Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Peugeot 208 1,6 e-HDI: šarmantní pokrok
15.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Modely začínající číslem 2 jsou už desetiletí hlavní páteří automobilky Peugeot. Stane se jí také nová 208, anebo zlomí svému tvůrci vaz?
Přehled kapitol
207+1
Abych to shrnul, u nového Peugeotu mě po první jízdě skutečně iritovaly asi jen tři věci. Nejvíce to zadrhávající řazení, s čímž souvisí také vzájemná poloha pedálů, nevhodná pro pohodlné používání meziplynů. Dále pak ona „experimentální” poloha maličkého volantu vůči přístrojovému panelu, která se nepříjemně dotkla i pozice řidiče. A vzhledem ke zdůrazňované dynamice nemůžu přehlížet ani tupou odezvu elektrického posilovače.
Mezi nejpůsobivější věci na celém autě patří podvozek, který libovolné výmoly úplně nepohltí, ale když už i poskočí, stane se tak decentně a bez ztráty stability. Po krátkém intermezzu na okresce víme, že slibovaná ovladatelnost nebylo jen plané marketingové klišé, ale abych za to mohl dát ruku do ohně, bude to chtít najet kilometry i po známých silničkách.
Nemůžu říci, že by mi 208 učarovala, oproti 207 ale představuje zřetelný pokrok - získala potřebný charakter a podvozek dostal nový, zábavnější rozměr. Z nejsilnějšího dieselu se nakonec vyklubal dobrý společník na dlouhé jízdy, ale na třídu subkompaktů je nepřiměřeně drahý a nic jiného než okrajová záležitost z něj patrně nebude. O to zajímavější by pak mohlo být svezení s benzínovým modelem, na to si ale ještě musíme počkat.
Cena
Základní cena vozu (208 1,2 Access 3dv.): 235 000 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (1,6 e-HDI Allure 5dv.): 395 000 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 560 ccm
Největší výkon: 84 kW (115 k) při 3 600 ot./min
Největší točivý moment: 270-285 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 190 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,6 l
Mimo město: 3,4 l
Kombinovaná: 3,8 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 3 962 mm
Šířka: 1 739 mm
Výška: 1 460 mm
Rozvor náprav: 2 538 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 283 kg
Užitečná hmotnost: 382 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 285 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 076 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024 - Číňané začali prodávat své nové luxusní monstrum. Nabušené SUV větší než Kodiaq stojí jen 413 tisíc Kč
27.3.2024 - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024 - Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva