facelift vylepšil vzhled i podvozek - 28 - test opel mokka x web 055První test Opel Mokka X: facelift vylepšil vzhled i podvozek - 29 - test opel mokka x web 056První test Opel Mokka X: facelift vylepšil vzhled i podvozek - 30 - test opel mokka x web 060 První test Opel Mokka X: facelift vylepšil vzhled i podvozek - 31 - test opel mokka x web 170První test Opel Mokka X: facelift vylepšil vzhled i podvozek - 32 - test opel mokka x web 173

Jak stojí i výše, novinářská auta byla vybavena systémem Navi 900 IntelliLink, který fungoval obstojně, nikoliv však dokonale. Párování telefonu přes Bluetooth jsme nezkoušeli, na Android Auto ani Apple CarPlay jsme neměli dostatečně moderní přístroje, využívali jsme ale rádio, na kterém skoro není co zkazit, a navigaci. Ta oznámila, že je před námi kolona, nenabídla ale objízdnou trasu. Když jsem pak chtěl zadávat nový cíl mimo několik přednastavených, a i když jsem chtěl pracovat s nimi, nebylo všechno dokonale jasné. Návod jsme ale vytahovat nemuseli, systém je intuitivní dost, jen si s ním člověk musí chvilku hrát a chvilku ho používat, než si bude stoprocentně jistý, co kdy zmáčknout.

Kvituji přítomnost palubní Wi-Fi, kterou nabízí OnStar, jak stojí i výše, a její funkci hodnotím bezchybně. Ze sedačky spolujezdce jsem ji využíval např. pro Instagram, ale také pro nalezení jiné trasy, abychom objeli zácpu, o které nám navigace Opelu řekla, ale nenabídla, jak se jí vyhnout. Mobilní internet, který OnStar využívá, ovšem je závislý na kvalitě signálu v daném místě, pochopitelně.

První test Opel Mokka X: facelift vylepšil vzhled i podvozek - 33 - test opel mokka x web 148První test Opel Mokka X: facelift vylepšil vzhled i podvozek - 34 - test opel mokka x web 150První test Opel Mokka X: facelift vylepšil vzhled i podvozek - 35 - test opel mokka x web 133

Diskuze 6 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše