První test Seat Leon SC 2013 1,8 TSI: španělský Golf GT

(+ video) Pokud u VW marně hledáte Golf zapadající mezi lidové typy a výkonné GTI, zkuste Leon SC 1,8 TSI. Ten něčím takovým je.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Seat Leon SC 2013 1,8 TSI: španělský Golf GT

25.4.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

První test Seat Leon SC 2013 1,8 TSI: španělský Golf GT

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Pokud u VW marně hledáte Golf zapadající mezi lidové typy a výkonné GTI, zkuste Leon SC 1,8 TSI. Ten něčím takovým je.

Born to be nice

Pokud na vás můj test působil místy negativně, neberte to tak, že je Leon SC špatným autem. Takto otázka vůbec nestála, že je nový Leon dobrý vím už od loňska a opravdu jsem nepředpokládal, že by ho ztráta dvou dveří „pokazila”. Jak jsem na začátku uvedl, spíše jsem doufal, že by jej mohla více proměnit, udělat z něj díky jinak naladěnému podvozku dravější auto a já bych tento text mohl uzavřít slovy „born to be wild”. Ale ono je to trochu jinak.

Jistý posun v jízdní agilitě nastal, není ale tak výrazný, aby jej každý zákazník vůbec byl s to zaregistrovat. Klíčovým specifikem této verze není jízdní charakter, je to design a využitelnost interiéru pro jednoho nebo dva lidi. V tom je po mém soudu citelně dále než pětidvířko, jinak jde spíše o drobné nuance, které ponechávají dobré auto snažící se oslovit co nejvíce zákazníků prostě takovým, jaké je.

Problém s tím nemám, pouze konstatuji: pro SC jděte spíše za jeho vzhledem, stylem či větším komfortem pro řidiče a spolujezdce. V provedení 1,8 TSI pak dostanete i vůz, které je hlavně vynikajícím GT, jež se nezalekne ani klikatých cest nebo náročných sjezdů. Ano, SC je nakonec i o něco charakternější, ale ne o tolik, aby to z něj čišelo. Myslím, že Martorellem se svého času musela linout slova jednoho německého klasika - je hezké být důležitý, ale je důležitější být hezký...

První test Seat Leon SC 2013 1,8 TSI: španělský Golf GT - 52 - Test Seat Leon SC 2013 18 TSI FR prvni 05První test Seat Leon SC 2013 1,8 TSI: španělský Golf GT - 53 - Test Seat Leon SC 2013 18 TSI FR prvni 38První test Seat Leon SC 2013 1,8 TSI: španělský Golf GT - 54 - Test Seat Leon SC 2013 18 TSI FR prvni 79První test Seat Leon SC 2013 1,8 TSI: španělský Golf GT - 55 - Test Seat Leon SC 2013 20 TDI Style prvni 06První test Seat Leon SC 2013 1,8 TSI: španělský Golf GT - 56 - Test Seat Leon SC 2013 20 TDI Style prvni 45První test Seat Leon SC 2013 1,8 TSI: španělský Golf GT - 57 - Test Seat Leon SC 2013 20 TDI Style prvni 73

Cena

Základní cena vozu v 1. testované specifikaci (Leon SC 2013 1,8 TSI FR): 480 000 Kč (odhad, české ceny zatím nejsou známy)
Základní cena vozu v 2. testované specifikaci (Leon SC 2013 2,0 TDI Style): v ČR bude k mání jen jako FR s předpokládanou cenou kolem 500 000 Kč

Technické údaje Seat Leon SC 1,8 TSI

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 798 ccm
Největší výkon: 132 kW (180 k) při 5 100 - 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 250 Nm při 1 250 - 5 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 226 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7.5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,5 l
Mimo město: 4,9l
Kombinovaná: 5,9 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 228 mm
Šířka: 1 810 mm
Výška: 1 446 mm
Rozvor náprav: 2 601 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 215/1 290 kg
Užitečná hmotnost: 530 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 380 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Technické údaje Seat Leon SC 2,0 TDI

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 968 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 3 500 - 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 320 Nm při 1 750 - 3 000 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 211 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,2 l
Mimo město: 4,0 l
Kombinovaná: 4,4 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 228 mm
Šířka: 1 810 mm
Výška: 1 446 mm
Rozvor náprav: 2 601 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 240/1 315 kg
Užitečná hmotnost: 495 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 590 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.