První test Seat Leon 2013 1,4 TSI: teď, nebo nikdy

 | 55 příspěvků | 15.12.2012 Pavel Janda
Reagovat

Nepřihlášený Foxxx

Díky za test, dopadl nad o.. | 15.12.2012 17:55reagovat
avatar

Díky za test, dopadl nad očekávání dobře. Nicméně je vidět, že návrat ke klice je fail, s tímhle se u VW rozloučili před deseti lety a nechápu, že se k tomu vrací. Chápu náklady a cenu, ale je to pořád stejný syndrom, Korejci umí udělat za málo i auto bez kompromisů, VW ne. Jestli to správně chápu, je to v podstatě jediná výrazná chyba toho auta, pro komfort i jízdní vlastnosti, podle mě je to škoda. Koupil bych si ho s 1.8 bez DSG, nevíte jestli bude?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Embed

Líbí se mi to za ty peníze.. | 15.12.2012 18:01reagovat
avatar

Líbí se mi to za ty peníze, zadní náprava mi vzhledem k charakteru zbytku auta nepřijde jako zásadní problém, i když to minus je. Test to vystihuje dobře, nakonec je to auto jako A3 ve věcech, který lidi poznají na první pohled a jiný v tom, co jich pozná pár procent. To by se mohlo prodávat...

Nepřihlášený Dan Brousek

Miluju, když první test vůb.. | 15.12.2012 18:03reagovat
avatar

Miluju, když první test vůbe dělá Pavel Janda, člověk pak nemusí číst nic jiného :-) Auto na ty prachy co stojí dopadlo skvěle.

Nepřihlášený R.S.

Pěkný test. Jen si říkám,.. | 15.12.2012 18:07reagovat
avatar

Pěkný test. Jen si říkám, kdo si asi koupí Toledo, když Leon je takhle povedený a krom té torzky nepůsobí nijak lacině. Podle mě budou muset u Toleda s cenou dolů.

Nepřihlášený Leo Nardo

Je to super, tohle auto ch.. | 15.12.2012 18:12reagovat
avatar

Je to super, tohle auto chci. Je to rána a ty přední světla vypadají úžasně. Už píšu objednávku :)

Nepřihlášený Leo Nardo

Reakce na: Díky za test, dopadl nad o.. | 15.12.2012 18:13reagovat
avatar

S manuálem se osmnáctka dělá, ale k nám se nevozí :( Manýr importéra :( Takže můžeš leda v Dojčlandu. Mě bude stačit tahle čtrnáctka.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený RoVi

Ty ledky vypadají kurevsky.. | 15.12.2012 18:19reagovat
avatar

Ty ledky vypadají kurevsky dobře :-) Škoda, že tak i nesvítí, ale co, cena odpovídá :-) Vůbec v poměru k ceně je to auto dost zajímavý, ale sám bych šel do tohotohle motoru s druhou výbavou. Za 400 tisíc už se dá víc vybírat, tam už je k mání třeba i30 s dieselem a plnou výbavou.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ferry P.

Jsem zvědavý, jak se to bu.. | 15.12.2012 18:29reagovat
avatar

Jsem zvědavý, jak se to bude prodávat, tak dobré vysvědčení jsem nečekal. A vůbec to auto vypadá dobře, když se pěkně nafotí, i uvnitř. Ta grafika je fakt pěkná. Trochu mrzutý, že si třeba nejde za jinou nápravu připlatit. Jdu se mrknout na rozdíl v ceně mezi tímhle a Golfem, který má multilink taky od 90 kw jako Audi. Pochybuju, že tam bude víc jak nějakých 20-30 tisíc, to by určitě kdekdo dal.

Nepřihlášený Fořt

Pro lidi s korejskou nedův.. | 15.12.2012 18:54reagovat
avatar

Pro lidi s korejskou nedůvěrou to asi bude dobrá alternativa. Ja bych i věřil Ceedu, počkám si na T-GDI a uvidím. Ale Leon vypadá slušně, to uznávám.

Nepřihlášený Billy Blue

Ale jo, jsem rad, ze to ne.. | 15.12.2012 20:08reagovat
avatar

Ale jo, jsem rad, ze to neni jen hezke nic. Ale ta klika je imho preslap, casem to bude VW mrzet. Nejvaznejsi konkurence je dneska z Koreje a tam by si neco takoveho netroufli. Zbytecne jim davaji prostor vyniknout, to same Toyota.

Clanek na prvni test bez vyhrad, rad bych si od autora precetl velky test nejakeho auta na MQB s tim novym dvoulitrovym TDI. Neplanujete?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený papy

VAG su trapni, ze nedokazu.. | 15.12.2012 20:44reagovat
avatar

VAG su trapni, ze nedokazu vyladit to TSI poriadne. keby tam pridali variabilne casovanie a zdvihy, tak aj výkonovú spičku by to malo, takto to zdochýňa už pri 4000 a do obmedzovača sa to ledva dovlecie. Amateri. Od Japoncov sa mozu este vela ucit.

Nepřihlášený Dungeon

Reakce na: S manuálem se osmnáctka děl.. | 15.12.2012 22:25reagovat
avatar

1.4 bohate staci.1.8 TSI s manualem ma pozdejsi nabeh vyroby,takze zadne manyry

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Dungeon

Reakce na: S manuálem se osmnáctka děl.. | 15.12.2012 22:31reagovat
avatar

1.4 TSI ma variabilni casovani ventilu a tak dokonale vykonnove krivky,ze tahne proste furt.Je to nevyhoda?Ano vylozene spicka chybi,ale...

Nepřihlášený breaky

Bavim se když čtu jaký jso.. | 15.12.2012 23:59reagovat
avatar

Bavim se když čtu jaký jsou tady všude závodníci včetně p,Jandy kteří poznají rozdl mezi multilinkem a torzkou.

\když sami mistří čr a ucastnící ms v rally to nepoznají.

Pánové vaše sebevědomí bych chtěl mít.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jan

Pravě na rozbitém povrchu.. | 16.12.2012 00:19reagovat
avatar

Pravě na rozbitém povrchu je rozdíl největší mezi vzadu víceprvkem a torzkou a vážně to jde lehce poznat.

Rally bych už vůbec neřešil, protože tam je zcela jednoznačné použití vicepravku.Torzku jedou jen vozy pro začínající jezdce kde to konstrukce nedovoluje např Fabia R2 atd.

Jestli někdo napíše že mistři čr v rally nepoznají víceprvek tak by raději ani neměl psát, např. takový Roman Kresta a další poznají i lehkou změnu v nastavení tlumičů Rieger o 1-2 kliky.

Nepřihlášený Zajda

Reakce na: Bavim se když čtu jaký jso.. | 16.12.2012 04:00reagovat
avatar

breaky> tos uletěl hodně. Jsi tak mimo, že ani nevím, kde bych s odpovědí začal a kde bys měl začít ty, aby ses vzpamatoval. Můžeš prozačátek zkusit vyhledat v googlu obrázky na hesla "torsion bean" a "multilink". Z toho pak třeba pochopíš rozdíl, kdy u zkrutky je zavěšení kol pevně spojeno mezi sebou, takže rána do jednoho kola ovlivní i druhé. Jestli nedokážeš vnímat aspoň chování auta na hrbolech, pak své auto neřídíš, ale přinejlepším obsluhuješ. Opravdu na to nemusíš být závodník, dokonce ani závozník.

Nepřihlášený breaky

Jednoduchá odpověď.Když bu.. | 16.12.2012 09:27reagovat
avatar

Jednoduchá odpověď.Když bude nastavení torzky dobré je rozdíl tak malý že to pozná málokdo a zajímal by mne test kdy stejná auta by jedno torzku mělo a druhé ne,kolik z vás by to poznalo a využilo?Nemluvím o načtených vědomostech..A myslím že ten test dělal Martin Semerád a byl to test asi 4 nebo 5 hot hatchu.Bohužel ho teď nemohu najít ale jedním tím autem byl Renault RS

Nepřihlášený ct

Reakce na: Ale jo, jsem rad, ze to ne.. | 16.12.2012 10:40reagovat
avatar

Obávám se, že volba zadní nápravy není přešlap, ale ekonomická volba. Výroba (třeba) vozidel musí přinášet zisk. A zákazníci chtějí automobily již od xyz Kč. Pokud se nemýlím Honda provedla s modelem Civic to samé již před lety.

Nepřihlášený Andres

Nijak koncern nemusím, ale.. | 16.12.2012 11:10reagovat
avatar

Nijak koncern nemusím, ale zrovna ten Seat mi přijde jako nejlepší varianta z nabízené čtveřice Octavia/A3/Golf/Leon. Musím kvitovat parádní test, který se četl jakoby sám od sebe. Jen tak dál pane Jando.

Nepřihlášený Dungeon

Bohužel tlak na cenu vozů.. | 16.12.2012 16:03reagovat
avatar

Bohužel tlak na cenu vozů je tak velký,že se není čemu divit.Nejprodávanější modely jsou ty nejlevnější a kvalitu a technologie nikdo tolik neřeší.Více to rozebírat nemá cenu.Ale ono na jednu stranu to srovnání s Audi má své opodstatnění,protože Leon byl vždy špičkovej.Jen je otázka kdo to ocení.Řešení v tomto novém nelze SEATu vyčítat.Jako kazdá značks prostě musí reagovat na situaci na trhu.Já respektuji spoustu značek a dokázal bych i celkem dost zkritizovat modely SEATu,ale Tento Leon je top a za tu cenu skvělá volba.Vím,že stačí silnější 1.2 TSI, takže za 350 mám káru snů.Na jaře si pro něj půjdu

Nepřihlášený LukaTony

Predchádzjajúcu generáciu.. | 16.12.2012 17:26reagovat
avatar

Predchádzjajúcu generáciu s 1,8 TSI a DSG má syn. Výborné auto za tie dukáty. A v meste tiež nemá chybu. Aj stara generácia je zvonka relat. pekná, len tá prístrojovka je hrozné dielo. Nová sprístrojovka vyzerá skvele. Držím Seatu palec, aby vstal z mŕtvych.

Nepřihlášený Honza42

Neúspěch minulých modelů S.. | 16.12.2012 18:48reagovat
avatar

Neúspěch minulých modelů Seatu je dle mého zapříčiněn záměnou slov "emoce" a "krabice" při tvorbě interiéru.

Jinak bych postavil 10 motoristických novinářů a proti nim 5 modelů aut, každé v dvojím provedení (multi versus vlečená.) No a zajímal by mne výsledek slepého testu.

redbaron

To jsou mi kecy kolem obha.. | 17.12.2012 08:34reagovat
avatar

To jsou mi kecy kolem obhajování klikové nápravy. Multilink je jedním z pokroků, které automobilový průmysl přinesl, na každé jiné než dokonalé silnici se začne tento pokrok opravdu projevovat a je smutné, že se při tlaku na cenu i automobilky, které se jeho použitím kdysi chlubily, vrátily někam zpátky do 70. let 20. století.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený stn32

caute, este jedno auticko.. | 17.12.2012 12:24reagovat
avatar

caute, este jedno auticko /konkurent nizsej strednej triedy tu nebol spomenuty a to nova opel astra ,velmi sa podobaju aj s kiou ceed aj s leonom akoby ich 1 mater mala, neviem ci by som nakoniec asi koli cene nedal prednost astre(dokonca aj priestorovo aj kufor maju s Leonom a Ceedom totozny)-tak neviem preco autor clanku opel astru nespomenul kazdopadne ked budem kupovat auticko budem vyberat z tychto troch, rozhodne cena a co za tu danu cenu ponuknu-a astra ma tu vyhodu kedze je uz dlhsie na trhu ze opel ponuka vela roznych akcnych modelov s roznym stupnom vybavy za velmi vyhodne ceny a este jedno auto ma napadlo-priestorovo dokonca vacsie novy citroen C4 co je myslim tiez dobra a silna konkurencia

Nepřihlášený Ernie

"třeba LED-světla ani do A.. | 17.12.2012 14:28reagovat
avatar

"třeba LED-světla ani do A3 nedostanete" - a co je toto?!

- http://auto-geil.de/wp-content/gallery/2013-audi-a3-sportsba ck-led-scheinwerfer/2013-audi-a3-sportsback-led-scheinwerfer -005.jpg

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ernie

Reakce na: "třeba LED-světla ani do A.. | 17.12.2012 14:35reagovat
avatar

http://db2.stb.s-msn.com/i/44/1A658B5820E5B554F41B459A79F1CD _h399_w598_m2_q90_cPJJqumNM.jpg

Nepřihlášený RenaultSport the best

Myslím si, že například Re.. | 17.12.2012 21:41reagovat
avatar

Myslím si, že například Renault předvedl, že se dá z vlečené zadní nápravy vyladit podvozek, který nemá konkurenci.A jel jsem již v Novém Meganu Coupé i ve slabší výbavě a podvozek špička.A nové Clio nemá chybu! Tak proč né Seat.Nejlepší podvozek, byl odborníky zvolen u Megane RS /RenaultSport/ a Clio RS.A hádejte, jakou nápravu mají vzadu?!:-) A megane RS CUP za nejlepší všech dob.Podvozek 4Control, který je v testech označován za bezkonkurenční a neuvěřiteně sportovní používá, jako základ hádejte jakou nápravu? Ano vlečenou.Pro odborníky, kteří zde rozumují všemu kdo neví co je system 4control.

Doporučuji vám srovnávací testy na youtube.cz " ClioRS vs. Ford Focus RS. Dále na youtube video Laguna 4 control vs. Porsche .Hádejte kdo se podvozkem nechytal.Vaše moudra mě baví.

Kdo z vá je vyučený automechanik?

Každý " dobrý" automechanik totiž ví, že vlečená náprava je komfortní, má minimální provozní náklady, není náchylná na změny geometrie, je lehká

, levná na výrobu a jsou nenáročné na potřebný prostor pro zabudování na podvozek.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Leo Fr

Mám obavu, že seat nedostáv.. | 17.12.2012 21:53reagovat
avatar

Mám obavu, že seat nedostává kolik si zadlouží.Tím myslím na reklamu.Teda nepomatuji si, kdy jsem videl nebo četl reklamu na seat.A ta .prodejní síť.Proč nedají zastoupení třeba autosalonům škoda.Myslím si, že Seat a poslední model Leon je mnohem lepší než škodovka.

Nepřihlášený Dalin

Reakce na: To jsou mi kecy kolem obha.. | 18.12.2012 09:05reagovat
avatar

Každý kdo autům trochu rozumí ví že víceprvek je podstatně lepší než klika. Jenom soudruzi ze SM při srovnávacím testu i30 vs Golf VII zjistili, že tomu tak není. Zrovna u i30 je víceprvek odladěn jako jeden z nejlepších vůbec, doporučuji vyzkoušet.

Zobrazit reakce..

redbaron

Reakce na: Myslím si, že například Re.. | 18.12.2012 10:23reagovat
avatar

Jistě, vlečená náprava je naprosto skvělá, stejně jako startovací klika a místo houkačky foukačka...

Nepřihlášený Blofeld

Reakce na: Každý kdo autům trochu roz.. | 18.12.2012 10:26reagovat
avatar

Mně podvozek i30 (a nejen on) dost zklamal. Ano je relativně komfortní (za předpokladu, že auto není moc naložené, jinak je ten podvozek "podtlumený"), avšak za cenu pro mě neobhajitelného ústupku v oblasti jízdní dynamiky (limit leží o 5-10 km/h níže než u některých jiných zástupců této třídy).

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Dalin

Reakce na: Mně podvozek i30 (a nejen.. | 18.12.2012 15:56reagovat
avatar

Zajímalo by mne o které zástupce se jedná a jestli ho máš k dispozici můžeme těch 5-10km vyzkoušet.

Nepřihlášený Petr

"Ibiza se nedokázala odliši.. | 18.12.2012 16:15reagovat
avatar

"Ibiza se nedokázala odlišit od Fabie" Vážně? A to, že má Ibiza mnohem lepší podvozek a vypadá na rozdíl od Fabie opravdu hodně dynamicky, tak to autor zřejmě ještě nestačil za těch pár let zaregistrovat... Mimochodem připadá mi, že mnoho novinářů Seat dlouhodobě úmyslně očerňuje a namísto toho, aby psali o modelech, tak neustále žvaní o jeho špatné ekonomické situaci a co jí podle nich zapříčinilo. Zřejmě je to nějak vnitřně těší... Jinak hlavně nebyl to jen Seat, kdo podle autora v minulosti selhal ve snaze vymezit se proti své „vnitrokoncernové” konkurenci, ale jednalo se především o zásah VW, který direktivně stanovil v koncernu role. To, že na SEAT padla ta nejtěžší - tedy být sportovnější značkou koncernu asi netřeba zdůrazňovat. Začalo to tím, že se veleúspěšné Toledo I. se muselo vzdát praktických pátých dvěří, aby Octavia I. měla usnadněn nástup na trh a potom to začlo jít ...

SEAT je stoprocentním majetkem Volkswagenu, tzn. SEAT=VW. Dá se tedy i s ohledem na použitou techniku považovat spolu se Škodou za německé auto a z toho lze vyvodit jen jedno - Seat nikdy nestavěl špatná auta - ani nemohl. :-)

Nepřihlášený Dungeon

Přesně tak, jak píše Petr!.. | 18.12.2012 22:58reagovat
avatar

Přesně tak, jak píše Petr! Novináři naočkovaný od Hyundaie, protože jim sype. Z něčeho taky musí žít, že?! Už i minulá generace Leonu byla špičková - podvozek, koncernové technologie i kvalita. Chce si to prostě jen vyzkoušet, jak prosté. SEAT je dál než všechny francouzské, korejské značky nebo třeba Opel, Ford atd.

Pan Janda nesrovnává Leona s A3 jen tak. A ceny za modely SEAT jsou super. Pro mě jasná volba SEAT.

Nepřihlášený Michal

Nepaci sa mi zaujatost aut.. | 19.12.2012 14:09reagovat
avatar

Nepaci sa mi zaujatost autora - Leon sa mu proste nelubi a to aj citit.

Treba si uvedomit pri kupe auta, ze je lepsie investovat do vyssej vybavy a to sa odrazi aj na kvalite auta. Ja keby kupujem Leon tak 1.8tsi ecomotive s DSG.

Leon je krajsi ako Octavia, stoji menej a rozhodne to nie je take tuctove auto.

Nepřihlášený Michal

Reakce na: 1.4 bohate staci.1.8 TSI s.. | 19.12.2012 23:17reagovat
avatar

1.4tsi veru nestačí. Treba 1.8tsi ecomotive :-)

Nepřihlášený Aleš

Srovnání s prvotřídní Audi.. | 20.12.2012 10:50reagovat
avatar

Srovnání s prvotřídní Audinou jedině dokazuje kvality nového Leonu. Jenom mě mrzí, že se stejně nepřistupuje k testům konkurenčních vozů především z Koreje a Francie. Vůbec o objektivitě tohoto článku lze s úspěchem pochybovat.

Faktem je, že nový Leon je krásné auto a za ty peníze je to jasná volba. Navíc jediný podstatný, co tomuto autu shází (do 110kw) ve srovnání s Audinou je ta zadní náprava, ale ve skutečnosti tento rozdíl nemá běžný uživatel šanci poznat. Pouze na okruhu, ale kdo si koupí auto do 110 KW na závodění? Např. nová Octavia ji také nemá, ale u ní se to samozřejmě kritizovat nesmí!!!

Nepřihlášený Sperky

"v klíčových třídách ale S.. | 21.12.2012 22:53reagovat
avatar

"v klíčových třídách ale Seat neměl co říci - Ibiza se nedokázala odlišit od Fabie, Pola a spol., parta podobných kompaktů Altea, Leon a Toledo mířila všemi směry a přesto nikam."

Ibiza je dizajnom ďaleko krajšia od Fabie, a to nie je vecou vkusu, alebo názoru, jednoducho je to faktom z pohľadu estéta. Ibiza ST je dizajnovo jednoznačne najkrajšie malé kombi. Hlúpe Polo ani kombi verziu neponúka. Vo výčte odlišnosti by sa dalo kľudne pokračovať ďalej (interiér, jednoduchosť a praktičnosť zároveň, cenová dostupnosť atď., atď.), ale asi to nemá veľký význam. Slepec nikdy neuvidí, tak ako hluchý nikdy nezačuje...

Pokiaľ ide o skupinu Altea, Toledo a Leon, tak veľmi účinne zamierili najmä na prakticky a rodinne zmýšľajúcich klientov z radov dospelých jedincov. Pochopiteľne, nie detí, ktoré sa potrebujú pretekať. Obzvlášť Altea XL a Toledo patria do skupiny veľmi podarených praktických a zároveň rodinných áut. To, že nezaznamenali predajný úspech (týka sa len Toleda), ktorý sa od nich očakával, je skôr vecou marketingu a reklamy. Pokiaľ ide o Alteu samotnú, vyrába sa od roku 2004, resp. XL od roku 2006. Pokiaľ by tento model, "mířil všemi směry a přesto nikam", samotný VW by jeho výrobu dávno stopol.

Niekedy je lepšie Pán Autor nenapísať nič, ako hovadinu do neba volajúcu, že?

Nepřihlášený M

Z testu je zřejmé, že Leon.. | 22.12.2012 13:33reagovat
avatar

Z testu je zřejmé, že Leon snese přímé srovnání s A3, autor dobře vystihl minimální rozdíly Leon vs. A3...samozřejmě, že nemůže být Leon nejlepší. Ovšem, pokud vedle sebe postavíme Leona a A3, obě auta např. s 1.8 TSI, víceprvkem vzadu, bude Leon i jízdní nejspíš na úrovni A3 a pak si myslím, že už to asi bude jen o tom, že někdo prostě musí mít Audi a někomu bude "stačit" velmi podobný Leon :) Jinak začátek testu o srovnání Ibizi a Fabie, stejně jako Leonu II je podle mě přinejmenší úsměvné a modely poněkud nedoceněné. Ale to je věc názoru.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Sperky

Reakce na: Z testu je zřejmé, že Leon.. | 23.12.2012 00:10reagovat
avatar

Áno, dobre napísané. Rozdiel medzi A3 a Leonom s multilinkom bude naozaj len v znaku a pochopiteľne vo vzhľade exteriéru. Tu je ale Leon jednoducho dokonalosť. Takže smola pre A3. Len pre úplnosť porovnania uvediem výsledky NCAP testov nového A3, Golfu 7 a Leona, keďže autor to pri porovnávačke "zabudol": A3: celkovo 88 % Golf VII: celkovo 85 % Nový Leon: 87 % Takže o čom sa bavíme? O tom, že VW drží Španielov na uzde, lebo keby ju popustilo, tak Golf a A3 majú so svojím bratrancom celkom problém. A nie malý, ako nakoniec vyplýva aj z porovnania jazdných vlastností A3 a Leona (čo sa mimochodom autorovi výborne podarilo) v tomto teste. Pokiaľ ide o Ibizu, Polo je jednoznačne na vyššej úrovni pri hodnotení interiéru, ale tu sa to končí. Len pripomeniem Autobild test na 100 000 km, kde Ibiza je spolu s BMW na špici. Iste, vysoko je aj nove Polo, ale jednoducho, Ibiza "došla" ďalej. To, že ponúka aj ST verziu a Polo nie, som uviedol. Tu už musí nastúpiť Fabia, ktorá praktický kombík ponúka. Tu by som povedal, že porovnanie (Fabia versus Ibiza) je už naozaj len vecou vkusu a sympatií k tej ktorej značke. V prípade súboja Polo - Ibiza, však Ibiza vedie jednoznačne. Mohli by sme ísť ďalej, porovnávať Alteau XL a ostatné koncernové kombíky, aj keď Altea XL nie je kombík, ani MPV. Ale v rámci tried súperi s kombíkmi v nižšej strednej. Stratí sa len pri porovnávaní interiéru, ktorý je však skôr zámerne urobený "Sparťansky". Ale radenie, riadenie, priestrannosť sú na špici triedy, Isto, nie sú najlepšie absolútne a medzi najlepšie patria. Seat by potreboval predovšetkým viac pozitívnej reklamy aj zo strany motoristických novinárov a menej zbytočne "subjektívne" ladených testov, resp. ci častí. Dohovoril som. Vlastne ešte nie: keď auto, tak Seat!!

Nepřihlášený Jan

Reakce na: Ty ledky vypadají kurevsky.. | 24.12.2012 23:16reagovat
avatar

S auty dělám mnoho let, pár mi jich tak prošlo rukama, všichni Leoní (jak 1M, tak 1P) byly nadprůměrná auta...tohle ale vypadá vážně hodně moc dobře. Výbava, cena a styl auta se mi taky zamlouvá. Asi velmi zapřemýšlím nad výměnou mé starší A3 za nového Leona. SEAT dělá opravdu dobrá auta a jen takovej dodatek. Autor se plete, že Ibiza a Fabia jsou stejná, současná jsou dost odlišná až na pár maličkostí v motorech a některých dílech. Ibiza přece jasně vede v podvozku a řízení!!! Až na tuhle drobnost chválim autora za popis vozu. Mimochodem si myslím, že nastavení podvozku s "jednoduchou" zadní nápravou bude u Leon více než dobré, jelikož SEAT dělá obecně jedny z nejlepších podvozků na trhu, přešlap si asi nedovolí, navíc u Leona.

Nepřihlášený Passerby

Souhlasím s posledním přís.. | 28.12.2012 17:07reagovat
avatar

Souhlasím s posledním příspěvkem. Vlastnil jsem předchozí generaci Ibizy, což dle mě bylo velice povedené auto do města. A v porovnaní s poslední generaci Fabii mělo dobře naladěný podvozek a i nehledě na absenci měkčených plastů, mělo dobré zpracování interieru (rozhodně lepší než u Fabii). Nemůžu si pomoci, ale při jiždě ve služební Fabii (obou generaci) jsem měl pocit, že řidím naklaďak, ne osobní auto.

Teď jezdím Audi A4, ale stále mám dobré vzpominky na Ibizu. To auto bylo prostě zábavné a mělo ducha. Jako druhé auto do rodiny bych si klidně mohl představit jak Ibizu tak i Leona. Problémem však je, že na rozdíl od korejců nabizí automatické převodovky jen ve vyšších stupních výbavy, což je dle mě pěkný nesmysl.

Nepřihlášený Mised

Vzhledově se mi velmi líbí,.. | 24.1.2013 10:03reagovat
avatar

Vzhledově se mi velmi líbí, ale pořád se nemůžu zbavit dojmu, že první řada Leonu byla vzhledem nejpovedenější, mělo to nějaké kouzlo, byl originální. Myslim si, že by si Seat v koncernu zasloužil víc prostoru, ale je to jen názor...

Nepřihlášený peter75

Pekny test ale tento motor.. | 28.2.2013 20:21reagovat
avatar

Pekny test ale tento motor je alternativa k dvojlitru a nie k 1.6. Vykon nie je vsetko a normalneho vodica viac ako absencia spicky zaujima celkovy prejav. Ten je rozhodne veselsi ako pri napraskovanej 1.6.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Sperky

Reakce na: Pekny test ale tento motor.. | 2.3.2013 19:20reagovat
avatar

áno, je to alternatíva skôr pre atmo niekde medzi 1.8 - 2.0. Mám ho v Altei XL, tam je síce na 92 kW naladený, ale to auto s ním ťahá mimoriadne svižne, a to má pohotovostnú hmotnosť takmer 1500 kg. 1.6 atmo sa na 1.4 TSI 90 kW nechytá v ničom, downsizing aj napriek mnohým "odborníkom" a aj článkom, či už na tomto webe, alebo inde, funguje, aj keď určite nie ešte na 100%, ale to je otázka vývoja. 2 - 3 roky a atmo motory ani nepáchnu, ani výkonom , ani spotrebou, ani ničím.

Ináč najlepšou voľbou z hľadiska pomeru cena/výkon pre Leon bude zrejme práve testovaná 1.4 TSI, mne sa najviac pozdáva 1.4 TSI, ale 103 kW. Ten bude fantastický...

Nepřihlášený peter75

Na auto.cz robili prave po.. | 4.3.2013 10:23reagovat
avatar

Na auto.cz robili prave porovnania v OIII kde bol 103kW TSI. Spotreba a vykon je zase uz niekde inde v porovnani s prvou generaciou TSI. Tiez si myslim, ze je to otazka kratkeho casu a male turba budu jednoznacne lepsou volbou. Nijako nepodcenujem motory GDI alebo SkyActive G ale tiez maju svoje zranitelne miesta a preplananie sa ukazuje ako jednoduchsia cesta.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Sperky

Reakce na: Na auto.cz robili prave po.. | 4.3.2013 13:13reagovat
avatar

tak, tak. Škoda len, že v prípade Leona budú 1.4 TSI k dostaniu až pre vyššie výbavy. Ešte väčší blud je potom samozrejme multilink. Ten mal byť pre León vždy, keďže značka je prezentovaná ako športová. Kombinácia 1.4 TSI 103 kW s tuhou zadnou nápravou je už prehnané. OIII a León sú v tomto prípade obeťami koncernovej stratégie, ešte povedzme pre OIII nech berie čert, ale León, ktorý má byť ladený športovo, tam si VW doslova protirečí...škoda, možno zákazníci povedia rozhodujúce slovo..

Nepřihlášený Dungeon

Hodně jsem se zabýval těmi.. | 2.4.2013 23:30reagovat
avatar

Hodně jsem se zabýval těmi nápravami a jeden můj poznatek:

Klikovka v Leonu rozhodně nemá nic společného s tou ze starších octávek. Je jinak konstruovaná a daleko poddanější a nepřenáší rázy do interiéru. Aby bylo docíleno vynikajících jízdních vlastností jsou nastaveny tlumiče relativně sportovně. Ale auto je neskutečně stabilní, jisté,.. A já s klikou v Leonu fakt nemám problém. V OIII je to problém, pr. tam vám lítá prdel. Zpět k Leonu. Pokud někdo jste tu častěji psal jsem ke korejcům, že i s multilinkem je jízda po řidičské stránce a co se týče stability vozu horší než Leon s klikou! Takže bacha na to, chce to vozy vyzkoušet. V Leonu multilink přináší malinko více komfortu a klidu zádě při fakt brutálním brždění. Takže tohle psedo téma jestli klika nebo multilink zapomeňte a jděte do Leona, neuděláte chybu.

Podotýkám, že dokáži ocenit i ostatní značky a o každé říci, co je dobré a co horší, dělám dlouho v autech a leccos jsem si mohl vyzkoušet. Ale korejce fakt ne! Sorry! Ano jsou za supr cenu, Cee´d se mi i líbí, ale kvalita strašná, benzínové motory nejedou, ozývaj se z toho všelijaký pazvuky. A kámoši jsou teď po dvou letech v servisu a půlka auta se jim rozesrala. Jo testy novinářů s novými vozy a fóra, kde píšou lidi, kteří s těmi vozy ani nejeli jsou super, ale realita je někde jinde. Mám teď čtvrtýho SEATa a neměl jsem nikdy ani jeden problém a ještě si chrochtám nad polovičníma cenama v servisu než platí kámoš s Hnůjdejem

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Sperky

Reakce na: Hodně jsem se zabýval těmi.. | 3.4.2013 00:58reagovat
avatar

Dungeon, nazdar. Ja som bol nový Leon jazdiť len raz. Je pravda, že je tvrdší ako Golf a tuhú nápravu som de facto neregistroval. Myslím, že pri reálnych rýchlostiach a reálnom jazdení to bežný zákazník, napr. ako ja, ani nepocíti. Vlastne to ani netreba porovnávať. Janda to porovnával pri 160 km/h, čo je pre mňa "úlet". Jeho testy sú profesionálne a na úrovni, preto ho aj čítam, ale mal by zísť o niekoľko stupňov "dole", lebo test by mal byť primárne určený pre bežných ľudí, nie pre pretekárov F1, ktorých je tak 0.5 %. Ale zas je pravda, že jazda na limite ukáže rozdiely. Ja si myslím, resp. vyzývam p. Jandu: Urobte test Leon 1.8 TSI, versus A3 1.8 TSI (ak je v tej motorizácii) versus Golf s aspoň podobnou motorizáciou, versus O3 1.8 TSI versus Hi30. To budem zvedavý na zblednutie najmä Hi30 a potom za sebou O3, potom G7. Medzi A3 a Levom bude boj o život, kráľom zvierat však bol, je a bude Lev.

Nepřihlášený Dungeon

Tak problém je, že do Golf.. | 3.4.2013 09:43reagovat
avatar

Tak problém je, že do Golfu 1.8 TSI není, i30 také nemá adekvátní motor...

Ale pokud si můžu tipnout výsledek toho testu, tak A3 a Leon na tom budou jízdně hodně podobně, interiér v Leonu není o tolik horší, ale cena je poloviční

Nepřihlášený Dungeon

Fakt supr test,znova jsem.. | 8.4.2013 19:37reagovat
avatar

Fakt supr test,znova jsem si ho precetl

Nepřihlášený

Řekl bych, že Leon už dokáz.. | 6.7.2013 00:05reagovat
avatar

Řekl bych, že Leon už dokázal své kvality. Viz x testů na Autoforu a světe div se, je to 6. neprodávanější auto v segmentu!

Nepřihlášený

Hodne dobrej test. Fakt me.. | 6.8.2013 22:15reagovat
avatar

Hodne dobrej test. Fakt me prekvapilo jak v realu Leon slape A3 na paty. Audi musi byt za mega aby vynikla

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený daniel

Reakce na: Hodne dobrej test. Fakt me.. | 2.11.2017 18:21reagovat
avatar

chcel by som len podotknut ja mam leona 1.8tsi 2010rv najazdene 77.000km a zere to olej 1lna100km ateraz hladam opravara na vymenu piestov ojnic a kruzkov .volal som aj do PRAHY p.PETRIK ktory to tiez opravuje. praci cest .WV das sajze.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama