První test Opel Mokka X: facelift vylepšil vzhled i podvozek

Ve vodách malých SUV je rušno, trh je na rychlém vzestupu a každá značka si chce urvat co nejvíc. Mokce se to dařilo a facelift její šance v líté bitvě posiluje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Opel Mokka X: facelift vylepšil vzhled i podvozek

20.11.2016 | Marek Bednář | 6 příspěvků

Ve vodách malých SUV je rušno, trh je na rychlém vzestupu a každá značka si chce urvat co nejvíc. Mokce se to dařilo a facelift její šance v líté bitvě posiluje.

Ospravedlní nijak nízkou cenu?

Přemýšlím, proč bych si měl koupit Opel Mokka X v konkurenci... třeba takového Fiatu 500X, který jsem testoval vloni a který se mi docela líbil. Ovšem, až na některé detaily, jako třeba vrzající karoserie kvůli prosklené střechy a také poměrně ambiciózní ceník. Střechu si ale můžete objednat plechovou, zbavíte se vrzání a ušetříte šestadvacet tisíc. A s ceníkem na tom Mokka X není o tolik lépe, i ona umí být dost drahé auto.

Protože je ceník Mokky X už nějakou dobu známý, srovnejme ceny v nejvyšší výbavě u nejsilnějšího benzínového motoru, čtyřkolky a automatické převodovky, jak bych obě auta volil, nejen proto, že jinak nejsou nejsilnější benzíny k mání: Mokka X - 687 900 Kč, 500X - 685 900 Kč, a to má jeho převodovka o tři kvalty navíc a motor je o 18 koní silnější. Levným autem tedy Mokka X skutečně není - cena testovaného vozu níže není překlep, samotného mě překvapilo, kam jsem se dostal při vzpomínání, čím vším byla novinářská auta vybavena -, a to ani oproti Fiatu, který může cenu zkusit ospravedlnit tím, že je to stylovka.

Mokka X je od B-sloupku prostornější než Fiat, což je velká výhoda, pokud chcete vozit rodinu. Hledáte-li ale rodinné auto, je tu již zmíněná Honda HR-V, která v nejvyšší výbavě začíná na nějakých 630 tisících a vzadu je ještě mnohem, mnohem větší. Pravda, nečekejte u ní čtyřkolku a ani silný benzínový motor, tam je nejlepší volbou diesel, který zvládne stovku za 10,5 vteřiny.

Minimálně cenou ovšem do hry vstupuje ještě jeden vůz, který by byla škoda přehlížet - Subaru XV. Dvoulitrový atmosférický motor o 150 koních tam dostanete se slušnou výbavou, šestistupňovým manuálem a jedním z nejlepších systémů pohonu všech kol na trhu za 619 tisíc korun. Zavazadelník není největší, vzhled nesedne každému a pod 10 s se na stovku také nedostanete, ale zapomenout na něj by byla škoda.

Pokud rodinu nemáte - ostatně, podle Opelu má jen 20 % zákazníků Mokky děti, které s nimi žijí ve společné domácnosti - a rozhodování je opravdu mezi 500X a novinkou Opelu, vězte, že za Mokkou se otočí pár petrolheadů, které zajímají nová auta, kdežto za „pětistovkou“ to bude hlav mnohem víc. To můžete vnímat jako plus i minus, hlavní nevýhodou Mokky, alespoň v mých očích, je extrémně letargický plyn pod dvěma tisíci otáček a hlídal bych, jak je na tom zvolený benzínový motor. Jinak... proč ne? Facelift z dobré nabídky udělal lepší.

První test Opel Mokka X: facelift vylepšil vzhled i podvozek - 36 - test opel mokka x web 052První test Opel Mokka X: facelift vylepšil vzhled i podvozek - 37 - test opel mokka x web 106První test Opel Mokka X: facelift vylepšil vzhled i podvozek - 38 - test opel mokka x web 160

Proč ji chtít? Dobrý interiér s perfektními sedačkami, slušný podvozek, chytré světlomety a špičková konektivita, pokud si na to potrpíte. Neztratí se v terénu a testovaný diesel o 136 koních umí jezdit s nízkou spotřebou...

Proč ji nechtít? ...ale jeho reakce na plyn v nízkých otáčkách je neuvěřitelně mdlá. A za ony perfektní sedačky i chytrá světla se musí připlácet k ne zas tak nízké základní ceně.

Cena

Základní cena auta (Mokka Selection 1,6): 448 900 Kč
Základní cena testované verze (Mokka Innovation 1,6 CDTI 4x4): 691 900 Kč
Cena testovaného auta (Mokka Innovation 1,6 CDTI 4x4 + příplatková výbava): 830 700 Kč

Technická data Opel Mokka 1,6 CDTI 4x4 6MT

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 100 kW (136 k) při 3 500 - 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 320 Nm při 2 000 - 2 250 ot./min
Palivo: Motorová nafta
Kompresní poměr: 16,0:1
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol mezinápravovou vícelamelovou spojkou

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 187 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,3 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,2 l
Mimo město: 4,4 l
Kombinovaná: 4,7 l
Emise CO2: 124 g/km
Objem palivové nádrže: 52 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 275 mm
Šířka vč. zrcátek: 2 038 mm
Výška: 1 658 mm
Rozvor náprav: 2 555 mm
Světlá výška prázdného/plně obsazeného vozu: 162/135 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 504 kg
Přípustná celková hmotnost: 1 938 kg
Maximální hmotnost přívěsu:
Brzděného: 1 500 kg
Nebrzděného: 500 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 356 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 372 l
Délka ložné plochy až po opěradla zadních sedadel: 730 mm
Délka ložné plochy při sklopených opěradlech zadních sedadel: 1 428 mm
Šírka mezi podběhy kol: 915 mm

Diskuze 6 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše