Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Seat Leon SC 2013 1,8 TSI: španělský Golf GT
25.4.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ video) Pokud u VW marně hledáte Golf zapadající mezi lidové typy a výkonné GTI, zkuste Leon SC 1,8 TSI. Ten něčím takovým je.
Přehled kapitol
Born to be nice
Pokud na vás můj test působil místy negativně, neberte to tak, že je Leon SC špatným autem. Takto otázka vůbec nestála, že je nový Leon dobrý vím už od loňska a opravdu jsem nepředpokládal, že by ho ztráta dvou dveří „pokazila”. Jak jsem na začátku uvedl, spíše jsem doufal, že by jej mohla více proměnit, udělat z něj díky jinak naladěnému podvozku dravější auto a já bych tento text mohl uzavřít slovy „born to be wild”. Ale ono je to trochu jinak.
Jistý posun v jízdní agilitě nastal, není ale tak výrazný, aby jej každý zákazník vůbec byl s to zaregistrovat. Klíčovým specifikem této verze není jízdní charakter, je to design a využitelnost interiéru pro jednoho nebo dva lidi. V tom je po mém soudu citelně dále než pětidvířko, jinak jde spíše o drobné nuance, které ponechávají dobré auto snažící se oslovit co nejvíce zákazníků prostě takovým, jaké je.
Problém s tím nemám, pouze konstatuji: pro SC jděte spíše za jeho vzhledem, stylem či větším komfortem pro řidiče a spolujezdce. V provedení 1,8 TSI pak dostanete i vůz, které je hlavně vynikajícím GT, jež se nezalekne ani klikatých cest nebo náročných sjezdů. Ano, SC je nakonec i o něco charakternější, ale ne o tolik, aby to z něj čišelo. Myslím, že Martorellem se svého času musela linout slova jednoho německého klasika - je hezké být důležitý, ale je důležitější být hezký...
Cena
Základní cena vozu v 1. testované specifikaci (Leon SC 2013 1,8 TSI FR): 480 000 Kč (odhad, české ceny zatím nejsou známy)
Základní cena vozu v 2. testované specifikaci (Leon SC 2013 2,0 TDI Style): v ČR bude k mání jen jako FR s předpokládanou cenou kolem 500 000 Kč
Technické údaje Seat Leon SC 1,8 TSI
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 798 ccm
Největší výkon: 132 kW (180 k) při 5 100 - 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 250 Nm při 1 250 - 5 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 226 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7.5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,5 l
Mimo město: 4,9l
Kombinovaná: 5,9 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 228 mm
Šířka: 1 810 mm
Výška: 1 446 mm
Rozvor náprav: 2 601 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 215/1 290 kg
Užitečná hmotnost: 530 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 380 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Technické údaje Seat Leon SC 2,0 TDI
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 968 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 3 500 - 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 320 Nm při 1 750 - 3 000 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 211 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,2 l
Mimo město: 4,0 l
Kombinovaná: 4,4 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 228 mm
Šířka: 1 810 mm
Výška: 1 446 mm
Rozvor náprav: 2 601 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 240/1 315 kg
Užitečná hmotnost: 495 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 590 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 36 minutami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 2 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 5 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva