První test Porsche Panamera Turbo, 4S a 4S Diesel 2017: rychlost třikrát jinak

Bez ohledu na motor nové Panamery zrychlí na stovku kolem 4 sekund. I ta dieselová. Přesto má každá z nich svůj vlastní nezaměnitelný charakter.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Porsche Panamera Turbo, 4S a 4S Diesel 2017: rychlost třikrát jinak

7.11.2016 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

První test Porsche Panamera Turbo, 4S a 4S Diesel 2017: rychlost třikrát jinak

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Bez ohledu na motor nové Panamery zrychlí na stovku kolem 4 sekund. I ta dieselová. Přesto má každá z nich svůj vlastní nezaměnitelný charakter.

Sportovní limuzína není protimluv

Seznámení s novým Porsche Panamera bylo intenzivní, ale docela krátké na to, aby bylo možné objevit všechny vrstvy a stránky tohoto vozu. Jen v menu multimediálního rozhraní je tolik položek, že bych mohl většinu času strávit studováním manuálu a zkoušením, co všechno obsahuje a dokáže. Také polské silnice sice nedosáhly očekávané nevalné pověsti, ale ani díky několika zapomenutým silničkám a krátkém úseku na dálnici nebylo dost možné zkusit v hustém provozu všechny jízdní styly.

Co jsem postřehl, pokusil jsem se vám tlumočit, a i když si myslím, že na skutečné závěrečné slovo je ještě brzy, troufám si říct, že lepší sportovní limuzínu na trhu nenajdete. Paradoxně to ale není Turbo, které mi nejvíce utkvělo v paměti. Jeho motor táhne fantasticky a díky jeho podvozku, čtyřkolce a systému natáčení zadních kol by se bez větších obtíží dokázalo držet na dohled ve zpětném zrcátku většiny supersportů a dost z nich by asi i nechalo za sebou.

Tohle ale bude volba především těch, kteří chtějí ukázat, že na to mají, protože pokud skutečně rádi řídíte a na nějakých pár desetinách vteřiny vám nesejde, dáte přednost raději šestiválci. Místo aby vás tlačil vpřed jako na dělové kouli, nechá se vést, běží s vámi a komunikuje. Vlastně si ani nejsem jistý, jestli zrovna tohle typický řidič Panamery vyhledává a docení, jestli k nim ale patříte, dejte modelu 4S šanci, stojí za to.

A diesel? Je důkazem, že ani nástupem přeplňovaných benzínových motorů vznětové agregáty neztrácí dech, ani potenciál a že evidentně neřekly poslední slovo. Diskutovat můžeme nad jejich emisemi, celkovou čistotou, prestiží či smyslem ve vozech s oficiálním přídomkem sportovní, ale V8 v Panameře ukáže záda leckterému rychlému benzínovému sedanu a ani se přitom nezapotí.

První test Porsche Panamera Turbo, 4S a 4S Diesel 2017: rychlost třikrát jinak - 40 - Porsche Panamera Turbo 2017 prvni jizda 012První test Porsche Panamera Turbo, 4S a 4S Diesel 2017: rychlost třikrát jinak - 41 - Porsche Panamera 4S 2017 prvni jizda 017První test Porsche Panamera Turbo, 4S a 4S Diesel 2017: rychlost třikrát jinak - 42 - Porsche Panamera 4S Diesel 2017 prvni jizda 02

Cena

Základní cena (Panamera Turbo): 4 315 000 Kč
Základní cena (Panamera 4S): 3 197 000 Kč
Základní cena (Panamera 4S Diesel): 3 306 000 Kč

Technická data

Porsche Panamera Turbo Motor

Benzínový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec uložený vpředu podél nad přední nápravou
Objem: 3 996 ccm
Největší výkon: 404 kW (550 k) při 5 750 - 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 770 Nm při 1 960 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural
Přenos výkonu: osmistupňová dvouspojková převodovka PDK, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 306 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 3,6 - 3,8 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 12,9 l
Mimo město: 7,3 l
Kombinovaná: 9,4 l
Objem palivové nádrže: 75 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 5 049 mm
Šířka: 1 937 mm
Výška: 1 423 mm
Rozvor náprav: 2 950 mm
Pohotovostní hmotnost: 2 070 kg
Užitečná hmotnost: 515 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 495 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 304 l

Porsche Panamera 4S Motor

Benzínový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový šestiválec uložený vpředu podél nad přední nápravou
Objem: 2 894 ccm
Největší výkon: 324 kW (440 k) při 5 650 - 6 600 ot./min
Největší točivý moment: 550 Nm při 1 750 - 5 500 ot./min
Palivo: Natural
Přenos výkonu: osmistupňová dvouspojková převodovka PDK, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 289 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,2 - 4,4 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,2 l
Mimo město: 6,8 l
Kombinovaná: 8,2 l
Objem palivové nádrže: 75 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 5 049 mm
Šířka: 1 937 mm
Výška: 1 423 mm
Rozvor náprav: 2 950 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 945 kg
Užitečná hmotnost: 550 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 495 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 304 l

Porsche Panamera 4S Diesel Motor

Naftový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec uložený vpředu podél nad přední nápravou
Objem: 3 956 ccm
Největší výkon: 310 kW (422 k) při 3 500 - 5 000 ot./min
Největší točivý moment: 850 Nm při 1 000 - 3 250 ot./min
Palivo: motorová nafta
Přenos výkonu: osmistupňová dvouspojková převodovka PDK, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 285 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,3 - 4,5 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,9 l
Mimo město: 5,9 l
Kombinovaná: 6,8 l
Objem palivové nádrže: 75 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 5 049 mm
Šířka: 1 937 mm
Výška: 1 423 mm
Rozvor náprav: 2 950 mm
Pohotovostní hmotnost: 2 125 kg
Užitečná hmotnost: 510 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 495 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 304 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše