První test Seat Leon X-Perience 2,0 TDI: scouting jinak

Leon dostal holínky, aby vydláždil cestu novému SUV. Otázkou je, zda mu bude terénní overal dobrý i k něčemu jinému než na ozdobu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Seat Leon X-Perience 2,0 TDI: scouting jinak

30.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

První test Seat Leon X-Perience 2,0 TDI: scouting jinak

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Leon dostal holínky, aby vydláždil cestu novému SUV. Otázkou je, zda mu bude terénní overal dobrý i k něčemu jinému než na ozdobu.

Skaut na španělský způsob jistý smysl dává

Osobně nejsem příznivcem kombíků, které se na svět usmívají plastovými rovnátky, se kterými v lehčím terénu nemusíte na prvním hrbolu vylomit zub (nárazník), protože si myslím, že v dnešní době dokáže těch několik jedinců vystačit řekněme i s méně okatou čtyřkolkou a nebo zcela klasickým kombíkem s předním pohonem. Když ale odečtu osobní preference, není španělský skaut žádným úkrokem mimo, protože své poslání do puntíku splňuje. A to se nebavíme jen o přípravě zákazníků na plnohodnotné SUV.

Chcete-li odolnější a opticky zajímavější vzhled, klidně za X-Perience připlaťte. Odměnou vám bude vůz, který na rozdíl od Octavie Scout dále klade větší důraz na řidiče a vyšší světlost s pohonem obou náprav nestaví jen do kolonky negativ. Daní, kterou je potřeba zaplatit, se nakonec stává jen zhoršená provozní efektivita, ale překvapivě ne jízdní vlastnosti. Narážím tím na fakt, že se Seatu podařilo podle mého názoru stvořit podvozkově dobrý kompromis mezi ještě příjemnou tuhostí, schopností filtrovat nástrahy cest a zároveň komfortem, který je dopřáván posádce.

Může tak být mnohem příjemnějším prostředkem pro všechny, jež považují Leon ST za příliš tvrdý a Leon ST 4x4 za málo nápaditý. Ve zbytku, tedy primárně po stránce interiéru je to ale až na drobnosti stále stejný model, jen s lepší výbavou bez příplatků a silnějšími motory, které dosud nebylo možné nakombinovat s pohonem všech kol. I maličkosti jsou ale pro mnohé rozhodující a při pohledu ke konkurenci jistě Seat drží hned několik trumfů. Mezi ty největší patří jeho cena.

První test Seat Leon X-Perience 2,0 TDI: scouting jinak - 50 - Prvni test Seat Leon X-Perience 2014 perex 03První test Seat Leon X-Perience 2,0 TDI: scouting jinak - 51 - Prvni test Seat Leon X-Perience 2014 061První test Seat Leon X-Perience 2,0 TDI: scouting jinak - 52 - Prvni test Seat Leon X-Perience 2014 096

Cena

Základní cena vozu (Leon X-Perience 1,6 TDI/77 kW 4WD 6MT): 599 900 Kč
Základní cena testované verze (2,0 TDI/110 kW 4WD 6MT): 643 900 Kč
(kompletní ceník)

Technické údaje Seat Leon X-Perience 2,0 TDI/110 kW

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 968 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 3 500 - 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 320 Nm při 1 750 - 3 000 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 208 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: -
Mimo město: -
Kombinovaná: 4,9 l
Objem palivové nádrže: 55 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 543 mm
Šířka: 1 816 mm
Výška: 1 481 mm
Rozvor náprav: 2 630 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 423/1 348 kg
Užitečná hmotnost: 607 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 587 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 470 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.